Gå til innhold
Hundesonen.no

Sovestillinger a la Corgi

gretea

Recommended Posts

Skrevet

En ting som stadig fascinerer meg er hvilke sovestillinger Chuck mener er de aller beste. Han kan ligge i de mest fantastiske positurer, og 98% av tida han sover så er en liten flik av tunga ute. Har prøvd å ta bilder av noen av de beste stillingene, men han våkner jo selvsagt når jeg lister meg så stilt på tå for å ta bilde :)

untitled4.jpg

Favorittsovestillinga over alle sovestillinger

untitled3.jpg

Luftgitardrømmer?

untitled5.jpg

så trøtt, så trøtt... Skal bare se bittelitt mer på TV og så sovne...

Vis meg gjerne flere geniale sovestillinger :)

Skrevet

Åh herregud, perfekte tråden for spamming med Nansen-bilder :)

Her rakk han akkurat å åpne øyna, dessverre:

4387531264_9a441e0023.jpg

Denne er ganske søt (jeg rakk ikke å rydde ferdig senga hans før han sovna, og jaggu tror du ikke han sov videre sånn...):

4502751806_1b1e19bbe8.jpg

Dette er en klassiker, selv om hodet like gjerne kan være under senga, under sofaen, eller noe anna som det er såvidt plass under:

4411483090_e3fd3eb4dd.jpg

Dette er kanskje den søteste...:

4375591560_a6de44233a.jpg

...men dette er vel den morsomste:

4349633446_011787f6df.jpg

Skrevet

Sovende hunder er morsomme! Jeg har også en sånn...

2 måneder:

8ukeroghentethjem070.jpg

12 måneder:

110908003.jpg

24 måneder:

xenrygg.jpg

Det kommer SNORKElyder når hun ligger sånn...

Skrevet

Naaawwww, Aiko er jammenmeg flink å sovedanse. Chuck gjør sjelden sånt som jeg har merket, men han vekker seg selv av og til med å snakke i søvne, og våkner da av sine egne små "boff" helt forvirra og ser seg rundt etter hunden som vekket han ;)

Skrevet

Herlighet altså, så mange søte hunder :wub: Java skal også helst sove så vrengt som overhodet mulig! Er noen ganger jeg faktisk må leite litt etter endene ;);)

Har ingen bilder her nå da, men skal prøve å legge inn noen seinere!

• 1 month later...
Guest Jonna
Skrevet

Hadde dette bildet som "salgstriks" når jeg hadde en ballaløs hannhund igjen. Med teksten:

Joker mener han får alt for lite mat her i huset og trenger nå ett nytt hjem. Han har prøvd det meste for å oppnå mer mat bla hoppe opp på komfyren for å redde koteletten min. (Heldigvis) Desverre er han fortsatt for liten til å oppnå noe resultat der. Sulten som han er, har han nå sakte men sikkert, begynnt å segne om av sult....

juni07015.jpg

Eller denne :innocent:

juni07066.jpg

Skrevet

hahaha, så søte :banana:

Bilde nummer 3 så litt slitsomt ut om man har en stor hund som vrir seg oppå seg :innocent:

ref bilde 4: sånn har borderen min også ligget, ser helt forvridd ut :)

• 6 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...