Gå til innhold
Hundesonen.no

Crufts 2010

Lola Pagola

Recommended Posts

Skrevet

Basenjien går i dag, men ingen skandinaviske deltagere... æsj, så kjedelig! Gleder meg til BIR res. blir offentliggjort!

• Svar 315
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

I dag dømmes mynder, terriere og en del jaktraser. Tror ikke det er noen Sonenhunder der.

Utstillingen går over fire dager, men hver rase bedømmes bare én dag.

Åja, takk :blink:

Skrevet

Likte pulien jeg! Noen som så når den komondoren rulla seg rundt i bakgrunnen når en av de andre ble dømt? :blink:

Synes ikke aussien var noe fin, ikke border collien heller.. :ermm:

Jeg så komondoren ja! Skikkelig tepperulling ja! Hahaha. Å jeg synes Border Collien var skikkelig fin jeg da :blink:

Guest Jonna
Skrevet

Nå er det oppdrettergrupper på crufts live! :blink:

Wuhu! Falt inn nå jeg. Noe bra?

Noen som vet om agilityen kommer til å gå direkte i morgen?

Er bare litt fornøyd med at Tux som Talli skal parres med skal løpe for Sverige i morgen.

Ble vist dobbel post dette :blink: *rapportere*

Skrevet

Edit; Stakkars gamle dama som falt og slo seg. :blink:

Ja, huff a meg.. Så ut som hu beit seg i tunga eller leppa. Hadde det veit meg hadde jeg nok vært en tanke flau og.. Likte Alaskan Malamute, Border Collie og Pointer gruppa jeg :blink:

Guest Jonna
Skrevet

Var sykt mange grupper! :ermm: Mye bra, ingen spesielle jeg så meg ut. :blink:

Over 200 hunder i ringen sa de..

Edit; Stakkars gamle dama som falt og slo seg. :wub:

Edit 2:

JeanetteH, her ser du hva som går i morgen:

http://www.crufts.org.uk/whats-on/day3

Huff, tror hun sprakk leppen eller noe :blink:

Så langt Vorster og Malamute favorittene mine. Men flere igjen enda.

Er det programmet hva som går direkte på "kanalen" vi ser på nå?

Edit: Det er en av de to for meg, kanskje cockeren også.

Skrevet

Jeg likte også alaskan malamutene. :blink: Og de strihårete vorstehhundene.

Var det ikke border collie som vant oppdrettergruppen i fjor?

Edit: JeanetteH, jepp!

Hadde en følelse av at de borderne kom til å vinne ja..

Skrevet

Ja, huff a meg.. Så ut som hu beit seg i tunga eller leppa. Hadde det veit meg hadde jeg nok vært en tanke flau og.. Likte Alaskan Malamute, Border Collie og Pointer gruppa jeg :blink:

Hva skjedde? Hvilen rase hadde hun... ? hmm gikk glipp av det jeg.

Nå avgjøres oppdrettergruppene her... eller var det avls? (vet ikke helt forskjellen jeg :blink: )

Boxerne var virkelig flotte!! *sikle*

Skrevet

Wuhu! Falt inn nå jeg. Noe bra?

Noen som vet om agilityen kommer til å gå direkte i morgen?

Er bare litt fornøyd med at Tux som Talli skal parres med skal løpe for Sverige i morgen.

All agility foregår i arenaen, så ja. Skal han gå både hopp og agility? I så fall kan vi se han kl 10.00 og 16.25 norsk tid (og forhåpentligvis også 18.00)

Var sykt mange grupper! :blink: Mye bra, ingen spesielle jeg så meg ut. :wub:

Over 200 hunder i ringen sa de..

Gruppebedømmingen går såå treigt! I fjor sovnet jeg på tribunen og våknet etter 1 time, og den individuelle bedømmingen holdt fortsatt på :blink:

Ja, huff a meg.. Så ut som hu beit seg i tunga eller leppa. Hadde det veit meg hadde jeg nok vært en tanke flau og.. Likte Alaskan Malamute, Border Collie og Pointer gruppa jeg :ermm:

Litt flaut ja :wub: Men kjenner at jeg blir kvalm over alle disse border colliene som ser ut som collier, og er glad de norske ikke har utviklet seg slik..

Guest Jonna
Skrevet

Jeg likte også alaskan malamutene. :blink: Og de strihårete vorstehhundene.

Var det ikke border collie som vant oppdrettergruppen i fjor?

Edit: JeanetteH, jepp!

Hadde en følelse av at de borderne kom til å vinne ja..

JO det var BC i fjor også. Ingen av mine favoritter ble plassert. Hva er det neste på programmet nå da?

Spørs om det blir trening på meg i morgen da, jeg må sitte hele dagen og titte etter Tux :blink:

Eller går det ann å se "reprise"?

