Gå til innhold
Hundesonen.no

Australsk Kelpie kull

Guest Jonna

Recommended Posts

• Svar 985
  • Created
  • Siste svar
Guest Jonna
Skrevet

Tempen har sakte med sikkert gått nedover i hele dag. Laveste til nå, kl.2300, var 36.9.

Så i morgen tidlig kanskje?

Skrevet

Tempen har sakte med sikkert gått nedover i hele dag. Laveste til nå, kl.2300, var 36.9.

Ja,imorgen er sikkert en grei dag å bli født på! Men vi bryr oss ikke altså, helt uinteressant dette her, på samme nivå som å legge kabal.. Kan man gå og legge seg da, kanskje..

Guest Jonna
Skrevet

Ja,imorgen er sikkert en grei dag å bli født på! Men vi bryr oss ikke altså, helt uinteressant dette her, på samme nivå som å legge kabal.. Kan man gå og legge seg da, kanskje..

Tror du kan sove med god samvittighet. Iallefall om hun har planer om å bruke like lang tid opp som hun har gjort ned. Sånn ca 12 timer...

Og det er ikke sikkert hun er helt ned enda.

Skrevet

Da håper jeg virkelig hun er rask, for det er altfor typisk om de kommer akkurat når jeg forsvinner fra internettverdenen.. Så før klokken 11 i morgen tidlig, takk :aww::lol:

Guest Jonna
Skrevet

Nå begynner det å skje ting jo! Spennende.

Tror du må leie inn noen som kan oppdatere oss :aww:

Caroline er her, så det blir nok oppdatering etterhvert om alt går som det skal :lol:

Til Caroline sin store skuffelse ble det ikke Harry Potter sin bursdag valper :)

Skrevet

Intet nytt. Hun har ordnet og styret ett par ganger i natt, eller sovet (tror jeg, jeg har iallefall). Men hun peser og graver.

Tempen nå var 37.00, så man kan anta at den enten har vært nede og på vei opp igjen. Eller at den fortsatt jobber med å komme seg ned...

Utifra hennes atferd så tror jeg hun er på vei opp.

Skrevet

Kjempespennende! Masse lykke til til Talli og medhjelpere, dette er sååå spennende altså! Jeg tipper syv; 4 tisper og 3 hanner.

Skrevet

Hah! Ser jammen ut som om min spådom om at de kommer i kveld kanskje går i oppfyllelse? :aww: Tvitvi!

Guest Dratini
Skrevet

Ah... Da må man innom data'n titt og ofte utover ettermiddagen og kvelden :aww:

Skrevet

Ah... Da må man innom data'n titt og ofte utover ettermiddagen og kvelden :aww:

Tror du kan ta det heeelt med ro. Hun skal vel ikke begynne før jeg MÅ på jobb tenker jeg :lol:

Skrevet

Tror du kan ta det heeelt med ro. Hun skal vel ikke begynne før jeg MÅ på jobb tenker jeg :aww:

Åh jobber du inatt.. stakkar!

Skrevet

Jobber på dagtid i morgen, som jeg har fått med meg. Da skal jeg være barnevakt :aww:

Okei, innen det bør det være noen små å være barnevakt for :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
    • Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...