Gå til innhold
Hundesonen.no

Musikk til trening

Marthe

Recommended Posts

Skrevet

Ja, hva hører du på når du jogger/trener? :lol: Kom gjerne med navn på sanger :D

Jeg må oppdaterer spillelisten min, kjenner jeg :aww:

Skrevet

Det kommer jo an på hva som motiverer deg når du trener.

Om jeg f. eks skal sykle liker jeg å høre på techno/trance/dance/eurodance og slikt, skal jeg løpe så liker jeg rock/metal/hard rock. Fordi det er mye enklere for meg å motivere meg til å løpe (som jeg syns er drit) om noen brøler litt mer til meg, hehe.

Så hvis du sier litt om det så er det enklere å plukke ut noe :icon_cry:

Skrevet

Jeg hører mye på Rob Zombie når jeg trener. Spesielt Dragula, Living dead girl, Never gonna stop og American Witch. Vet ikke hvorfor, men jeg blir motivert av de låtene. Det hender også jeg hører på Rammstein, og da spesielt Links 2 3 4, Feuer Frei, Hilf mir og Waidmanns Heil. Ellers er det også mye Metallica da... F.eks. cover'n Whiskey in the jar, For whom the bell tolls og King nothing.

Skrevet

Jeg er altfor sløv med å trene, men når jeg gjør det går det mye i Rammstein, Combichrist og Feindflug, spesielt det sistnevnte har laget med Supreme Court. Eks:

eller http://www.youtube.com/watch?v=e41yEuxuSE8

Nå ble jeg nesten inspirert til å sette igang her :whistle:

Edit for å si at jeg glemte mange av sangene til Korn. Fy skam på seg :icon_cry: Word up, Coming undone, Got the life, Blind...jah.

Skrevet

Signerer Rob Zombie som allerede er nevnt, herlig treningsmusikk! I tillegg liker så er Sonata Arctica, Dream Evil, Dio o.l på listen min. Mye power metal det går i. :icon_cry:

Skrevet

Breaking Benjamin er genialt til styrketrening og forsåvidt også jogging. Min store løpesang er, og vil alltid være, sandstorm - darude. Da setter jeg alltid inn det ekstra giret. Ellers liker jeg variert musikk, men til løping må det være gode rytmer.

Skrevet

Nå liker jeg godt techno/trance/dance/rask pop til trening, så gjør du ikke det er ikke mine tips noe for deg. Men de sangene som får meg til å ta meg mest ut på tredemølla nå for tiden er;

"Bad boys" av Alexandra Burke

"Yeah, yeah, wow, wow" - husker ikke hvem som har den

De aller fleste mixer av Jason Nevins (søk isåfall bare på navnet hans)

"Outta my head" av Leona Lewis

"Ghost of me" av Daughtry

"Already gone (bimbo jones radio mix)" av Kelly Clarkson

"Dirty little secret" av The all-american rejects.

"Survivor" av Destinys Child :icon_cry:

"Bulletproof" av La Roux :whistle:

Kommer ikke på flere akkurat nå, mp3spilleren ligger i bilen..

Skrevet

Kommer jo litt an på hva du trener, tenker jeg, men skikkelige bass-grooves hjelper alltid på min motivasjon for å holde meg aktiv i hvert fall:

Diamanda Galas og John Paul Jones: Do you take this man

(skrekk og gru for en tekst, men du verden for en låt og FOR en bass!)

The Stone Roses: Fools gold

Deee-Lite: Groove is in the heart

Ray Barretto: La Pelota

The Breeders: Cannonball

Skrevet

Takk for forslag, folkens! :icon_cry: Jeg liker mer eller mindre "alt" av musikk, så her må det være noe :whistle:

Kom gjerne med mer, om dere har noe på lager :blink:

• 5 weeks later...
Skrevet

Trance og techno er det eneste som duger for meg (egentlig til hverdags og alt). Må være trøkk og tempo. LOVE IT!

Men til avslappning er Enigma feks. veldig bra :ahappy:

Ja, samme her..

Noen som har noen titler å komme med :)?

Skrevet

Breaking Benjamin er genialt til styrketrening og forsåvidt også jogging. Min store løpesang er, og vil alltid være, sandstorm - darude. Da setter jeg alltid inn det ekstra giret. Ellers liker jeg variert musikk, men til løping må det være gode rytmer.

Hahah! God idè egentlig, jeg ville ihvertfall prøvd å løpe vekk fra sånn musikk :D God trening :D

Ellers har jeg ikke så mye å komme med. Hører på alt fra Children of Bodom til Lady GaGa :)

Skrevet

Hmm, viss du hörer pä mye forskjellig er det jo ikke SÄ vrient, vil jeg tippe, her noen sanger:

Owl City - Fireflies

Enya - Adiemus

Eminem - Loose Yourself

Rihanna - Rude Boy

Mariah Carrey - Obsessed

Asher Roth - College

Kelly Clarkson - Because of You

Christina Aguileira - Dirrty

The Pussycat Dolls - Jai Ho

Keri Hilson - I Like

Tja.. rimelig mixed up! :getlost:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...