Gå til innhold
Hundesonen.no

DeepEyes Sleepless Malice II, "Ikke"

Benedicte
 Share

Recommended Posts

Herlig film! Synes hun jobber veldig bra, balansert og fin uten å bli hverken for mye eller lite.

Keep up the good work! :thumbs:

Ja, hun pleier å holde hodet kaldt selv om hun er intensiv, og det er en fantastisk egenskap! :D

Fy søren så flinke dere er! :D Skikkelig inspirerende og kult å se på! :D

Takk! Og så kjekt å kunne inspirere :D

Dere er flinke :D Og superpene hunder!

Takk! :D

Herregud så flinke dere er! Helt rått!

Edit; Må bare få med at for oss "dødelige", så er det så fascinerende det du har fått til med at de to som ikke trenes omtrent ligger som statuer og ser på at det er helt skremmende! Hvordan i all verden?! Bedøver du de eller noe?! :lol:

Haha! DAP vettu!

Neida, jeg er for lat til å hente ut en og en hund, så da blir det slik! Også er det super trening for de hundene som ligger i ro og må vente på tur - hvert fall for små aussiefrøkner som så gjerne vil være med på alt av action! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 651
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

NKK Hamar i dag! 14 mnd gammel og opprykk til LP3, og det med 0 på fellesdekk! Har ikke karakterarket her, men hun fikk 10 på fri ved foten, innkalling med stå, apportering, hopp over hinder, avst

Tusen takk Har dessverre ikke film! Fellesdekk: 0 - vi gikk ut av ringen og opp trappene. Etter å ha stått der i 2 sekunder hører jeg "brrrrrrp!" opp trappene og der kommer Ikke halvsmygende, men

Her er film fra treningen i dag! Vi har hatt en lang pause i vinter, så fremgangen er ikke så stor. Er allikevel superfornøyd med hvordan avstanden hennes har blitt! http://www.youtube.com/watch?v=5

Åh, tror du jeg får LITT lyst til å trene hund nå eller?? Det er jo dødsbra! Dere er jo klare for elite på et blunk nå! Jeg digger hvordan hun er når du belønner... hun er liksom helt på deg hele veien :w00t:

Åh, så kjekt å høre! Og ja, hun er veldig kul å belønne! Hun skal dele alle lekene sine med meg, hele tiden, og blir superglad bare man smiler til henne :)

Dere er kjempeflinke!

Må ærlig innrømme at jeg også ble helt satt ut av at du kan trene og belønne en hund i mens de to andre ligger helt inntil og SER på !

Takk! Men det er ikke sååå vanskelig altså :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Men det er ikke sååå vanskelig altså :icon_redface:

HAHAH :P Du ser for deg AMIGA gjøre noe slikt ikke sant? :P Foxi ja, Issi klarer med en del hjelp (hun foretrekker heller åpent tøybur/burleker). Men Amiga skjer det ikke med :P

Men så er nå alle dine hunder flinke og lydige også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Den er fra CM design :)

Ikke ser ut som en helt fantastisk hund :) Og jeg er også ganske så imponert over de to som bare ligger og ser på.. Har nok når jeg skal prøve og konsentrere meg om en hund jeg :)

Men jeg lurer på om det finnes noen nettside til cm design :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Ler* Jeg tar det liksom som en selvfølge at de ligger slik, og er 99% avhengig av at de kan det :P Er alltid noe jeg har fokusert på fra dag 1. Er også avhengig av å kunne trene en hund på stuegulvet mens de andre ser på, uten å være nødt til å stenge de bort.

