Gå til innhold
Hundesonen.no

Innebilder

ipadda

Recommended Posts

Skrevet

Er så sinnsykt kaldt å ta bilder ute for tiden, i tillegg syns jeg det er bæsj å ta bilder i snø. Jeg har derfor testet litt forskjellig med blits :ahappy: Veldig morro, anbefaler det til alle som liker å ta bilder :D

4390717786_d58b91c0cc.jpg

Betty

4389939269_09de9190ef.jpg

Blir fort lei..

4389932415_2cdf54d281.jpg

Litt teit at jeg ikke fikk med hele hunden, men bilde i seg selv er resultatet av et uheldig trykk på knappen.

4390700308_08dbd8d0d6.jpg

:ahappy:

4390619004_25e825e973_b.jpg

De er glade i hverandre de :D

4389248817_c53348410c.jpg

Kjærlige Kjærsti fra K-kullet 5 mnd gammel

4390012772_2dd1cf76e7.jpg

Batdog?

Skrevet

Utrolig nydelige bilder du tar! Hvilket kamera, blitz, instillinger osv?? (ikke at jeg noen gang vil klare å ta noe like bra, men)

Kameraet er et gammelt Canon eos 400D - blitzen: Mecablitz 36AF-4 Digital og er av merket METZ. Innstillinger tror jeg er: ISO 100 f/1.8 - 1/500... tror jeg... :ahappy: Det går liksom litt på auto når jeg stiller inn... hehehe. Også en lyssterk linse: Canon 50mm f/1.8

Skrevet

Kameraet er et gammelt Canon eos 400D - blitzen: Mecablitz 36AF-4 Digital og er av merket METZ. Innstillinger tror jeg er: ISO 100 f/1.8 - 1/500... tror jeg... :ahappy: Det går liksom litt på auto når jeg stiller inn... hehehe. Også en lyssterk linse: Canon 50mm f/1.8

aha takk :D da har du samme kamera som meg :D tenkte at det hadde vært kjekt med slik for å ta bilder inne i haller ;):ahappy:

Skrevet

Superflotte bilder :ahappy:

Men hvordan unngår du sånne teite øyne når du bruker blits?

Har selv en blits som fulgte med kameraet når jeg kjøpte, men har egentlig ikke testet det ut noe særlig ennå.

Skrevet

Har selv en blits som fulgte med kameraet når jeg kjøpte, men har egentlig ikke testet det ut noe særlig ennå.

Blits greien står rett opp, dermed treffer ikke blitsen selve hunden, på en måte, eller noe :ahappy:

Skrevet

Ikke ha blitzen rettet rett mot hunden. Har du lyse vegger/tak i huset? Da kan du vippe blitzen mot veggen eller taket. Da "spretter" blitzen opp i taket/i veggen og blir reflektert av den hvite overflaten og spredt utover. Det er en liten kunst å få til, men det er slik det må gjøres *ler*

Man kan også lage/kjøpe en bounzer/diffuser (søk på google) som styrer blitzlyset mot en spesiell plass hvis du ikke har en blitz som kan vippes i forskjellige retninger.

Diffusere kan også være foran blitzen for å mykgjøre lyset, og jeg troooor noen av disse kan fjerne røde øyne (?)

Skrevet

Ikke ha blitzen rettet rett mot hunden. Har du lyse vegger/tak i huset? Da kan du vippe blitzen mot veggen eller taket. Da "spretter" blitzen opp i taket/i veggen og blir reflektert av den hvite overflaten og spredt utover. Det er en liten kunst å få til, men det er slik det må gjøres *ler*

Man kan også lage/kjøpe en bounzer/diffuser (søk på google) som styrer blitzlyset mot en spesiell plass hvis du ikke har en blitz som kan vippes i forskjellige retninger.

Diffusere kan også være foran blitzen for å mykgjøre lyset, og jeg troooor noen av disse kan fjerne røde øyne (?)

Ah, kanskje prøve noe av det da :ahappy: Har en blits som ikke kan vippes på desverre.

Skrevet

Fabelaktig fine bilder! Jeg er skikkelig sjalu på deg som får til dette. Mine innebilder blir skikkelig dårlige! :ahappy:(Pssst, det heter altså innebilder i ett ord, ikke inne bilder :ahappy:).

Skrevet

Fabelaktig fine bilder! Jeg er skikkelig sjalu på deg som får til dette. Mine innebilder blir skikkelig dårlige! :ahappy:(Pssst, det heter altså innebilder i ett ord, ikke inne bilder :ahappy:).

Kanskje vi skal prøve å ta litt bilder når jeg kommer ut i dag? Herme litt!

Skrevet

Kanskje vi skal prøve å ta litt bilder når jeg kommer ut i dag? Herme litt!

Det kan vi prøve på ja, kameraet har oppladet batteri og greier. Ikke sikkert vi får det til HELT like bra som RTL da ... :ahappy:

Skrevet

Det kan vi prøve på ja, kameraet har oppladet batteri og greier. Ikke sikkert vi får det til HELT like bra som RTL da ... :ahappy:

Nei, tviler sterkt :ahappy: Men hvis vi prøver de samme innstillingene og blitsen opp i været, så kanskje det blir litt bedre iallefall?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...