Gå til innhold
Hundesonen.no

Australsk Kelpie kull

Guest Jonna

Recommended Posts

Skrevet

Gratulerer hvis man kan si det :)

Akkurat det siste der er jo veldig veldig spennende! Men tror alle kommer til å bli strålende fornøyde med valpen sin tilslutt :P

• Svar 985
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Gratulerer hvis man kan si det :P

Akkurat det siste der er jo veldig veldig spennende! Men tror alle kommer til å bli strålende fornøyde med valpen sin tilslutt :)

Vet ikke helt hva som er etiketten på slikt heller :P

Håper alle blir fornøyde jeg også :P

Men det ser ut som jeg har en krabat som folk må ønske seg for å få :P

Selv hadde jeg nok beholdt han, for det lyser potensiale i de rette hendene, men det blir ingen enkelt sjel på ha med å gjøre. Og man kan fort kræsje og få ett monster...

Den minner mistenkelig om Blaze, og man skal vite hvordan man håndterer stress, overreagering, litt skarphet, mye vilje og mye lyster. Strider ser ut til å bli en artig liten sak som man liker slikt, og tror man klarer håndtere det :P

Men det kan jo enda forandre seg!!

Skrevet

Den minner mistenkelig om Blaze, og man skal vite hvordan man håndterer stress, overreagering, litt skarphet, mye vilje og mye lyster. Strider ser ut til å bli en artig liten sak som man liker slikt, og tror man klarer håndtere det :P

Men det kan jo enda forandre seg!

:) Han høres helt herlig ut! (Høres ut som en blanding av basenji&flat jo...match made in heaven liksom..) Og med ferdig navn og all ting (Strider er et knakende flott navn synes jeg..) *skal ikke ha hannhund skal ikke ha hannhund - vil bare angre på det senere når han treffer på nifse Tikko eller kvalme Lukas*

Så utrolig artig film, morsomt å se hvordan de reagerer på lyden - vet ikke hva jeg flirte av mest jeg... de 2 vaktpostene som satt utenfor eller krabaten som klatret over for å sjekke nærmere (lar seg ikke skremme de småttingene der nei!)

Skrevet

:P Han høres helt herlig ut! (Høres ut som en blanding av basenji&flat jo...match made in heaven liksom..) Og med ferdig navn og all ting (Strider er et knakende flott navn synes jeg..) *skal ikke ha hannhund skal ikke ha hannhund - vil bare angre på det senere når han treffer på nifse Tikko eller kvalme Lukas*

Så utrolig artig film, morsomt å se hvordan de reagerer på lyden - vet ikke hva jeg flirte av mest jeg... de 2 vaktpostene som satt utenfor eller krabaten som klatret over for å sjekke nærmere (lar seg ikke skremme de småttingene der nei!)

Skulle vi komme på besøk når jeg begynnte på mine 14 dager fri? Var det det du sa? :)

Lover vist bort mye besøk med valpene jeg :P

Skrevet

*klippe fy-sak prat*

Spennende!

Gleder oss enda mer til besøk nå :)

Edit: er det plass til en 8 u gml AK valp i flybag godkjent for kabin?

Det var jo ikke mange cm.... :P

(SAS: 40x25x23)

Skrevet

Spennende!

Gleder oss enda mer til besøk nå :)

Det var jo ikke mange cm.... :)

Oppdretteren til Bertil fikk plass til han da han var 8 uker gammel! Det er bare ved landing og letting de må ligge helt oppi, ellers kan de få stikke hodet ut og sjarmere litt :lol:

Skrevet

Det var jo ikke mange cm.... :)

Egentlig ikke nei... men de må bare sitte "innestenkt" i baggen akkurat når det er landing og take-off. Ellers kan de sitte fang i bag, med åpen topp. Vet at de fleste gjør det slik. Også blir det litt dytting når man skal lande. Noen velger vel også å "overhøre" det om at ting skal under sete og venter til evt flyverten minner de på det.