Ikke ser ut som en helt fantastisk hund :) Og jeg er også ganske så imponert over de to som bare ligger og ser på.. Har nok når jeg skal prøve og konsentrere meg om en hund jeg :)

Men jeg lurer på om det finnes noen nettside til cm design :)

Takk :) Og jeg syns hun er helt fantastisk :)

CM design finner du på Facebook: http://www.facebook.com/cmdes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å fortelle at lille Ikke har vært på utstilling. Hadde jeg vært smart så hadde jeg ventet med å stille henne til hun fikk mer kropp, men dommeren som skulle dømme kunne ha likt henne ganske godt (og kanskje gitt henne en exc). Dessverre ble det dommerendring, og når vi først skulle opp dit så kunne vi jo like gjerne stille :)

“17 mnd, ennå ung og uferdig, men har god tid. God hode, men skal utvikle snutepartiet. Bra lenge på hals. Tilstrekkelig vinkler, men skulder kunne vært litt mer tilbakelagt skal også utvikle brystet noe mer for å gi bedre støtte til albuer. Ikke helt korrekt overlinje i bevegelse. Meget lovende pels. Beveger seg ennå noe ineffektivt. Typisk temperament.” Resultat: VG

Tidligere var hun noe trang bak (og foran), men hun har utviklet seg en del og er absolutt ikke det nå lengre. Trang foran er hun fortsatt, og siden hun mangler mye masse i brystet så hjelper det nok ikke på bevegelsene akkurat.

Jeg husker ikke helt når Talli begynte å få mer kropp, men jeg håper at Ikke følger moren sin utvikling :)

Husker ikke hvor høy Ikke er, men det er vel rundt 46-47 cm? Også veier hun 11 kg (på en god dag ;) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46-47 cm! Liiita jooo :wub: Mana er jo litt over 60 nå ca! Får skikkelig lyst til å trene hund når jeg ser på treningsvideoene dine. Gleder meg til våre, og sommeren kommer for da blir det nok mye mer trening på oss også... Og så får jeg jo såklart skikkelig lyst på kelpie med mye motor og morro :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46-47 cm! Liiita jooo :wub: Mana er jo litt over 60 nå ca! Får skikkelig lyst til å trene hund når jeg ser på treningsvideoene dine. Gleder meg til våre, og sommeren kommer for da blir det nok mye mer trening på oss også... Og så får jeg jo såklart skikkelig lyst på kelpie med mye motor og morro :whistle:

Du hadde kledd kelpie :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Jeg hoppet over EFIT i dag, siden jeg har tilbragt halve dagen i en lab-sal, og dersom jeg hadde sølt noe på kameraet hadde vi blitt nødt til å destruere det :P

Tok derfor noen bilder av jentene mine i solen i stedet. Ikke bare bilder av Ikke her, men tenkte det var unødvendig å lage ny tråd :)

426175_10150718105116303_530141302_11907430_1833973399_n.jpg

Ekorn

429073_10150718105326303_530141302_11907431_853958524_n.jpg

425592_10150718105466303_530141302_11907434_865572590_n.jpg

Tia, Ikke og Cita. Nå er jeg skikkelig amatørfotograf, men jeg syns det er sååå vanskelig å ta bilde av alle hundene ved siden av hverandre i lyset! Tia blir veldig lys og Cita får veldig mange skygger.

425393_10150718105606303_530141302_11907436_2047105470_n.jpg

424535_10150718105761303_530141302_11907437_409450273_n.jpg

Bildet lyver litt, for Ikke er en del lavere enn Cita

418506_10150718105896303_530141302_11907438_1592087693_n.jpg

Slapper av på hundehuset, som også er blitt Tia og Ikke sin utkikkspost over Greverud City

428211_10150718106136303_530141302_11907440_328879322_n.jpg

Cita har ikke behov for å leke verdenspoliti, så hun holder seg på bakken

430674_10150718106266303_530141302_11907441_727444859_n.jpg

Det ser ut som hun har sett et spøkelse, men det er en ganske vanlig "look" altså

418152_10150718106561303_530141302_11907442_437057274_n.jpg

Samme problem - en altfor lys Tia og skyggete Ikke. What to do?

64738_10150718106786303_530141302_11907444_550368263_n.jpg

Tia har fått seg nye pilotbriller fra Gina Tricot til lange sommerdager

431315_10150718107051303_530141302_11907446_1464290366_n.jpg

431315_10150718107311303_530141302_11907448_282733879_n.jpg

:heart:

422057_10150718107461303_530141302_11907449_331486852_n.jpg

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelige jenter du har :wub: og fine bilder!

