Gå til innhold
Hundesonen.no

10 ting du skal gjøre før du dør?


Benedicte

Recommended Posts

Noenlunde tilfeldig rekkefølge (og noen av målene er jo oppnådd allerede)

1. Begynne aktivt med hest igjen - jepp, eier to

2. Skrive en bok og få den publisert - har vært en drøm helt siden jeg ble gammel nok til å skjønne hva det innebar;)

3. Få en meningsfylt jobb jeg virkelig trives med

4. Få en høyskoleutdannelse, minst tre år- er i gang!

5. Ri Norge på langs

6. Fortsette å ha et godt forhold til venner og familie, livet ut

7. Leve et sunt liv, både mentalt og fysisk - vel, det gjenstår muligens litt der:P

8. Ta motorsykkellappen

9. Reise mye!

10. Lære eventuelle barn de tingene jeg synes er viktig; å sette pris på naturen, å verdsette snillhet og vennlighet, å oppdage bøkenes magi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm vanskelig, men likevel ikke.

Random rekkefølge:

*Kjøpe en plass som jeg bor på nå, bare med enda litt større tomt.

*Ha minst to hester (har en nå, så er på vei)

*konkurere i bruks med Kahlo eller neste riesendyr

*konkurere i LC med Kasko eller en mynde.

*lappen og bil

*drømmejobben (må bare finne ut hva den er)

*drømmemannen

*ta dukkerlappen og bli en aktiv dykker

*være helt frisk og fin, og sovne stille inn i høy alder, uten sykdomsforølp i forkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytter gjerne litt innimellom og en av målene er hemmelig (men vil bli avslørt innen 5 års tid :aww:)

1. Gå på folkehøgskole: check

2. Besøke alle land jeg kan (kvinner har jo noen begrensninger) og alle verdensdeler: 25-24 land, 3/7 verdensdeler i boks

2.1 Besøke landene og bli kjent med folket, altså ikke være normal turist: ca 22 av landene unnagjort, 3/4 verdensdeler

2.2. Oppleve naturrikdom og skjønnhet på veien: check på alle jeg har besøkt :wub:

(Serengeti var fantastisk, men de andre nesten bedre, for deg som drømte om serengeti)

3. Hemmelig, men nærmer meg

4. Bo ett år eller to på hytta med naturen, langt fra moderne teknologi?: vi får se hvor veien fører meg :wub:

5. Eie ett småbruk inkludert hundespann, Rex og en hest eller to: Har bikkja iallefall :wub:

6. Utgjøre en forskjell i positiv retning for verden: working on it

7. Ta meg en aldri så liten jordomseiling: tja, kanskje man bør lære seg å seile?

8. Ta ett par måneder i Canada: studieutveksling neste to årene en gang?

9. Få mann og barn og slikt + overføre norsk naturarv til dem (mannen må ha det fra før:P)

10. Lære meg å surfe, klatre og padle: de to siste er i boks, surfingen er det litt dårligere med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilfeldig rekkefølge:

1. Dykke med hvithai ( :wub: )

2. Rafte

3. Safari i Afrika

4. Bestige Galdhøgpiggen

5. Gå Besseggen

6. Gå over Hardangervidda

7. Se en flekkhyene i levende live (om jeg kunne klappet en, så hadde det vært topp. :wub: )

8. Føre fram en N BCH

9. Besøkt alle fylker i Norge (gjenstår ett)

10. Kan man sette forbli singel og barnløs her tru, i motsetning til alle de som ønsker seg partner og barn. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg på :ahappy:

1. Bygge hus med sambo

2. Bli tattovør

3. Få lappen

4. Ha hund, hus, familie og lykke

5. Bli kvitt min redsel for mørket/overnaturlige ting

6. Slutte å være så j**lig snill mot absolutt alle haha

7. Vokalist i ett hardcore/pønke band (o' store lykke)

8. Bli mest mulig tatovert

9. Bli kvitt stress

10. Besøke hawaii og grava til Hori Smoku

jadda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9. Besøkt alle fylker i Norge (gjenstår ett)

Ble bare nysgjerrig på hvilket som står igjen...

