Gå til innhold
Hundesonen.no

Er det noe du synes er kvalmt med hunden din?

Midas

Recommended Posts

Inspirert av slikketråden begynte jeg å tenke på at vi hundeeiere nok er litt sære. Jeg for eksempel synes ørevoks er det kvalmeste som finnes. Jeg kan brekke meg om jeg ser at noen har voks i ørene :blink: Men Dina, hun kan jeg pille i ørene, og klø henne fordi hun synes det er veldig godt. Ikke langt inni da selvfølgelig, men sånn i ytterøret, og hun har jo litt ørevoks, men hennes ørevoks er ikke kvalm i det hele tatt. Jeg tror ikke jeg har opplevd å brekke meg av noe som kommer ut av hunden. Hverken den ene eller andre veien. Tåler vi all slags kvalmheter av hundene våre fordi vi er så glad i de? Jeg er jo glad i andre og, men der kan jeg fint begrense meg liksom... Er det noe dere synes er skikkelig brekkekkelt som hunden "produserer"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spy. Jeg brekker meg nesten bare av å vite at jeg må tørke spy :blink: Det har vel hendt 2-3 ganger kanskje, at hun har spydd inne. Ellers tror jeg nok jeg ville brekt meg om hun hadde fått diare og bajsa inne. Å plukke bæsj ute gjør meg ingenting, det tar jo bare et par sekunder og ute i friluft er det slett ikke alltid jeg kjenner noe lukt. Men tanken på diarebæsj godt innsunket i teppet... Pjuk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjaaaa.... Buffy hadde skikkelig superdiare da hun var rundt 7-8mnd og da hadde hun produsert vedig illeluktende dammer utover teppet på stua og oppover vegger og cd-plater og overalt til jeg kom hjem fra jobb. Å tørke opp brune slimdammer er vel ikke helt det naiseste i verden og den gangen luktet de så ille at da var det nestenbrekkverdig... Men ellers tror jeg ikke at jeg heller reagerer på så mye! Tørker spy og annet som måtte komme opp (eller ned) uten å tenke så mye over det igrunnen... Vi er sannsynligvis ikke helt rekti' noen av oss! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes slikkelyder om kvelden er skikkelig irriterende, når jeg skal sove. Litt ekkelt og kanskje. Men stakkaren skal da få vaske seg :lol:

Nei.. egentlig synes jeg ikke noe er ekkelt med ham jeg, rart med det, for jeg synes mye er ekkelt egentlig, men jeg tenkte på det her en dag da jeg skulle renske forhuden hans. Hadde en venninne på besøk da jeg gjorde det, og jeg, som brekker meg av å skifte bleier eller pusse nesa til barn, styrer og ordner der nede med sprøytedings osv uten å fortrekke en mine. Tror det blir litt som å ha barn jeg, man blir litt blind for ekkelhetene.

Eller forresten, slim fra tissen synes jeg er skikkelig ekkelt... sånn gulgrønn guffe. Heldigvis er det ikke så ofte, og han er flink til å vaske bort. (At han kan finne på å stjele seg en suss i ansiktet mitt litt etterpå prøver jeg å blokke ut :blink: )

Spy synes jeg er helt greit, synes synd på ham når det pågår og tørker det med glede opp etterpå. Lille gutten min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bæsj, tiss, spy, diare, ørevoks, flass, løpetidsblod, blod generelt og sikkel/spytt går helt greit.

Det jeg derimot vet jeg er "queasy" mot, men som jeg bank i bordet aldri har opplevd, er FLÅTT (fordi de er ekle og runde og herreguuuuuuuuud :lol: ) og byller med puss i. Spesielt sånne fett-byller. Så en gang et program om en gammel hund som hadde fått en slags fett-klump-ansamling på ryggen. Veterinæren pressa på den og ut velta no gul guffe. Æææææææææ blir kvalm bare av å tenke på den scenen :blink:

Også tror jeg jeg hadde blitt veldig kvalm av furunkulose, for det ser ut som byller/prikker/"vabler" i huden - tre ord jeg får fullstendig hetta av i sammenheng med HUD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mopsene mine har masse kviser osv.. jeg bare MÅÅÅ pille.. Folk ler når jeg finner frem "operasjonshanskene" :)

Ellers så hadde vi hind dagen en av hundene som DREIT i sofaen! Jeg pleier ikke brekke meg osv av bæsj, men når det var i sofaen kjente jeg at grensen var nådd :blink: da ble jeg faktisk kvalm. Sikkert fordi jeg til stadighet ligger og deiger meg oppi der.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan styre meg for nusser i noen timer når bikkja nettopp har svelget nedpå en kattebæsj :blink:

Løpetidlukta er heller ikke verdens beste.

Ellers er alt greit egentlig.