Jeg synes og mørk og lys hund ved siden av hverandre er dritvanskelig... så skal jeg ha to hunder samtidig blir den og lys, av fotopraktiske årsaker :P

*Flir* Ja, man må jo tenke litt praktisk :P

Kjempefine bilder :D

Ikke er kul og pen og søsters liksom, så henne digger vi jo.

Tia er også kul og helt nydelig.

Og Cita... er ikke mer å si enn: :heart:

Så enig :wub: Cita er noe for seg selv :heart:

Nydelige jenter! :wub: Gleder meg til det henger en liten basenji i halen eller øra på en av dem. :D

Hihi, jeg også!

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefine hunder :D Og da blir jo bildene også kjempefine! hehe...

Jeg sliter skikkelig med å ta bilder av begge gutta her selv :/ Nico blir lys og Bronto blir mørk. Så er det vanskelig å få frem øynene liksom... Sååeh! Men det må jeg vell lære meg hvis jeg skal ha et ekorn selv? :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk dere :wub:

I dag filmet jeg litt av Ikke sin avstandskommandering. Hun hadde litt lite futt i dag, men det er jeg ikke så bekymret for når det gjelder henne. Så i dag ble det litt treige oppsitt og lignende, men jeg er VELDIG fornøyd med hvor låste bakbein hun har fått! Har jobbet sååå mye med det, og det er så deilig at ting endelig har løsnet og at jeg kan kjøre full øvelse på full lengde med låste bakbein. La også ved en film fra litt apportering over hinder-trening i vinter, hvor Tia fikk joine på slutten :)

