Gå til innhold
Hundesonen.no

Papillon stjålet i Vestby


simira

Recommended Posts

Er ikke dette en gammel sak? Eller har samme dama blitt frastjålet et stakkars utspjåket krek en gang tidligere? Mulig jeg hallusinerer, men synes bestemt at jeg kjenner igjen denne berta...Anyway, la oss håpe at tyvene skaffer denne stakkars hunden et bedre hjem, et sted hvor den får lov¨å være hund !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Nå må dere seriøst rulle inn!

Denne saken er tragisk, og jeg tror kanskje vi skal vente litt med å "dømme" den stakkars eieren. De hadde hundevakt, de hadde folk som passet på den - den ble ikke plassert på kennel - så vær greie å bruk hue. (og jeg forundres fortsatt over at det er den "voskne" generasjonen på sonen som liksom er ugreie).

Østlandets blad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt en tragisk sak, men jeg lurer veldig på om det er skrivefeil/misforståelse eller om det faktisk stemmer at hunden ble hentet 5 uker gammel...? For det reagerte jeg litt på...

Men det er fortsatt trist og helt utrolig at folk stjeler levende dyr... :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Definitivt en tragisk sak, men jeg lurer veldig på om det er skrivefeil/misforståelse eller om det faktisk stemmer at hunden ble hentet 5 uker gammel...? For det reagerte jeg litt på...

Men det er fortsatt trist og helt utrolig at folk stjeler levende dyr... :frantics:

Men i så fall så er det vel oppdretteren det er mest i veien med eller? Ikke valpekjøperen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i så fall så er det vel oppdretteren det er mest i veien med eller? Ikke valpekjøperen.

Helt klart, jeg skreiv heller ikke no om hvem sin "skyld" det er...

Syns bare det er synd at folk ikke har kunnskap om hvor gammel valpen bør være og selvfølgelig tragisk om oppdretter bare kvitter seg med valpene så fort som mulig. :frantics:

Men jeg lurer egentlig på om det er en skrivefeil/misforståelse eller om det faktisk stemmer. Er jo ikke så rart at vi stusser på det når det står i avisa da... Tenker litt på alle som leser det og tror det er greit å hente valpen så tidlig.

Er jo ikke akkurat det denne saken handler om, men jeg reagerte på det. Det at kidnappingen av valpen er en tragisk sak for både hundeeier og hundepasser finnes det vel ikke no tvil om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som Dagbladet er litt på "bærtur", for om valpen var fem uker til jul, så er den jo mer enn et halvt år nå :frantics:

Det er uansett tragisk for de som er innblandet. Og å si at man håper at tyvene finner et hjem til den hvor den får være hund, er noe av det teiteste jeg har hørt. Det samme skjedd i Andebu (?) for ca et år siden. Da fikk eier tilbake hunden sin etter lang tid. Da hadde den tydelig hatt et valpekull og var veldig pjuskete og tynn :ahappy:

Det er vel lett å tenke at her er det en bortskjemt "bimbo" som har fått en veskehund (utfra bildene i Dagbladet), men det spiller ingen rolle. Jeg er ikke så sikker på at personer som bryter seg inn i huset til folk om natten, er spsielt gode hundeeiere de heller.

Dette må være noe av det verste en hundeeier kan oppleve, uansett hvilken type hundeeier man er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig trist sak, og jeg håper hunden kommer til rette i god behold.

Jeg synes forøvrig at man skal holde seg for god til å dømme den ene eller andre veien ut i fra en avisartikkel. Slike artikler gir ofte, av ulike årsaker (feilsiteringer, dårlig journalistikk osv osv), et feilaktig bilde av den aktuelle saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SELVFØLGELIG er det en tragisk hendelse. Men når man sender inn et SLIKT bilde av seg selv så er det ens egen feil hvis folk får tanker om hva slags person det er. Man kunne vært litt smartere å valgt et mer passende bilde, hvor man kanskje blir tatt litt seriøst på.

Men jeg håper hunden kommer til rette! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke forstår, er hvorfor man velger å stjele et dyr når man først bryter seg inn i et hus hvor det mest sannsynlig finnes andre verdigjenstander,...greit nok at de er kjeltringer (ok, det er egentlig ikke greit det heller...) men å stjele noe levende er så ondt at det er utenfor min forstand...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke forstår, er hvorfor man velger å stjele et dyr når man først bryter seg inn i et hus hvor det mest sannsynlig finnes andre verdigjenstander,...greit nok at de er kjeltringer (ok, det er egentlig ikke greit det heller...) men å stjele noe levende er så ondt at det er utenfor min forstand...

Det ble jo stjålet masse annet. Men problemet med disse småbikkjene, er jo at de faktisk har en sånn verdi at de ofte blir tenkt på bare som objekter (som lever). Utrolig synd!

