Gå til innhold
Hundesonen.no

Nenya - Show Them The Quantum of Solace - en kommende stjerne!

Nökken

Recommended Posts

• 3 weeks later...

Nenya klatrer sakte (?) men sikkert mot stjernene.

For 14. dager siden var vi på utstilling på Oppdal. Min svært eminente handler for anledningen (Huldra) gjorde en kjempejobb sammen med Nenya og hun endte opp med BIG2 valp både lørdag og søndag. Hun var riktignok eneste springeren, så BIR var strengt tatt å forvente. Vi var glade og fornøyde med fine plasseringer på hennes første utstilling. Svært gode kritikker var det også.

Nenya og alle de lekre rosettene.

20_06_10003copy.jpg

I dag var det rasespesial på Norsk Spaniel Klub avd Trøndelag i Trondheim. Handler par excellence Huldra var leid inn igjen.

Det begynte veldig bra - Beste tispe. Vi var glad og fornøyd.

Det fortsatte enda bedre - BIR. Vi var kjempeglad! Denne gangen betydde BIR virkelig noe siden hun ikke var eneste i rasen og fordi det var spesialdommer. Fineste Nenya det! :D

Hun er jo bitteliten der hun står!

04_07_10014copy.jpg

Og det ville jammen santen ingen ende ta - BIS valp! Vi var i sjokk. Vi var allerede glad og fornøyd over all forventning, men nå ramlet stjernehimmelen i hodet på oss!

04_07_10025copy.jpg

Vel hjemme måtte vi stille opp igjen, sammen med premiene. Hun kan kose seg en stund med den forsekken. :)

04_07_10028copy.jpg

Tenk det.. lille Nenya BIS! Jeg visste jo at hun var fin altså, men det er jo helt fantastisk! Og flink handler, det har jeg fått tak i! Meningen var vel at jeg skulle stille selv etterhvert, men nå vet jeg ikke lenger. Man bytter jo ikke ut en vinneroppskrift! :)

Det skumle nå er jo at det bare kan gå nedover.... :) Men det vet ikke Nenya. Nå ligger hun her helt utstrakt på gulvet og aaaaner ikke hva hun har oppnådd i dag, men jeg syns hun er i ekstra godt humør i kveld! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fantastiske resultater! Hun er vakker! ;)

Jeg stepper inn for Nökken og takker og bukker her også! :P

Gratulerer så mye med en flott valpis :). Hun ser riktig lekker ut, harmonisk og balansert i kroppen og med gode vinkler :).

Det var nettopp det jeg også syntes da hun var liten og vi måtte bestemme oss; at hun så veldig harmonisk ut. Får håpe hun fortsetter å utvikle seg sånn, og ikke ender opp som noe veldig rart noe, påvirket av Nökken eller ett eller annet.. :P

Fiiiineste Nenya-jenta!

Gratulerer med flotte resultater!

Tusen takk Anita! :P

Vi har jo sett hele tiden at hun er spesiell så dette er bare forventet! :P

Gratulerer masse med fantastisk resultat! :D

Hehe, Caranthir hadde rett hun - Spesiell ble spesiell! ;)

Gratulerer med BIS-et, det er jo i grunnen ikke så rart, for hun er jo kjempefin. :D Og så kjekt at oppdretter stiller opp som handler, da. :P

*flir* Ja, kjekt med en sånn oppdretter altså! :(

Fineste, flinkeste Nenya! Gratulerer så mye :P Jeg syns hun kler rosettene sine særdeles godt :P

Ja, ikke sant? :P Spesielt den rød, hvite og blå... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...