Gå til innhold
Hundesonen.no

Usikker på om hunden min er blitt parret


Recommended Posts

I går da jeg kom tilbake etter ei lang frihelg fikk jeg en beskjed jeg godt kunne klart meg uten.

Frøkna mi med løpetid hadde visst blitt sluppet ut i hundegården sammen med en hannhund. Dem har vært ute uten tilsyn i bortimot 3 timer. Er litt usikker på hvor lenge hun har hatt løpetid siden hun har hatt stille løpetid de siste to gangene. Men hannhunden (kelpie) på gården begynte å vise interesse for ca 2 uker siden, og da regner jeg med at løpetiden ikke var langt unna.

Vanligvis så pleier hannhunden (alaska husky) og Bonita å være sammen ute når hannhundeier er på besøk her på gården. Gårdsfolka visste at hun hadde løpetid, og hadde fått beskjed om at hun ikke skulle være sammen med noen hannhunder ute. Men på grunn av at hannhundeier uten å spørre bare slapp dem sammen sitter jeg her og er rådvill.

Jeg ønsker ikke å ha noen valper på hunden min. Hun er ei border collie frøken på 7 år, og uten papirer. Og hannhunden er alaska husky.

For det andre veit jeg ikke helt sikkert om det har skjedd noe. men føler ikke helt for å ta den sjansen.

Er det noen som har vært i samme situasjon? Hva gjorde dere? Ble det noen komplikasjoner etter å ha forhindret drektighet?

Har lest litt på nettet, og leser med gru om livmorbetennelse som en komplikasjon. Skal til dyrlegen med ho enten i morgen eller på onsdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...