Cloudberry Skrevet 3. Juni 2010 Rapporter Skrevet 3. Juni 2010 Den desidert vakreste hunderasen jeg vet om, er Dobermann. Det var en av grunnene for at jeg ville ha en selv. Enig! Og Hera var virkelig helt nydelig.. En vakker dag vil jeg ha en dobermann.. *sukk*
Pim Skrevet 3. Juni 2010 Rapporter Skrevet 3. Juni 2010 Hvis jeg hadde hatt tid, ork, den riktige valpen, altfor mye fritid og en usunn interesse for pelsarbeid, skulle jeg hatt en storpuddel med dreads. Eller corded standard poodle som det heter på engelsk. Jeg slår et slag for at det norske navnet bør være "druddel"! Ya, man! Ellers er helt kortklipte (evt kortbarberte, kanskje?) pudler, riesen og polarhunder favorittene
Wildah Skrevet 3. Juni 2010 Rapporter Skrevet 3. Juni 2010 På bakgrunn av utseende, uten tvil: En sånn... Tsjekkoslovakisk ulvehund, uten tvil. og en sånn... Også: Dobermann - svart, kuppert Amstaff Sort riesenschnauzer, helkuppert Saluki Malle Terv oooog, en slik jeg har: Groenendael.
Wilma Skrevet 3. Juni 2010 Rapporter Skrevet 3. Juni 2010 Det er enkelt - Saluki! Kun fordi det er verdens vakreste, majestetiske og elegante hund.
Nowisclee Skrevet 3. Juni 2010 Rapporter Skrevet 3. Juni 2010 Å ja, jeg glemte Tjekkoslovakisk ulvehund og Sarloos wolfhond. Og, hvis man kan regne det som en hunderase, Dingo!
xxx12345 Skrevet 3. Juni 2010 Rapporter Skrevet 3. Juni 2010 Helkupert sort riesen. Signerer Ellers går det i store muskuløse hunder som dobber, grande osv.
Tuskelusken Skrevet 3. Juni 2010 Rapporter Skrevet 3. Juni 2010 Jeg glemte irsk ulvehund og grand danois! Jeg bare eelsker store hunder, om noen år vil jeg ha kjempestor hund! Tsjekkoslovakisk ulvehund, uten tvil. Helt enig, de er vakre!
Guest Peersen Skrevet 4. Juni 2010 Rapporter Skrevet 4. Juni 2010 Azawakh Når jeg er lei av å mishandle meg selv med schæfere, skal jeg ha en slik en! Det holder jeg sandelig med deg i !! Jeg har to ))))))))))))) Shot at 2009-11-04 Shot at 2010-05-10
Maren Skrevet 4. Juni 2010 Rapporter Skrevet 4. Juni 2010 både jeg og gubben ville hatt basenji hvis vi skulle valgt etter utseende
Lemen Skrevet 4. Juni 2010 Rapporter Skrevet 4. Juni 2010 Jeg hadde glatt kjøpt meg en slik en: Ankaru's Crack the Code eller en sånn en: Topscore Contradiction eller en slik en: Men jeg ville hatt en rød puddel med sort pigment. Også selvfølgelig en sånn en :
Hanna Skrevet 4. Juni 2010 Rapporter Skrevet 4. Juni 2010 Thai Ridgeback dog - vakrere hund finnes ikke! (men ALDRI om jeg skal ha en )
Ingvild Skrevet 4. Juni 2010 Rapporter Skrevet 4. Juni 2010 Jeg hadde forresten ikke sagt nei til denne, heller:
Emilie Skrevet 4. Juni 2010 Rapporter Skrevet 4. Juni 2010 Er i grunnen veldig glad i utseende til de hundene jeg har jeg. Dersom jeg skulle valgt en annen rase, kun på bakgrunn av utseende så hadde det blitt: Bordeaux dogge Cane corso Alano español Saarlos wolfhound
Sanne Skrevet 4. Juni 2010 Rapporter Skrevet 4. Juni 2010 Åååh, det er jo så mange fine Uten tvil en saluki Kooiker Cavalier king charles spaniel Boerboel Amstaff Aussie Berger des pyrenees a face race Berner sennen Leonberger Akita Shiba Sarloos wolfhound Kelpie Kaukasisk ovtcharka Border terrier Airedale terrier Basenji Faraohund Finsk lapphund Thai ridgeback Landseer Og selvfølgelig lundehund! men det har jeg jo! Man skulle levd evig og hatt kapasitet til å ha hvilken som helst rase
SCRM Skrevet 4. Juni 2010 Rapporter Skrevet 4. Juni 2010 Hvis jeg skulle valgt på utseende hadde det nok blitt en gylden Golden Retriever eller en berner sennenhund.. Å ja, Flat Coated Retriever, men det har jeg jo.. Det er jo så mange fiiine raser..
