Gå til innhold
Hundesonen.no

Vis meg rosett samlingen din!

ipadda

Recommended Posts

Samlingen på kennelen her er jo gigantisk etterhvert.

Starter med Norsk Vinner slufsene:

IMG_6338.JPG

Disse to har fått hedersplass - sånn at alle kan de se når de kommer på besøk :ahappy:

Championater:

IMG_6346.JPG

Det skal høre til å være en til, men ingen av oss vet hvor den har blitt av.

Oppdretter klasser og BIG plasseringer:

IMG_6348.JPG

BIR:

IMG_6355.JPG

CERT:

IMG_6356.JPG

BIM:

IMG_6357.JPG

Nederst her kan man også se hp sløyfene vi har kjøpt, men det blir egentlig aldri kjøpt inn lengre..

Også Betty sin samling:

IMG_6358.JPG

1.vegg

IMG_6359.JPG

2.vegg

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel slenge inn Kita sine også da :ahappy: Ikke så mange som RTL sine, men vi jobber med saken og har stilt i ett år nå :)

Foreløbig er de gjeveste CK'ene :) Håper det vil komme CERT og CACIB nå som ho går over i UH :)

Begynner å bli trangt om plassen på den tavla, kjøpe større :)

RosettenetilKita.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er samlingen vår etter hun gikk over til junior (valperosettene er pakket ned. Men innebar 4 BIR og 1 BIG3) Mangler par CK der. Har ikke giddi å kjøpt Ck'ene bestandig de gangene hun har tatt cert :ahappy: Håper vi får fyllt opp veggen litt mer utover sommeren :)

Er mest stolt over caciben og NKK certet. .Og selvfølgelig Crufts kvalifiseringen :)

26042010175404K39L31tiMmq1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat pakket ned samlingen før flytting men den inneholder 5 CK (3 fra NKK), 1 CERT (NKK), 1 Cacib, 1 res. Cacib og 1 BIR (NKK) BIR rosetten er jeg mest stolt over der Marco vant på NKK Drammen i fjor for Marja Talvitie, rasespesialist som er president for den finske lapphund klubben i Finland og selv har drevet noe oppdrett med rasen og har kjent rasen siden den fikk sin egen rasestandard. Akkurat den sløyfa er jeg enormt stolt over... og på den utstillinge ble det delt ut både flere 3.premier og 0.premier! Sånn utseendemessig så synes jeg at res.Caciben er finest :ahappy:

Ellers så skulle jeg også hatt 4 HP'er i samlingen, men de har jeg ikke kjøpt. Og fra valp har vi 2 stk BIM, men de gidder jeg ikke å ha oppe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mine sløyfer da... Eller, de to siste bildene inneholder mine sløyfer (betty sine) de andre er jo sånn som Helene har samlet opp igjennom noen år. Men alt er fra Gårdshund da, ingen juksing med de forrige hundene her nei :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Her er vår lille samling:

sloyfer.JPG

Ikke så imponerende, men så drar vi heller ikke på så mange utstillinger pr år. Ser faktisk at det mangler noen der da, Zuma sitt siste cert+cacib+bir+championat fra NKK Trøndelag'09, samt 2 res.cacib og cert+championatrosetten til BlÅndi :ahappy: Har mange HP som ikke henger der også og CK har vi sluttet å kjøpe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da bare en hunde rosett. Men kun for moro skyld slenger jeg med to av mine større katterosetter (har en hel pose liggendes et sted, men kun noen få oppe). Jeg la faktisk merke til at det er STOR forskjell på katterosett og hunderosett, må vel innrømme at de til kattene er større og finere (nå tenker jeg på vanlig utstilling og ikke BIS sløyfer). :ahappy:

001.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da bare en hunde rosett. Men kun for moro skyld slenger jeg med to av mine større katterosetter (har en hel pose liggendes et sted, men kun noen få oppe). Jeg la faktisk merke til at det er STOR forskjell på katterosett og hunderosett, må vel innrømme at de til kattene er større og finere (nå tenker jeg på vanlig utstilling og ikke BIS sløyfer). :ahappy:

001.jpg

Men så er det også en valperosett på bildet ditt da. Valperosetter eller rosetter fra små hundeklubber er ofte mindre. Ut i fra bildet ditt syntes jeg katte rosettene lignet veldig mye på nkk sine jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så er det også en valperosett på bildet ditt da. Valperosetter eller rosetter fra små hundeklubber er ofte mindre. Ut i fra bildet ditt syntes jeg katte rosettene lignet veldig mye på nkk sine jeg da.

hehe, ok..jeg viste jo ikke det. Tenkte liksom bare "jøss så liten?" når jeg fikk den :ahappy: Men slike sløyfer får man uansett hvor liten utstillingen er, men såklart, på katteutstilling er alle utstillinger offesielle/NRR utstilling. Men det spørs helt på hvilken klubb som arrangerer, i forhold til utsenne på de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en skikkelig opprydning/omøblering hvor jeg plukka ned alle rosettene.

har begynt å henge opp, men så gikk jeg tom for plass. :ahappy::)

Har 3 bananesker på loftet med Cert, CK, Cacib, BIR, BIM rosetter.

Her er da noen av de få jeg hang opp igjen:

Dette er de gjeveste

DSC03194.jpg

Fra Spesialutstilling.: Internasjonal Ch (Finland) Beste Handler, Beste bevegelser, Beste unghund, Beste bevegelser, BIM, Beste hode og en NKK BIG4.

DSC03197.jpg

BIR, BIS Veteran og 4 BIG (pluss noen av pokalene)

DSC03200.jpg

Svenske Ch diplomer og Finsk Ch diplom (Med rosettene for de resektive utstillingene hvor vi fikk titlene. Ser at BIM rosetten og BIR rosetten fra Sverige mangler på begge to)

DSC03206.jpg

Diverse BIG, 2BIG, 3BIG og ResverveBIG og BIS valp rosetten) Hang disse opp fort og gæli, men har en bunke til med div BIG rosetter liggende i en haug på soverommet. Må bare planlegge litt hvor de skal henges opp.

DSC03210.jpg

BIR og BIR veteran fra Søndagen og BIS2 Veteran fra Lørdagen i Stange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrytevegg nr. 1, på soverommet mitt. Her er de så langt gjeveste og peneste rosettene, samt sølvhunden til Saeta fra utstillingskonkurransen 2009.

Fra venstre mot høyre: 2 BIS voksen (1 år gammel), Finsk juniorvinner og Finsk vinner 2009, Nordisk juniorvinner og Nordisk vinner 2009, BIS valp, BIS valp, 3 BIS valp i Sverige, BIS valp og reserve Festivalvinner (alle disse Tíbrá sine), Årets unghund 2008 (Villa), Championat i Sverige, Danmark og Norge (Saeta) og klassevinnersløyfen fra Crufts (Tíbrá igjen). Under sees sølvhunden og premiekortet fra Crufts ved siden av noen av yndlingsbøkene mine :wub:

2010-04-26101.jpg

Også på soverommet, oppå kommoden min, flesteparten av disse ble vunnet i fjor. Der jeg kan unngå pokaler gjør jeg det, men de jeg har må liksom vises fram da :)

2010-04-26103.jpg

Skryteveggen i stua. Mangler noe som ikke er pakket opp etter flytting, derav minst 3 cacib (siden Saeta har 5 og Villa 1). Syns ikke det er verst av 3 hunder i løpet av 4 år! Alle deltagerrosetter er fjernet og CK har jeg ikke kjøpt de 2 siste årene..

