Gå til innhold
Hundesonen.no

Skulle dere gi 25 000,- kr til veldedighet, hvem hadde dere gitt til ?

Jane

Recommended Posts

Skrevet

Hjelp meg her, kjære nettvenner!

Hvilken organisasjon/veldedighet ville dere gitt penger til ? Eneste kravet jeg har er at de driver med dyr, spesiellt hund.

Selv har jeg tenkt på Food Gården, men jeg er ikke så oppdatert på andre, hvem ville du ha gitt til og hvorfor ?

På forhånd takk.

Skrevet

Fod har jeg hørt for mye dårlig om til at jeg ville støttet dem. Da heller kattehuset til Dyrebeskyttelsen i Oslo og Akershus, eller en av de andre lokallagene (eller dyrebeskyttelsen generelt).

Ellers av de som driver med hund tror jeg at jeg ville vurdert å gi penger til de som utdanner servicehunder.

Guest lijenta
Skrevet

Nodat er det vel som driver med å utdanne terapihunder eller som over til dem som driver å utdanne servicehunder er to som jeg ville sett på om jeg ville gitt penger til

Skrevet

Kattehuset har vel ikke så mye med hunder å gjøre ?

Må være noe landsdekkende, ikke lokalt.

Nodat skal jeg lese mere om, takk for tips!

Andre forslag ?

Skrevet

Fod er da uansett ikke landsdekkende. :flowers:

Nei, men det er noe "alle" har hørt om. Gunhild i Alta og Torgeir i Kragerø, om du forstår.

Kan jeg spørre om hva du syns er så dårlig med FOD ? Har bare hørt positive ting derfra og gode erfaringer med de.

De holder til i Oslo, men tar inn hunder fra andre deler av landet også.

Skrevet

Jeg ville gitt til Foreningen Våre Rovdyr, WWF Norge eller lignende. Men det har jo ikke noe med hund å gjøre akkurat.

Skrevet

Nei, men det er noe "alle" har hørt om. Gunhild i Alta og Torgeir i Kragerø, om du forstår.

Kan jeg spørre om hva du syns er så dårlig med FOD ? Har bare hørt positive ting derfra og gode erfaringer med de.

De holder til i Oslo, men tar inn hunder fra andre deler av landet også.

Hvis du søker etter FOD på forumet her, så finner du noen historier som ikke alle er like positive. Klart at et sånt sted noen ganger får folk som er vanskelige, eller er uheldige med en omplassering, men jeg har likevel ikke helt god følelse for det stedet.

Ok, så det MÅ være hund, og kan være lokalt så lenge "alle" har hørt om det?

Skrevet

Ok, så det MÅ være hund, og kan være lokalt så lenge "alle" har hørt om det?

Ja, på begge! Er ikke jeg personlig som skal gi fra min formue, men en pengegave fra en landsomfattende hundeklubb.

Skrevet

Kanskje noe forskning på hund? I Sverige forskes det på jursvulst hos hund, man kan sikkert donere til de. Jeg hadde nok valgt noe jeg syntes var interessant, eller som gjaldt min rase. Det er jo ikke helt veldedighet da, men de er avhengig av pengestøtte for å få ting til å gå rundt.

Skrevet

Jeg ville også donert til forskning på hund og helse. Veterinærhøgskolen har blant annet et forskningsprosjekt om jursvulster gående, se her

Skrevet

Jeg ville også donert til forskning på hund og helse. Veterinærhøgskolen har blant annet et forskningsprosjekt om jursvulster gående, se her

Takk for bra tips!

Skrevet

Det måtte vært enten til trening av servicehunder/minehunder, eller forskning. FOD har jeg hørt alt for mye rart om...

Skrevet

Det er flere ting jeg kunne tenkt meg til å søttte opp mtp på forskning, da spesielt på aussien. Det er mye info som finnes og mange hunder/eiere som er obs på ting, men det er lite midler til å forske noe på det. F.eks plutselige dødsfall uten noen forklaring, epilepsi og øye-sykdommer (katarakt f.eks)

Skrevet

Du har fått mange bra tips her,jeg hadde i tillegg vurdert det/de stedene som tar i mot uønskede gamle hunder...

Husker ikke noe navn,men vet at det skal finnes noen sånne :whistle:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...