Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstillingsklær


ipadda

Recommended Posts

HM-fashion-studiocircuit.jpg

Og dette er Circuit-varianten :getlost: . Samme jakka, men med mer sommerlig kjole :wub: Circuitene er jo utendørs. Og vi satser på varm og deilig Danmark-sommer!

Får en kjøpt de lange og smekre brune beina også?

Og må en gå med slike pretzelsaker på huet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Takk! Men jeg får ikke til å kjøpe noen av klærne jeg designer på damen :getlost: Finner det ikke i nettbutikken heller :wub:

Å? Det var jo dumt da!

Får en kjøpt de lange og smekre brune beina også?

Og må en gå med slike pretzelsaker på huet?

Hun har strømpebukser på :D

Før kunne man faktisk "forme" modellen litt som man ville. Gjøre den større for eksempel. Jeg klarte å lage en modell som ligna ganske mye på meg selv faktisk. Det var litt kult, for da kunne man se litt hvordan klærne ble på seg selv. Kanskje den funksjonen er der ennå en plass? Jeg finner den ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har forslag til farger?

Jeg ville unngått sort, grått og hvitt - bruk farger som er kontrast til hunden og gjør den synlig, uten at du selv blir glorete (rosa latextights og sitrongul helsetrøye med grønn BH, for eksempel - det er glorete). Det er faktisk ingen regler for klær i ringen eller oppskrift for hva en skal ha på seg - men ekvipasjen virker penere og mer harmonisk om eier er pent kledd, i hvert fall med rene og hele klær. Bruk også klær som passer til rasen og dens løpesett - ikke høye hæler og trangt skjørt om du skal løpe veldig fort. Ikke kort skjørt og dyp utringning om du skal bøye deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville unngått sort, grått og hvitt - bruk farger som er kontrast til hunden og gjør den synlig, uten at du selv blir glorete (rosa latextights og sitrongul helsetrøye med grønn BH, for eksempel - det er glorete). Det er faktisk ingen regler for klær i ringen eller oppskrift for hva en skal ha på seg - men ekvipasjen virker penere og mer harmonisk om eier er pent kledd, i hvert fall med rene og hele klær. Bruk også klær som passer til rasen og dens løpesett - ikke høye hæler og trangt skjørt om du skal løpe veldig fort. Ikke kort skjørt og dyp utringning om du skal bøye deg.

Da har du nettopp utelukket hele min garderobe :getlost: Takk for tips :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du nettopp utelukket hele min garderobe :getlost: Takk for tips :wub:

Har du bare rosa latextights og sitrongule helsetrøyer?????

Neida, men få noen til å ta bilde av deg mens du stiller opp hunden kledd i grått eller sort, og sammenligne med bildet hvor han har hvit bakgrunn - du vil se at han er mye tydeligere og lettere å se i ringen, han drukner ikke i dine bein.

Hvitt er ikke fy, jeg synes bare det er en usannsynlig upraktisk farge å bruke...

Hvitt er fy hvis hunden selv har hvit farge, da hvitt på klær gjerne er renere og hvitere enn hunden, altså virker den både skitten og dårlig i fargen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bare rosa latextights og sitrongule helsetrøyer?????

Neida, men få noen til å ta bilde av deg mens du stiller opp hunden kledd i grått eller sort, og sammenligne med bildet hvor han har hvit bakgrunn - du vil se at han er mye tydeligere og lettere å se i ringen, han drukner ikke i dine bein.

Hvitt er ikke fy, jeg synes bare det er en usannsynlig upraktisk farge å bruke...

Hvitt er fy hvis hunden selv har hvit farge, da hvitt på klær gjerne er renere og hvitere enn hunden, altså virker den både skitten og dårlig i fargen.

Nettopp :getlost:

Men det går mye i sort, grått og ellers mørk grønn og blått og sånn. Hvitt og andre lyse farger finnes vel omtrent ikkje i skapet mitt. Vurderer halvmørke jeans sammen med en tunika som er sort/grå/hvit-mønstrete. Dette er vel en fin unnskyldning til å shoppe litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

,"v":0.7,"view":"f"}]Link

Hm, ble linken riktig da?

Edit: :getlost: Litt rart navn på linken, men den funker jo.

Oi genialt, det skal jeg leke med. Hehe.

gucci-at-kirkaldy.jpg

Jeg leter etter en jakke som dette! Den ser så fin ut i formen og jeg liker fargen. Men tror dere den fargen vil bli litt for "hei se på meg isteden for hunden" jakke eller går den greit? Den er jo tross alt ikke helt knallrosa, men litt toned ned, litt mere fersken farge kanskje?