Og hvor mye av fylket må en ha vært i for å ha besøkt det - Finnmark er stort, men jeg har vært to ganger i Kirkenes, teller det? Selv om jeg knapt så mer enn gårdsplassen hvor vi arrangerte parring og hotellrommet jeg bodde på? :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bare nysgjerrig på hvilket som står igjen...

Og hvor mye av fylket må en ha vært i for å ha besøkt det - Finnmark er stort, men jeg har vært to ganger i Kirkenes, teller det? Selv om jeg knapt så mer enn gårdsplassen hvor vi arrangerte parring og hotellrommet jeg bodde på? :thumbs:

Synes man kan godkjenne ett fylke om man har tilbragt ett døgn der og sett litt av det, selv om finnmark er stort :ahappy:

Ellers liker jeg drømmene til flere her inne, innser at jeg faktisk har gjort ganske mye skøy i mitt liv. Flere av folks drømmer kan jeg skriv check på. Fett, jeg er kul! :wub: ha ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bare nysgjerrig på hvilket som står igjen...

Og hvor mye av fylket må en ha vært i for å ha besøkt det - Finnmark er stort, men jeg har vært to ganger i Kirkenes, teller det? Selv om jeg knapt så mer enn gårdsplassen hvor vi arrangerte parring og hotellrommet jeg bodde på? :ahappy:

Jeg har igjen Sogn og Fjordane. Jeg har sett mye av de andre fylkene, siden jeg har vært på utallige bilferier siden jeg var liten. Er vel ikke noe voldsomme "krav" for å si at man har vært i et fylke. Må jo ikke ha kjørt det både på langs og på tvers for å kunne si at man har vært der egentlig (men de fleste fylkene har jeg faktisk kjørt på langs og på tvers mer eller mindre... :thumbs: ).

Hardangervidda er en pdd en umulig drøm, siden ryggen min ikke tåler å bære sekk av noe tyngde. Men det er noe som heter at den som gir seg er en dritt, så jeg håper jeg klarer å trene den opp til å klare å bære sekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en god del ting jeg veldigveldigveldigveldig gjerne VIL gjøre (en del av de er allerede nevnt i denne tråden), men det er bare én ting jeg MÅ gjøre. Nemlig å dykke med hvithai. Jeg er kanskje litt rar :thumbs:

Kult! Syntes du skal gjøre det snart jeg, så vi får se bilder :wub: (Du overlever selvsagt så du faktisk kan vise frem bildene og :) )

Hmmm...

Bo ved havet eller vannet med litt tomt der Bestas kan bli gammel sammen med en annen hest

(der bor jeg også sammen med tre hunder, mannen min Øivind og noen andre dyr.)

At Ellie blir viltsporchampion (kanskje på tide å begynne å trene)

Få championat i LP med en av hundene mine

Fremdeles jobbe med noe jeg elsker slik jeg gjør idag

Drive oppdrett der valpene blir vakre, sunne og dyktige

Kanskje at jeg får lyst på barn så jeg etterhvert kan få, for jeg vil egentlig ha barn, har bare ikke lyst :ahappy:

Gjøre noe bra for andre, at det var en vits i at jeg levde liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har igjen Sogn og Fjordane. *klipp*

Seriøst!? Du har besøkt alle fylkene bortsett fra ett av de desidert flotteste? :ahappy: Nei, hiv deg i bilen og kom deg av gårde. Sånt går ikke an..

Hmm, 5 ting jeg helst vil gjøre før jeg dør:

* Eie en malle.

* Dra på en ukes telttur ett eller flere steder i nordnorge.

* Konkurrere i elite i lydighet og klasse A i bruks med samme hund, og to championater hadde heller ikke vært så dumt.

* Finne Mr. Drømmemann.

* Bo like fint til som jeg gjør nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hardangervidda er en pdd en umulig drøm, siden ryggen min ikke tåler å bære sekk av noe tyngde. Men det er noe som heter at den som gir seg er en dritt, så jeg håper jeg klarer å trene den opp til å klare å bære sekk.

