Gå til innhold
Hundesonen.no

AnnCecilie og trekløveret

AnnCecilie

Recommended Posts

Skrevet

Hei hei!

Jeg heter Ann Cecilie, er -77 modell, bor i Sandefjord sammen med min datter og trekløveret.

Trekløveret består av 3 Chinese Crested jenter, Impala 18 mnd, Naomi 9mnd og Drama på 3 mnd.

Er vel det man kaller over normalt interresert i hund, og da spesielt CC.

Vi er mye på turer. Elsker å være ute. Har vært litt innom lydighet, men ikke kommet lengre enn bronsjemerket.

Har så vidt snust litt på agillity. I mai skal vi på vårt første valpeshow, og i løpet av sommeren skal vi prøve oss på litt blodspor.

Veldig kort fortalt om oss :whistle:

Skrevet

Hei!

Ser dere bor i Sandefjord! Skikkelig teit spørsmål, men bor dere tilfeldigvis mellom Breidablikk og Åbol? :wub:

Jeg har sett noen med tre CC'er der, hvis det er dere, så har dere ihvertfall veldig flotte hunder! :whistle:

Skrevet

Velkommen hit! Veldig interessert i å høre mer om hvordan det går med tre hunder såppas tett i alder. I hovedsak anbefales det jo to år mellom hundene, spesielt av samme kjønn? Hvordan fungerer det hos dere i hverdagen mellom jentene?

Sandefjord er en fin by! Er av og til i Larvik, eller nærmere bestemt Tjølling, og da blir det gjerne en tur til Sandefjord i samme slengen. :whistle:

Skrevet

Takk for så hyggelig velkomst!

Jeg bor på Helgerød. Det er nok ikke meg du har sett :whistle: Det er faktisk endel cc i Sandefjord.. Kjenner til iallefall 18 stykk når jeg teller kjapt over, og sikkert har glemt noen!

Det å ha tre i så nærme alder er ikke noe problem. Litt tifeldig at det ble slik hos oss, men hadde ikke hatt betenkligheter med å få det igjen.. Jentene her stor trives sammen og de er et godt sammensveiset trekløver. Ikke noe krangling og sover somregel i klynge, da helst på fanget mitt :wub:

Må også innrømme at jeg aldri har hørt om denne 2 års "regelen"

Skrevet

Jeg bor på Helgerød. Det er nok ikke meg du har sett :whistle: Det er faktisk endel cc i Sandefjord.. Kjenner til iallefall 18 stykk når jeg teller kjapt over, og sikkert har glemt noen!

Åja, nei, da er det nok ikke dere jeg har sett! :wub:

Skrevet

Da har jeg laget en presangtasjon av hundene mine, under min hund eller hva det het :whistle: Der har jeg også lagt ut bilder, og linket til hjemmesiden vår!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helt enig! Savner mer aktivitet, ironisk nok, siden jeg ikke har vært aktiv her på snart 20 år. Hadde vært moro å hørt hvordan det gik nå med alle «gamle». For min del handler det nok litt om at småbarnsliv og jobb har tatt mye tid, og det at jeg har vært hundeløs i en del år. Å når jeg skriver n innser jeg også at det handler om at jeg ikke sitter å surfer på pcen lenger, forum fra mobil er ikke helt det samme. 
    • Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...