Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva slags for bruker dere?

Prinsesse

161 stemmer

1. 1.

• Labb
      3
    • Appetitt
      2
    • Eukanuba
      27
    • Royal Canin
      53
    • Hills
      23
    • Vom og Hundemat
      75
    • Norwegian Polar
      8
    • Pro Plan
      24
    • Flatazor
      0
    • Josera
      1
    • Lone Star
      0
    • Kingsmoor
      0
    • Iams
      2
    • Orijen
      3
    • Troll
      3
    • Pedigree
      2
    • Frolic
      1
    • Friskies
      1
    • Sportsmans pride
      4
    • Specific
      6
    • Olivers
      1
    • Happy Dog
      1
    • Precept
      0
    • Bozita
      0
    • Kaisa
      0
    • Doggy Original
      0
    • Husse
      0
    • Kobuk
      0
    • Cenaturio
      2
    • Chappi
      0
    • Robur
      2
    • Råforing
      11
    • Brit
      1
    • Annet
      12

Recommended Posts

• Svar 81
  • Created
  • Siste svar

50/50 V&H samt høyaktivitetsfor fra Royal canin til vår DSg.

50/50 V&H og lightfor fra Royal canin til vår shiba.

Samt Mini junior fra Royal canin til bitteliten som er boston terrier.

Har akkurat bytta de voksne hundene fra Eukanuba til Royal canin for å se om deres fortyper fungerer litt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fri tilgang på Royal Canin og 250 g. V&H om dagen. Hunden regulerer selv tørrfôrinntaket og har blitt fôret på samme måte siden hun var valp. Vi brukte Norwegian polar tidligere, men det gikk hunden fort lei. Ble bare unødvendig mye styr med å blande inn andre ting for å få henne til å spise det. Så de siste tre årene har vi brukt v&h i stedet for, som går ned på høykant hver dag.

Så jeg stemte;

- Royal Canin

- Vom & hundemat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vom og hundemat, pluss råfôring. Har stående tre tørrfôrsekker som brukes til godis; Royal Canin medium junior (etter valpene som fikk litt tørrfôr for å bli vant til det også), Hills slankefôr (kjøpt fordi den var billigst) og Brit (vunnet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Stella

Stemte pro plan og V&H. Hun får V&H som hovedfôr, men om hun har hatt ekstra høy aktivitet dagen før og tigger etter frokost (hun fôres normalt kveld) får hun noen kuler tørrfôr. Hun får også tørrfôr på hytta osv.

Hun spiser nesten dobbel mengde V&H enn den veiledende mengden (2% av vekta) :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rina gikk på Proplan som valp, men får det en sjelden gang nå.

For tiden får hun Hills, V&H og frossen vom fra provit.

Min valp fores på Eukaneuba ettersom Royal Canin og Labb ikke fungerte bra på henne. Min gamle hund blir foret på Pro Plan. Når vi ga henne labb begynte hun å miste pels :lol:

Har også foret eldste hunden på Norwegian Polar med strålende resultat :D

Hva som funker på hvem er individuelt :D

Angående Labb og at hunden mistet pels så fikk jeg forklaringen på det av en dyrlege. Han har vært på anlegget hvor Labb produseres (ikke langt herifra), og pga hvordan de oppbevarer blandingen, blir gamle rester liggende og mygle, også kommer de med i nye blandinger. Hunder har ikke enzym til å bryte ned dette mugget, og de reagerer med å miste pelsen. Har blant annet truffet en hund som mistet pelsen permanent som følge av Labb-bruk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det i 50/50 v6h/tørrfor på sommeren, og en 70/30 v&h/tørrfor på vinteren.

Tørrforet varieres litt (jeg er ikke så veldig nazi på det), så akkurat nå består det av specific puppy på "valpen" og Bewidog active eller noe sånt på ridgebacken og huskyen. Så har vi en sekk rc 4800 liggende å vente, samt en til sekk med bewidog.

Edit; jeg glemte at vi egt forer 50/50 på v&h også.. altså av "kjøttet" så får de 50% v&h og 50% elg/rein/rype/laks eller annet som vi har for å tømme fryseren ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sportsman's Pride. Egentlig fordi oppdretter brukte det, så jeg prøvde meg på samme fóret. Marvin har fin og blank pels og jevnt over veldig fin i magen sin, hvis man kan si det på den måten :wub: Har derfor ikke sett det nødvendig å gå over til noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øyeblikket Blaze ProPlan og litt V&H ca 80/20. Og Talli RC Start og V&H ca 60/40.

Jeg kommer antagelivis til å gå tilbake til RC, men jeg har hørt rykte om at de har Robur på en butikk på Jessheim. Om det fins så blir det Robur og V&H framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Royal Canin fungerer supert på Amiga, var innom specific, for det var en periode hun ikke ville ha tørrfor. Men etter at vi gikk over på RC sitt voksenfor har det også vært null problem.

Veldig glad for å ha hund med lite maveproblem :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytter på mellom Specific CJD (ledd fôret) og HILLS (bytter litt på variantene innen HILLS, nå får hun Senior).

Innimellom får hun litt v&h, men pelsen og potene hennes blir ikke bra om hun står på full fôring av det.

Noen ganger i uka får hun også litt middagsrester dersom det passer til hundemage (ikke for mye krydder og stæsj).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte Pro Plan før, men siden desember 09 har jeg foret 100% med Vom og Hundemat

For oss fungerer det supert.

1) Klarer fint å holde vekta på gamlemor. Det klarte jeg ikke før, selv med dyrlege slankefor

2) Fungerer suverent på jakt og konkurranser og i hverdagen også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...