Gå til innhold
Hundesonen.no

Nellyvill's Go For It


Monab88
 Share

Recommended Posts

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

På tide med litt nye bilder her, ser jeg! Nesten et år siden sist jo... Siden sist oppdatering har Oliver rukket å bli 2 år gammel! Hvor har tiden blitt av? Har fyllte 2 år den 12 november i fjor, o

Oliver 2,5 år gammel

Vi hadde en fra en lokal oppdretter i Fyllingsdalen/Bergen uten kennelnavn, og en fra A-kullet til New Thinking

  • 2 months later...

Tusen takk! Han utvikler seg mer og mer for hver dag, føler jeg nesten kan se at han vokser. Han har lagt seg ut mye de siste ukene og jeg er utrolig fornøyd med hvordan han ser ut for tiden, så gleder meg til å stille han litt i høst! :D

Han har så langt stilt på 10 valpeshow med følgende resultat:

4xBIR

3xBIM

3xBIG2

1xBIS2

Nå er det bare 2 valpeshow igjen før han debuterer som junior om en knapp måned. :wub:

Og de to siste valpeshowene gikk da ganske så bra synes jeg. :)

Først var vi på Nesbyen, 3 bernervalper stilte og Oliver stakk av med sitt femte BIR. Helgen etter stilte han på Moelvspesialen med hele 20 bernervalper, 10 hanner og 10 tisper! Han og kullsøsteren Anna stilte og begge to vant klassene sine og ble deretter beste hanne og beste tispe! :D Herlig avslutning på valpekarrieren det! Anna ble BIR og Oliver BIM.

Som jeg skrev i tråden til Fredrik så har dommeren skrevet om utstillingen i medlemsbladet vårt, og om Oliver skrev hun følgende:

"Best av hannvalpene ble deretter vinneren av klassen 6-9 mnd, Nellyvill's Go For It som rørte seg harmonisk og ga et harmonisk helhetsinntrykk"

39165_416713091790_712946790_5272654_6427138_n.jpg

Vinner klassen sin

39726_473325695224_723220224_6745755_5736979_n.jpg

Vinner beste hanne

38661_473326010224_723220224_6745765_4084119_n.jpg

Og til slutt ender han som BIM

39501_473296655224_723220224_6745064_907671_n.jpg

Premiefangsten

Han har også så vidt startet voksenkarrieren. 5 ganger er han stilt i junior og det har resultert i 4 klasseseiere, 1 hp, 3 ck og jammen har det ikke blitt et cert også. :)

9 mnd :D

45722_480503475224_723220224_6948057_6832858_n.jpg

45722_480503485224_723220224_6948059_3382861_n.jpg

10 mnd:

63060_493822965224_723220224_7258598_4445066_n.jpg

Sånn ellers så lever han livet til det fulle, hver dag er en fest! Han går under kallenavnet galskapen, men er samtidig verdens godeste kosegutt. Han går ut av sitt gode skinn hvis noen snakker til han og hvis noen tar på han så blir han så overlykkelig at han omtrent ikke vet hvilket bein han skal stå på :ahappy:

..og om 1,5 måned er det tid for røntgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig flott han også :D Skikkelig maskulin hannhund slik det skal være :) Man skal se om det er hannhund eller tispe ved å se på hode mener jeg :) Han har jo allerede gjort det knall tross den unge alderen, bare tenkt når han er på topp ved 3-4 års alderen :ahappy::wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Virkelig flott han også :D Skikkelig maskulin hannhund slik det skal være :lol: Man skal se om det er hannhund eller tispe ved å se på hode mener jeg :P Han har jo allerede gjort det knall tross den unge alderen, bare tenkt når han er på topp ved 3-4 års alderen :lol::D

Åh, han er nydelig! liker veldig godt ordentlig maskuline bernergutter, akkurat slik Oliver er :lol:

Phu, dere aner ikke hvor glad jeg er for at dere sier det! :D En periode som valp fikk vi nemlig alltid spørsmål om Oliver var tispe og Bella hannhund. :P Til og med en dommer på utstilling spurte meg om han var en tispe! :D

Nå derimot, er det ingen som helst tvil, han har blitt skikkelig mann nå :D

Han er nydelig :D

Takk :P

På tide å oppdatere litt :lol:

På utstillingsfronten går det fortsatt forholdsvis bra.

