Gå til innhold
Hundesonen.no

Autoriserte Hundedommeres Forening


Guest Jonna

Recommended Posts

Guest Jonna

Nå i disse WDS tider så må vi som ikke reiser ha noe å glede oss til. :lol:

Noen som skal hit?

Jeg har meldt på Blaze i Champ for dommer Gro Berg Johansen. Blir spennede å høre hva hun sier. Så vidt jeg vet så blir det første offisielle bedømmelsen av min rase etter hun ble autorisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar
Guest Dratini

Skjønner ikke hvorfor hoffene ikke får delta på så mange utstillinger i år :lol: Ifølge det tidligere styret i klubben er det kun spesialhelga (siste helga i August) som skal være sperret for hoffene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Har såååå lyst til å lyve på alderen (3 dager) med noen søte små, men gjør nok ikke det - så får man se om man melder på noe annet istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå i disse WDS tider så må vi som ikke reiser ha noe å glede oss til. :)

Noen som skal hit?

Jeg har meldt på Blaze i Champ for dommer Gro Berg Johansen. Blir spennede å høre hva hun sier. Så vidt jeg vet så blir det første offisielle bedømmelsen av min rase etter hun ble autorisert.

Nei, nei, nei! Gro Svandalsflona heter hun nå :) Men ja, vi skal også dit :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Nei, nei, nei! Gro Svandalsflona heter hun nå :) Men ja, vi skal også dit :whistle:

*ler* Jeg kommer jo ALDRI til å huske det navnet!

Skal forresten også stille en AK hannhund for noen der. En som Blaze er tante til og fetter til Talli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen har veeeeeldig lyst til og stille en superdupersøt sheltievalp for meg, så er det bare og si ifra! :)

Tror nemlig jeg drar ned helthetsinntrykket ekstremt mye. Jeg er ikke den fødte utstillingsmenneskegreia har jeg funnet ut. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Fristen går ut i dag... (Hvis noen har glemt det, liksom?)

Kan bli interessant å se hvordan dommere arrangerer utstilling, da. Sett fra deres synspunkt, liksom..

Ser at Boston Terrierklubben skal ha et uoff. openshow der, så som nybakt eier av en slik får man i alle fall sørge for å kikke litt der i alle fall.

Har også medt på Mac'ern min på den "ordentlige" utstillingen, da.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og plutselig var vi meldt på også. Kanskje det siste certet kommer der? (eller kanskje det kommer i Moss/Råde to uker før). Litt OT: Er det forresten noen som vet hva man gjør hvis man er meldt på to utstillinger i åpen klasse, og han får det siste certet for championat på den først utstillingen. Kan man ringe å spørre om å få bytte over til championatklasse, eller må man uansett ha "papiret" fra nkk før man kan stille i championatklasse eller hva? (er bare to uker mellom de to utst.) Har aldri gjort det så bra før på utstilling, så det er plutselig noen problemstillinger som dukker opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og plutselig var vi meldt på også. Kanskje det siste certet kommer der? (eller kanskje det kommer i Moss/Råde to uker før). Litt OT: Er det forresten noen som vet hva man gjør hvis man er meldt på to utstillinger i åpen klasse, og han får det siste certet for championat på den først utstillingen. Kan man ringe å spørre om å få bytte over til championatklasse, eller må man uansett ha "papiret" fra nkk før man kan stille i championatklasse eller hva? (er bare to uker mellom de to utst.) Har aldri gjort det så bra før på utstilling, så det er plutselig noen problemstillinger som dukker opp...

