Gå til innhold
Hundesonen.no

Hilser pent på alle sammen.

Ann-C.

Recommended Posts

Skrevet

Ja, jeg får prøve jeg også da.

Ble anbefalt denne siden via et annet interesseforum og prøver meg frem litt her.

Er relativt nygift og har 3 barn på hhv 9, 10 og 13 år.

Har nettopp mistet pusen vår, men kanskje han dukker opp igjen? Håper det iallfall.

Det er ikke mindre enn 5 akvarier i huset i tillegg til våre to hunder.

Mazik er en border collie født 27 oktober 2007. Faren er svensk gjeter-champion og moren er en uregistrert, men renraset bc.

Han syns det er gøy å trene på ting, men helst bare på sånt han kan, for da slipper han å tenke for å få godbiter.

Gullet er bullshit-terrieren vår.

Hun er en suveren blanding av malteser, dansk svensk gårdshund, bichon frisèe, dachs og jack russel, født 17 juni 2009.

Liker å leke dum og blond, og favorittrikset er å se søt ut. Det funker hver gang!

Ei skikkelig jåledukke som går med strupehalsbånd som pynt. Ingen får ta fra henne kjedet hennes, og tar du det av har hun hodet inni igjen før du rekker å trekke til deg hendene. Det er selvsagt i gull og har fått på en bling-blomst. Hun er sååååå fin.

Selv er jeg rundet 30 for noen få år siden, hjemmeværende pga sykdom og har litt problemer med å komme meg ut blandt folk.

Dataen min står på døgnet rundt, så selvom jeg er å finne her inne er jeg ikke nødvendigvis aktiv. :whistle:

Mannen jobber i akvarieforretning med dyreutstyr i tillegg. Han har lang reisevei og jeg er mye alene med dyrene.

Hadde vært fint med noen å gå turer sammen med og å trene lydighet etc med. Skulle gjerne trent opp bc'n så han får det litt bedre hos oss.

Ja, det var vel nok om oss...

post-6495-1278187975,4751_thumb.jpg

post-6495-1278188119,2856_thumb.jpg

Skrevet

Velkommen hit! :whistle:

Hvis du sier sånn omtrent hvor i landet du bor, så kan det vel godt tenkes at noen tar kontakt for turgåing, trening og hundelek! :whistle:

Skrevet

Takk for det, alle sammen.

Hvor jeg bor ja... Svarte bananaer, nå har jeg endelig klart å bytte til riktig kjønn OG få avatar, jeg må vel klare å få registrert at jeg holder til i Horten også. :whistle:

Skrevet

Horten er ikke langt unna :)

Jeg kan sikkert være med på tur engang om du orker å gå tur med en 17 åring :)

Skrevet

Velkommen hit!

Ser ut som det er noen som tjener fint med penger på den blandingen, har møtt flere av dem, og vet det er minst to tidligere kull på same kombinasjon. :) Hunden din er helt sikkert flott (det må den jo være, siden det er dsg i den :) ), men jeg blir litt oppgitt over de som masseproduserer små blandingshunder.

Skrevet

Velkommen hit!

Ser ut som det er noen som tjener fint med penger på den blandingen, har møtt flere av dem, og vet det er minst to tidligere kull på same kombinasjon. :icon_cry: Hunden din er helt sikkert flott (det må den jo være, siden det er dsg i den :whistle: ), men jeg blir litt oppgitt over de som masseproduserer små blandingshunder.

Det er ikke fra hennes kull iallfall, for dette var et rent uhell med ei tispe som stakk av. Ingen planlagte kull der i gården gitt.

Ikke skjære alle over èn kam, det er ikke bra.

(og ja, jeg vet hva jeg snakker om, for det er ei god venninne sin tispe som er mora)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...