Man reiser jo fly med 8/9 uker gamle belger/aussi/bc/ valper som er omtrent samme str, så jeg tror nok det skal gå bra :lol:

Skrevet

Oppdretteren til Bertil fikk plass til han da han var 8 uker gammel! Det er bare ved landing og letting de må ligge helt oppi, ellers kan de få stikke hodet ut og sjarmere litt :)

Egentlig ikke nei... men de må bare sitte "innestenkt" i baggen akkurat når det er landing og take-off. Ellers kan de sitte fang i bag, med åpen topp. Vet at de fleste gjør det slik. Også blir det litt dytting når man skal lande. Noen velger vel også å "overhøre" det om at ting skal under sete og venter til evt flyverten minner de på det.

Man reiser jo fly med 8/9 uker gamle belger/aussi/bc/ valper som er omtrent samme str, så jeg tror nok det skal gå bra :lol:

Det var betryggende å høre! :)

Skrevet

Squid, som var en stor bc-valp, flög i bag när hon var 9 veckor. Hon sov i bagen under sätet hela resan, jag fick inte öppna den, men det gjorde ingenting eftersom hon bara sov. Men hon var inte för stor vid den åldern i alla fall.

Skrevet

Jippi! :):):aww:

Da har siste gutten også fått seg ett supert hjem.

Han bli nok boende hos meg til rundt desember. Men hva gjør det mot ett perfekt hjem!?

Skrevet

Perfekt hjem.. :aww:

Svarer tilbake i full offentlighet: Du er en knuppelupp du!! (Sånn - sett i gang og rødme!)

Ikveld blir det nok både drikking&røyking for å feire nytt familiemedlem!

Skrevet

Nå er jeg kjempeglad! Du skulle jo ha valp fra dette kullet du.

Nå er jeg om mulig enda gladere for min enn jeg var, nå når du også skal ha!

(Var veldig lei meg da ikke tispen din kom, og det var et lite skår i gleden...)

Skrevet

Svarer tilbake i full offentlighet: Du er en knuppelupp du! (Sånn - sett i gang og rødme!)

:) :) Gratulerer!

Hvor store er 8-9 ukers gamle AK valper da? My fikk GOD plass i en sånn vanlig bag man får kjøpt på nesten hver eneste dyrebutikk. Nå var jo My en liten flue som valp da, men jeg tror nok at broren hennes ville fått plass i en slik han og, og han var dobbelt så stor som My. (My var rett over 2kg som 8 uker mener jeg det var)

Skrevet

Svarer tilbake i full offentlighet: Du er en knuppelupp du! (Sånn - sett i gang og rødme!)

*ler* Du må ikke ødelegge mitt gode navn og rykte!

Ikke drikke for mye nå da :)

Forresten, hva blir kennelnavnet?

Det er ikke avgjort helt enda.

Skrevet

Næh, så moro! Gratulerer Tonje :D Hva fikk deg til å velge hannhund likevel?

Trusler :wub::D

Skrevet

Jeg har ikke fulgt med på denne tråden i sommer, så nå har jeg tråklet meg igjennom nesten 40 sider. Først må jeg bare si GRATULERER til Jeanette og Talli, som har fått frem et fantastisk nydelig og vellykket kull. Hvem bryr seg vel om kjønnsfordeling når alle er friske og raske? Valpene er bare til å smelte av :D

Dette var så veldig veldig fotjent! Så er det supergøy at flere av valpene blir her på sonen da!

Kanskje vi etterhvert vil få egne sonen oppdrettere? :wub:

Gleder meg til å følge de små nydelige, og ikke minst til å møte den Marie skal ha :D

Skrevet

Man reiser jo fly med 8/9 uker gamle belger/aussi/bc/ valper som er omtrent samme str, så jeg tror nok det skal gå bra :wub:

Og bernervalper, men det hender de blir veid og må være under en viss vekt, dog går det greit for de fleste jeg har hørt om.

Skrevet

Perfekt hjem.. :wub:

Å, så gøy! Gratulerer :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...