Gå til innhold
Hundesonen.no

Lydighetstrening

Gjest

Recommended Posts

Skrevet

Er det lov å slenge seg på innimellom?

Jeg bor i Asker, så blir litt vanskelig med ukentlig før jeg får lappen (må melde meg opp snart..)

Men hadde vært hyggelig å være med innimellom om vi får lov? :P

Cosmo trenger all sosialisering han kan, og ikke minst trening :)

• Svar 63
  • Created
  • Siste svar
Guest Stella
Skrevet

Hvor blir det? Har jeg misset det, eller ble det ikke avtalt :blink: Vi satser på å komme :wub:

Skrevet

Jeg syntes det hørtes ut som det var den engelske parken vi skulle teste ut.. men mulig jeg også misforstod?

Når passer det for dere?

Skrevet

Ååå jeg er så erkedum! Jeg kan jo ikke selv på onsdag, skal på konsert!

Så da får dere trene uten meg, evt bli med på torsdag istedet ?? Hihi! Sorry rotet!

Guest Stella
Skrevet

Uff da...

Og jeg som akkurat skulle skrive gladmelding om at vi, Stella og jeg, har "prøvetrent" i Engelske Park nå i dag, og den er absolutt egnet. Vi var der fra 18-19, og det var ingen som brukte plenene. Kom noen andre som luftet hundene sine, og et par barn på gjennomfart, men ellers var det veldig stille og fredelig, tross været :icon_redface: Så det ser lovende ut.

Jeg kan godt møte der kl 17 eller 18 (etter ønske) for å trene på onsdag, har holdt av tid til det. Så om andre fremdeles vil komme så er det bare kos ;)

Skrevet

Jeg kan både onsdag og torsdag, men jeg må velge en av dagene, trener ikke to dager på rad på den måten.

Jeg jobber til fem, så klokka seks passer best - da rekker hunden å tisse litt, jeg kan spise litt, og vi kan jobbe full arbeidsdag.

Guest Stella
Skrevet

Jeg har andre planer på torsdag, ellers kunne vi jo bare flyttet det. Og dere kan jo flytte det selv om jeg ikke kan, vi kan bli med senere. Vi trener litt hver dag, og bor jo et steinkast unna parken, så vi trener litt uansett om det kommer noen eller ikke :icon_redface:

Jeg kan ikke neste torsdag heller, da er jeg på kurs med overnatting.

Skrevet

Ta det onsdag dere, er jo min feil at det ble rotet til .. Jeg kan neste onsdag (eller mandag eller torsdag) jeg :icon_redface:

Skrevet

Jeg kan ikke onsdag denne uka jeg heller, hadde glemt et styremøte :icon_redface: Neste onsdag går fint!

Torsdager er som nevnt en dårlig dag for oss.

Guest Stella
Skrevet

Ok, men da avlyser vi i morra, og satser på at det blir neste onsdag?

Skrevet

Ok, men da avlyser vi i morra, og satser på at det blir neste onsdag?

Det er greit for meg.

...og meg.

Skrevet

Jeg hadde kommet hadde det ikke vært for heldags i kjemi på torsdag.. Trenger nok all den puggetiden jeg kan få :hmm: Samme gjelder onsdagen etter. Men etter der igjen er vi med!

Skrevet

Jeg innså nettopp at april er i ferd med å renne ut av sanden, så jeg må legge inn LP-årene og fokusere på noen private prosjekt - type vaske ferdig leilighet vi skal gi fra oss før utgangen av måneden og utbedre skader og slitasje vi skal erstatte. Så jeg får heller være litt impulsiv og spontan om jeg kan, og ha som utgangspunkt at jeg ikke kan noe de neste fjorten dagene. Sorry! :)

Skrevet

Torsdag er en skikkelig dårlig dag for meg i hvert fall... Mandag, tirsdag og onsdag er det som passer her..

Skrevet

Kan du onsdag da Anette? Og er det fler som kan da? Hvis ikke kan vi jo godt trene med bare dere på Bygdøy :ahappy:

Guest Stella
Skrevet

Jeg kan onsdag (om jeg holder meg frisk, forkjølelsen ligger truende i halsen..), men det er samme for meg om det er Engelske park eller Bygdøy det skal trenes på, jeg har gangavstand til begge :ahappy:

Cec

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...