http://www.youtube.com/watch?v=zzQhfIKRu0Y&feature=youtu.be

Ellers har lille Ikke fått løpetid nummer 2, og er nå 19 mnd gammel. Allikevel er det ingen flekker på gulvet, i sengen, i sofaen eller noen ting, så hun kan egentlig ha hatt det en stund.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dytter denne opp. Her har jeg kontret forventingsbjeff med: "Legge i bakken" (forsiktig press i halsbåndet) og tatt en på stedet hvil. Ingen effekt utover tiden vi står i hvil, hvor han skuespiller avslappet for å komme videre, og begynner bjeffe igjen med en gang. Ignorert og ventet ham ut. Øker bare i stress. Bedt om øvelse (sitt/dekk/spinn/fot../) og så belønnet det med en leke for å gi ham litt godfølelse. Resultatet? Han ser bjeffing som et cue for å få meg til å utføre den adferden. Avledet med å ta en "strafferunde" rundt oss selv. Heller ikke effektivt utover i øyeblikket vi gjør det.  Gitt ham en kald skulder. Vist at jeg er skuffet og synes han er teit og snudd meg bort med et litt foraktelig fnys. Går opp i stress fordi han blir såret og synes jeg er urettferdig.  Jeg er clueless. Antakelig skulle en av disse metodene appliseres konsekvent, right? Det er antakelig veldig forvirrende med det random utvalget av ulike adferder fra meg - men hvilken er riktig å velge som en konsekvent reaksjon? Da hestene her ga ham sosial avvisning med foraktelige fnys og snudde ryggen til ham forstod han umiddelbart greia og responderte med å slutte bjeffe. Hvorfor har ikke det der samme effekten fra meg? Er det fordi jeg gir ham oppmerksomhet når jeg forstår/synes at han bjeffer av såkalte legitime årsaker? Jeg kan jo ikke slutte med det.   
    • Motviljen mot utgangsstilling fremstår som død, men puberteten truer i horisonten, så utsteder ingen dødsattest ennå. Livserfaring tilsier at Motviljen antakelig vil sprette opp av kista og flire: Trollollol! Å få utgangsstilling uten mat fremme, relativt stabilt, kun noe nøling akkompagnert av et oppgitt sukk før han kommer inn, når han vil jeg skal kaste en leke, det er hurtigere progresjon enn jeg forventet for noen uker siden.  Vi har en god periode ..så god at noe fokus nå er over på mindre viktige ting som sportsøvelser. Første sitt under innkalling serverte Eddis i forrigårs, på første forsøk. Det var et nydelig øyeblikk. Flere repetisjoner med stå under marsj, avstandskommando og sitt under innkalling var fine, i mine øyne. Verken han eller jeg er interesserte i hva en dommer synes om utførelsen vår, fordi mestringsfølelsen fra å tro vi er flinke er hva som driver oss. Mestringsfølelse og glede er superfood for motivasjonen. Fokus på hva som er feil medfører frustrasjoner, uteblivende mestring, dårlig stemning, dårlig samspill og ødelegger relasjonen - og hva er da poenget med å ha og trene hund?  Sitt begynte bli upålitelig. Hvorfor? Fordi jeg hadde glemt å være begeistret. Bare forventet å få sitt på cue og glemte bli genuint overrasket og takknemlig og begeistret av hvor flink gutt han er.  Av utfordringer vi nå har - skjønt det føles som et hån å bruke det ordet om vansker med øvelser til sport, da andre bruker det samme ordet om reelle problemer:  Spin - også kjent som snurr rundt.  Aner ikke lenger hva lyden betyr. Trenger håndsignal. Kommer konsekvent løpende inn for å gjøre det rett foran meg, hver gang jeg ber fra avstand. Bli-på-stedet håndsignal, som har vært en nøkkel til flere andre øvelser har foreløpig ikke hjulpet.   'Twirl' er et fullstendig ukjent begrep dersom ikke 'spin' kommer først. Verken ordet eller håndsignal gir ham noe forståelig hint. Her må det spinnes før det kan twirles. Sånn er loven.  Hva som må til for å få en lovendring - det blir spennende å finne ut av. Punkt 1 og 3 går seg sikkert til med mer trening, men på punkt 2 er jeg helt blank foreløpig. Ingen ideer om hvordan løse det der.  Heldigvis opplever Edeward en glede i øvelsene som ikke bare handler om belønningene. Han LIKER å spinne og twirle og rygge og gå mellom beina mine og sendes frem til target og sånt. Det er noe å gjøre. Arbeit macht frei. ..og det ser ut som utgangsstilling og gå fot også er i ferd med å kategoriseres som lystbetonte oppgaver en kan døyve eksistensiell angst og kjedsomhet med.  Bilde er vel obligatorisk. Relevans til konteksten mindre så. I denne tidsalderen er det ingen som leser en vegg av tekst uansett
