Gå til innhold
Hundesonen.no

Nenya - Show Them The Quantum of Solace - en kommende stjerne!


Nökken

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
Skrevet

Nenya klatrer sakte (?) men sikkert mot stjernene.

For 14. dager siden var vi på utstilling på Oppdal. Min svært eminente handler for anledningen (Huldra) gjorde en kjempejobb sammen med Nenya og hun endte opp med BIG2 valp både lørdag og søndag. Hun var riktignok eneste springeren, så BIR var strengt tatt å forvente. Vi var glade og fornøyde med fine plasseringer på hennes første utstilling. Svært gode kritikker var det også.

Nenya og alle de lekre rosettene.

20_06_10003copy.jpg

I dag var det rasespesial på Norsk Spaniel Klub avd Trøndelag i Trondheim. Handler par excellence Huldra var leid inn igjen.

Det begynte veldig bra - Beste tispe. Vi var glad og fornøyd.

Det fortsatte enda bedre - BIR. Vi var kjempeglad! Denne gangen betydde BIR virkelig noe siden hun ikke var eneste i rasen og fordi det var spesialdommer. Fineste Nenya det! :D

Hun er jo bitteliten der hun står!

04_07_10014copy.jpg

Og det ville jammen santen ingen ende ta - BIS valp! Vi var i sjokk. Vi var allerede glad og fornøyd over all forventning, men nå ramlet stjernehimmelen i hodet på oss!

04_07_10025copy.jpg

Vel hjemme måtte vi stille opp igjen, sammen med premiene. Hun kan kose seg en stund med den forsekken. :)

04_07_10028copy.jpg

Tenk det.. lille Nenya BIS! Jeg visste jo at hun var fin altså, men det er jo helt fantastisk! Og flink handler, det har jeg fått tak i! Meningen var vel at jeg skulle stille selv etterhvert, men nå vet jeg ikke lenger. Man bytter jo ikke ut en vinneroppskrift! :)

Det skumle nå er jo at det bare kan gå nedover.... :) Men det vet ikke Nenya. Nå ligger hun her helt utstrakt på gulvet og aaaaner ikke hva hun har oppnådd i dag, men jeg syns hun er i ekstra godt humør i kveld! :D

Skrevet

Gratulerer så mye med en flott valpis :). Hun ser riktig lekker ut, harmonisk og balansert i kroppen og med gode vinkler :).

Skrevet

Vi har jo sett hele tiden at hun er spesiell så dette er bare forventet! :)

Gratulerer masse med fantastisk resultat! :)

Skrevet

Fineste, flinkeste Nenya! Gratulerer så mye :) Jeg syns hun kler rosettene sine særdeles godt :)

Skrevet

Gratulerer med fantastiske resultater! Hun er vakker! ;)

Jeg stepper inn for Nökken og takker og bukker her også! :P

Gratulerer så mye med en flott valpis :). Hun ser riktig lekker ut, harmonisk og balansert i kroppen og med gode vinkler :).

Det var nettopp det jeg også syntes da hun var liten og vi måtte bestemme oss; at hun så veldig harmonisk ut. Får håpe hun fortsetter å utvikle seg sånn, og ikke ender opp som noe veldig rart noe, påvirket av Nökken eller ett eller annet.. :P

Fiiiineste Nenya-jenta!

Gratulerer med flotte resultater!

Tusen takk Anita! :P

Vi har jo sett hele tiden at hun er spesiell så dette er bare forventet! :P

Gratulerer masse med fantastisk resultat! :D

Hehe, Caranthir hadde rett hun - Spesiell ble spesiell! ;)

Gratulerer med BIS-et, det er jo i grunnen ikke så rart, for hun er jo kjempefin. :D Og så kjekt at oppdretter stiller opp som handler, da. :P

*flir* Ja, kjekt med en sånn oppdretter altså! :(

Fineste, flinkeste Nenya! Gratulerer så mye :P Jeg syns hun kler rosettene sine særdeles godt :P

Ja, ikke sant? :P Spesielt den rød, hvite og blå... :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...