Du får låne med deg en haug med topptrente hunder som kan bære og dra utstyret for deg :blink: he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom tråd, og mange fine ønsker!

Jeg har oppfyllt mange ting på min liste :flowers: (De som er oppfyllt er med fet skrift)

* Få to barn (check- vel 1 + 1 på vei), og være en god mor for dem.

* Gifte meg med en mann jeg er glad i og som deler min interesse for hund. (check)

* Bo på et idyllisk lite, velholdt småbruk ikke langt fra sivilisajon, men alikevel langt til nærmeste nabo. Gjerne ved et vann, og med inngjerdet tomt.

* Svømme med delfiner (check- flere ganger. 3 ganger med ville og 3 ganger med tamme)

* Dykke med haier (check) - Neste mål må bli dykke med hvithai!

*Kjøre tvers over Australia med humpete bil og telt (check)

* Drive et oppdrett jeg kan være stolt av. Først og fremst få fram hunder som er til glede for sine familier, er sunne og friske- også hadde det vært innmari moro at de ligger så nære standaren som mulig og gjør det godt på utstillinger både i lengde og "bredde". (Er på vei, håper jeg)

* Leve et sunt og godt liv, se våre barn vokse opp og etterhvert (om minst 20 år) se at de får egne familier og barn.

* Besøke Congo og oppleve basenjien i sitt naturlige habitat- kanskje ta inn norges frste avangora?

* Konkurrere med en basenji i ag eller lp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. dette var vanskelig. Noen ting er jo drømmer, håp og ønsker for fremtiden, andre er ting som ikke helt faller i den kategorien, men ting som bare "må gjøres" før man dør. I helt vilkårlig rekkefølge:

- besøke Taiwan

- drikke "yangle-då" hvis det fremdeles finnes, flere bokser om gangen! :wub:

- bli en velykket oppdretter, med sunne, trivelige, brukbare hunder

- bygge huset jeg tegner på, på drømmetomta vi ikke har funnet enda

- utdanne meg til noe jeg vil jobbe som

- begynne med hest igjen, den store drømmen er å ri til Roma

- dø på en god måte før jeg er 75

Jeg kommer ikke på så veldig mye mer egentlig.. Føler jeg har opplevd veldig mye allerede, også ting jeg gjerne kunne vært foruten, men som likevel er blitt en del av meg. Jeg har blitt kysset av en sjøløve, jeg har besteget fjell på 4000 m da jeg var 11 år, jeg har hatt edderkopper på størrelse med en manns knyttneve i senga (!), jeg har funnet mannen i mitt liv og vi har giftet oss, barn klarer jeg meg fint uten, jeg har vært mye i utlandet, og i det hele tatt føler jeg akkurat nå at jeg bare vil ha fred og ro. Lurer på om pensjonisttilværelsen virker forlokkende allerede?! :whistle: Ambisjoner i forhold til hund og jobb kommer for min del litt utenom denne typen opplevelser, det er ikke noe som er så himla viktig at jeg ikke kan dø før jeg har oppnådd/opplevd det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Random rekkefølge, og noen av dem er gjort :wub:

* Finne drømmemannen (gjort)

* Eie et småbruk (det gjør vi)

* Drive oppdrett av rasetypiske staffer med herlig gemytt :whistle:

* Ta jegerprøven.

* Eie en jämthund hannhund.

* Trym skal bli viltspor champion.

* Tuva skal bli int champion og viltspor champion.

* Kjøpe en Amerikansk trekkvogn, først kjøre route 66 så ta den med hjem.

* Eie hytte på fjellet.

* Drive med alpakka oppdrett.

Og vinne i lotto såklart :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilfeldig rekkefølge:

- Eie eget hus helst med hage (sier ikke nei takk til et småbruk)

- Reise til Island

- Reise til Berlin (utført)

- Finne en å dele livet med

- Tatovere meg (work-in-progress)

- Gjennomføre godkjent IPO 3 prøve. (ikke nødvendigvis med Jaily, men med en fremtidig hund)

- Kjøpe en Tahoe

- Få meg en jobb jeg trives i

Mer enn det kommer jeg egentlig ikke på. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...