Gå til innhold
Hundesonen.no

Approach Pack Ruffwear


Recommended Posts

Jeg vurderer å bestille approach pack til Midas (som han skal bruke når han blir stor). Har noen erfaringer med denne? Ligger den stødig? Jeg har sett noen bilder av den på hund, og da virket det som den lå litt ustødig, og sklei litt til sidene. Det er jo sikkert litt individuelt også da. Vil gjerne høre om noen har prøvd den. Positivt og negativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Generellt virker det som folk har dårlig erfaring med Ruffwear sine kløver. Iallefall de som faktisk bruker de til mer enn å vandre gatelangs i 10-20 min.

Jeg gikk selv til innkjøp av en og en dårligere dyr kløv har jeg aldri sett! (heldigvis fikk jeg den mega billig).

Jeg hadde heller kjøpt en ordentlig kløv fra noe som syr, eller kennel/gresshoppa sin som du finner i en dyrebutikk. Kennel sin har jeg vært meget fornøyd med og kommer til å kjøpe inn, brukte den før til sch og labbis. Gresshoppa har jeg nå til jentene, den er helt ok, men lever litt mer på ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er helt fornøyde med denne, kanskje fordi jeg er veldig glad i selen også, da.

dsc_0841.jpg

dsc_0801.jpg

Jeg har også en til salgs som burde være riktig str. for en toller. :aww: Ble litt for stor til Odin. Er ikke tilbake i Oslo før 1. august, men du trenger den vel ikke før det...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Casper har ruffwear approach pack, jeg er superfornøyd med den altså. Må være litt nøyaktig med vekten såklart, men slik er det vel på alle kløver. Synes den sitter fint midt på, ganske pen å se på, mange innstillingsmuligheter, og såpass liten at den ikke hemmer hunden, men likevel stor nok til at man får med det viktigste på en dagstur (men nå har jo jeg en ganske stor hund, som kan ha større kløv og).Må sette den litt på plass innimellom da, når den først glir veldig ut mot siden så retter den seg ikke så lett opp av seg selv. Kløver med lange lommer er jo helt sikkert mer stabile.

Så ja, jeg er absolutt fornøyd altså, ikke så gal i prisen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter på gjerdet angående kløv-kjøp, men synes Ruffwear sin er litt for lettvektig. Jeg ser for meg at Ruffwearkløven er for de som "vil kløve lett" - ikke ta hunden med på noen ordentlige teltturer hvor hunden skal bære noe ordentlig selv, eller slikt. Bare lett bysbruk og lett trening.

Men om man vil ha en kløv som sitter ordentlig, som kanskje varer i generasjoner, som du kan stole på på tur - og som er ordentlig kvalitet - så kjøper man en ordentlig en fra et eller annet verksted. Seleverkstedet, nes sledeverksted og noe ala hundesledeverkstedet (hundekjørerverkstedet? Hundekjører ettellerannet? Noen her i nord med bare et telefonnummer iallefall, Mailin kan navnet! :rolleyes2: ).

Det er iallefall det inntrykket jeg har. Nå er jeg ingen hardbarka Lars Monsen, men hvis jeg først skal bruke rundt 1000 kroner på kløv, legger jeg heller i 800 ekstra for noe jeg vet både varer, er til å stole på og som er spesiallaget til hunden min - både i form og størrelse. Så jeg - som gjerne drar på en helgetur med telt eller går dagsturer i "lavfjellet" - kommer til å gå for noe som er hakket bedre enn Ruffwear.

Så det er litt opp til deg, hva du vil ha. Ruffwear fungerer nok helt greit, men er "helt greit" det du ønsker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er helt fornøyde med denne, kanskje fordi jeg er veldig glad i selen også, da.

*klippe bilder*

Jeg har også en til salgs som burde være riktig str. for en toller. :rolleyes2: Ble litt for stor til Odin. Er ikke tilbake i Oslo før 1. august, men du trenger den vel ikke før det...?

Denne har jeg også, etter som jeg har forstått er det den gamle modellen (Bambie!?) Jeg er ihvertfall utmerket fornøyd og Tinka er oppe i ganske mye vekt nå, og lange turer med tøft terreng (altså type skog/litt klatring).

Den sitter kjempebra på henne og vingler ikke noe. Chico sin kløv derimot er en sånn standard sak fra USA og den er så vinglete at jeg ikke kommer til å bruke den igjen. Men jeg tenker å kjøpe en fra Seleverkstedet eller noe. Kanskje rett og slett dra opp å få den skikkelig tilpasset :whistle:

Selvom han riktignok har Ruffwear-selen. Fordelen er vel at man har sele og kløv i ett på noen av disse, pluss en form for KamelBak (hvordan man nå enn skriver det) i hver lomme, som er fordel for å frakte vann :ahappy:

EDIT:

Ser at Approach Pack'en ikke har verken vann"poser" eller er avtagbar, det er derimot Palisades Pack'en.