Edit: Hun bruker den jo til Beagle, regner med at den da vil gå greit til en som er hvit og rød?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hadde du hatt helsvart hund, kunne jo hvitt vært en idé. Men du har svart og hvit, og da er nok ikke det det beste. Det meste går fint med svart, så egentlig kan du vel gå med det du har lyst til. Bare det ikke er altfor flagrete, spraglete og stjeler mye oppmerksomhet fra hunden. Nøytrale, duse farger er nok fint. :D

Selv sliter jeg med klær til rød hund, leiter etter noe fint grønt noe å ha på meg, men finner jo ingenting. Så nå vurderer jeg å konvertere til grått eller svart i stedet, selv om grønt jo er det riktigste til rød hund. (i følge mer kompetente personer enn meg) :getlost:

Men, grønt er tydeligvis ut i vår, så jeg finner ingenting på nettbutikker. :wub:

Da tror jeg at jeg går for mørke jeans og pen nøytral topp.

Glad oppdretter skal i ringen med han de første gangene altså :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kupper" tråden litt eg... Er veldig usikker på hva eg skal ha på meg når eg stiller gutten på NKK. Hva ville dere gått med (av farger) når en stiller en ulvegrå gutt?

Untitled+1.jpg

Har desverre ikkje så mange oppstillingsbilder, så det ble med slufse, gitt...

Blått, en rolig mellomblå (mener at den ikke skal være skrikende, men heller ikke for mørk) . Det ville jeg valgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

En kompis sverger til rød bukse, og mener det går dritt når de buksene ligger hjemme - og han har gjort det mye bra i de buksene. Han har dog gjort det bra uten buksene også... Men han mener jeg må kjøpe røde bukser om X'en skal bli champion :)

Stiller han i bare trusa da eller? :P:)

---------

Jeg sliter med å finne noe som passer til meg og Zuma. Hun er jo sort med tegninger, tidligere har jeg brukt en litt mørk blå dongeribukse og en hvit topp (WDS 2008), men nå er jeg jammen meg ikke sikker. Synes ikke jeg skal være for pyntet heller, det er en bruksrase og da ser jeg liksom ikke for meg at jeg stiller i skjørt (noe som jeg forøvrig aldri kommer til å eie engang :) ). Jeg er en "bukse-person". Har en fin penbukse, men den er sort med striper i og det synes jeg ikke "passer seg" til en hoffe med den fargen Zuma har :) (dessuten så liker jeg ikke midjen til den buksa heller, "trang-i-halsen-bukse").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått, en rolig mellomblå (mener at den ikke skal være skrikende, men heller ikke for mørk) . Det ville jeg valgt.

Takk for tips :P

Det spørs litt hvilke farger du vil fremheve. Dersom det skal fremheves at han er grå ville jeg brukt noe med brun- eller rødtoner.

Litt usikker på hva som bør fremheves med han. Har bare stilt han en gang tidligere, og da var kritikken at alt var bra, bortsett fra at han er i største laget (i følge dommeren, han er innenfor standarden). Så om det finnes en farge som "krymper" hunden litt? Røde klær får du meg ikkje inn i :) Enkelte farger ser bare helt fælt ut på meg. Vet det er hunden som skal dømmes, men regner med at inntrykket dommeren får av personen spiller litt inn også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips :P

Litt usikker på hva som bør fremheves med han. Har bare stilt han en gang tidligere, og da var kritikken at alt var bra, bortsett fra at han er i største laget (i følge dommeren, han er innenfor standarden). Så om det finnes en farge som "krymper" hunden litt? Røde klær får du meg ikkje inn i :) Enkelte farger ser bare helt fælt ut på meg. Vet det er hunden som skal dømmes, men regner med at inntrykket dommeren får av personen spiller litt inn også.

Hvis hunden skal virke mindre må du bli større. Eventuellt få en kraftigere person/mann til å handle han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingidano: Jeg ville også ha tenkt noe brunt, evt beige. Du har en hund med nøytrale farger, og brunt/beige vil kunne fremheve den grå pelsen hans og du vil se ganske nøytral ut selv.

Beige og bruntoner kan like gjerne gjøre at fargene virker blassere. Bruker man en klarere farge vil kontrastene komme bedre frem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på hva som bør fremheves med han. Har bare stilt han en gang tidligere, og da var kritikken at alt var bra, bortsett fra at han er i største laget (i følge dommeren, han er innenfor standarden). Så om det finnes en farge som "krymper" hunden litt? Røde klær får du meg ikkje inn i :) Enkelte farger ser bare helt fælt ut på meg. Vet det er hunden som skal dømmes, men regner med at inntrykket dommeren får av personen spiller litt inn også.