På NKKs utstilling på Hamar i oktober slo han til og ble andre beste hannhund med STORCERT! :D Det var utrolig gøy, og så utrolig deilig å ha det i boks. :)

I letohallen fikk han hp på lørdag og ck på søndag, i orklahallen fikk han ck og ble 4bhk og på NKK Lillestrøm nå i helgen ble han nummer 3 av 12 i klassen med hp.

På 10 utstillinger har han altså

10 X førstepremie

6 X ck

3 X hp

Nå har vi utstillingpause fram til midten av januar.

Røntging er også unnagjort, og det ble A på albuene og en C på hoftene.. Litt skuffende til å begynne med, men nå har jeg stor tro på at han kan bli frirøntget til sommeren. Han er en diger, massiv hannhund som trenger tid på å sette seg, og da er det kanskje litt tidlig å røntge bare 1 år og 5 dager gammel. Når vi så på røntgenbildet etter røntgingen var vi veldig i tvil om det ville bli en B eller C, altså var ikke hoftene så veldig ille. Det var også C på begge sidene og ingen forkalkninger.

Så da prøver vi på nytt til sommeren og krysser alt vi har for en A eller B. :) Men skulle det ikke ha forbedret seg så er han fortsatt verdens beste Ollebolle! Og han kommer nok aldri til å bli plaget av det, og det er det som er det viktigste.

Foreløpig er en av søsknene hans røntget, og han gikk ut med A både fram og bak. :)

På Nordisk vinner nå i helgen var det mange utlendinger som viste stor interesse for Oliver og de går visst bare å venter på at han skal bli frirøntget. Gøy at flere synes han er like herlig som jeg gjør :lol:

Akkurat nå er det bare èn ting som står i hodet på han, og det er DAME! Bella har løpetid og DET har han virkelig skjønt hva er fornoe.. Han er aldri mer enn 2 meter fra henne, og han som er det største matvraket i verden vil ikke spise en gang :D Heldigvis er det snart over..

Ellers så er han fortsatt den store, overlykkelige, dum&deilige, fantastiske, herlige bamsen min, verdens aller beste er han. :D

Her har han blitt 1 år gammel, og helt objektivt sett synes jeg han er skikkelig fin :D

39520_10150100737720225_723220224_7648643_5559858_n.jpg

Her kan dere se utviklingen hans fra 2 mnd. til 12 mnd.

151074_10150107792375225_723220224_7734671_5195101_n.jpg

Og her er et par bilder fra Dogs4All, 12,5 mnd. gammel

148429_461161056790_712946790_6115265_4379975_n.jpg

154394_461161171790_712946790_6115269_4833989_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Koseklumpen! :P Enn at han har blitt så stor da! Finest :P

Alle sier han har blitt så stor, men for meg er han bare den bittelitte ollebollegollegutten som ligger oppå meg i sofaen og kooooooooooooser hver eneste kveld :whistle:

Men FIN er han jo selvsagt dah! :whistle:

Og gal ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er rålekker altså :) Synd med hoftene, håper de blir røntget fri etter hvert! :lol: Bare lurer på en ting, hvorfor røntge så tidlig i det hele tatt, på en så stor rase? Hvis det hender seg at det er c første gang, men b eller a neste, hvorfor ikke spare de pengene og vente til hunden er 2 år gammel? På dalmatiner, som jo mindre og mye lettere røntges det jo vanligvis heller ikke før 2års alderen. :)

Digg med storcertet i boks da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er rålekker altså :) Synd med hoftene, håper de blir røntget fri etter hvert! :) Bare lurer på en ting, hvorfor røntge så tidlig i det hele tatt, på en så stor rase? Hvis det hender seg at det er c første gang, men b eller a neste, hvorfor ikke spare de pengene og vente til hunden er 2 år gammel? På dalmatiner, som jo mindre og mye lettere røntges det jo vanligvis heller ikke før 2års alderen. :)

Det er veldig, veldig mange bernere som røntges når de er så unge med fri-status.