Spy, bæsj, diare, tiss og flått gjør meg ingenting. Er så vant til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intimhygiene ved sengetid er forholdvis kvalmt, mest pga lydeffektene til særlig Dina. Hun slafser og slurper og styrer veldig. Jeg syns vel kanskje ikke at hun var på sitt mest sjarmerende når hun slukte morkaker så fort hun rakk å navle (heter det ikke det?) valpene sine heller - da var jeg skikkelig ordentlig glad for at jeg ikke er hund :P

Men det ekleste en av mine hunder har gjort, sto Herverket for. Han var svært begeistret for bouvier-tispa til ei venninne, antastet henne så fort han så henne og var skikkelig grisete hannhund om han fikk muligheten til det så fort hun tissa et sted. Hun var plaget av stressmage, og han var tydeligvis ikke så fintfølende på om det var tiss eller bæsj han ruset seg på, så han sto og sleika i seg ekkel tyntflytende diare mens han hadde på seg grime.. Det var æsj og urk og fysj og :)

Vel, Gubbelille var ikke så værst ekkel han heller den gangen han fanga en kloakkrotte, forresten. Greit nok at han fanger rotter, men må han virkelig gå og bære på den, liksom? :blink: Var ingen slippkommando som funka der ihvertfall, men sånn omtrent på midten av turen så fant han ut at han skulle legge den fra seg, og da dro jeg han unna den døde rotta så fort jeg kunne. Gubbelille hadde god hukommelse, så to dager senere (på tur med han jeg var sammen med da - som selvsagt ikke huska hvor den rotta lå hen) var han og fant igjen skatten sin han, og da hadde han ingen planer om å legge den fra seg igjen - rotteliket ble svelget på høykant det :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intimhygiene ved sengetid er forholdvis kvalmt, mest pga lydeffektene til særlig Dina. Hun slafser og slurper og styrer veldig. Jeg syns vel kanskje ikke at hun var på sitt mest sjarmerende når hun slukte morkaker så fort hun rakk å navle (heter det ikke det?) valpene sine heller - da var jeg skikkelig ordentlig glad for at jeg ikke er hund :P

Men det ekleste en av mine hunder har gjort, sto Herverket for. Han var svært begeistret for bouvier-tispa til ei venninne, antastet henne så fort han så henne og var skikkelig grisete hannhund om han fikk muligheten til det så fort hun tissa et sted. Hun var plaget av stressmage, og han var tydeligvis ikke så fintfølende på om det var tiss eller bæsj han ruset seg på, så han sto og sleika i seg ekkel tyntflytende diare mens han hadde på seg grime.. Det var æsj og urk og fysj og :)

Vel, Gubbelille var ikke så værst ekkel han heller den gangen han fanga en kloakkrotte, forresten. Greit nok at han fanger rotter, men må han virkelig gå og bære på den, liksom? :lol: Var ingen slippkommando som funka der ihvertfall, men sånn omtrent på midten av turen så fant han ut at han skulle legge den fra seg, og da dro jeg han unna den døde rotta så fort jeg kunne. Gubbelille hadde god hukommelse, så to dager senere (på tur med han jeg var sammen med da - som selvsagt ikke huska hvor den rotta lå hen) var han og fant igjen skatten sin han, og da hadde han ingen planer om å legge den fra seg igjen - rotteliket ble svelget på høykant det :P

Åh fytti! Rotter kan jeg spare meg for :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når Ganzie eter lemen og kaster dem opp i senga mi, mer eller mindre oppå meg, da kjenner til og med jeg at jeg blir :):blink:

Ellers så tåler jeg diare, oppkast, analkjertelklemming osv uten problemer. Men halvfordøyde lemen i fanget? Nei takk :lol::P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når Blondie tisser ute, snur seg og sniffer og snuser og smatter på sitt eget tiss blir jeg kvalm :blink: Samme med intimhygiene, særlig under løpetid.. (tispebukse er tingen ja) Ellers tørker jeg spy, skit og andre ting...

Og jo, en annen ting som var grusomt kvalm var da jeg jobbet på dyreklinikken og vi fikk inn katter til operasjon.. Ganske ofte så bæjet de på seg rett etter narkosen, og da kravlet det ofte masse bendelorm :lol::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er kvalmt når han ruller seg i bajs eller evt spiser det :blink: Ellers møtte vi en tispe med løpetid som han begynte å slikke veldig på hennes intime del.. De lydene der var ikke helt deilig. Usj!

Ellers syntes jeg ikke noe annet er så veldig ekkelt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er noe jeg syns er kvalmt med hundene. Sånn skikkelig illeluktende diare selvfølgelig, men det gjør meg ikke stort å tørke det opp. Det ble jeg så vant med når jeg hadde Ulrik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rulle seg i menneskemøkk. Men det er fordi det er menneskemøkka som er ekkel (jeg synes det meste som kommer ut av kroppen på fremmede mennesker er grufult ekkelt). Den aller første hunden min gjorde det, og det var noe så inni grasalt ekkelt. Heldigvis gjør ikke de jeg har nå slikt.

