Gå til innhold
Hundesonen.no

Crufts 2010

Lola Pagola

Recommended Posts

• Svar 315
  • Created
  • Siste svar

Likte pulien jeg! Noen som så når den komondoren rulla seg rundt i bakgrunnen når en av de andre ble dømt? :blink:

Synes ikke aussien var noe fin, ikke border collien heller.. :ermm:

Jeg så komondoren ja! Skikkelig tepperulling ja! Hahaha. Å jeg synes Border Collien var skikkelig fin jeg da :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Nå er det oppdrettergrupper på crufts live! :blink:

Wuhu! Falt inn nå jeg. Noe bra?

Noen som vet om agilityen kommer til å gå direkte i morgen?

Er bare litt fornøyd med at Tux som Talli skal parres med skal løpe for Sverige i morgen.

Ble vist dobbel post dette :blink: *rapportere*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var sykt mange grupper! :ermm: Mye bra, ingen spesielle jeg så meg ut. :blink:

Over 200 hunder i ringen sa de..

Edit; Stakkars gamle dama som falt og slo seg. :blink:

Edit 2:

JeanetteH, her ser du hva som går i morgen:

http://www.crufts.org.uk/whats-on/day3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Var sykt mange grupper! :ermm: Mye bra, ingen spesielle jeg så meg ut. :blink:

Edit; Stakkars gamle dama som falt og slo seg. :wub:

Edit 2:

JeanetteH, her ser du hva som går i morgen:

http://www.crufts.org.uk/whats-on/day3

Huff, tror hun sprakk leppen eller noe :blink:

Så langt Vorster og Malamute favorittene mine. Men flere igjen enda.

Er det programmet hva som går direkte på "kanalen" vi ser på nå?

Edit: Det er en av de to for meg, kanskje cockeren også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte også alaskan malamutene. :blink: Og de strihårete vorstehhundene.

Var det ikke border collie som vant oppdrettergruppen i fjor?

Edit: JeanetteH, jepp!

Hadde en følelse av at de borderne kom til å vinne ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, huff a meg.. Så ut som hu beit seg i tunga eller leppa. Hadde det veit meg hadde jeg nok vært en tanke flau og.. Likte Alaskan Malamute, Border Collie og Pointer gruppa jeg :blink:

Hva skjedde? Hvilen rase hadde hun... ? hmm gikk glipp av det jeg.

Nå avgjøres oppdrettergruppene her... eller var det avls? (vet ikke helt forskjellen jeg :blink: )

Boxerne var virkelig flotte!! *sikle*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om agilityen kommer til å gå direkte i morgen?

Er bare litt fornøyd med at Tux som Talli skal parres med skal løpe for Sverige i morgen.

All agility foregår i arenaen, så ja. Skal han gå både hopp og agility? I så fall kan vi se han kl 10.00 og 16.25 norsk tid (og forhåpentligvis også 18.00)

Var sykt mange grupper! :blink: Mye bra, ingen spesielle jeg så meg ut. :wub:

Gruppebedømmingen går såå treigt! I fjor sovnet jeg på tribunen og våknet etter 1 time, og den individuelle bedømmingen holdt fortsatt på :blink:

Ja, huff a meg.. Så ut som hu beit seg i tunga eller leppa. Hadde det veit meg hadde jeg nok vært en tanke flau og.. Likte Alaskan Malamute, Border Collie og Pointer gruppa jeg :ermm:

Litt flaut ja :wub: Men kjenner at jeg blir kvalm over alle disse border colliene som ser ut som collier, og er glad de norske ikke har utviklet seg slik..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Jeg likte også alaskan malamutene. :blink: Og de strihårete vorstehhundene.

Var det ikke border collie som vant oppdrettergruppen i fjor?

Edit: JeanetteH, jepp!

Hadde en følelse av at de borderne kom til å vinne ja..

JO det var BC i fjor også. Ingen av mine favoritter ble plassert. Hva er det neste på programmet nå da?

Spørs om det blir trening på meg i morgen da, jeg må sitte hele dagen og titte etter Tux :blink:

Eller går det ann å se "reprise"?

En time forsjell fra england ikke sant? Så klokken er nå 18 der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

All agility foregår i arenaen, så ja. Skal han gå både hopp og agility? I så fall kan vi se han kl 10.00 og 16.25 norsk tid (og forhåpentligvis også 18.00)

Ja han er vel den eneste som kommer fra Sverige i Large. Så da blir det vel begge deler.

Jeg får vel se han først da også dra ut å trene. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Jeanette: Tror du kelpiene kan delta på Crufts om noen år? Kan se for meg deg og Blaze på live-tv :blink:

Ringte akkurat mamma og sa at Memphis MÅ kvalifisere seg til neste år også, for da vil jeg ta han med dit

Vet ikke :blink: Skulle ønske det.

Det er vel p.d.d ingen registrerte AK i England. Det fins WK vet jeg. Men så lenge den britiske kennel klubben ikke annerkjenner de så blir de nok ikke med. Nesten så jeg registrer de på min bror som bor i England bare for å "prøve" få de inn i systemet :ermm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke :blink: Skulle ønske det.