2010-04-26102.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gjeveste rosett er en CK (pluss 2 førstepremier der alle som kommer blir dritimponert og tror jeg har vunnet hele sjiten. Har sluttet å forklare utstillingsreglene :wub: ) :D synes det er kjempestas jeg, men skjønner jo at den kanskje ikke når helt opp når jeg ser disse samlingene. Men satser på noe nasjonalfarget etterhvert, minst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange imponerende samlinger her gitt! :wub:

Jepp, derfor er det kanskje på tide med et bilde fra noen av oss "dødelige" også, hehe...

Her er de få jeg har oppe på rommet mitt;

rosetter.jpg

CK og HP har blitt pælma i en boks. Det går bare ikke å kjøpe/spare på de om man stiller jevnlig. Skal gjøre plass til en eventuell grønn og rød med tiden (om den kommer) utenom disse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg skal hente valp om 14 dager, og nå ser det ut som tispen min får løpetid svært snart. Har noen erfaring med å få en ny valp inn i familien samtidig med at den voksne hunden får løpetid? Bør jeg be om å utsette henting av valpen?
    • Det er mange måter å gjøre dette på. Og man bør definitivt ha en plan, for alenetrening fram til en hel arbeidsdag kan ta tid. Med den siste hunden vår tok det 6 mnd. Jeg var da delvis ufør, så mannen hadde ham med på kontoret de dagene jeg var på jobb. Personlig mener jeg at man bør være hjemme med valpen minimum en uke, helst to, for å bruke tid sammen, bli kjent både med hverandre og den nye hverdagen, og etablere litt rutiner, før man i det hele tatt kan starte alenetreningen gradvis. Så bruker man tiden man har, men minst et par uker med systematisk alenetrening hjelper for de fleste. Når man må tilbake på jobb er det mange muligheter. Det viktigste er å ikke pushe valpen for lenge for tidlig, da risikerer man i verste fall å få en hund som ikke tåler å være alene hjemme i det hele tatt, og det er ganske slitsomt. Hjemmekontor. Ta med hunden på jobb.  Hundepasser/hundebarnehage (NB! Vær ekstremt nøye på hundebarnehage, der trenger valpen også tilvenning, og 5 dager i uken er alt for mye. Det er MYE stimuli, stress og påvirkning på slike steder, og det bør være en god plan for hvordan hundene får nok ro i løpet av dagen. Sjekk gjerne at de som håndterer hundene til daglig, altså ikke bare daglig leder, har kursing og faktisk kunnskap om språk og adferd hos hund, å "bare være glad i hunder" er ikke nok på slike steder). Om man er flere i huset, kan man flekse på jobbtid slik at en kan dra tidlig på jobb og komme tidlig hjem, og den andre drar sent. Nabo/familie/venn som passer valpen på dagtid og etterhvert stikker innom og lufter. Omplasseringshund som er vant til å være alene hjemme, heller enn valp. Da bør man også bruke tid på å bli kjent, og starte rolig og gå forsiktig frem med alenetrening på nytt sted, men så lenge de er vant til (og komfortabel med!) å være alene så bør treningen gå ganske raskt.  
    • Jeg lurer på hvor lenge man bør ta fri fra jobb for å være hjemme med den nye valpen, dersom man ikke har mulighet for hjemmekontor? Jeg har en valpebok der det anbefales 5-6 uker, men dette er jo ikke så enkelt i praksis. Det kan sikkert variere mye når valpen er tilvendt å være alene hjemme også. Noen tips?
    • Har ikke egenerfaring, men omgåttes en håndfull whippets. Tur i typisk norsk skog er meg bekjent ikke noe nevneverdig problem. Herjer hunden i skogen kan det såklart bli en skramme her eller der uavhengig av rase, men jeg har aldri hørt at det er noe vesentlig verre med whippet. Når det gjelder munnkurv mtp. jaktlyst så vil det hindre skade og drap av byttedyr, men jagingen og stresset blir jo det samme. Hunden skal ikke jage vilt (eller tamt strengt tatt) så du bør ha tilgang til åpne og/eller inngjerdede områder som hunden kan få løpe fra seg på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...