Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater NKK Drammen


tm100001

Recommended Posts

GRATULERER så mye med alle flotte resultatene! :D

Både med plasseringer, cert, cacib, bir, bim bis veteran osv osv!

NKK Drammen går i glemmeboka for min del, med en andreplass med hp på Fredrik som beste resultat :ahappy:

Spesialen dagen etter var heller ikke noe å rope hurra for, men Fredrik fikk iallefall ck(og kom på plassen bak certet, igjen), Oliver vant klassen sin og ble 2bhk valp og Eros ble nummer 2 i åpenklasse..

Litt bilder er alltid obligatorisk!

Fredrik 11 mnd:

31761_451569830224_723220224_6140544_1481885_n.jpg

30861_451882870224_723220224_6152772_803603_n.jpg

Oliver 6 mnd:

31761_451569785224_723220224_6140540_7122241_n.jpg

Gross:

30861_451886775224_723220224_6152953_7897319_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Dalmatinerne (sakset fra http://kenneldotcom.net/?lang=en )

Juniorklasse hanner:

Spotnik’s Furry Friend 1/1 CK

Unghundklasse hannhund:

Perdita’s As Times Goes By 1/3

Spotnik’s Fit For Fun 1/1 CK

Shospot’s Yoga 1/2 HP

Åpen klasse hannhund:

Shandor’s Explosive Echo 1/3 CK

Annebellass Man Of Eternity 1/1 Cert, Championat 3 BHK

Shospot’s XO With Dalmo 1

Napori’s Charm Collector 1

Napori’s Exotic Edition 1/2 CK

Prikken og Strekens Astrix 1/4

Championklasse hannund:

N S UCH Perdita’s Counterstrike 1/4 CK

N UCH Dalmo’s Joker II 1/1, CK, 1BHK,CACIB, BIM

INT NORD FIN LET UCH DKV-09 Lovinda’s Fabian 1/2, CK, 2BHK

INT NORD UCH SV-05 NV-09 Toot’s Working Class Hero 1, CK

N UCH Dalmo’s Elegant Edward 1, CK

SE N UCH EUJV-09 Solbo’s Kayo 1/3, CK, 4BHK

Veteranklasse hannhund:

INT NORD UCH NV-03-04 Dalmo’s Aragon The First 1, CK BIM veteran

Juniorklasse tispe:

Lovinda’s Indian Squaw 1/1, CK

Araidan Kornelia Spotnik 1/2 HP

Unghundklasse tispe:

Shospot’s Yatzy 1/3 CK

Dalmo’s Karmencita 1/4 HP

Napori’s Flower Flirt 1

Toot’s Every Breath You Take 1/1 CK

Dalnews Diadal Debbie 1

Perdita’s Addicted To Love 1/2 CK

Åpen Klasse tispe:

Toot’s Bibbedi Bobbedi Boo 1

Shospot’s Wonder Bindi 1

Chandally Snow Queen 1/1, Cert, 3 BTK, Championat

Napori’s Ever Lasting Love 1/2 CK

Annebellass Jezgirl 1/4 CK

Annebellass Lucky Angelica 1/3 CK

Championklasse tispe (er ikke sikker på hvor mange CK’er det ble delt ut her:

N UCH Annebellass Cass – Ole 1

N UCH Toot’s Beautiful Day 1

N UCH Annebellass Fatima G 1

INT NORDV-06 Dalmo’s Contessa 1/2, CK, 2BTK

N DK NV-09 Spotnik’s Diva Deluxe 1/1, CK, 1BTK, BIR

INT NORD UCH NV-07 Toot’s Bobadilla Light 1/4, CK

N UCH NV-06 Dalmo’s Campari 1/3, CK

N S UCH SV-07 Coffee Cream 1

Solbo’s Holly 1

N UCH Alphadirato Fortuna 1

Veteranklasse tispe:

INT NORD UCH KBHV-05 EUV-06 Spotnik’s Very Vivid Paper Moon 1/1, CK, 4BTK, BIR veteran

INT N S UCH Makarida’s Aloha Funy Face 1/2

Beste oppdretter HP kennel Toot’s, nr 2 HP Kennel Dalmo, nr 3 HP Kennel Spotnik og nr 4 kennel Napori

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor klem til alle som er happy, fornøyd eller som trenger en trøsteklem.