Men for tyvene er dette bare masse penger, en PC koster mellom 5-10,000kr, en sånn hund kan jo ha verdi opptil 20,000 (nå tenker jeg også chi og pomme, tyver har vel ikke så mye kunnskap om akkurat raser). Pluss at en hund kan ha valper som kan selges for rundt 10,000kr hver.

Det er jo tragisk at verden kan være så ond!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet valpen da den var FEM uker... og dra på ferie i ukesvis når den er 5 måneder gammel...? Det hadde jaffal ikke jeg gjort med en så ung hund. Det er jo da man virkelig skal bli kjent og preges på hverandre.

Jeg ser ikke hvor det står at hunden er fem måneder, og heller ikke hvor det står at hun ble hentet kun fem uker gammel? :lol:

---

Uansett hvilket utseende denne jenta har, så er det synd på henne som har mistet hunden sin. Man skal ikke skue hunden på hårene heter det, og jeg kan hilse og si at jeg kjenner flere som kanskje ser ut som om de er sånn eller sånn, men som overhodet ikke er det. Hvorfor er det mer godtatt å kalle en bleika blondine for bimbo, mens alle på sonen er enige om at folk med dreads ikke nødvendigvis røyker hasj? Det er jo akkurat det samme; folk må få lov å ha den frisyren og den klesstilen de vil, uten at vi skal dømme de som person på bakgrunn av det. Makan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke hvor det står at hunden er fem måneder, og heller ikke hvor det står at hun ble hentet kun fem uker gammel? :lol:

Det er nok noen som har litt problemer med å telle måneder kanskje? Sitat fra artikkelen:

- Jeg har det helt ******. Jeg henta den da den var fem uker, i desember. Den fotfølger meg overalt — går jeg et sted, har jeg den i hælene, sier en gråtkvalt Linda Henriette til Dagbladet.

Hvis den var 5 uker i desember, er den sannsynligvis født i november, og fra november til juni er det sånn ca 7 mnd..

I en perfekt verden vet alle valpekjøpere at valper burde være sammen søsken og mamma til de er 8 uker, og i den samme perfekte verden så selger ikke oppdretterene valpene før de er 8 uker. I den perfekte verden så finnes det heller ikke folk som begår innbrudd, og de stjeler ihvertfall ikke hundene. Og i en perfekt verden så kan folk bleike håret sitt uten å bli tatt for å være en dum bimbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok noen som har litt problemer med å telle måneder kanskje? Sitat fra artikkelen:

Hvis den var 5 uker i desember, er den sannsynligvis født i november, og fra november til juni er det sånn ca 7 mnd..

I en perfekt verden vet alle valpekjøpere at valper burde være sammen søsken og mamma til de er 8 uker, og i den samme perfekte verden så selger ikke oppdretterene valpene før de er 8 uker. I den perfekte verden så finnes det heller ikke folk som begår innbrudd, og de stjeler ihvertfall ikke hundene. Og i en perfekt verden så kan folk bleike håret sitt uten å bli tatt for å være en dum bimbo.

Ah, leste litt fort altså. :lol: Men hvor står det at hun er fem mnd da? 0,5 (år) er vel fremdeles 6 mnd? Uansett hvor gammel eller ung hunden er og var, så er det synd på eieren som er frastjålet hunden sin. Det kunne jo vært hvem som helst av oss som hadde satt bort hunden vår til pass, man kan ikke forutse noe sånt.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel mer at det beste bildet de greide å finne av hunden var et der den var utkledd som en hushjelp fra 50-tallet...? Jeg har også noen bilder av Odin med genser eller dekken, da som oftest ute i snøen. Det bildet sier jo ikke noe annet enn at den ser ut som en papillon og har svart hode.

Håper såklart de finner den igjen, men jeg synes synd på hunder som blir kledd ut i tide og utide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt være en grunn til at valpen ble solgt så tidlig som det ikke står noe om i avisen. Slike små får vel ofte bare en eller to valp? Det kan jo hende at den er "enebarn" og mor døde under fødsel eller noe, og oppdretter anså jenta som kompetent til å ta vare på en så liten valp?.Trykkfeil kan det også være. Nå skal det sies at jeg synes det er dumt å kle på hunder bare for moro skyld, det er helt unødvendig, men jenta er jo sikkert i stand til å ta vare på hunden likevel og dekke behovene dens. Uansett var det veldig kjipt at akkurat det bildet kom på trykk, for nå ser man ikke hvilke farger valpen har på kroppen, og det blir vanskeligere å kjenne den igjen :icon_cry:

Uansett hvor gammel valpen var, eller hvilke bilder som kom på trykk i avisen, er det synd på både eier og hund, og jeg håper den kommer til rette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars valp og eiere. Er tragisk at folk kan finne på å stjele dyr. Håper virkelig at hunden kommer tilbake til eierne sine også at det er en liten trykkleif på tur ang alderen på valpen når den var levert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...