Gå til innhold
Hundesonen.no

Australsk Kelpie kull

Guest Jonna

Recommended Posts

• Svar 986
  • Created
  • Siste svar

Gratulerer hvis man kan si det :P

Akkurat det siste der er jo veldig veldig spennende! Men tror alle kommer til å bli strålende fornøyde med valpen sin tilslutt :)

Vet ikke helt hva som er etiketten på slikt heller :P

Håper alle blir fornøyde jeg også :P

Men det ser ut som jeg har en krabat som folk må ønske seg for å få :P

Selv hadde jeg nok beholdt han, for det lyser potensiale i de rette hendene, men det blir ingen enkelt sjel på ha med å gjøre. Og man kan fort kræsje og få ett monster...

Den minner mistenkelig om Blaze, og man skal vite hvordan man håndterer stress, overreagering, litt skarphet, mye vilje og mye lyster. Strider ser ut til å bli en artig liten sak som man liker slikt, og tror man klarer håndtere det :P

Men det kan jo enda forandre seg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den minner mistenkelig om Blaze, og man skal vite hvordan man håndterer stress, overreagering, litt skarphet, mye vilje og mye lyster. Strider ser ut til å bli en artig liten sak som man liker slikt, og tror man klarer håndtere det :P

Men det kan jo enda forandre seg!

:) Han høres helt herlig ut! (Høres ut som en blanding av basenji&flat jo...match made in heaven liksom..) Og med ferdig navn og all ting (Strider er et knakende flott navn synes jeg..) *skal ikke ha hannhund skal ikke ha hannhund - vil bare angre på det senere når han treffer på nifse Tikko eller kvalme Lukas*

Så utrolig artig film, morsomt å se hvordan de reagerer på lyden - vet ikke hva jeg flirte av mest jeg... de 2 vaktpostene som satt utenfor eller krabaten som klatret over for å sjekke nærmere (lar seg ikke skremme de småttingene der nei!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P Han høres helt herlig ut! (Høres ut som en blanding av basenji&flat jo...match made in heaven liksom..) Og med ferdig navn og all ting (Strider er et knakende flott navn synes jeg..) *skal ikke ha hannhund skal ikke ha hannhund - vil bare angre på det senere når han treffer på nifse Tikko eller kvalme Lukas*

Så utrolig artig film, morsomt å se hvordan de reagerer på lyden - vet ikke hva jeg flirte av mest jeg... de 2 vaktpostene som satt utenfor eller krabaten som klatret over for å sjekke nærmere (lar seg ikke skremme de småttingene der nei!)

Skulle vi komme på besøk når jeg begynnte på mine 14 dager fri? Var det det du sa? :)

Lover vist bort mye besøk med valpene jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende!

Gleder oss enda mer til besøk nå :)

Edit: er det plass til en 8 u gml AK valp i flybag godkjent for kabin?

Det var jo ikke mange cm.... :)

(SAS: 40x25x23)

Oppdretteren til Bertil fikk plass til han da han var 8 uker gammel! Det er bare ved landing og letting de må ligge helt oppi, ellers kan de få stikke hodet ut og sjarmere litt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: er det plass til en 8 u gml AK valp i flybag godkjent for kabin?

Det var jo ikke mange cm.... :)

(SAS: 40x25x23)

Egentlig ikke nei... men de må bare sitte "innestenkt" i baggen akkurat når det er landing og take-off. Ellers kan de sitte fang i bag, med åpen topp. Vet at de fleste gjør det slik. Også blir det litt dytting når man skal lande. Noen velger vel også å "overhøre" det om at ting skal under sete og venter til evt flyverten minner de på det.

Man reiser jo fly med 8/9 uker gamle belger/aussi/bc/ valper som er omtrent samme str, så jeg tror nok det skal gå bra :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdretteren til Bertil fikk plass til han da han var 8 uker gammel! Det er bare ved landing og letting de må ligge helt oppi, ellers kan de få stikke hodet ut og sjarmere litt :)

Egentlig ikke nei... men de må bare sitte "innestenkt" i baggen akkurat når det er landing og take-off. Ellers kan de sitte fang i bag, med åpen topp. Vet at de fleste gjør det slik. Også blir det litt dytting når man skal lande. Noen velger vel også å "overhøre" det om at ting skal under sete og venter til evt flyverten minner de på det.

Man reiser jo fly med 8/9 uker gamle belger/aussi/bc/ valper som er omtrent samme str, så jeg tror nok det skal gå bra :lol:

Det var betryggende å høre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Squid, som var en stor bc-valp, flög i bag när hon var 9 veckor. Hon sov i bagen under sätet hela resan, jag fick inte öppna den, men det gjorde ingenting eftersom hon bara sov. Men hon var inte för stor vid den åldern i alla fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg kjempeglad! Du skulle jo ha valp fra dette kullet du.

Nå er jeg om mulig enda gladere for min enn jeg var, nå når du også skal ha!

(Var veldig lei meg da ikke tispen din kom, og det var et lite skår i gleden...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perfekt hjem.. :aww:

Svarer tilbake i full offentlighet: Du er en knuppelupp du! (Sånn - sett i gang og rødme!)

Ikveld blir det nok både drikking&røyking for å feire nytt familiemedlem!

:) :) Gratulerer!

Hvor store er 8-9 ukers gamle AK valper da? My fikk GOD plass i en sånn vanlig bag man får kjøpt på nesten hver eneste dyrebutikk. Nå var jo My en liten flue som valp da, men jeg tror nok at broren hennes ville fått plass i en slik han og, og han var dobbelt så stor som My. (My var rett over 2kg som 8 uker mener jeg det var)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perfekt hjem.. :aww:

Svarer tilbake i full offentlighet: Du er en knuppelupp du! (Sånn - sett i gang og rødme!)

Ikveld blir det nok både drikking&røyking for å feire nytt familiemedlem!

*ler* Du må ikke ødelegge mitt gode navn og rykte!

Ikke drikke for mye nå da :)

Forresten, hva blir kennelnavnet?

Det er ikke avgjort helt enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fulgt med på denne tråden i sommer, så nå har jeg tråklet meg igjennom nesten 40 sider. Først må jeg bare si GRATULERER til Jeanette og Talli, som har fått frem et fantastisk nydelig og vellykket kull. Hvem bryr seg vel om kjønnsfordeling når alle er friske og raske? Valpene er bare til å smelte av :D

Dette var så veldig veldig fotjent! Så er det supergøy at flere av valpene blir her på sonen da!

Kanskje vi etterhvert vil få egne sonen oppdrettere? :wub:

Gleder meg til å følge de små nydelige, og ikke minst til å møte den Marie skal ha :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man reiser jo fly med 8/9 uker gamle belger/aussi/bc/ valper som er omtrent samme str, så jeg tror nok det skal gå bra :wub:

Og bernervalper, men det hender de blir veid og må være under en viss vekt, dog går det greit for de fleste jeg har hørt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...