Gå til innhold
Hundesonen.no

Trondheim Hundefestival

Yakine

Recommended Posts

• Svar 61
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Vi stiller også begge dagene. Gleder oss. :lol:

Her er link: http://hundefestivalen.com/

Åh, kanskje vi sees da :lol: Hadde vært artig! :)

Klarer ikke velge! Super dommer i Drammen samme helg.. Åååå!

Jooda, du må komme! :)

Jeg kommer som turist. Dvs jeg skal vel jobbe litt også, og vi har storcert på søndag. Heie på det som kanskje er mamman til neste valp..

Spennende! :D

Skrevet

Ble så jeg meldte på bare 2 hunder, Lea og Coda begge dager. Tror ikke dommeren(e) liker Shira/Frost - typen samojed, så da blir de hjemme. Blir nesten rart å stille bare 2 hunder å ikke må stresse med handler :P

Skrevet

Jubi er meldt på begge dager, skal også hjelpe til gjennom dalmatinerklubben. Vi har spesial på søndag, men ikke storcert da. Gledes!

Skrevet

Ble så jeg meldte på bare 2 hunder, Lea og Coda begge dager. Tror ikke dommeren(e) liker Shira/Frost - typen samojed, så da blir de hjemme. Blir nesten rart å stille bare 2 hunder å ikke må stresse med handler :P

Humm...så du har kanskje tid til å manøvrere et stk pelsbesvær på valpeshow? :P Er omtrent siste sjanse for mini'n å debutere som valp, vil jeg tro, og jeg tør ikke helt selv :P Kanskje jeg blir bitt av den derre basillen jeg også, hvis han ikke blir sendt ut med brunt :P

Skrevet

Humm...så du har kanskje tid til å manøvrere et stk pelsbesvær på valpeshow? :P Er omtrent siste sjanse for mini'n å debutere som valp, vil jeg tro, og jeg tør ikke helt selv :P Kanskje jeg blir bitt av den derre basillen jeg også, hvis han ikke blir sendt ut med brunt :P

Gjør det selv og bli bitt av basillen! Det er arti! :P

Ooooops, så ikke den jeg, så sendte de mail med masse rare spørsmål... :P

Tusen takk! Da skal Oliver meldes på i junior begge dager.

Jeg synes også den var unødvendig vanskelig å finne. Jeg skal si fra til rette vedkommende.

Skrevet

Jess jess, ikke no problem det, så lenge det ikke kræsjer med de voksne, men det skal godt gjøres :P

Jeg synes også den var unødvendig vanskelig å finne.

Enig! Synes det hadde vært kjekkt med påmelding via dogweb også jeg da, slipper å fylle ut alle skjemaer å regne ut hva man må betale; mye hodebry for en stakkar det :P

ups, dobbelpost, noen kan sikkert fixe..

Guest Belgerpia
Skrevet

Hadde jeg hatt mye penger til overs og påmeldingsfristen var neste fredag så skulle jeg jaggu meldt på mine begge dager - supre dommere for rasen, spesialdommer begge dager - og så kunne jeg surra Lilli på toppen av bilen for å få stilt henne for Gert Christensen igjen...

Meeeeen - ikke er jeg rik, det er laaaaangt å kjøre så det orker jeg bare ikke tror jeg - tror heller jeg skal lure Lilli-eiere til å kjøre til Drammen den helgen jaggu.

Skrevet

Enig! Synes det hadde vært kjekkt med påmelding via dogweb også jeg da, slipper å fylle ut alle skjemaer å regne ut hva man må betale; mye hodebry for en stakkar det :P

Det var en eller annen grunn til at de ikke kjørte det gjennom Dogweb, husker ikke helt. Men de kunne i alle fall ha lagt en link til påmeldingsskjemaet, selv om det var en fane øverst på siden et sted.

Skrevet

Åååhhh. jeg vil.. Bestilte hytte på Gullvåg camping for lenge siden, men fant ut etterhvert som tiden gikk, at økonomien strakk ikke til denn gang, så måtte bare avbestille. :P Så det ble Mo i Rana på oss istedet.

