Gå til innhold
Hundesonen.no

Trondheim Hundefestival


Yakine

Recommended Posts

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Vi stiller også begge dagene. Gleder oss. :lol:

Her er link: http://hundefestivalen.com/

Åh, kanskje vi sees da :lol: Hadde vært artig! :)

Klarer ikke velge! Super dommer i Drammen samme helg.. Åååå!

Jooda, du må komme! :)

Jeg kommer som turist. Dvs jeg skal vel jobbe litt også, og vi har storcert på søndag. Heie på det som kanskje er mamman til neste valp..

Spennende! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble så jeg meldte på bare 2 hunder, Lea og Coda begge dager. Tror ikke dommeren(e) liker Shira/Frost - typen samojed, så da blir de hjemme. Blir nesten rart å stille bare 2 hunder å ikke må stresse med handler :P

Humm...så du har kanskje tid til å manøvrere et stk pelsbesvær på valpeshow? :P Er omtrent siste sjanse for mini'n å debutere som valp, vil jeg tro, og jeg tør ikke helt selv :P Kanskje jeg blir bitt av den derre basillen jeg også, hvis han ikke blir sendt ut med brunt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humm...så du har kanskje tid til å manøvrere et stk pelsbesvær på valpeshow? :P Er omtrent siste sjanse for mini'n å debutere som valp, vil jeg tro, og jeg tør ikke helt selv :P Kanskje jeg blir bitt av den derre basillen jeg også, hvis han ikke blir sendt ut med brunt :P

Gjør det selv og bli bitt av basillen! Det er arti! :P

Ooooops, så ikke den jeg, så sendte de mail med masse rare spørsmål... :P

Tusen takk! Da skal Oliver meldes på i junior begge dager.

Jeg synes også den var unødvendig vanskelig å finne. Jeg skal si fra til rette vedkommende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humm...så du har kanskje tid til å manøvrere et stk pelsbesvær på valpeshow? :P Er omtrent siste sjanse for mini'n å debutere som valp, vil jeg tro, og jeg tør ikke helt selv :P Kanskje jeg blir bitt av den derre basillen jeg også, hvis han ikke blir sendt ut med brunt :P

Jess jess, ikke no problem det, så lenge det ikke kræsjer med de voksne, men det skal godt gjøres :P

Jeg synes også den var unødvendig vanskelig å finne.

Enig! Synes det hadde vært kjekkt med påmelding via dogweb også jeg da, slipper å fylle ut alle skjemaer å regne ut hva man må betale; mye hodebry for en stakkar det :P

ups, dobbelpost, noen kan sikkert fixe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Hadde jeg hatt mye penger til overs og påmeldingsfristen var neste fredag så skulle jeg jaggu meldt på mine begge dager - supre dommere for rasen, spesialdommer begge dager - og så kunne jeg surra Lilli på toppen av bilen for å få stilt henne for Gert Christensen igjen...

Meeeeen - ikke er jeg rik, det er laaaaangt å kjøre så det orker jeg bare ikke tror jeg - tror heller jeg skal lure Lilli-eiere til å kjøre til Drammen den helgen jaggu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Synes det hadde vært kjekkt med påmelding via dogweb også jeg da, slipper å fylle ut alle skjemaer å regne ut hva man må betale; mye hodebry for en stakkar det :P

Det var en eller annen grunn til at de ikke kjørte det gjennom Dogweb, husker ikke helt. Men de kunne i alle fall ha lagt en link til påmeldingsskjemaet, selv om det var en fane øverst på siden et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det selv og bli bitt av basillen! Det er arti! :P

:P

Skummelt...

Jess jess, ikke no problem det, så lenge det ikke kræsjer med de voksne, men det skal godt gjøres :P

Åh, det hadde vært supert! Kanskje jeg til og med hadde turt å gjøre selv etterhvert, hvis jeg bare visste åssen... :P

Så da regner jeg med at å trene på stå, med og uten tafsing, samt trav er tingen hvis man vil ha sånn sløyfe? :P

Seriøst. Utstilling er skumle saker... :P Men jeg har lovet dyrt og hellig at Nansen skal utnyttes på alle tenkelige og utenkelige måter, så da er det vel bare å hoppe i det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P

Skummelt...

Åh, det hadde vært supert! Kanskje jeg til og med hadde turt å gjøre selv etterhvert, hvis jeg bare visste åssen... :P

Så da regner jeg med at å trene på stå, med og uten tafsing, samt trav er tingen hvis man vil ha sånn sløyfe? :P

Seriøst. Utstilling er skumle saker... :P Men jeg har lovet dyrt og hellig at Nansen skal utnyttes på alle tenkelige og utenkelige måter, så da er det vel bare å hoppe i det :P

Vi kan jo håpe at valpene er litt etter de voksne, så kan du se på, og kanskje finner du ut at det ikke er så skummelt?

Kan godt "kurse" deg litt, så kan du jo se om du tørr å stille selv, gjør du ikke det så stiller jeg han for deg :P

Trene på stå og trav, du, så går det så fint så. Ååå.. trene på å å ikke spise dommeren i yr glede :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan jo håpe at valpene er litt etter de voksne, så kan du se på, og kanskje finner du ut at det ikke er så skummelt?

Kan godt "kurse" deg litt, så kan du jo se om du tørr å stille selv, gjør du ikke det så stiller jeg han for deg :kiss:

Trene på stå og trav, du, så går det så fint så. Ååå.. trene på å å ikke spise dommeren i yr glede :banana:

"...ikke spise? :hyper:" hilsen Nansen :drool: Mhm, må vel trene litt på at fremmede mennesker tafser på gutten, og at det ikke lønner seg å bli gelé og gli ned i bakken når noen tar på kronjuvelene :thumbsup: Men altså, hvis du tilbyr coaching så kanskje vi må ta en liten tur til Orkdal igjen..hmm... :devil::innocent:

Hopp i det vims! Ken kan vel ikke bli sjarmert av den lille dimlingen din?

Tja...jeg syns jeg ser for meg et lite pelsdyr som blir så lykkelig av alle menneskene og hundene og fremmedfolk som tar på kronjuveler og alltingen at han anser det som fornuftig å tilte? :icon_redface: Hihi, nei, tror ikke det skjer. Veit ikke heeeelt hva jeg er redd for, men det eeer skummelt :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"...ikke spise? :devil:" hilsen Nansen :banana: Mhm, må vel trene litt på at fremmede mennesker tafser på gutten, og at det ikke lønner seg å bli gelé og gli ned i bakken når noen tar på kronjuvelene :thumbsup: Men altså, hvis du tilbyr coaching så kanskje vi må ta en liten tur til Orkdal igjen..hmm... :drool::innocent:

ja du må bare ta turen igjen hvis du vil ha coaching før utstillinga også, bare trivelig å få lykkelig samojedgutt (og trivelig eier) på besøk!!

Husk nå at det er valpeshow og ikke noe som avgjør liv og død, det skal være gøy, og valper skal ikke kunne ALT! :kiss: det er lov å være litt yr valp når man ER valp :hyper: Om han ikke løper perfekt, eller ikke står i ro hele tiden og synes det er litt flaut å bli tafsa på der nede så er det helt normalt!

Håper du får sett meg stille tjukka først, hun ser ut som en kenguru på speed den hunden. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...