Vi hadde 18 måneders aldersgrense før, men den ble senket av NKK til 12 måneder, og da er det deres veterinære rådgivere som har vært med i den prosessen, altså har en trolig kommet fram til at hunden er nok utviklet ved den alderen til å kunne sette en diagnose.

Det er flere som får C og røntges igjen senere med A eller B. Men jeg vet også om flere bernere som får C som ettåring, og har C både ett og to år etterpå. Ikke for å svartmale for Mona, men for å vise at ofte er ettårsdiagnosen korrekt. Men jeg vet og om en berner som vel var fire år før de fikk den frirøntget, så noen trenger mye tid for å falle på plass. Men disse noen er ikke mange nok til at ekspertene fraråder å røntge berner ved den alderen. Og siden nysgjerrigheten og angsten er stor, orker vi jo ikke å vente lenger enn vi må :)

Og totalt OT, men jeg vet også om en hund (ikke berner) som ved ettårsalderen ble røntget til B, det var ikke bra nok for eier, så den ble røntget på nytt et halvt år etterpå - til C. Og eier mistet en avlshund, gitt.

Veldig gøy å se månedsmontasjen, Mona, da ser en virkelig hvor mye som skjer på relativt kort tid! Han har utviklet seg i en meget positiv retning, fra et positivt utgangspunkt :lol:

Men jeg er spent på å se søstra igjen, jeg, hun ser skikkelig lekker ut på bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er rålekker altså :) Synd med hoftene, håper de blir røntget fri etter hvert! :P Bare lurer på en ting, hvorfor røntge så tidlig i det hele tatt, på en så stor rase? Hvis det hender seg at det er c første gang, men b eller a neste, hvorfor ikke spare de pengene og vente til hunden er 2 år gammel? På dalmatiner, som jo mindre og mye lettere røntges det jo vanligvis heller ikke før 2års alderen. :P

Digg med storcertet i boks da! :lol:

Jeg gjør det først og fremst fordi jeg er fryyktelig nysgjerrig og ikke greier å vente lengre enn jeg må. :) Også stoler jeg på at nkks avlesere kan jobben sin såppass godt, at hvis de mener at det er greit å røntge f.o.m 12 måneder så gjør jeg det. :) Men det hindrer meg ikke i å håpe at det kan forbedre seg likevel da.. Jeg har etter røntgingen hør mange positive historier om bernere og andre store hunder som har blitt frirøntget etter å ha fått utviklet seg litt mer, og det er sånne historier jeg vil høre akkurat nå! Vil leve litt i min egne positive rosa boble og tenke at alt ordner seg til slutt :D En oppdretter fortalte meg faktisk at en av hennes hunder ble røntget fra D til A, men der tror jeg nesten det må ha vært noe mer som spilte inn, det høres litt for utrolig ut..

Men tiden vis vise, det er uansett ingen stor krise om graden ikke forbedrer seg, han kommer garantert til å leve like bra med den C'en som med en A eller B. :)

Og ja, storcertet er VELDIG deilig å ha i boks! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Bildespam!

Må i samme slengen nevne at Oliver har vært på sine to første utstillinger i Sverige. Det resulterte i klasseseier begge dagene med CK og 3bhk(plassen bak certet) på lørdag og bare en hp på søndag, med flotte kritikker begge dagene. :x

På lørdag var han med i oppdretterklassen jeg stilte for Nellyvill, hvor vi ble beste oppdretter i raseringen og BIS5 oppdretter i finaleringen. Kjempegøy!