Det var en staff som blei champion på en lørdag og på søndagen stilte han i champion klassen. Så er vel bare å ringe inn å si ifra tenker jeg :lol:

Edit: og det var veldig flaks for oss for da raska vi med oss CERTET på søndagen :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en staff som blei champion på en lørdag og på søndagen stilte han i champion klassen. Så er vel bare å ringe inn å si ifra tenker jeg :lol:

Edit: og det var veldig flaks for oss for da raska vi med oss CERTET på søndagen :blink:

Ok. Da ordner det seg nok med litt tilpasning hvis det trengs. Passa så godt med de to utstillingene, så endte med å melde meg på begge to...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Og plutselig var vi meldt på også. Kanskje det siste certet kommer der? (eller kanskje det kommer i Moss/Råde to uker før). Litt OT: Er det forresten noen som vet hva man gjør hvis man er meldt på to utstillinger i åpen klasse, og han får det siste certet for championat på den først utstillingen. Kan man ringe å spørre om å få bytte over til championatklasse, eller må man uansett ha "papiret" fra nkk før man kan stille i championatklasse eller hva? (er bare to uker mellom de to utst.) Har aldri gjort det så bra før på utstilling, så det er plutselig noen problemstillinger som dukker opp...

Ifølge utstillingsreglene (som ved alle regler vedrørende arrangementer gjennom NKK ligger ute på NKK's side :blink: Utrolig hvor mange som ikke sjekker der innen de spør om "alt mulig"):

10. Bytte av påmeldt klasse

Etter påmelding kan valgt klasse ikke endres.

Unntak:

• norsk utstillingschampionat er oppnådd etter påmelding.

• Brukspremiering er oppnådd etter påmelding. Hunden anses som premiert når dommeren har innstilt til premiering.

Dette ble endret tilbake nå i år, for fra 1/7-2009 så kunne man ikke bytte klasse om man etter påmeldingsfristen hadde oppnådd championat/brukspremiering. Dette er jeg 100% sikker på, da vår Odin ble Champion på Oppdal og helga etter skulle han stilles på NKK Trøndelag. Og på den utstillinga fikk vi byttet klasse, mens ringsekretær påpekte at vi var heldige som kom akkurat innenfor reglen :lol: Men nå har NKK endret det tilbake igjen, varsle ringsekretær om at katalognr (hundens nr) har blitt champion innen rasen skal bedømmes, så går det nok bra skal du se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge utstillingsreglene (som ved alle regler vedrørende arrangementer gjennom NKK ligger ute på NKK's side :blink: Utrolig hvor mange som ikke sjekker der innen de spør om "alt mulig"):

10. Bytte av påmeldt klasse

Etter påmelding kan valgt klasse ikke endres.

Unntak:

norsk utstillingschampionat er oppnådd etter påmelding.

Brukspremiering er oppnådd etter påmelding. Hunden anses som premiert når dommeren har innstilt til premiering.

Dette ble endret tilbake nå i år, for fra 1/7-2009 så kunne man ikke bytte klasse om man etter påmeldingsfristen hadde oppnådd championat/brukspremiering. Dette er jeg 100% sikker på, da vår Odin ble Champion på Oppdal og helga etter skulle han stilles på NKK Trøndelag. Og på den utstillinga fikk vi byttet klasse, mens ringsekretær påpekte at vi var heldige som kom akkurat innenfor reglen :lol: Men nå har NKK endret det tilbake igjen, varsle ringsekretær om at katalognr (hundens nr) har blitt champion innen rasen skal bedømmes, så går det nok bra skal du se :)

Joda, er fullt klar over at alt sånt ligger ute og har vel lest stort sett alt og (finner stort sett svar på det meste jeg lurer på ved å lese og undersøke selv, så du finner nok ikke veldig mange tråder her inne hvor jeg har spurt om "alt mulig". Ingen tror jeg faktisk, og jeg kjenner veldig igjen irritasjonen over sånne "alt mulig" spm som man lett kan finne svar på v et lite søk.). Men kom på "problemet" akkurat i det jeg skrev inn i tråden som svar på første innlegg, så tenkte at noen som var innom sikkert kunne svare kort og greit. Uten at jeg egentlig forstyrret tråden alt for mye. Takk til alle for oppklaringer, da ordner det seg nok hvis det blir en sak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...