Gå til innhold
Hundesonen.no

En liten skrytetråd!


Saphire

Recommended Posts

Etter x antall "oppgitte" valpetråder i det siste så føler jeg at det er på høy tid med en skrytetråd. Jeg er bare såååå stolt av lille valpis om dagen, fra valpekurset og fra "messe sosialiseringen" i dag. Og når man er stolt av frøkna si, så må man skryte til "hele" verden :getlost:

Først valpekurset:

Frost er bare sååå lærevillig og arbeidsglad, og to timer(med masse pauser i buret i bilen underveis) er ikke noe problem. Som oftes bruker hu ventetiden mens treneren instruerer oss med å sitte pent med full kontakt. Sitt, dekk er så og si inne nå, kontakten er super. De andre valpene kan så vidt bli(halv meter unna), men Frost sitter så pent mens jeg går iallefall 15 meter unna, og blir til jeg sier noe annet. Dekk og bli er litt værre, men det går...

Og på slutten av kurset når de andre hadde dratt ble vi litt igjenn og pratet, da testet jeg ut "fri ved fot"(dvs båndet hang etter henne), og hu gikk kjempefint med full kontakt. Fikk masse ros fra treneren, som mente at frøkna mi var en av de tryggeste Groenendal tispene hu har vært borti(veldig sosial og trygg på seg selv).

Også hadde vi hu med på Vilmarksmessa i dag, tok det som sosialisering i tilegg til at vi trengte ny sele til hu. Gå i en stor messe, med masse folk og hunder IKKE noe problem. Vi gikk forbi noen som lafta en hytte der, dreiv med sirkelsag, øks og motorsag...hu leet ikke på øret en gang, for mor hadde pølsebiter i lomma, så det gjalt å gå pent og ha kontakt :wub:

Der vi kjøpte selen så sa selgeren at hu virket som en meget miljøsterk valp, og mente på at vi har gjort en god jobb! Vi testet osgå for moro skyld ut sitt-bli, dekk og lineføring inni hallen, også uten problemer.

Thihi, mener ikke å høres "selvgod" ut, men altså..nå har hu vært så flink, og jeg er så stolt av hu at hu fortjener litt heder og ære :D

Men, skikkelige godbiter gjør susen har jeg skjønt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres helt supert ut! Det er sååå godt å kjenne at man kommer godt overens men valpen, at treningen er i veldig godt driv og at hunden er trygg! Ingen ting kan erstatte DEN følelsen! :wub:

Hvor trener dere? Høres ut som at dere blir godt motivetet i hvertfall, noe jeg mener er det ALLER viktigste! :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres helt supert ut! Det er sååå godt å kjenne at man kommer godt overens men valpen, at treningen er i veldig godt driv og at hunden er trygg! Ingen ting kan erstatte DEN følelsen! :wub:

Hvor trener dere? Høres ut som at dere blir godt motivetet i hvertfall, noe jeg mener er det ALLER viktigste! :getlost:

Vi trener på Hund i sentrum i Lillestrøm. Vi er bare såå superfornøyd altså. Vi er få i gruppa (4 stk) ettersom avd er så ny. Og hu treneren setter alltid av masse tid til spørsmål og prating, og som oftes går vi en 30 min over tiden kun pga skravling. OG det er trening som kun baserer seg på positiv (dvs mye godbiter, leking, og at vi bruker oss selv mye), og ja..de er flinke til å motivere og gi personlig hjelp/råd til hvert individ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så bra, dere har vært flinke! Hurra for dere! Det der er en uslåelig følelse, altså...

Vi hadde omtrent samme gjennombrudd på valpekurset i går, bare at Nansen er ikke helt like flink på fokus og "bli" som det Frost tydeligvis er, gitt :P Men det er uansett utrolig gøy når man virkelig begynner å få litt sving på sakene, nå har jeg lyst til å trene hele tida :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så bra, dere har vært flinke! Hurra for dere! Det der er en uslåelig følelse, altså...

Vi hadde omtrent samme gjennombrudd på valpekurset i går, bare at Nansen er ikke helt like flink på fokus og "bli" som det Frost tydeligvis er, gitt :) Men det er uansett utrolig gøy når man virkelig begynner å få litt sving på sakene, nå har jeg lyst til å trene hele tida :)

ja, det er når man får små gjennombrudd man virkelig blir gira på og trene og man er fornøyd med hva man har oppnådd. Også kommer garantert "nedturen" igjen, hvor man føler for å rive seg i håret, men da får man heller bite tenna sammen og tenke på oppturen man har hatt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...