Gå til innhold
Hundesonen.no

Pelsfarging


pippin

Recommended Posts

Ja hva synes dere om pelsfarging?

Satt og kikket litt på nett angående pelsstell og da dukker det opp mye rart..

Selv synes jeg det er forkastelig og HELT unødvendig..! Det gjør egentlig ikke hunden noe, men herregud da. Folk som farger hunden sin kan ikke være helt OK i topplokket.Vet ikke om jeg kan kalle det dyremishandling heller, men det beviser ihvertfall i hvilken stand eierne er. Slike mennesker burde ikke hatt hund...! De er ikke et pynteobjekt heller da..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du på de som bare "pynter litt" før en utstilling - eller de som farger de rosa og lyseblå for å stå til interiøret?

Begge deler er såklart like "skrudd", men i sistnevnte eksempel ville jeg også frykte at det er en eier som ikke vet stort hva en hund er i det hele tatt..

Morsom historie - en kjent puddeloppdretter hadde vært med på en reklame og hadde for anledningen farget tre av sine storpudler rosa, blå og turkis. Vel og bra - men på veien hjem stoppet hun på hundejordet og slapp ut dyrene.

Kan tro folk som så de rosa, blå/turkise pelsballene som bykset rundt i vill lek på jordet måtte ha fundert...

Hun kom også innom jobben engang med en tigerstripet storpuddel.. Ganske morsomt, da!

Så verden er kanskje ikke alltid slik man ser den.

Men i det store og hele - farging av hund er selvsagt bare et tåpelig menneskelig påfunn som ikke gagner hunden i det hele tatt. Dog tror jeg ikke de tar noen skade av å få "pynte seg litt" heller, da...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på de som farger hundene sine rosa blå osv ja.. :rolleyes2: Det ser jo ikke ut..! :) Klart det er LITT søtt når noen farger hunden sin lik en panda, men som SusanneL da; det gagner ikke hunden i det hele tatt og er kun for eiers del. Og dermed ganske unødvendig... :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm, jeg er kanskje ikke den rette til å uttale meg her jeg... se bilde av min forrige hund på reklameoppdrag på Dogs4Allfor hunden.no:

12840_191402221492_676276492_3385129_8040666_n.jpg

12840_191417221492_676276492_3385446_63599_n.jpg

12840_191410176492_676276492_3385270_4507765_n.jpg

Jeg kan jo legge til at fargen var sånn spray som man bruker på karneval og på barn som har vært flinke hos frisøren, vannløselig og ufarlig, Ajax fikk ikke så mye som antydning til kløe av det. Men det tok mer enn EN vask å få ut alt da, så han så ganske så merkelig ut i noen uker etterpå.

Men permanent farging av hunder, det er jeg i mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjell på reklame og filmbruk, kontra private som syns rosa, sukkerspinn hunder er så søte og derfor farges den hele tiden for å opprettholde denne illusjonen av prinsesse, fantasi looken. :icon_cry:

Nei, for skøy skyld hvis det er karneval, eller i reklame/film setting er det jo okei. Ikke ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke synd på HUNDEN (så sant det ikke klør el.l.), men det er jo ganske unødvendig da. Sånn som den hunden.no-hunden; synes ikke det er synd på hunden, men kan ikke akkurat si det er god reklame heller... virker litt motsatt på meg i hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en gimmick, og fargen ikke klør eller noe slikt - vær så god! Det ser jeg virkelig ikke problemet med. Ikke helt om en puddel konstant går rundt og er rosa heller såfremt den får det den trenger av trening og mosjon - det er bare teit, men hunden bryr seg nok døyten hvilken farge den er.

Farging av hunder i forbindelse med utstilling synes jeg da er verre. Da snyter man andre for rettmessige titler/plasseringer, og om hunden brukes i avl lurer man da også valpekjøperne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Jeg kunne aldri ha tenkt meg å farge noen av våre hunder, hverken for "moro skyld" eller for utstilling. Men jeg vet at det er enkelte som farger sine hunder innen utstilling (ikke hoffer, men andre raser), slik at det ikke vises at hunden er solbleket i pelsen :icon_cry:

Under WDS i Stockholm så måtte vi flytte hundene fordi en eier av Engelsk Bulldog brukte "hvitspray" på beina til hundene sine, en hvit sky i området lenge. Og da de var ferdige med spraymale hunden, så var det merker etter potene på gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Att färga hunden tycker jag är väldigt onödigt. Ser liksom inte vitsen med det. Men sålänge det inte skadar eller irriterar hunden så varsågod. Men det är ju ingenting som gynnar hunden. Tycker bara man bör tänka på att det faktiskt är ett levande väsen vi har med att göra. Om man tycker att det är kul att förändra färg på hund kanske man borde vurdera att köpa en leksakshund istället.

Färgning inför utställning tycker jag är fusk, har sett flera som färgat både pälsen och nosen på sin hund. Tycker inte alls om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn for gøy som vi gjorde på dogs4all med ajax ser jeg ikke noe galt i, (da hadde jeg jo ikke gjort det. Det er ikke noe værre enn å bruke hundeklær.

Ajax var en ekte klovn, han elsket oppmerksomhet, han nærmest levde for det, og "taggingen" gjorde at han fikk ekstra oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag tycker inte att spraya färg på sin hund är det samma som att använda hundkläder.

Hundkläder kan användas för att ge värme till de som är frusna av sig. Det är något som gynnar hunden plus att det kan vara mysigt för hundägaren. Men att färga hunden?? Vem är det bra för?? Och det kan tillochmed vara obehagligt och börja klia för hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det et utbredt problem da? At folk farger hundene sine konstant/permanent i en eller annan knæsj farge? Jeg har bare hørt om det i Donald.

Jeg synes ikke synd på HUNDEN (så sant det ikke klør el.l.), men det er jo ganske unødvendig da. Sånn som den hunden.no-hunden; synes ikke det er synd på hunden, men kan ikke akkurat si det er god reklame heller... virker litt motsatt på meg i hvertfall!

Samme her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frågan var vad vi tycker om pälsfärgning, det betyder att det har ingenting med saken att göra om det är konstant färgning eller ej. färgning är färgning.

Om det är ett utbrett problem, ja det kan det tyvärr bli. I och med att det i Kina blivit till en stor trend att färga sina hundar i alla regnbågens färger. Och att färga sina vita pudlar har länge gjorts i usa på f.ex större tillställningar.

Men varför i all världen ska man färga sin hund?! Tycker att det är så onödigt och onaturligt.

Så måste jag bara kommentera det med reklamuppdraget här ovan, varför ska det vara mer okej?

Jag tycker att reklamen blir fel, inte helt genomtänkt. Det står "Hunden" på hunden. Men vad är då en hund? Det där är inte speciellt naturligt för en hund.

Tycker att det borde finnas vissa gränser, numera målar folk nagellack på sina hundar, färgar pälsen på dem och piercar öronen på dem. *varningsklockorna ringer*

Låt hundar få vara hundar och respektera din hund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...