Ellers bryr jeg meg ikke det spøtt om dyremøkk eller noe, alt lar seg jo vaske av uansett. Har nå fått kuhale i tryne noen ganger mens jeg har melket uten at det har gjort meg noe og de er sjeldent rene. Og Bogar spydde på beinet mitt i bilen til Pingo en gang fra Sverige. :blink:

Ved sengetid får de ikke lov til å pese, slikke, slurpe og lage masse lyder. Men det er fordi at jeg ikke får sove da, ikke fordi det er ekkelt. Nå har jeg heldigvis ikke hatt tispe med valper da, så jeg har unngått morkakespising.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spy er virkelig det aller aller vanskeligste for meg- jeg står alltid og brekker meg mens jeg tørker opp, og da jeg bodde sammen med min bestevenninne var det alltid hun som tørket opp (frivillig). Snille henne. Ellers synes jeg ikke at diarè er særlig deilig heller, og da jeg hadde valper som spiste sin egen avføring holdt det hardt altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ekleste jeg vet må vel være når Babs har funnet menneskebæsj og mesket seg med det, og når hun nå med løpetid driver med intimhygiene... Den ekle lyden er bare...ehhhh.. ekkel liksom!

Da jeg fikk hannhund i hus trodde jeg at jeg måtte akseptere å dele hus med en gris som luktet og slafset og griset, men merkelig nok så finner jeg ingenting av alle disse typisk ekle hannhundgreiene ekle når det gjelder Willy :blink:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja... flått er jo det ekleste i hele verden, selv ikke Casper kan forsøte en slik en altså! Heldigvis og bank i bordet har han bare fått en i sitt to år lange liv, og det er jeg så takknemlig for. Fant en i fjor nemlig, og den hadde sikkert delt seng med meg et par netter før jeg oppdaget den. FYSJ!

Også er sånne klaprelyder av tennene når han er i nærheten av en særdeles lekker tispe (eller løpetidstispe) litt nasty og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slafsete intimhygiene. *grøss* Holdt på å få spader av Truls, han insisterte på å ha dyptgående intimhygiene i sofaen min, vedsiden av meg. Det ble rimelig fort forbudt ja. Kasko har ikke gjort så mye ekkelt enda, han er rimelig diskre på intimhygienen sin, men han kan finne på å slikke på alt han finner av bar hud. Jeg takler ikke slikking!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirert av slikketråden begynte jeg å tenke på at vi hundeeiere nok er litt sære. Jeg for eksempel synes ørevoks er det kvalmeste som finnes. Jeg kan brekke meg om jeg ser at noen har voks i ørene :blink: Men Dina, hun kan jeg pille i ørene, og klø henne fordi hun synes det er veldig godt. Ikke langt inni da selvfølgelig, men sånn i ytterøret, og hun har jo litt ørevoks, men hennes ørevoks er ikke kvalm i det hele tatt. Jeg tror ikke jeg har opplevd å brekke meg av noe som kommer ut av hunden. Hverken den ene eller andre veien. Tåler vi all slags kvalmheter av hundene våre fordi vi er så glad i de? Jeg er jo glad i andre og, men der kan jeg fint begrense meg liksom... Er det noe dere synes er skikkelig brekkekkelt som hunden "produserer"?

Jeg syns hundene mine produserer masse drit ekle greier!

F.eks spy. Jeg dør når jeg må vaske opp hundespy. Det er sååå ekkelt! Jeg blir sittende å brekke meg under hele seansen.

... Samme med diarè! Det er værre. My har bare hatt diarè EN gang hvor hun ikke klarte å holde seg og gjorde fra seg inne, og det var den værste natten i mitt liv. Hun dreit ut soverommet og stuegulvet, og jeg spydde meg igjennom natten :lol: Var så sliten etter å ha vasket opp at jeg trodde jeg skulle dø. Og da dreit hun såklart engang til i stua mens jeg satt på do og tissa...

Og tisper med løpetid kan også være ekkelt! Emma f.eks, er helt OVERkåt. Hun jukker løs på My, blir fjern i blikket og peser som en hanhund. Hun klaprer med tenna og markerer OVERALT! Hun tisser mens hun står på forbeina for å nå lengst mulig opp og legger halen til side for alt som rører på seg (dvs jeg, samboeren min og ALLE hunder - tispe eller hanhund)

My på sin side, blør en del. Hun blør ikke konstant når hun blør heller, det er som hun åpner en sluse også bare PLASKER det blod ut av henne! :P Igår skulle jeg gi henne en liten oppshining ute på trappa og klipte litt på ørene hennes, potene hennes osv. også skulle jeg klippe stumpen hennes (hun har kort hale) ... Og når jeg får henne til å reise seg opp fra sitt så ser jeg bare det RENNER noe rødt ned på trappa og det stoppet ikke med det første heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns hundene mine produserer masse drit ekle greier!

