Gå til innhold
Hundesonen.no

Våteksem


sofie

Recommended Posts

Jepp da var vi igang igjen. Har en semilanghåret hund, blanding av hummer og kanari og snill som dagen er lang forøvrig, som elsker å bade. Trenger ikke være store vannet, sølepytter går fint :) Men altså hver sommer har hun problem med våteksem, uansett hvor flink jeg prøver å være til å tørke henne. Sjekka ut for allergi, men ikke noe å finne.

Kan jo hele regla med preperater, men så er det den hersens skjermen igjen da :wub: hun hater den og blir regelrett deprimert. Men det er det eneste som hjelper.

Har chatta litt på FB med ei jeg fikk kontakt med på leir en gang som er fra Texas. Hun hadde sett at dyrelegen der borte nå hadde fått tak i en kjekkere type skjerm. Noen som har hørt om noe slikt i Norge?

Mooncollar funker ikke, og pelsen har jo så tett pels at hun ble helt klam og illeluktende under den. :D

Sofie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt andre lovprise skumgummi - de kjøper en bit, skjærer et kryss i midten og trer på hundens hode. Den gjør ikke vondt for omgivelsene, den er lett for hunden å ha på seg, den trekker til seg eventuell fukt.

Men - har du vurdert å kjøpe en god blåser? Det er et godt verktøy for å få hunden fortere tørr, mer tørr - samt få mer luft i pelsen og dermed mulighet til å minimere våteksemen. Den brukes av mange med store pelshunder - etter tur får du blåst ut bøss og sand, du får åpnet pelsen så den ikke blir så tett - sunt for hud og pels, den gjør hunden lettere tørr, og har i det hele tatt mange fordeler.

Jeg snakker om for eksempel en slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skumgummi er prøvd :) ikke bra nok, hun kommer til for å slikke, og som du skriver trekker til seg fukt, noe jeg iallefall ikke vil.

Blåser har jeg, så er jeg tidlig ute (kommer så forbasket fort..) er vi kvitt det på under en uke. Men da MÅ hun ikke slikke ergo lampeskjermen er den eneste som forhindrer det :wub:

Skal prøve å få tak i Joeline senere idag. Mener hun sa disse nye kravene var fra Australia eller no. :D

Men takk for svar Emma :D

bor på et lite sted så måtte bare høre om folk i "storbyan" allerede hadde slike kraver :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare fortelle at jeg fant ut hva den kraven hette :) Novaguard. googlet litt

og fant mange fine bilder, så kjempekjekke ut. Er ikke så flink med linking og slikt men det var enkelt å finne med det søket.

Nå håper jeg bare at noen i Norge kan ha denne inne? Gi meg et hint dersom dere finner det før meg - please :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spurte fb vennen min om det, tror det er gjort forbedringer. Og så fikk jeg mail av annen fb venn som jobber på en dyreklinikk og hun fortalte at hun hadde sett reklame for det, her i norge hurra. Skal ta kontakt med dem i morgen jeg. Så på bildene som var lagt ut og de så veldig så mye bedre ut enn den lampeskjermen synes nå jeg da :blink: www.smartpet.no

sofie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...