Gå til innhold
Hundesonen.no

Vis meg rosett samlingen din!

ipadda

Recommended Posts

Samlingen på kennelen her er jo gigantisk etterhvert.

Starter med Norsk Vinner slufsene:

IMG_6338.JPG

Disse to har fått hedersplass - sånn at alle kan de se når de kommer på besøk :ahappy:

Championater:

IMG_6346.JPG

Det skal høre til å være en til, men ingen av oss vet hvor den har blitt av.

Oppdretter klasser og BIG plasseringer:

IMG_6348.JPG

BIR:

IMG_6355.JPG

CERT:

IMG_6356.JPG

BIM:

IMG_6357.JPG

Nederst her kan man også se hp sløyfene vi har kjøpt, men det blir egentlig aldri kjøpt inn lengre..

Også Betty sin samling:

IMG_6358.JPG

1.vegg

IMG_6359.JPG

2.vegg

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel slenge inn Kita sine også da :ahappy: Ikke så mange som RTL sine, men vi jobber med saken og har stilt i ett år nå :)

Foreløbig er de gjeveste CK'ene :) Håper det vil komme CERT og CACIB nå som ho går over i UH :)

Begynner å bli trangt om plassen på den tavla, kjøpe større :)

RosettenetilKita.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er samlingen vår etter hun gikk over til junior (valperosettene er pakket ned. Men innebar 4 BIR og 1 BIG3) Mangler par CK der. Har ikke giddi å kjøpt Ck'ene bestandig de gangene hun har tatt cert :ahappy: Håper vi får fyllt opp veggen litt mer utover sommeren :)

Er mest stolt over caciben og NKK certet. .Og selvfølgelig Crufts kvalifiseringen :)

26042010175404K39L31tiMmq1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat pakket ned samlingen før flytting men den inneholder 5 CK (3 fra NKK), 1 CERT (NKK), 1 Cacib, 1 res. Cacib og 1 BIR (NKK) BIR rosetten er jeg mest stolt over der Marco vant på NKK Drammen i fjor for Marja Talvitie, rasespesialist som er president for den finske lapphund klubben i Finland og selv har drevet noe oppdrett med rasen og har kjent rasen siden den fikk sin egen rasestandard. Akkurat den sløyfa er jeg enormt stolt over... og på den utstillinge ble det delt ut både flere 3.premier og 0.premier! Sånn utseendemessig så synes jeg at res.Caciben er finest :ahappy:

Ellers så skulle jeg også hatt 4 HP'er i samlingen, men de har jeg ikke kjøpt. Og fra valp har vi 2 stk BIM, men de gidder jeg ikke å ha oppe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mine sløyfer da... Eller, de to siste bildene inneholder mine sløyfer (betty sine) de andre er jo sånn som Helene har samlet opp igjennom noen år. Men alt er fra Gårdshund da, ingen juksing med de forrige hundene her nei :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Her er vår lille samling:

sloyfer.JPG

Ikke så imponerende, men så drar vi heller ikke på så mange utstillinger pr år. Ser faktisk at det mangler noen der da, Zuma sitt siste cert+cacib+bir+championat fra NKK Trøndelag'09, samt 2 res.cacib og cert+championatrosetten til BlÅndi :ahappy: Har mange HP som ikke henger der også og CK har vi sluttet å kjøpe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da bare en hunde rosett. Men kun for moro skyld slenger jeg med to av mine større katterosetter (har en hel pose liggendes et sted, men kun noen få oppe). Jeg la faktisk merke til at det er STOR forskjell på katterosett og hunderosett, må vel innrømme at de til kattene er større og finere (nå tenker jeg på vanlig utstilling og ikke BIS sløyfer). :ahappy:

001.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da bare en hunde rosett. Men kun for moro skyld slenger jeg med to av mine større katterosetter (har en hel pose liggendes et sted, men kun noen få oppe). Jeg la faktisk merke til at det er STOR forskjell på katterosett og hunderosett, må vel innrømme at de til kattene er større og finere (nå tenker jeg på vanlig utstilling og ikke BIS sløyfer). :ahappy:

001.jpg

Men så er det også en valperosett på bildet ditt da. Valperosetter eller rosetter fra små hundeklubber er ofte mindre. Ut i fra bildet ditt syntes jeg katte rosettene lignet veldig mye på nkk sine jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så er det også en valperosett på bildet ditt da. Valperosetter eller rosetter fra små hundeklubber er ofte mindre. Ut i fra bildet ditt syntes jeg katte rosettene lignet veldig mye på nkk sine jeg da.

hehe, ok..jeg viste jo ikke det. Tenkte liksom bare "jøss så liten?" når jeg fikk den :ahappy: Men slike sløyfer får man uansett hvor liten utstillingen er, men såklart, på katteutstilling er alle utstillinger offesielle/NRR utstilling. Men det spørs helt på hvilken klubb som arrangerer, i forhold til utsenne på de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en skikkelig opprydning/omøblering hvor jeg plukka ned alle rosettene.

har begynt å henge opp, men så gikk jeg tom for plass. :ahappy::)

Har 3 bananesker på loftet med Cert, CK, Cacib, BIR, BIM rosetter.

Her er da noen av de få jeg hang opp igjen:

Dette er de gjeveste

DSC03194.jpg

Fra Spesialutstilling.: Internasjonal Ch (Finland) Beste Handler, Beste bevegelser, Beste unghund, Beste bevegelser, BIM, Beste hode og en NKK BIG4.

DSC03197.jpg

BIR, BIS Veteran og 4 BIG (pluss noen av pokalene)

DSC03200.jpg

Svenske Ch diplomer og Finsk Ch diplom (Med rosettene for de resektive utstillingene hvor vi fikk titlene. Ser at BIM rosetten og BIR rosetten fra Sverige mangler på begge to)

DSC03206.jpg

Diverse BIG, 2BIG, 3BIG og ResverveBIG og BIS valp rosetten) Hang disse opp fort og gæli, men har en bunke til med div BIG rosetter liggende i en haug på soverommet. Må bare planlegge litt hvor de skal henges opp.

DSC03210.jpg

BIR og BIR veteran fra Søndagen og BIS2 Veteran fra Lørdagen i Stange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrytevegg nr. 1, på soverommet mitt. Her er de så langt gjeveste og peneste rosettene, samt sølvhunden til Saeta fra utstillingskonkurransen 2009.

Fra venstre mot høyre: 2 BIS voksen (1 år gammel), Finsk juniorvinner og Finsk vinner 2009, Nordisk juniorvinner og Nordisk vinner 2009, BIS valp, BIS valp, 3 BIS valp i Sverige, BIS valp og reserve Festivalvinner (alle disse Tíbrá sine), Årets unghund 2008 (Villa), Championat i Sverige, Danmark og Norge (Saeta) og klassevinnersløyfen fra Crufts (Tíbrá igjen). Under sees sølvhunden og premiekortet fra Crufts ved siden av noen av yndlingsbøkene mine :wub:

2010-04-26101.jpg

Også på soverommet, oppå kommoden min, flesteparten av disse ble vunnet i fjor. Der jeg kan unngå pokaler gjør jeg det, men de jeg har må liksom vises fram da :)

2010-04-26103.jpg

Skryteveggen i stua. Mangler noe som ikke er pakket opp etter flytting, derav minst 3 cacib (siden Saeta har 5 og Villa 1). Syns ikke det er verst av 3 hunder i løpet av 4 år! Alle deltagerrosetter er fjernet og CK har jeg ikke kjøpt de 2 siste årene..

2010-04-26102.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gjeveste rosett er en CK (pluss 2 førstepremier der alle som kommer blir dritimponert og tror jeg har vunnet hele sjiten. Har sluttet å forklare utstillingsreglene :wub: ) :D synes det er kjempestas jeg, men skjønner jo at den kanskje ikke når helt opp når jeg ser disse samlingene. Men satser på noe nasjonalfarget etterhvert, minst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange imponerende samlinger her gitt! :wub:

Jepp, derfor er det kanskje på tide med et bilde fra noen av oss "dødelige" også, hehe...

Her er de få jeg har oppe på rommet mitt;

rosetter.jpg

CK og HP har blitt pælma i en boks. Det går bare ikke å kjøpe/spare på de om man stiller jevnlig. Skal gjøre plass til en eventuell grønn og rød med tiden (om den kommer) utenom disse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...