F.eks spy. Jeg dør når jeg må vaske opp hundespy. Det er sååå ekkelt! Jeg blir sittende å brekke meg under hele seansen.

... Samme med diarè! Det er værre. My har bare hatt diarè EN gang hvor hun ikke klarte å holde seg og gjorde fra seg inne, og det var den værste natten i mitt liv. Hun dreit ut soverommet og stuegulvet, og jeg spydde meg igjennom natten :lol: Var så sliten etter å ha vasket opp at jeg trodde jeg skulle dø. Og da dreit hun såklart engang til i stua mens jeg satt på do og tissa...

Og tisper med løpetid kan også være ekkelt! Emma f.eks, er helt OVERkåt. Hun jukker løs på My, blir fjern i blikket og peser som en hanhund. Hun klaprer med tenna og markerer OVERALT! Hun tisser mens hun står på forbeina for å nå lengst mulig opp og legger halen til side for alt som rører på seg (dvs jeg, samboeren min og ALLE hunder - tispe eller hanhund)

My på sin side, blør en del. Hun blør ikke konstant når hun blør heller, det er som hun åpner en sluse også bare PLASKER det blod ut av henne! :) Igår skulle jeg gi henne en liten oppshining ute på trappa og klipte litt på ørene hennes, potene hennes osv. også skulle jeg klippe stumpen hennes (hun har kort hale) ... Og når jeg får henne til å reise seg opp fra sitt så ser jeg bare det RENNER noe rødt ned på trappa og det stoppet ikke med det første heller :rolleyes2:

Hahaha, jeg måtte bare le meg igjennom denne. Ser deg for meg der du spyr og vasker spy. Apropo denne tråden så fant Dina ut at å spy verdens største klump i sofaen i dag passet seg fint. Siden jeg går rundt å sier at ingenting er kvalmt med henne :rolleyes2: Akkurat det tar jeg herved tilbake. Klumpespy av V&H og litt halvfordøyd brød som hun stjal fra endene :rolleyes2: definitivt kvalmt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spy gjør meg ikke så mye. Bajs er ekkelt, men det er fordi det lukter. Syns jo synd på bikkja så gjør meg jo på en måte ikke noe å tørke opp etter sykedyret :rolleyes2: Bortsett fra da hun var valp og hun fikk diarè inne hver time hele natta, hver natt i en uke... Jeg tørket mye diarè på den tiden og da var det bare psykisk utmattende...

Men det er skikkelig ekkelt å vaske diarèpels... Varmt vann + diarè lukter ikke blomster... :D Men der syns jeg også synd på bikkja, så det blir liksom ikke sånn at jeg syns bikkja er ekkel. Bare situasjonen.

MEN, det er en ting Java gjør som jeg syns er så ekkelt at jeg veit ikke hvor jeg skal gjøre av meg... Slafsing mens hun har løpetid :D Fysj og æsj, den lyden er bare så grusommelig forferdelig... :rolleyes2: Fint at hu vasker seg liksom, men seriøst for et lydnivå! Jeg får helt spader jeg... Det kan hun gjøre i et annet rom for å skåne meg syns jeg :rolleyes2: Og når hun er ferdig så hakker hun tenner... Om å gjøre å ha nybarbert tryne på puddelen før løpetid altså.. Jeg klarer ikke mensenrester i barten :lol:

Men bortsett fra det så er hun jo bare søt da. Det meste ekle i hundeholdet er ting hun ikke styrer selv, så det klarer jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sykepleierstudent/Hjelpepleier, så jeg tåler liksom det meste. Har vel ennå ikke opplevd å bli kvalm av Frost i forhold til noe hun "produserer".

Men derimot at hun ABSOLUTT skal snuse i skrittet til folk og i rørleggersperkken om folk står på huk..det syns jeg er direkte ekkelt :lol:

En annen ting, nå har vi hele to katter som har løpetid samtidlig. Og hu ene er bare fra seg av kåthet ( :rolleyes2: )....og i og med at vi ikke har hannkatt her, så har hun funnet ut at Frost funker like så bra. Da står Frost over henne, dytter bortpå hu med labben( og katta blir fra seg av ekstase)...og det hele ender med at Frost gjerne også skal sniffe der bak. Det skal sies før noen begynner å snakke om etikk osv...så kan de ikke være i samme rom så lenge katta er slik. Frost og hu samarbeider nemlig, for katta liker det og Frost syns hu er superkul når katta er slik...så de åler seg innpå hverandre uansett hvor mye jeg passer på :rolleyes2:

Siste ting, jeg VET at jeg ikke kommer til å digge Flått :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...