Symra ville ikke gå pent denne helga. Det begynte med at en annen hund spydde i ringen i Drammen. Jeg tror Symra tråkket oppi det, for hun hinket og spratt og satte på håndbrekket. Likevel fikk jeg inntrykk av at dommeren likte henne veldig godt, han ga oss sjansen til å gå en ekstra runde, og ga henne CK, og plasserte henne som nr 3 i åpen. Kritikken: Exellent type, exellent ballanced, exellent head. Good reach of neck. Exellent topline and hind quarters. Has settled on the move. (Den siste setningen lurte jeg på, betyr det at bevegelsene har stabilisert seg? Eller at hun nektet å bevege seg skikkelig?)

Dagen etter ville hun heller ikke løpe pent. Men kritikken lød i alle fall: Lovely shape and type. Corr bite. Fem. expr. Well layedback shoulder, good length of back comes from rib (den ble jeg glad for). Good rear angulation. Flowing, easy movement. Hun fikk CK igjen, og ble nr 2 i åpen.

Bilder kan ses i Sara sin blogg.

Hvis vi legger sammen alt som er positivt her, og råtrener på å gå pent i ringen, så lover det bra for Jönköping og Herning. :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kritikken: Exellent type, exellent ballanced, exellent head. Good reach of neck. Exellent topline and hine quarters. Has settled on the move. (Den siste setningen lurte jeg på, betyr det at bevegelsene har stabilisert seg? Eller at hun nektet å bevege seg skikkelig?)

hine quarters skal vel være hind quarters (hind = bak, som fra behind) Settled on the move ville jeg tolket som at hun har blitt ferdigutviklet i sine bevegelser, og at de har stabilisert seg. Unghunder er jo ofte vimsete i bevegelsene sine, noe hun antagligvis da ikke er :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hva dommeren mener at når han skriver "ønsker mere bak halen" ???

Ja, men hvordan skal jeg forklare det...

Altså, når du stiller opp en DS, med halen holdt over ryggen, så ønsker dommer at det skulle vært mer kropp bak halen - mer "rumpe". Så halefestet er nok akseptabelt, men at dommer ønsker at det var mer kropp der.

Det er i hvert fall det dommere har ment når jeg har hatt rasen i ringen som ringsekretær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hine quarters skal vel være hind quarters (hind = bak, som fra behind) Settled on the move ville jeg tolket som at hun har blitt ferdigutviklet i sine bevegelser, og at de har stabilisert seg. Unghunder er jo ofte vimsete i bevegelsene sine, noe hun antagligvis da ikke er :hmm:

Leifen er rettet opp, takk for forklaring! :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe.... Ser hva dere mener.. Men denne dommeren mente også at hun hadde for lavt halefeste da, det har jeg ikke fått før :lol: men hun har kanskje ikke så mye bak halen nei :lol:

Gammelt bilde av dyret men man ser jo at hannhunden har mere rumpe ja :lol:

14651_1246252793210_1136124639_771905_1318059_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger ikke det og dingler som et vedheng da? :lol:

Men de må jo ha plass mellom beina, og da må de breie seg ut og ha litt polstring for å gi mer balanse.

hehehe.... Ser hva dere mener.. Men denne dommeren mente også at hun hadde for lavt halefeste da, det har jeg ikke fått før :) men hun har kanskje ikke så mye bak halen nei :lol:

Det vil jo også henge sammen - var halen lenger opp, ville hun hatt mer der.

Det er jo som at høyt halefeste og dårlig haleføring (på berner) ofte henger sammen, eller at kort kryss gir høyt halefeste, også videre.

Og nå fikk jeg "de beina, de beina, de rare beina" på hjernen... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En puddeloppdretter jeg har vært hos, kalte det "hyller" hun. Den valpen hadde ordentlige hyller, sa hun stolt :lol:

Nå syns ikke det så godt på frøkna da, men hun har vissnok en korrekt hale også - det er antageligvis en sammenheng der.. hehe

lunamor0404101.jpg

Bildet har jeg stjålet fra Kennel Montmorenja :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må skryte litt av Loppa og Tintin :lol:

Jeg og Loppa gikk lp1 på lørdag og fikk opprykket til klasse to.