Jeg ville ikke nødvendigvis hengt meg opp i det med størrelsen med en gang - dommere er forskjellig, og hvilke andre hunder som stiller i samme klasse vil også påvirke om hunden din virker stor, liten eller passe. Tispa mi er stilt borti 40 ganger, og har fått på kritikken at hun er altfor stor, middels stor, liten, og med utmerket størrelse. Når hun står mellom to små tisper i klassen virker hun enda større - og da er det opp til dommer å vurdere om hun er stor eller de andre små, og hvem som er feil.

Men om du vil ha et knep i ringen for å gjøre ham mindre, så er det for eksempel dumt å sette seg på huk - da virker jo hunden enda større foran lave deg. Stå oppreist om du klarer å vise hunden ordentlig da. Og bruk sko med høye såler, om du klarer å løpe med det :P

Ellers synes jeg det er litt overdramatisert hvor stor betydning klær har. Jo, det er pent med en ekvipasje som begge er rene og velstelte, og det ser "proffere" ut med en viss type klær. Og en kan bruke klærne for at hunden synes bedre i ringen - men det hjelper ikke om hunden synes godt i ringen, om den er schtøgg. Da er det heller bedre å bruke sorte klær til den sorte hunden, for å skjule den dårlige rygglinja.

Dommere klarer å sette opp en god hund selv om eier har spjæret rumpebak eller sorte klær til den sorte hunden. Handler gjør noe med helhetsinntrykket, men en handler skal ikke bedømmes. En hund må være god for å vinne, uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Da er det heller bedre å bruke sorte klær til den sorte hunden, for å skjule den dårlige rygglinja.

Dommere klarer å sette opp en god hund selv om eier har spjæret rumpebak eller sorte klær til den sorte hunden. Handler gjør noe med helhetsinntrykket, men en handler skal ikke bedømmes. En hund må være god for å vinne, uansett.

Det blir som eieren av pappaen til vårt b-kull. Hun stiller ofte med sorte benklær for å fremheve at hunden er skikkelig sort. Når hun stiller opp hunden så fristiller hun og står foran hunden.

Man bør vel strengt talt ha på seg ett antrekk som man føler seg komfortabel med, om det er skjørt eller bukse. Hvitt/grått/rødt/sort spiller mer rolle for eieren enn for hunden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers synes jeg det er litt overdramatisert hvor stor betydning klær har. Jo, det er pent med en ekvipasje som begge er rene og velstelte, og det ser "proffere" ut med en viss type klær. Og en kan bruke klærne for at hunden synes bedre i ringen - men det hjelper ikke om hunden synes godt i ringen, om den er schtøgg. Da er det heller bedre å bruke sorte klær til den sorte hunden, for å skjule den dårlige rygglinja.

Dommere klarer å sette opp en god hund selv om eier har spjæret rumpebak eller sorte klær til den sorte hunden. Handler gjør noe med helhetsinntrykket, men en handler skal ikke bedømmes. En hund må være god for å vinne, uansett.

Takk! Skulle jo nesten tro det var en vitenskap å kle seg til utstilling, liksom. Og jeg kjenner fra dypet i min sjel at jeg aldri noen gang kommer til å kjøpe klær for å fremheve bikkja - hvis DET skal være utslagsgivende for hvilken plassering vi får, så kan det være samme **** med hele greia..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hunden skal virke mindre må du bli større. Eventuellt få en kraftigere person/mann til å handle han.

Med min høyde og kropp burde han egentlig virke liten... Men han har mankehøyde på ca 60cm og mye pels, og vil nok virke stor uansett.

Jeg ville ikke nødvendigvis hengt meg opp i det med størrelsen med en gang - dommere er forskjellig, og hvilke andre hunder som stiller i samme klasse vil også påvirke om hunden din virker stor, liten eller passe. Tispa mi er stilt borti 40 ganger, og har fått på kritikken at hun er altfor stor, middels stor, liten, og med utmerket størrelse. Når hun står mellom to små tisper i klassen virker hun enda større - og da er det opp til dommer å vurdere om hun er stor eller de andre små, og hvem som er feil.

Men om du vil ha et knep i ringen for å gjøre ham mindre, så er det for eksempel dumt å sette seg på huk - da virker jo hunden enda større foran lave deg. Stå oppreist om du klarer å vise hunden ordentlig da. Og bruk sko med høye såler, om du klarer å løpe med det :)

*klippe*

Regner med at en annen dommer antagelig sier noe helt annet :P

Ailo blir fristilt, eg står foran han, sitter kun på huk når dommeren tar over han, siden bikkja har en tendens til å sette seg da... Klarer knapt å gå med høye hæler, så de skoene skal få stå igjen hjemme :)

Takk for innspill, dere andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...