    • Jeg ser ingen skam med å slite med å trene gå pent i bånd. Noe av det vanskeligste å få en hund stabil på. Ikke mål deg mot de som har fått det til eller la noen andre få demotivere deg med sammenligning. De har ikke din hund.  Du forteller ikke hvilken rase/blanding du har, men noen er virkelig vanskeligere/lettere enn andre. Av egen erfaring med veldig førerorientert hund, så hadde den standard stopp og snu metoden ingen effekt. Hunden tok det som en morsom lek. Det der var like interessant som å komme fremover.  Den jeg har nå kan ikke bare gå. Det er for kjedelig. Det som fungerer her er oppgaver, og de må gis fortløpende så han ikke rekker å kjede seg.  Belønning med lek er bedre enn mat på min. Energinivået er høyt, det blir mye stresshormoner når sterke forventninger til noe ikke umiddelbart blir innfridd og lek utløser endorfiner, som kontrer kortisol. Får ikke samme effekten av å belønne med mat, det risikerer jeg at stresset bare øker, dersom maten er av høy verdi. Min girer seg opp i forkant når han vet vi skal ut på tur, noe som resulterer i outbursts når vi kommer ut. Å leke litt før vi går avgårde, slippe ut litt damp på en kontrollert måte, det har en beroligende effekt.  At enkelte fnyser av verktøy som frontfestet sele og grime skal en ikke bry seg om. Det er mange profesjonelle som kritiserer disse verktøyene på sosiale medier, men de lever jo også av kunder som trenger hjelp med gå pent i bånd trening, så det gir mening, sant? Selv bruker jeg frontfestet sele heller enn halsbånd fordi min bykser impulsivt og ukontrollert. I tillegg til potensialet for skade på strupen er det sterkt ubehagelig for ham. En bykseraptus i halsbånd kan utvikle seg til et sinneutbrudd mot meg som holder båndet, noe som aldri skjer i selen.  Jeg har begynt trene min på å gå med grime fordi han nærmer seg pubertet og er stor og sterk. Bedre føre var enn etter snar om han plutselig endrer personlighet overfor passerende hunder - men min er ulik i ulike miljøer. Grime kan brukes i bymiljø, hvor han ikke bykser, men så har vi andre typer omgivelser hvor jeg ikke tør bruke grime før byksing er en utslukket adferd, av samme grunn som jeg bruker sele istedenfor halsbånd.  Også: det er alltid lys i enden av tunnelen. Alderen din er i er verste perioden, synes jeg ihvertfall. Teflonbelegg på hjernen og lite mottakelig for ny læring, glemmer ting den kan, selektiv hørsel, lett distrahert, nysgjerrig søkende på omgivelsene, ... Mye blir bare bedre "av seg selv" senere, når mer moden. 
    • For det første høres det ut for meg som du trenger litt hjelp med båndtreningen. Er det noe kurs å finne i nærheten? Ihvertfall anbefaler jeg deg å søke opp tråder om båndtrening her på forumet. Hvis du har holdt på å snudd retning i evigheter ser det ikke ut til å fungere, og du må gjøre noe annerledes. En ting kan jobbe med inne er kontakt, og det å få hunden til å følge med på deg. Si kontaktord når du står foran hunden - gi godbit så fort hunden ser på deg,gjenta dette fem ganger. Ta et par-tre slike økter i løpet av dagen, beveg deg etterhvert litt lengre unna. Så kan du si "fot" og bruke enten godbiten eller håndtarget om du har det, til å få hunden til å følge ved siden av deg et par meter. Når dette sitter godt inne, kan du bruke det for å få inn hunden og holde seg ved deg litt ute. Generelt vil jeg heller anbefale å bruke en sele og langline og la hunden bevege seg slik den vil, og heller trene korte økter med kort bånd i løpet av turen. Da kan du gå uforstyrret til nærmeste grøntområdet eller parkeringsplass, og trene slik som beskrevet over. Det er ikke et mål at hunden skal gå fot hele turen, men at du kan få ham inn til deg og under kontroll ved behov, og forhåpentligvis sjekke inn med deg underveis på turen.  Antitrekkbånd er vanligvis ikke det samme som struphalsbånd, og jeg vil si at det er bare en positiv ting om folk bruker det ved behov. Men det vil ikke lære hunden å gå pent i bånd, det må du gjøre ved siden av. Hvis trekkingen er et stort problem går det an å bruke grime når du ikke vil trene på båndtreningen eller bruke langline.  Det finnes også seler med feste foran (noen "vanlige" seler har feste på ryggen og foran i tillegg, så det er enkelt å flytte mellom"), slik at hunden blir snudd mot deg når den trekker. Igjen må dette brukes sammen med trening, men det gjør det litt lettere. Ellers ville jeg ikke brydd meg så mye om hva andre tenker og mener så lenge du gjør det som er best for hunden. Lykke til!
    • Er redd noen skal tro jeg er slem med han. Har en på ett år og som fortsatt drar i begynnelsen av dagens første tur. Dermed må jeg snu rundt mye og få han til og fokusere på meg. Overhørte naboen si jeg hadde antidra bånd på hunden til andre og det syntes jeg var skikkelig ubehagelig. Jeg bytter til kort bånd vist han drar i stede får og gå rundt med langline så jeg får mer kontakt bare. Ikke noe anti dra bånd ( vet ikke hva det er men går ut i fra hun mener strammehalsbånd noe han ikke bruker men han bruker halsbånd vist han skal gå der det er vann får han elsker og bade så slepper jeg at lykta på selen skal bli ødelagt. Kan ikke akuratt trene på dette inne og jeg må trene han på det. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...