Gå til innhold
Hundesonen.no

Marco skal bli pappa!


Izziebelle

Recommended Posts

Damen begynner å bli rund, hun er større enn den andre tispen de har hjemme som også er drektig men som ble parret en uke tidligere.. Som man ser på bilde så er hun ganske så daff og sliten om dagen. Om ca. 3 uker kommer de! (jeg har på følelsen at de blir født 29 Mai)

Jeg hadde rett :blink: De kommer på dag 59. En tispe sort med mye tegninger lå plutselig der fikk jeg fra oppdretteren på sms, dette ser ut til å gå veldig lett og bra for tispen og det liker jeg! Så får vi bare vente å se hvor mange det blir og hvilket kjønn og farger det blir (selv om det er ganske sannsynlig at alle er sorte)

Edit: nå er en hannhund født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Så gøy :hmm:

Gleder meg til bilder :lol::) :) :P

Nyyyyydelig hund altså :blink::lol:

Takk takk ;) Ja blir spennende med bilder. Nå har jeg fått melding om enda en hannhund født, denne har hvite poter, bringe og hvit krage så det er jeg litt spent på om det er krage sånn som man ser på sheltie f.eks, vi får sjå :lol: Så da er det 1 tispe, 2 hannhunder så langt alle sorte med lyse tegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer som bestemor :hmm:

Gleder meg til å se de som 6-8 uker gamle jeg da, søteste teddybjørnene :blink:

Takk takk :lol: Ja det er jo da de begynner å bli litt ordentlige hunder.. Nå er de bare klumper :lol:

Og da har forresten enda en hannhund kommet så nå er det 3 + 1 så langt. Tipper oppdretter setter pris på om det kommer en tispe eller to til :lol:

Edit: Og der kom enda en hannhund, han var litt mørkere i tegningene enn de andre sannsynligvis litt mer morsslekta der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hann

1tispe da?

D var da skjev fordeling, hu får sprette ut ett par tre tisper til tenker jeg :icon_redface:

Ja det er ikke helt ideel fordeling kan man si, håper det kommer en tispe til da skal jeg være fornøyd :wub: Eller er selvfølgelig fornøyd med 5 valper uansett, men det virker ikke som hun er ferdig enda så vi får bare se :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :icon_redface: Det ser ut til at det ikke kommer noen flere nå, så da kan jeg vel si med stor sannsynlighet at resultatet ble 5 stk, 4 hannhunder og 1 tispe. Alle er sorte m/tegn og ser sterke og sunne ut! 3 timer tok det så det har jo gått fint og radig, deilig for oppdretteren som hadde ei annen tispe som fødte for en uke siden hvor de måtte ta de med keisersnitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det ikke mange kommentarer.. fy dere :hmm: hehehe.

1 tispe og 1 hannhund er mest sannsynlig bortbooket og muligens enda en hannhund. Så da er det 2 stk igjen evt, 3 stk. Hun har vært snill nok til å legge ut annonse her også sånn at noen norske kanskje ser de og har lyst på :getlost: Jeg ville veldig gjerne at noen i nærheten hadde kjøpt en av de ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På lørdag ble gjengen 2 uker gamle og det ble tatt nye bilder, her er noen av de :innocent: Av det man kan se så tidlig så synes jeg de ser veldig lovende ut, synes de er jevne og fine. Noen favoritter har jeg ikke fått enda, det er for tidlig. Her er noen bilder:

g%C3%A4ng.JPG

Tydelig vokst på 1 uke :D

tik%202v.JPG

Tispen.

DSC_0530.JPG

Jenta igjen :D Nydelig liten sak.

DSC_0551.JPG

Hannhunden som jeg på nåværende tidspunkt tror blir mest lik Marco av alle valpene :D (hann1)

DSC_0602.JPG

Hannhunden med kragen. (hann 2)

DSC_0374.JPG

Den mørkeste gutten som nok får tegninger som er sånn som moren sin. (hann 4)

DSC_0557.JPG

gutt som også er lik pappa Marco. (hann 3

DSC_0546.JPG

Hann1 igjen som jeg synes har et meget bra 2ukers hode! haha. (Kort, bredt og kraftig)

hane%202%20s%C3%B6t.JPG

Hann 2 som jeg synes er ekstra spennende.

hane%204.JPG

Nr 4, nydelig hode han også.. Sukk :banana:

hane%203%20s%C3%B6tis.JPG

Nr 3 har også et hode som jeg synes er lovende. Og han får Spock øyebryna til Marco tror jeg.

Nå begynner de virkelig å bli mer like lapphunder og ikke bare udefinerbare valpeklumper lenger. Er utrolig spent på hvordan de utvikler seg videre. Lurer på hvilke familier de skal glede med sin tilværelse, håper at så mange som mulig blir vist litt på utstillinger og gjerne besøker Norge en gang i blant også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Her var det en stund siden jeg har vært ja, valpene er nå 7 uker. Jeg har dessverre ikke tid til å dra å se dem før de skal videre ut i den store verden. Alle valpene er solgt nå og 2 av gutta skal til Norge :D Ellers så skal tispa ut på helfor og en av gutta skal bo på samme sted som oppdretter. Den siste skal til Sandviken i Sverige, så det er den som reiser lengst. Oppdretter er veldig fornøyd med hele gjengen og sier at de er jevne og fine, alle er aktive og glade valper. Veldig utadvendte og sosiale. Det er ganske liten tvil om at Marco har bidratt ganske sterkt med sine gener i denne flokken, jeg kan se mye av Marco og slekta hans i alle valpene. Her kommer litt bilder fra de var 6 uker og bilde av 2 av gutta fra i går :)

Tjejen%20s%C3%B6t%206v.JPG

Tispa som nok er den som har mest fra begge verdener, ei flott jente!

tik%206%20veckor.JPG

Enda et av henne.

Hane%201%206%20veckor%20s%C3%B6t.JPG

Gutt nr 1 som skal flytte til Norge :D

Hane%201%20k%C3%A4rran%206v.JPG

Litt mer av Marco kopien :)

7uker%20nr%201.jpg

Og et av han fra i går! Kjekkasen sin det :) Elsker hodet og uttrykket hans og den lille butte kroppen, selv om han gjerne må vokse littegranne på bena sine.

Hane%202%20s%C3%B6t%206v.JPG

Gutt nr 2, en ordentlig stilig kar han og.

7uker%20nr%202.jpg

Og her er han blitt 7 uker. Litt ekstra spesiell med sitt hvite halskjede, haletipp og poter.

6v%20hane%203.JPG

Gutt nr 3 som har de tyngste øra om dagen, blir spennende å se om det blir tippører eller ikke ;)

hane%203%20s%C3%B6t%206v.JPG

Ordentlig søtnos med ordentlig tjukke bein!

Hane%204%20s%C3%B6t%206v.JPG

Og sist men ikke minst gutt nr 4 som også flytter til Norge, han skal bo hos tanta si (halvsøstra til Marco)

6%20veckor%20hane%204.JPG

Han igjen :)

Det gleder meg at det virker som at alle valpekjøperne har lyst til å stille de ut litt :D Jeg tror de får fine hjem hele gjengen og håper de gir masse glede til sine nye familier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...