Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppdretternavn

armagnac

Recommended Posts

Søstra mi, samboeren til søstra mi og jeg prøver å finne på et oppdretternav. Vil at det skal være engelsk og bety noe fint :wub: Vi har ingen planer om kull ennå, men har fått tilbud om rabatter på både fôr og forsikring dersom vi skaffer ett oppdretternavn :wub:

Håper noen kan hjelpe oss :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goliath legacy - I og med goliat var en kjempe( - giant) kan kanskje det passe?

Titans - den største av satelittene til Saturn. Eller de første gudene i gresk mytologi som senere ble bekjempet av Zeus.

Great Giants

*midlertidig tom for inspirasjon* :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titans - den største av satelittene til Saturn. Eller de første gudene i gresk mytologi som senere ble bekjempet av Zeus.

Great Giants

*midlertidig tom for inspirasjon* :wub:

Takk for alle forslag :wub: De tas imot med stort :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk i så fall å sjekke på FCI sine sider over kennelnavn før dere søker, så dere vet at navnet deres ikke allerede er opptatt.

Det skal vi gjøre...:wub: Fant en link dit i en annen tråd her...:wub: *løpe og sjekke*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil dere egentlig ha et engelsk kennelnavn? Rasen er dansk (eller tysk), rasenavnet er fransk, og dere er norske ... Vil dere ha et navn som skiller seg ut, velger dere et annet språk en engelsk. Navn som spiller på størrelsen til GDer er det vel også tretten på dusinet av i rasen. Jeg ville heller gått for noe personlig, kanskje et stedsnavn som betyr noe for dere? Blir det for hverdagslig med norsk, kan dere jo prøve å oversette stedsnavnet til engelsk, fransk, tysk, dansk - eller hvorfor ikke latin? Romerne hadde vel store molossere, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil dere egentlig ha et engelsk kennelnavn? Rasen er dansk (eller tysk), rasenavnet er fransk, og dere er norske ... Vil dere ha et navn som skiller seg ut, velger dere et annet språk en engelsk. Navn som spiller på størrelsen til GDer er det vel også tretten på dusinet av i rasen. Jeg ville heller gått for noe personlig, kanskje et stedsnavn som betyr noe for dere? Blir det for hverdagslig med norsk, kan dere jo prøve å oversette stedsnavnet til engelsk, fransk, tysk, dansk - eller hvorfor ikke latin? Romerne hadde vel store molossere, eller?

Rasen er tysk ja :wub: Mange tror den er dansk, med tanke på "stor danske" og "dansk herregårdshund".

Engelsk er internasjonalt og lett for de fleste og skjønne :wub: Veit mange har både kennelnavn som går på størrelse og med dane i seg :wub:

Vi har sett en del på galiske ord og uliker ord fra forskjellige land med forskjellig betydning. Som Miakoda som betyr "power of the moon" og Makato "ærlig".

De er ganske originale og fine syntes vi :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Great Giants

Falt meg inn også :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også navn som spiller på rasenavn er litt oppbrukt, og man går så lett i surr og.

Og, dere er en ung gjeng, hvem vet hva fremtiden vil bringe, og hvilke raser dere forelsker dere i, greit å ha et kennelnavn man kan bruke til flere raser synes jeg :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasen er tysk ja :ahappy: Mange tror den er dansk, med tanke på "stor danske" og "dansk herregårdshund".

Engelsk er internasjonalt og lett for de fleste og skjønne :D Veit mange har både kennelnavn som går på størrelse og med dane i seg :D

Vi har sett en del på galiske ord og uliker ord fra forskjellige land med forskjellig betydning. Som Miakoda som betyr "power of the moon" og Makato "ærlig".

De er ganske originale og fine syntes vi :D

Jeg synes også navn som spiller på rasenavn er litt oppbrukt, og man går så lett i surr og.

Og, dere er en ung gjeng, hvem vet hva fremtiden vil bringe, og hvilke raser dere forelsker dere i, greit å ha et kennelnavn man kan bruke til flere raser synes jeg :thumbs:

Som sakt har sett på en del originale navn også :wub: Vi vil alle sammen ha noe som betyr noe fint og som passer til både oss og rasen :)

Jeg for min del tror jeg har funnet min rase :) Men man skal aldri si aldri, så greit med oppdretternavn uten Giant osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller ikke valgt et kennelnavn med rasetilknytning - man vet aldri hva fremtiden bringer, og selv om dere har GD nå, kan det hende dere vil ha et kull på en annen rase en annen gang, og da blir det veldig rart. Dette er jo noe som i utgangspunktet varer til evig tid, kjipt å låse seg fast på noe slikt.

Jeg ville også tenkt på hvilken type stamtavlenavn dere ønsker å bruke, og funnet et kennelnavn som passer til disse. Personlig liker jeg navn som passer til stamtavlenavnet, som gjør det til en helhet, noe meningfullt. Jeg digger eksempelvis "Show Them The World Is Not Enough" - det gir mening! Blir ikke det samme med Amazing's The World Is Not Enough, hvis dere skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...