Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny overnatting i Skiptvet

armagnac

Recommended Posts

Skrevet

Ingen som har et stort utstillingstelt vi kan bruke?? Er jo ikke noe kos med øs pøs regn og sitte i små telt hvor ikke alle får plass :hmm:

Om jeg kommer i forhold til regn er det det typen som bestemmer, det er nemlig han som skal kjøre(jeg har ikke lappen), så sier han nei så er det nok nei :hmm:

Og jeg må vist ha regnbukse, den jeg har er ikke god nok gitt. Gikk tur med Frost i drittværet i går, og buksa ble gjennomvåt :hyper:

Vi har stort 6 mannstelt :hmm: Der er det god plass til mange, det var der vi satt ved sist overnatting :hyper:

Eventuelt sette to telt tett sammen med åpningen mot verandre, de to største :hyper:

Været virker jo forholdsvis bra :getlost: Håper vi får opphold og litt sol, så vi kan få tatt noen bilder :hmm:

• Svar 256
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Ååå! Misunnelig er jeg! :hmm:

Men jeg håper dere koser dere all verdens masse! :hmm:

Du får slenge deg med når du har flyttet :hmm: Skal få tatt masse bilder så folk får se :getlost::hmm:

Skrevet

tror ikke jeg får blitt med, for jeg har ingen bur her nå som Elvis ikke bryter seg ut av

Trenger ikke bur vettu, skal kose seg løs :hmm:

Skrevet

må jo ha bur å ha han i om natten. hvis ikke så får nok mamma igjen et telt som er makulert

Det tror jeg ikke du skal være så redd for :getlost: Bikkjene kommer nok til å bli rimelig slitne av så mye aktivitet, så jeg tviler på at han blir destruktiv. Han kommer nok til å slokne tvert! :hmm:

Skrevet

men siden jeg nå må kjøpe nye briller, så har jeg heller ikke råd til å komme. jeg beklager, får liksom alt kastet mot meg her nå

Skrevet

men siden jeg nå må kjøpe nye briller, så har jeg heller ikke råd til å komme. jeg beklager, får liksom alt kastet mot meg her nå

må gjerne bli med en annen gang og skal love deg de blir slitne! de løper løst fra vi kommer frem og mens vi sitter og snakker på kvelden/natta, sist satt vi vel oppe til 3 mens hundene kosa seg ute :hmm: Var ikke mye bråk på natta da :getlost::hmm:

Skrevet

Nå har jeg også et massivt utstillingstelt i bilen... må vel snart bytte til stasjonsvogn sånn som jeg pakker! (har bare alt mulig i bilen:P )

Skrevet

Jeg gidder ikke hvis det pøser ned altså... :hmm:

Hvis det plutselig blir dårlig etter kl 18.00, uforberedt, så får vi heller bare grille og dra, for de som har rukket å komme seg frem.. syntes nå jeg! :getlost:

Skrevet

Hvis det plutselig blir dårlig etter kl 18.00, uforberedt, så får vi heller bare grille og dra, for de som har rukket å komme seg frem.. syntes nå jeg! :getlost:

Enig! Vi får ta det litt på sparket, men pøsregner det fra tidlig på dagen så kan vi jo vurdere å utsette det :hmm:

Skrevet

Enig! Vi får ta det litt på sparket, men pøsregner det fra tidlig på dagen så kan vi jo vurdere å utsette det :hmm:

Enig :hmm:

Igjen sier jeg ifra at jeg har en plass ekstra for noen som reiser fra Bærum-Oslo området om ønskelig :hmm: bare å sende PM, si ifra her eller på telefon 97 13 49 97 :getlost:

Skrevet

Når var det man skulle møte opp? Yr/storm har meldt sånn nogelunde ok vær nå da. Så da krysser vi fingrene for det. Jeg bor jo ikke sååå langt unna, så da tar man det som det kommer. Blir det øs pøs på morgenen/da vi skal dra kommer vi nok ikke. LItt regn utover kvelden går jo. Og i værste fall så tar man kun grillingen og at hundene får muligheten til å leke og løpe løs, de bryr seg jo ikke stort om regnet da. :hmm:

Skrevet

Når var det man skulle møte opp? Yr/storm har meldt sånn nogelunde ok vær nå da. Så da krysser vi fingrene for det. Jeg bor jo ikke sååå langt unna, så da tar man det som det kommer. Blir det øs pøs på morgenen/da vi skal dra kommer vi nok ikke. LItt regn utover kvelden går jo. Og i værste fall så tar man kun grillingen og at hundene får muligheten til å leke og løpe løs, de bryr seg jo ikke stort om regnet da. :getlost:

Oppmøte hos meg kl. 18.00=) Stokkebekkveien 184, 1816 Skiptvet (uten D som nesten alle skriver :hmm: )

Skrevet

Jeg og Marianne kjører litt over fem fra Moss :hmm:

MARIANNE!!

husk å vær i tide til ferja *masepå*

hihi! Jada jada! Jeg beregner goood tid :hmm:Og det burde jeg, for jeg er alltid seint ute.... :getlost:

Skrevet

Man tror man har tenkt på alt, også plutselig dukker det opp noe. Hundene! Ja hva skal de sove på? Jeg prøver jo å pakke lett, og ta med senger på tur blir jo drøyt.

Tinka pleier å ende opp i soveposen, og Chico i fotenden, holder det da med liggeunderlag til meg? Eller bør de ha et teppe i tillegg (type wetbed)?

Også lurte jeg på hvor langt det er å gå? Tenkte på skovalg..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...