Mardina Skrevet 4. Juni 2010 Rapporter Skrevet 4. Juni 2010 Tja, hvor skla man begynne... Først av alt...så har Airedale Terrieren en spesiell plass i hjertet mitt, så den må selvfølgelig være med:) Andre flotte raser jeg liker utseendemessig: Basenji( ) Afghansk mynde (hadde jeg orket pelsstellet så...) Irsk Ulvehund Blodhund( ) Basset Artesien Normand/Basset hound Otterhund Beagle Rhodesian ridgeback( ) Alaskan Malamute( ) Finsk spets Samojed( ) Akita inu( ) Irsk Terrier( ) Welsh terrier/Lakeland Terrier Kerry Blue terrier Border terrier Glatthåret fox terrier( ) Sealyham terrier Amerikansk staffordshire terrier/Pit bull terrier( ) Wheaten terrier Jack russel terrier Staffordshire bull terrier( ) Strihåret dachs Storpuddel Epagneul pont-audemer( ) Curly-coated retriever Vizsla Golden retriever Welsh springer spaniel Clumber spaniel( ) Field spaniel Grosser musterlander Breton Gordon setter/Irsk setter Portugisisk pointer( ) Italiensk spinone Pumi Mellomschnauzer/ Riesenschnauzer Grosser schweizer sennenhund( ) Perro de presa canario( ) Briard (har alltid likt denne rasen veldig godt... ) Beauceron( ) Picard Spansk mastiff Napolitansk mastiff( ) Bullmastiff( ) Bordeaux dogge( ) Boxer( ) Rottweiler Tibetansk mastiff Leonberger Newfoundlandshund/Landseer St. Bernhardshund Bouvier des flandres Cane corso( ) Amerikansk bulldog Dalmatiner Lucas terrier ...ble mange dette...men det er så mange fine raser der ute... Synd man ikke kan ha alle på en gang... Og ja.... jeg har nok en forkjærlighet for terriere(etter å ha hatt det i 12 år)...
JoerHans Skrevet 5. Juni 2010 Rapporter Skrevet 5. Juni 2010 Hvis jeg skal velge bare pga utseende må det bli en Brindle Basenji Eller rød/hvit (det har jeg jo da) hehe Fogo i farten
Jane Skrevet 5. Juni 2010 Rapporter Skrevet 5. Juni 2010 Skulle jeg valgt hund kun etter utseendet hadde jeg vært eier av en Doberman.
Shilamon Skrevet 5. Juni 2010 Rapporter Skrevet 5. Juni 2010 Malamute her også Men dessverre vil det nok aldri bli det annet enn på veggen, de egner seg ikke helt for mitt hundehold:P Huskies kommer på en god andreplass (og de skal jeg få mange av når jeg fr meg en godt betalt jobb med få arbeidstimer )
Whoopsis Skrevet 5. Juni 2010 Rapporter Skrevet 5. Juni 2010 Jeg glemte helt den korthårede hollandske gjeterhunden
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar