Gå til innhold
Hundesonen.no

Mosseutstillingen 2010


SusanneL

Recommended Posts

På hjemmesiden til Moss og Omegn Hundeklubb (http://www.mohk.no/) har de nå lagt ut dommerlisten for utstillingen 24-25/7.

Vi har fått norsk dommer på beardisen og jeg synes det hadde vært spennende å stille for han (har aldri stilt for han før).

Men denne utst. kolliderer med Åsnes og Om. HK + Eurasierklubben på Våler - så jeg må se an hvilke dommere vi har der der før jeg tar noen avgjørelse hvor man faktisk skal reise.

Husker når denne var en tradisjonsrik utstilling som var et fast innslag i hundefolks sommerferie. Da utstillingen spredte seg utover i Mosseparken - javel, langt å gå fra elendig parkering - men flott når man vel var på plass ringside, da!

Den ble aldri seg selv igjen etter flyttingen for en årerekke siden, dessverre.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 91
  • Created
  • Siste svar
Guest Belgerpia

Jeg tipper jeg forsøker å få med meg begge jeg - en dag i Moss og en dag på Våler - kanskje - Noah er litt ute av pels, men vi får se hvordan det barker i vei allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker når denne var en tradisjonsrik utstilling som var et fast innslag i hundefolks sommerferie. Da utstillingen spredte seg utover i Mosseparken - javel, langt å gå fra elendig parkering - men flott når man vel var på plass ringside, da!

Den ble aldri seg selv igjen etter flyttingen for en årerekke siden, dessverre.

Det husker jeg også - det var liksom litt stas å reise på Mosseutstillingen den gangen. Husker jeg brukte å reise sammen med oppdretteren min og vi hadde det alltid så trivelig :ahappy:.

Typisk nok er det vel de beste dommerne søndag begge dagene for oss også - dommeren på lørdag på Åsnes stiller jeg iallefall ikke for (aner ikke hva han vil ha, men han er fryktelig sær på håndteringen av hundene). Jeg husker en gang en hund ble stilt for ham. Hunden så bort såvidt det var da han skulle kikke på tennene - og da ble det blått gitt! Hunden var utilgjengelig... (det stor på kritikken).

Tror jeg skal avvente litt mht om Willersen får sitt championat eller ikke i løpet av de to neste utstillingene vi skal på - om han blir champion da så gidder jeg ikke å stille på noen av de to utstillingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått Zorica Salijevic, en veldig trivelig dame. Ikke stilt for henne men oppdretteren stilte for hun i Førde.

Så dette blir veldig spennende :whistle: Mosseutstillingen blir vår første junior utstilling :ahappy: Så vi er kjempespent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finner ikke dommere til mosseutstillingen, står det offentligjøres når den er ferdig :whistle: Noen som veit dommeren på GD??

Grand danois dømmes av Svein Helgesen.

Ingen spennende dommer for berner, så da reiser jeg ikke så langt for en "endagers".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grand danois dømmes av Svein Helgesen.

Ingen spennende dommer for berner, så da reiser jeg ikke så langt for en "endagers".

Takk :whistle: Greit å vite hvem som dømmer, men vi reiser nok til rasespesialen i Sverige da :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

X'en skal røyte, og får trolig utstillingsfri fra juni og ut august :whistle: Mange utstillinger i den perioden med bra dommere for henne, men litt pels skal de jo ha, disse dyra, for å kunne hevde seg... Det er på tide at jeg får meg berner nummer to, så kan de røyte annen hver gang, og jeg har alltid noe å stille :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet sannelig ikke, jeg. Det frister jo med to-dagers, men med tanke på alt klusset på vålerutstillingen i fjor (de sa ikke fra om dommerbytte, og arrangøren ringte meg andre for å få oss til å endre bilder/tekst fra våre hjemmesider i etterkant) Så vet jeg neimen ikke om jeg vil støtte klubben.

Må tygge litt på det, men heller foreløpig mot Mosseutstillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet sannelig ikke, jeg. Det frister jo med to-dagers, men med tanke på alt klusset på vålerutstillingen i fjor (de sa ikke fra om dommerbytte, og arrangøren ringte meg andre for å få oss til å endre bilder/tekst fra våre hjemmesider i etterkant) Så vet jeg neimen ikke om jeg vil støtte klubben.

Må tygge litt på det, men heller foreløpig mot Mosseutstillingen.

Serriøst?? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan parkeringen er i forhold til selve utstillingen?

På japanspesialen i helga var det jo en drøm. Man kunne jo kjøre til dit man satte teltet :wub:

Har vi så flaks at det er sånn i Moss å? :)

Var der i fjorsommer, da var det ganske greit :wub: Vi parkerte på grusbanen (fikk ikke parkere på gresset) Men det er jo ikke så langt å gå uansett :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan parkeringen er i forhold til selve utstillingen?

På japanspesialen i helga var det jo en drøm. Man kunne jo kjøre til dit man satte teltet :wub:

Har vi så flaks at det er sånn i Moss å? :)

Om det blir som tidligere får du nok ikke parkert så nærme nei, men det er kort vei å gå i forhold til mange andre utstillinger :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...