Gå til innhold
Hundesonen.no

Innebilder


ipadda

Recommended Posts

Er så sinnsykt kaldt å ta bilder ute for tiden, i tillegg syns jeg det er bæsj å ta bilder i snø. Jeg har derfor testet litt forskjellig med blits :ahappy: Veldig morro, anbefaler det til alle som liker å ta bilder :D

4390717786_d58b91c0cc.jpg

Betty

4389939269_09de9190ef.jpg

Blir fort lei..

4389932415_2cdf54d281.jpg

Litt teit at jeg ikke fikk med hele hunden, men bilde i seg selv er resultatet av et uheldig trykk på knappen.

4390700308_08dbd8d0d6.jpg

:ahappy:

4390619004_25e825e973_b.jpg

De er glade i hverandre de :D

4389248817_c53348410c.jpg

Kjærlige Kjærsti fra K-kullet 5 mnd gammel

4390012772_2dd1cf76e7.jpg

Batdog?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig nydelige bilder du tar! Hvilket kamera, blitz, instillinger osv?? (ikke at jeg noen gang vil klare å ta noe like bra, men)

Kameraet er et gammelt Canon eos 400D - blitzen: Mecablitz 36AF-4 Digital og er av merket METZ. Innstillinger tror jeg er: ISO 100 f/1.8 - 1/500... tror jeg... :ahappy: Det går liksom litt på auto når jeg stiller inn... hehehe. Også en lyssterk linse: Canon 50mm f/1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kameraet er et gammelt Canon eos 400D - blitzen: Mecablitz 36AF-4 Digital og er av merket METZ. Innstillinger tror jeg er: ISO 100 f/1.8 - 1/500... tror jeg... :ahappy: Det går liksom litt på auto når jeg stiller inn... hehehe. Også en lyssterk linse: Canon 50mm f/1.8

aha takk :D da har du samme kamera som meg :D tenkte at det hadde vært kjekt med slik for å ta bilder inne i haller ;):ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superflotte bilder :ahappy:

Men hvordan unngår du sånne teite øyne når du bruker blits?

Har selv en blits som fulgte med kameraet når jeg kjøpte, men har egentlig ikke testet det ut noe særlig ennå.

Blits greien står rett opp, dermed treffer ikke blitsen selve hunden, på en måte, eller noe :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superflotte bilder :ahappy:

Men hvordan unngår du sånne teite øyne når du bruker blits?

Har selv en blits som fulgte med kameraet når jeg kjøpte, men har egentlig ikke testet det ut noe særlig ennå.

Ikke ha blitzen rettet rett mot hunden. Har du lyse vegger/tak i huset? Da kan du vippe blitzen mot veggen eller taket. Da "spretter" blitzen opp i taket/i veggen og blir reflektert av den hvite overflaten og spredt utover. Det er en liten kunst å få til, men det er slik det må gjøres *ler*

Man kan også lage/kjøpe en bounzer/diffuser (søk på google) som styrer blitzlyset mot en spesiell plass hvis du ikke har en blitz som kan vippes i forskjellige retninger.

Diffusere kan også være foran blitzen for å mykgjøre lyset, og jeg troooor noen av disse kan fjerne røde øyne (?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ha blitzen rettet rett mot hunden. Har du lyse vegger/tak i huset? Da kan du vippe blitzen mot veggen eller taket. Da "spretter" blitzen opp i taket/i veggen og blir reflektert av den hvite overflaten og spredt utover. Det er en liten kunst å få til, men det er slik det må gjøres *ler*

Man kan også lage/kjøpe en bounzer/diffuser (søk på google) som styrer blitzlyset mot en spesiell plass hvis du ikke har en blitz som kan vippes i forskjellige retninger.

Diffusere kan også være foran blitzen for å mykgjøre lyset, og jeg troooor noen av disse kan fjerne røde øyne (?)

Ah, kanskje prøve noe av det da :ahappy: Har en blits som ikke kan vippes på desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fabelaktig fine bilder! Jeg er skikkelig sjalu på deg som får til dette. Mine innebilder blir skikkelig dårlige! :ahappy:(Pssst, det heter altså innebilder i ett ord, ikke inne bilder :ahappy:).

Kanskje vi skal prøve å ta litt bilder når jeg kommer ut i dag? Herme litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vi prøve på ja, kameraet har oppladet batteri og greier. Ikke sikkert vi får det til HELT like bra som RTL da ... :ahappy:

Nei, tviler sterkt :ahappy: Men hvis vi prøver de samme innstillingene og blitsen opp i været, så kanskje det blir litt bedre iallefall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...