Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor finner jeg optima hudspray på 1-2-3?


SFX

Recommended Posts

Jeg trenger en flaske med optima hudspray, og etter å ha ringt/oppsøkt 12 ulike forretninger i Oslo i dag uten napp - vender jeg hellet mot Sonen og håper noen kan si at det får jeg kjøpt --> der.

Nei, jeg kan ikke bestille på nett, det trengs i går for å stoppe en våteksem.

Og nei, forhandlerlista til optima er ikke noe hjelp - halvparten av de som sto på lista har sluttet å selge det, så da gadd jeg ikke å ringe den andre halvparten.

På forhånd tusen takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøkt å ringe dyreklinikker?

Ja, av de 12 jeg har ringt/oppsøkt er fem av dem dyreklinikker. Tre av dem er zooforretninger. Så er det noen apotek, noen helsekoster/kosmetikkforretninger.

Det er også flere å kontakte, men de hadde stengt da jeg begynte på lete- og ringerunden. Var naiv og dro etter jobb rett til en klinikk som sto oppført på optimas forhandlerliste, men det var jo bomtur, og dermed startet en panisk leterunde.

Felleskjøpet??

Jeg fikk akkurat tips om det på Facebook, at de er på Kløfta og Drammen - men om det finnes noe mer sentralt i Oslo (jeg jobber midt i sentrum, så hadde passet godt å få skaffet det i lunsjen i morgen, for eksempel) foretrekker jeg selvfølgelig det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våteksemet du skal bruke det på? Jeg prøvde det på ask, og han viste tydelig at dette var ubehagelig, til og med vondt. Han rømte unna hver gang jeg kom med flasken, og til slutt ble det en fysisk maktkamp for å få sprayet han. Sjekket innholdet, og mener jeg fant ett eller annet med syrestoffer (lenge siden), og det skal ikke mye fantasi til for å forstå at syreholdige stoffer og et "åpent" sår ikke er den beste sammensetningen. Jeg sluttet å bruke det, og lot heller såret tørke inn selv, fungerte mye bedre for oss i alle fall. Ser mange er veldig fornøyde med det, så det er verdt forsøket.

Men dette ble jo litt OT. Jeg kjøpte min på canis, men det tar litt lenger tid enn 1-2-3 :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våteksemet du skal bruke det på? Jeg prøvde det på ask, og han viste tydelig at dette var ubehagelig, til og med vondt. Han rømte unna hver gang jeg kom med flasken, og til slutt ble det en fysisk maktkamp for å få sprayet han. Sjekket innholdet, og mener jeg fant ett eller annet med syrestoffer (lenge siden), og det skal ikke mye fantasi til for å forstå at syreholdige stoffer og et "åpent" sår ikke er den beste sammensetningen. Jeg sluttet å bruke det, og lot heller såret tørke inn selv, fungerte mye bedre for oss i alle fall. Ser mange er veldig fornøyde med det, så det er verdt forsøket.

Men dette ble jo litt OT. Jeg kjøpte min på canis, men det tar litt lenger tid enn 1-2-3 :wub:

Våteksem, ja.

En sonen-engel tok kontakt og ga meg flaska si, så nå har vi fått sprayet henne. Mulig det svei for henne, men hun viste bare et generelt "dette liker jeg ikke", som da jeg smurte sinksalve.

Men da har vi i hvert fall fått tak i flaska, og håper det hjelper! Tusen takk til fremmede engler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at Optima virker bare når eksemet er i startfasen. Ellers sverger jeg til klorhexidin- det gjør susen!

Planen nå er å fortsette å holde området mest mulig fritt for hår og fukt, og se om det har noen effekt i morgen kveld etter å ha brukt optima og sinksalve i kveld og i morgen. Hvis ikke blir det veterinær på lørdag for å få antibiotika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...