En time forsjell fra england ikke sant? Så klokken er nå 18 der?

Skrevet

Neste er vel terrier og hound gruppene.

Vet ikke om de skal kåre noe mer? avl/veteran eller noe? Beste junior var iallfall i går, der en lekker nuffe vant. :blink:

Guest Jonna
Skrevet

All agility foregår i arenaen, så ja. Skal han gå både hopp og agility? I så fall kan vi se han kl 10.00 og 16.25 norsk tid (og forhåpentligvis også 18.00)

Ja han er vel den eneste som kommer fra Sverige i Large. Så da blir det vel begge deler.

Jeg får vel se han først da også dra ut å trene. :blink:

Skrevet

Jeanette: Tror du kelpiene kan delta på Crufts om noen år? Kan se for meg deg og Blaze på live-tv :blink:

Ringte akkurat mamma og sa at Memphis MÅ kvalifisere seg til neste år også, for da vil jeg ta han med dit

Guest Jonna
Skrevet

Jeanette: Tror du kelpiene kan delta på Crufts om noen år? Kan se for meg deg og Blaze på live-tv :blink:

Ringte akkurat mamma og sa at Memphis MÅ kvalifisere seg til neste år også, for da vil jeg ta han med dit

Vet ikke :blink: Skulle ønske det.

Det er vel p.d.d ingen registrerte AK i England. Det fins WK vet jeg. Men så lenge den britiske kennel klubben ikke annerkjenner de så blir de nok ikke med. Nesten så jeg registrer de på min bror som bor i England bare for å "prøve" få de inn i systemet :ermm:

Skrevet

Vet ikke :blink: Skulle ønske det.

Det er vel p.d.d ingen registrerte AK i England. Det fins WK vet jeg. Men så lenge den britiske kennel klubben ikke annerkjenner de så blir de nok ikke med. Nesten så jeg registrer de på min bror som bor i England bare for å "prøve" få de inn i systemet :blink:

Æsj, så kjedelig. Får flytte til England og registrere noen :wub:

... Er goldenteamet i år også?? Jeg så de i fjor og ble nesten flau på deres vegne :ermm:

Guest Jonna
Skrevet

Æsj, så kjedelig. Får flytte til England og registrere noen :wub:

... Er goldenteamet i år også?? Jeg så de i fjor og ble nesten flau på deres vegne :blink:

Jepp i beste sendetid, nesten rett før BIS skal Southern Golden Retriever Display Team ha oppvisning :blink:

Daaaa begynner Terrierene!

Bull-, Kerry og Norwitch mine favoritter.

Veldig overrasket over så mye reaksjon på mange av de, det er liksom lite "terrier" mentalitet for meg. Kan ikke huske jeg har sett en gruppe med så mye reaksjoner før jeg :ermm:

Skrevet

Terrier er skikkelig ikke min gruppe skjenner jeg.. :blink:

Liker gårsdagens grupper mye bedre.

Jeg likte foxene da, spesielt den glatthårete.. Og lakeland terrieren.

Guest Jonna
Skrevet

Daaaa begynner Terrierene!

Bull-, Kerry og Norwitch mine favoritter.

Legger til Australske og Skotske også.

Har ikke peiling på rasene men de 5 likte jeg iallefall. Har minst tro på den Australske. Beldington tror jeg kunne vært en knapp på, men den klarte bare viste seg noen sekunder av gangen desverre :blink:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
    • Takk for svar. han har to trygge eldre hunder som han har lekt med noen ganger. vi har prøvd oss med andre valper, men han er ikke intendert i å leke med de, legger seg kun ned og ruller seg sammen som en ball. Virker utrygg, redd, så det har vi sluttet med.han er at typen som blir mer giret av å hyle, så det fungerer ikke.  han har ikke begynt å miste tenner enda, men har begynt å få noen. Får både tyggebein, fryser klut fra fryseren og fryste gullerøtter/ men når de intense periodene kommer så fungerer ingen ting. Time out er det eneste som fungerer, men det er jo et mareritt å få han i valpebingen fordi han bokstaveligtalt  sitter fast i deg.    vi krysser jo fingrene for at dette er en fase, for ellers er han lydig. Kan både sitt, ligg og bli. Men ikke når dette kikker inn
    • Sosialiserer dere noe med andre hunder? Bitehemming er noe de lærer veldig mye bedre i lek med andre hunder enn fra mennesker. Prøv å finne noen trygge hunder i nærområder eller bland kjente og gå en kort tur i bånd uten hilsing, før de får leke litt. Prøv å klynke til når han biter, og snu dere bort. For noen funker det, andre blir med gira av det. Vri opp filler og tauknuter i vann og frys dem. Isen demper smerte og klør i tennene. Nå er det vel litt tidligste laget med tannfelling, men kan være starten på en periode med MYE biting. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...