Skrevet

Gjør det selv og bli bitt av basillen! Det er arti! :P

:P

Skummelt...

Jess jess, ikke no problem det, så lenge det ikke kræsjer med de voksne, men det skal godt gjøres :P

Åh, det hadde vært supert! Kanskje jeg til og med hadde turt å gjøre selv etterhvert, hvis jeg bare visste åssen... :P

Så da regner jeg med at å trene på stå, med og uten tafsing, samt trav er tingen hvis man vil ha sånn sløyfe? :P

Seriøst. Utstilling er skumle saker... :P Men jeg har lovet dyrt og hellig at Nansen skal utnyttes på alle tenkelige og utenkelige måter, så da er det vel bare å hoppe i det :P

Skrevet

:P

Skummelt...

Åh, det hadde vært supert! Kanskje jeg til og med hadde turt å gjøre selv etterhvert, hvis jeg bare visste åssen... :P

Så da regner jeg med at å trene på stå, med og uten tafsing, samt trav er tingen hvis man vil ha sånn sløyfe? :P

Seriøst. Utstilling er skumle saker... :P Men jeg har lovet dyrt og hellig at Nansen skal utnyttes på alle tenkelige og utenkelige måter, så da er det vel bare å hoppe i det :P

Vi kan jo håpe at valpene er litt etter de voksne, så kan du se på, og kanskje finner du ut at det ikke er så skummelt?

Kan godt "kurse" deg litt, så kan du jo se om du tørr å stille selv, gjør du ikke det så stiller jeg han for deg :P

Trene på stå og trav, du, så går det så fint så. Ååå.. trene på å å ikke spise dommeren i yr glede :P

Skrevet

Vi kan jo håpe at valpene er litt etter de voksne, så kan du se på, og kanskje finner du ut at det ikke er så skummelt?

Kan godt "kurse" deg litt, så kan du jo se om du tørr å stille selv, gjør du ikke det så stiller jeg han for deg :kiss:

Trene på stå og trav, du, så går det så fint så. Ååå.. trene på å å ikke spise dommeren i yr glede :banana:

"...ikke spise? :hyper:" hilsen Nansen :drool: Mhm, må vel trene litt på at fremmede mennesker tafser på gutten, og at det ikke lønner seg å bli gelé og gli ned i bakken når noen tar på kronjuvelene :thumbsup: Men altså, hvis du tilbyr coaching så kanskje vi må ta en liten tur til Orkdal igjen..hmm... :devil::innocent:

Hopp i det vims! Ken kan vel ikke bli sjarmert av den lille dimlingen din?

Tja...jeg syns jeg ser for meg et lite pelsdyr som blir så lykkelig av alle menneskene og hundene og fremmedfolk som tar på kronjuveler og alltingen at han anser det som fornuftig å tilte? :icon_redface: Hihi, nei, tror ikke det skjer. Veit ikke heeeelt hva jeg er redd for, men det eeer skummelt :huh:

Skrevet

"...ikke spise? :devil:" hilsen Nansen :banana: Mhm, må vel trene litt på at fremmede mennesker tafser på gutten, og at det ikke lønner seg å bli gelé og gli ned i bakken når noen tar på kronjuvelene :thumbsup: Men altså, hvis du tilbyr coaching så kanskje vi må ta en liten tur til Orkdal igjen..hmm... :drool::innocent:

ja du må bare ta turen igjen hvis du vil ha coaching før utstillinga også, bare trivelig å få lykkelig samojedgutt (og trivelig eier) på besøk!!

Husk nå at det er valpeshow og ikke noe som avgjør liv og død, det skal være gøy, og valper skal ikke kunne ALT! :kiss: det er lov å være litt yr valp når man ER valp :hyper: Om han ikke løper perfekt, eller ikke står i ro hele tiden og synes det er litt flaut å bli tafsa på der nede så er det helt normalt!

Håper du får sett meg stille tjukka først, hun ser ut som en kenguru på speed den hunden. :icon_redface:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...