Tintin debuterte i utstillings ringen og fikk stor cert.

Kjempe morro! :lol: Gratulerer til alle som gjorde det bra i helgen! :)

Gratulerer så mye med begge to :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha pynt liksom :) Men den hannhunden var fin :lol:

Oi, jeg har ikke peil på rasen altså, men den hannhunden var fin! Sånn, ferdig med OT :lol:

De er begge meget gode representanter for rasen ja (selv om jeg ikke helt liker klippen av hannhunden).

Jepp 2ne, hyller :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En puddeloppdretter jeg har vært hos, kalte det "hyller" hun. Den valpen hadde ordentlige hyller, sa hun stolt :lol:

Nå syns ikke det så godt på frøkna da, men hun har vissnok en korrekt hale også - det er antageligvis en sammenheng der.. hehe

lunamor0404101.jpg

Bildet har jeg stjålet fra Kennel Montmorenja :lol:

Vi kaller det hylle på Basenjien også, og det er meget ønskelig. (Vinkel bak halefeste)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må skryte litt av Loppa og Tintin :)

Jeg og Loppa gikk lp1 på lørdag og fikk opprykket til klasse to.

Tintin debuterte i utstillings ringen og fikk stor cert.

Kjempe morro! :lol: Gratulerer til alle som gjorde det bra i helgen! :lol:

Det var så utrolig gøy altså :lol: Fineste småttisene dine :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med flotte resultater, alle sammen :lol:

Jeg var der kun for å se, og mitt resultat var å bli veldig solbrent :lol:

Jeg så bare Astrid og Margrete fra sonen, så jeg har sikkert oversett mange :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
    • Hei, Av ren nyskjerrighet kan man blande en tispe kanindachs med en hann dvergdachs dersom begge er friske og har ingen skjulte sykdommer?    Vil det oppstå komplikasjoner eller hvordan er det? Si hun blir max 5 kg og han blir max 7,5 kg
    • Første feil var av oppdretter å selge valpen til deg når du har sagt at du vil ha en hund til utstilling. En annen feil var av deg å faktisk ta med deg valpen når du fikk en valp med underbitt og veterinærattest med dette påpekt. Jeg forstår at det er vanskelig når man står der, har betalt på forhånd og reist langt. Men det gjør såklart problemet vanskeligere nå. Når det er sagt må hunder med feil og mangler også ha hjem, og det er mange som ikke synes det er viktig. Vi ville gjerne ha en ridgeback uten ridge for eksempel (men endte av ulike grunner ikke opp med det). Men såklart ikke til folk som skal stille ut for eksempel. Og noen oppdrettere er uærlige og utnytter uerfarne kjøpere, men det er nok ikke vanlig som sådan. Det som er viktig, og som alle som spør her på forumet om råd blir anbefalt, er å gjøre gode undersøkelser på forhånd om helse både hos rasen de skal ha, linjene de skal ha fra, og oppdretter. I forhold til kjøpsloven er valpen en ting, en vare, og følger de reglene som gjelder kjøpt og salg mellom privatpersoner. Om du har fått en vare med feil så har du rett til å levere den tilbake eller få en prisreduksjon. Ellers er det dessverre ikke så mye å gjøre. Du kan jo fortsatt stille ut hunden, men du kan kanskje ikke forvente å få championat eller førstepremier.  
    • Er det flere her som også har blitt lurt av dette til dere som kjøpte valp som var ca. 4 måneder? Hadde skjønt det mere om valpen var 2 måneder men valpen fikk også kommentert underbitt da fra vetrinæren. Bare spør fordi er redd det er vanlig praksis å gjøre sånn.
    • Tennene til valpen står hulter til bulter så lurer på hvordan dette skal gå fremover. Men hun er skikkelig underbitt. Er bare så lei meg for at oppdretteren lurte meg helt siden får ikke stilt hun ut.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...