Og ikke minst må jeg fortelle noe som skjedde på lørdagen! Når vi var inne i juniorklassen og ventet på vår tur så la jeg merke til at det sto en dommer på sidelinjen og fulgte med på oss, og det virket som har var spesielt opptatt av Oliver og ikke klassen generelt. Når vi så blir ferdige og går ut av ringen kommer dommeren bort til oss og spør meg om det er min junior og sier at han synes han var utrolig flott! :P Jeg takker og bukker og mannen forteller en gang til hvor fin han synes han var før han går sin vei igjen.

Litt senere fortalte jeg om det til noen jeg kjente rundt ringen og pekte på hvem det var(han dømte i naboringen), og de kunne fortelle at han mannen var Åke Cronander :icon_confused: En bernerdommer jeg har hørt flere ganger tidligere at virkelig kan sakene sine og vet hva han gjør. Han har faktisk "dømt" Oliver før, i en bis oppdretterfinale, hvor vi ble bis oppdretter :hyper: Og tanta til Oliver ble bis for han samme dagen..

Så nå må vi prøve å få stilt for han en gang! :P

Nei, bildespam var det ja.

164508_10150128676100225_723220224_8080474_6852162_n.jpg

165761_10150128676225225_723220224_8080475_4471410_n.jpg

162783_10150128676490225_723220224_8080483_367787_n.jpg

165346_10150128676625225_723220224_8080485_5522360_n.jpg

166840_10150112391141350_533661349_7985673_2079878_n.jpg

165026_10150126724510225_723220224_8033053_3801817_n.jpg

Oliver til høyre på de to siste bildene. Herligste Sunnmørsgjengen :x

168169_10150131554280225_723220224_8135315_6676345_n.jpg

164748_10150135853485225_723220224_8207313_545552_n.jpg

Oppdretterklassen på MyDog. Oliver, Fredrik, Eros og Bella.

162645_10150135852860225_723220224_8207303_360276_n.jpg

Nå var det visst nok bilder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Æsj, smilefjesene i tråden har blitt helt rare jo..

Veldig gøy å se månedsmontasjen, Mona, da ser en virkelig hvor mye som skjer på relativt kort tid! Han har utviklet seg i en meget positiv retning, fra et positivt utgangspunkt :lol:

Men jeg er spent på å se søstra igjen, jeg, hun ser skikkelig lekker ut på bilder!

Takk. :)

Hvilken av de? hehe

Kjempeflotte bilder! Måtte smile av de første der av han i kjelken :icon_confused: Flott gjeng! :hyper:

Tusen takk :)

Så mange flotte bilder!

Drømmen er en Berner som neste hund, men det blir forhåpentligvis ikke før om maaange år, etter at eldstevofsen har vandret heden...

Så gøy! Men ja, vi får håpe det blir mange mange år til enda :)

Rart det der,jeg blir liksom aldri lei av sånne motiver :frantics:

Kan ikke skjønner det :aww:

Oliver har nå blitt 17 måneder gammel, og juniorkarrieren er straks over. Bare en dobbelutstilling igjen neste helg før han går over i unghundklassen.

Jeg synes, alderen tatt i betratning, at han har gjort det meget bra i juniorklassene!

Han er stilt 17 ganger og har fått følgende premieringer:

17 førstepremier/excellent

11 CK

4 HP

2 CERT

2 res.CERT, enda flere om man teller før de nye reglene trådte i kraft.

Altså har han bare 2 flate rød ut av 17 utstillinger, det er jeg veldig fornøyd med! :)

Han begynner nå endelig å få tilbake pelsen etter å ha vært nedrøytet en lang periode, så da er det endelig tid for et nytt bilde! :)

222552_10150245307365225_723220224_9059640_1096795_n.jpg

Fine gutten min :wub:

Og til slutt et bilde av Oliver i et nøtteskal, vill og gal :lol:

198777_10150170219345225_723220224_8670146_451181_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...