Av informasjon står det at Approach er til hverdagsbruk for at hunden skal ha litt ekstra i treningen og dagsturer, mens Palisades er til flere dagers turer bl.a. fjellturer og lig.

Så her spørs det litt hva formålet ditt er.

Men fra min side så virker det som om Palisades er den som egner seg best til ordentlig bruk, mens Approach er bare sånn for morro skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubben har Approach Pack`en og vi er fornøyde med den til ham. Jeg tror at de passer best til hunder som er litt brede over ryggen, til de smalere tror jeg den ikke vil sitte så bra siden sekkene er såpass høye. Han bærer sin egen mat på helgeturer, i tillegg til regndekkenet og andre småsaker, dermed funker den for oss. Den tåler også mye vekt i forhold til størrelsen synes jeg, det er liksom ingen prob å fylle 3 1/2 kg sand i hver sekk når vi vil ha en liten styrkeøkt. Valpi har foreløbig en Richokløv vi har fått gratis, den funker i tilvenninga, men om det skal mer vekt i den må jeg sy på nye stropper i lær, de nåværende strikkstroppene stoler jeg slett ikke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palisades er ikke mye større enn approach, og jeg for min del synes kanskje vanntankene virker noe unødvendige. Det kommer an på hvor mye hunden skal bære, men at approach ikke passer til langtur stemmer jo ikke, igjen, det kommer an på hvor mye hunden skal bære. Formålet med kløv til min hund er bæring av sin egen mat (er vel plass til tre dager med måltider der), pluss vann og småtterier.

Men jeg synes heller ikke noe om at hunden skal bære en gigantisk kløv som omtrent soper i bakken over flere dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om man vil ha en kløv som sitter ordentlig, som kanskje varer i generasjoner, som du kan stole på på tur - og som er ordentlig kvalitet - så kjøper man en ordentlig en fra et eller annet verksted. Seleverkstedet, nes sledeverksted og noe ala hundesledeverkstedet (hundekjørerverkstedet? Hundekjører ettellerannet? Noen her i nord med bare et telefonnummer iallefall, Mailin kan navnet! :rolleyes2: ).

Hundekjørerverkstedet (Jan Navjord). Jeg liker de fra sele-, slede- og hundekjørerverkstedet best, mens jeg liker aller best de fra seleverkstedet og hundkjørerverkstedet. De sitter godt, tåler mye, kan justeres mye og har veldig fine detaljer som jeg liker godt. Og de holder seg fine på langturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palisades er ikke mye større enn approach, og jeg for min del synes kanskje vanntankene virker noe unødvendige. Det kommer an på hvor mye hunden skal bære, men at approach ikke passer til langtur stemmer jo ikke, igjen, det kommer an på hvor mye hunden skal bære. Formålet med kløv til min hund er bæring av sin egen mat (er vel plass til tre dager med måltider der), pluss vann og småtterier.

Men jeg synes heller ikke noe om at hunden skal bære en gigantisk kløv som omtrent soper i bakken over flere dager.

Jeg har kun sitert det produsenten av Ruffwear mener at hver kløv skal brukes til. Men selvfølgelig, fungerer den til langtur, så er det jo supert :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Jeg er litt usikker. Til Dina har jeg breeders kløv. Den er jeg fornøyd med, hun bærer ikke så tungt da, men den ligger stødig og godt på henne. Jeg kommer til å bruke kløven til at han kan bære maten sin, og eventuelt vann når han blir voksen. Jeg kommer ikke til å bruke den til 20min bygåing. Han skal kunne bære på dagsturer, og evt hvis vi skal på helge/teltturer. Derfor vil jeg ha en kløv jeg kan stole på at ligger bra på han. Er nok best å vente til han er utvokst så jeg kan kjøpe en som er tilpasset han. Jeg føler noen ganger at ruffwear koster mer enn det smaker. Har den selen til Dina som følger med den palisades kløven, og den er ikke så ekstremt bra... Hun liker den ikke, så den ligger egentlig til pynt i skuffen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da anbefaler jeg at du "venter litt" og kjøper en skikkelig kvalitetskløv fra verksted "x" ( :rolleyes2: ). Da får du kvalitet som ligger ordentlig, og om det ikke ligger ordentlig er de mer enn villig til å hjelpe til og gjøre justeringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...