Gå til innhold
Hundesonen.no

Gjør fra seg inne.


Ulvinne

Recommended Posts

Skrevet

Jeg tok over en tibetansk spaniel for rundt 2 mnd siden. Veldig lite opplysninger fra eier men han skulle være renslig.

Noen dager etter han først kom dreit han inne og det har han fortsatt med. Spesielt på alt som er av tøy,har rydda vekk alt som er av tøy på gulvene men har teppe i stua.han har ikke gjort noe inne de siste to dagene(bank i bordet) men tenkte kanskje noen hadde tips uanstt i fall han begynner igjen?

Han er også fæl til og markere,alle nye steder skal markeres med dusj på både stoler,sofaer og tepper,han er også fæl til og ri om han blir ivrig,ikke på folk dog,bare andre hunder.

Noen som har noen tips?

Bilde av raringen:

post-582-12680784109605_thumb.jpg

EDIT: glemte å nevne at han er en 2 år gammel kastrat.

Skrevet

For å få bukt med markeringen finnes det sprayer å få kjøpt som man kan prøve, ellers er det vanlig oppdragelse som skal til.

Forøvrig vil jeg skyte inn at å selge en uregistrert kastrat til dobbel valpepris uten å opplyse om at hunden ikke er stueren er.. Vel, lite stuerent! :)

Skrevet

Små søte hunder kan kan selges for skyhøye priser så lenge noen er "dumme" nok til å kjøpe den vettu. Og det vet enkelte å ta seg nytte av...

Skrevet

Små søte hunder kan kan selges for skyhøye priser så lenge noen er "dumme" nok til å kjøpe den vettu. Og det vet enkelte å ta seg nytte av...

Jepp, men jeg tar meg den frihet å påpeke at jeg synes det er riv ruskende galt. Nå er forsåvidt bikkja nedsatt til valpepris. :)

Skrevet
Forøvrig vil jeg skyte inn at å selge en uregistrert kastrat til dobbel valpepris uten å opplyse om at hunden ikke er stueren er.. Vel, lite stuerent! :)

Dette er ikke noe jeg gidder å diskutere men det kan jo tenkes at jeg snakker mer med potensielle kjøpere,og opplyser om slike ting da.FØR de evnt får med hunden hjem.

Skrevet

Dette er ikke noe jeg gidder å diskutere men det kan jo tenkes at jeg snakker mer med potensielle kjøpere,og opplyser om slike ting da.FØR de evnt får med hunden hjem.

Ja, det får jeg da inderlig håpe. Og så håper jeg ingen er dumme nok til å kjøpe en uregistrert kastrat som ikke er husrein til den prisen.

Skrevet

Høres ut som hunden er ganske stresset, spør du meg. Ellers ville jeg startet med vanlig renslighetstrening på hunden, som om den var valp.

(er det du som skal selge den til dobbel valpepris?)

Skrevet
(er det du som skal selge den til dobbel valpepris?)

Valpepris som står i annonsen ja,men det står også at prisen er diskutabel.

Skrevet

Dette er ikke noe jeg gidder å diskutere men det kan jo tenkes at jeg snakker mer med potensielle kjøpere,og opplyser om slike ting da.FØR de evnt får med hunden hjem.

Det er ikke noe å tenke på! Du MÅ opplyse evt kjøpere om ALLE problemer som følger med hunden.

Hvis ikke, så kan du fort få han i retur, med krav om tilbakebetaling av kjøpesum. Eller han kan bli solgt videre, og blir en kasteball, som til slutt, i verste fall kan ende opp med å bli avlivet. Det er du vel ikke interessert i..?

Du må være åpen om absolutt alt som omhandler hunden, og ikke holde tilbake noe.

Noe annet vil være rent lureri.

Tror du må oppdatere den annonsen din litt..

Ja, det får jeg da inderlig håpe. Og så håper jeg ingen er dumme nok til å kjøpe en uregistrert kastrat som ikke er husrein til den prisen.

Det er ikke kjøpesummen som opptar meg, men at relevante opplysninger holdes tilbake.

Hvis noen, etter å ha fått alle riktige opplysninger om hunden, likevel kjøper den til oppgitt pris, så har de bare seg sjøl å takke hvis de seinere skulle angre seg..

Det vikitgst er å være åpen om alt, både på godt og vondt.

Når det gjelder renslighetstreningen, så tror jeg også at du bør begynne på scratch, og begynne som ved 8-ukers alder.

Gi han også oppgaver han kan mestre. Hvis han får noe annet å tenke på, så kanskje markeringsbehovet avtar.

Skrevet

Det er ikke kjøpesummen som opptar meg, men at relevante opplysninger holdes tilbake.

Jeg er enig, men i tillegg så lurer jeg på om det ikke var omplassering de driver med? :ahappy: Dette er jo direkte salg.

Skrevet

Har ikke sett noen finn-annonse jeg, men fant den ved å søke selv. Er vel litt drøy pris for det som i praksis er en blandingshund med separasjonsangst. :ahappy: Men skal ikke legge meg oppi det, jeg skal ikke ha flere småbikkjer.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...