Det er vel p.d.d ingen registrerte AK i England. Det fins WK vet jeg. Men så lenge den britiske kennel klubben ikke annerkjenner de så blir de nok ikke med. Nesten så jeg registrer de på min bror som bor i England bare for å "prøve" få de inn i systemet :blink:

Æsj, så kjedelig. Får flytte til England og registrere noen :wub:

... Er goldenteamet i år også?? Jeg så de i fjor og ble nesten flau på deres vegne :ermm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Æsj, så kjedelig. Får flytte til England og registrere noen :wub:

... Er goldenteamet i år også?? Jeg så de i fjor og ble nesten flau på deres vegne :blink:

Jepp i beste sendetid, nesten rett før BIS skal Southern Golden Retriever Display Team ha oppvisning :blink:

Daaaa begynner Terrierene!

Bull-, Kerry og Norwitch mine favoritter.

Veldig overrasket over så mye reaksjon på mange av de, det er liksom lite "terrier" mentalitet for meg. Kan ikke huske jeg har sett en gruppe med så mye reaksjoner før jeg :ermm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Daaaa begynner Terrierene!

Bull-, Kerry og Norwitch mine favoritter.

Legger til Australske og Skotske også.

Har ikke peiling på rasene men de 5 likte jeg iallefall. Har minst tro på den Australske. Beldington tror jeg kunne vært en knapp på, men den klarte bare viste seg noen sekunder av gangen desverre :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja - det har nok vært lite struktur på tilværelsen på landet.  Han er svært lite interessert i lek. Har prøvd diverse leker, biteleker og dra-leker - men han skjønner ikke poenget. Apportering er også null interessant. Har tydeligvis ikke vært aktivisert med dette tidligere. Oppdaget i går kveld at jeg kan fremprovosere "krypingen" hans også hvis jeg bare står og jogger på stedet innendørs. Så det er noe med hoppingen/løpe-bevegelsen som gjør han redd eller usikker. Har ikke forsøkt med ball - men har noen tennisballer liggende - så skal prøve ut neste gang vi går ut. Hva angår turområder - så varierer jeg turene i helgene - da er det tid å kjøre til ulike steder  - mens i hverdagen blir det nok ofte litt de samme stiene siden jeg bor i skogkanten.   
    • Fordommene mine sier "vokst opp på landet uten mye rammer eller struktur, og heller ikke mye sosialisering og miljøtrening". Det trenger ikke å være riktig, men hvis det er tilfelle kan det ta ganske lang tid å venne seg til et nytt sted, nye folk og nye rutiner. Jeg ville startet med en fysioterapeut for å utelukke muskulære problemer, og så bare gitt det tid. En måned er ikke lenge å omstille seg på for en voksen hund. Prøv heller å aktivisere med lydighetsøvelser, triks, lek og søk. Hva skjer hvis du har ham løs og bare går? Går dere på samme sted, har du evt. mulighet til å prøve ulike områder? Ikke ofte jeg anbefaler ballkasting, men hvordan er han der?  
    • Han er en omplasseringshund som jeg tok over for en måned siden. Har tidligere bodd hos oppdretter på landet - hvor han har løpt i timesvis rundt i fjellene og på heiene. Det er ikke det fysiske det står på. Problemet nå er at jeg ikke får gitt han det han egentlig trenger. Jeg er selv ute og løper mye - og skulle gjerne hatt ham med. Men med en gang jeg begynner å løpe begynner han å "krype" og legger seg nesten umiddelbart ned.  Det er som om han blir redd når min fart blir stor...Eller at frekvensen på skrittene mine blir høyere enn vanlig gange. Har prøvd både med sele og ha han løs.  Ingen forskjell.  Har også prøvd å sette han i hanefot med en annen hund for å skape tryggere ramme og kanskje mer motivasjon - men ingen forskjell. Må være eneste engelske setter i Norge som ikke liker å løpe.... 😆
    • Yoshi fylte 3 år den 31. august og har begynt å bli voksen selv i hode. Siden sist har vi: Deltatt i og vunnet endel blåbær, til og med 2 cuper. Også plassert seg i åpen hopp. Kommet igjennom mer enn en offisiel hopp bane, og faktisk kommet på en 3. plass. Konkurrert hos søta bror, de hadde vist merkelig slalåm så Yoshi skjønte ikke hvordan den skulle passeres 😆 Vært på japaner spesialen og fått exc og ck (mye bedre en den gule i fjor). Begynt surfetrening
    • Er det tatt røntgenbilder? Er dette et nytt problem, har det oppstått plutselig, eller gradvis? Hvor mye tur får han til daglig? Hvor langt/lenge går dere? Går dere på samme sted hver dag, eller ulike steder?  Bruker dere alltid sele?  Det er slett ingen selvfølge at det ikke er noe fysisk galt selv om veterinær ikke finner noe. Jeg ville vurdert å få en hundefysio til å undersøke grundig.  Ellers avhenger det veldig av svarene på spørsmålene over. Det kan ha med ubehagelige opplevelser å gjøre, det kan være utstyret du bruker, det kan være fysisk ubehag eller noe i området han reagerer på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...