Gå til innhold
Hundesonen.no

Fra gutt til mann!

Guest Belgerpia

Recommended Posts

Guest Belgerpia

Og så har vi juksa litt - Noah hadde seg nemlig med ei frøken en fjorten dagers tid før han hadde seg med Kira - Nemlig søteste Woodshine's Månestråle. Oppdretter er nå helt sikker på at begge damene er drektig - og første kullet er ventet rundt 14. april.

Jeg må innrømme at jeg var litt i tvil om han skulle klare å pare når jeg så hvordan han styra med Wilma *ler* - han så ut som ei forvirra høne. Anne Grete fikk ta med seg Noah hjem en tur også for å se om det hjalp - hvilket det tilsynelatende ikke gjorde de første to dagene - men plutselig så sa det klikk. Konklusjon - gutten gidder ikke å gi 100% med mindre dama er klar - tre vellykkede parringer ble det med Wilma, dog med korte heng - men heng var det. Wilma er jo like stor som stakkars Noah og jeg vil anta at det var under seansene med henne han utviklet sin eminente "ta sats og hopp på" teknikk (stakkars Kira).

Som dere ser nedenfor her så hadde han god hjelp fra lille Al *fnise*

24763_1180390684976_1684459348_344810_6739921_n.jpg

24763_1180390764978_1684459348_344812_7844082_n.jpg

Wilma synes i grunnen at det fikk holde med Noah - he he he he

24763_1180390604974_1684459348_344808_6952472_n.jpg

Så det er altså to kull med små Noah'er på vei - og da har vi jo litt grunnlag for å kunne evaluere hva han gir også. Jeg kjenner at jeg gleder meg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 70
  • Created
  • Siste svar
24763_1180390604974_1684459348_344808_6952472_n.jpg

Så det er altså to kull med små Noah'er på vei - og da har vi jo litt grunnlag for å kunne evaluere hva han gir også. Jeg kjenner at jeg gleder meg litt.

Hahahahaha, juksemaker pipelort *ler*. Jeg ser Noah har samme eminente teknikk som Willy ja - trøbla litt første gangen, men denne gangen var det smakk og rett i liksom... Det er verre etterpå mens de henger - vanskelig å stå med begge beina i bakken samtidig ja - ikke stor nok til å rekke ned *fnis*.

Tispene ser alltid like grettene ut :lol: Utrolig at gutta får lov overhode *fniser*

Hehehhehehehee.... Tispa Willy parra nå stod og logra mens de hang, hun *fnis*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tispene ser alltid like grettene ut :lol:

Jeg skjønner godt at denne tispen er gretten når det er en valp som får lov til å blande seg inn...

Syns egentlig det er rart at den valpen i det hele tatt har alle lemmer intakt.... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at denne tispen er gretten når det er en valp som får lov til å blande seg inn...

Syns egentlig det er rart at den valpen i det hele tatt har alle lemmer intakt.... :lol:

Jeg ville jo syns det var rart å parre ei tispe som river lemmene av valper jeg da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns egentlig det er rart at den valpen i det hele tatt har alle lemmer intakt.... ;)

Jeg føler nå mer for tispen jeg. En hengende oppå - og en hengende i halsen !Kan umulig være en ok opplevelse for ei dame - så sant hun ikke liker det da :lol: men sånn ser det ikke ut for meg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså sånn logring kan jo være "Hjelpe meg! Please!" *flirer*

Hahahhahahaa... Den tenkte jeg ikke på - men det så ikke ut som om hun mente det rett etterpå iallefall da hun hjalp til med intimvask og inviterte til ny "lek" *fnis*. Sorry - skal ikke kuppe tråden mer :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler nå mer for tispen jeg. En hengende oppå - og en hengende i halsen !Kan umulig være en ok opplevelse for ei dame - så sant hun ikke liker det da :lol: men sånn ser det ikke ut for meg :lol:

My point exactly... Og med tanke på at det er første gang for både hannhund og tispe, så ser det ikke heeelt ok ut for mine øyne... Kan være jeg er litt oversensitiv når det gjelder akkurat det, men jeg syns iallefall at en paring skal foregå mellom de to det gjelder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Syns egentlig det er rart at den valpen i det hele tatt har alle lemmer intakt.... :)

Vel, parringsakten var over når vi gikk turen på Midtsjøvann så på bilde en og to er det egentlig bare lek og morro - om du gadd se på hengbildet så vil du se at der var det ingen valp tilstede. Valpen var ikke ute av bilen når selve paringen foregikk - håper du blir litt roligere inne i deg nå.

Jeg ville jo syns det var rart å parre ei tispe som river lemmene av valper jeg da :)

.... vel, det er antagelig vanlig å pare tisper som river valper i filler andre steder.

My point exactly... Og med tanke på at det er første gang for både hannhund og tispe, så ser det ikke heeelt ok ut for mine øyne... Kan være jeg er litt oversensitiv når det gjelder akkurat det, men jeg syns iallefall at en paring skal foregå mellom de to det gjelder...

Se første kommentar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
Guest Belgerpia

Så var dagen kommet...

Wilma hadde egentlig termin til torsdagen, og i går ordnet Anne Grete valperommet sånn at det skulle være klart. Hun hadde sett på Wilma at hun var "sunket ned" bak og tenkte at det var lurt å gjøre ting klart i tilfelle hun kom før.

I dag skulle Anne Grete en tur ut av skogen, før hun dro satte hun Wilma inn i valperommet - egentlig bare sånn for sikkerhets skyld, hun hadde jo ikke termin enda - men det er jo greit å ta forhåndsregler når det er så nært. Annet enn at hun hadde søkket bak så var det ingen tegn til fødsel når hun dro. Hun dro halv ett og var tilbake halv åtte i kveld og da hadde Wilma født 7 stykk valper. Flinke Wilma - 5 jenter og 2 gutter - alle store, faste og fine i kroppen.

Så nå er Noah pappa....

24903_1193196245107_1684459348_368906_1939641_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Guest Belgerpia

Disse damene til Noah synes visst ikke det er noe poeng i å gå til termin, kull nummer 2 er i kjømbda når jeg snakket med oppdretter sist så var tre valper født - store valper, og selv om om det er fem dager før termin så var det ingen tvil om at de var fullgått.

Venter på rapport om fullstendig antall i løpet av dagen.

...samme tid, samme sted - lapphunden som har gått tom fire ganger tidligere og som nå ble paret tidligere i løpet nedkom i natt med 9 valper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Mine videofeeds er fulle av prong collars, e-collars, absurde mengder røffe corrections for ingenting og trenere som advocater for det. Det røskes og rykkes hardt i vonde halsbånd og det strømmes. Hundene gjør nøyaktig som de blir bedt om og trenerne strutter av selvtillit, gir inntrykk av kompetanse. Guruvibber som tiltrekker følgeskarer.  Metoden deres fungerer jo. De gjør det godt i sport fordi hundene aldri vegrer å adlyde på flekken og aldri vender oppmerksomheten mot noe annet - de vet hva som skjer da - og folk lar seg forføre av at hundene opptrer som maskiner, derav populariteten.  Noe av det mest kvalmende var en video som representerte positiv forsterkning med en bøs kar utkledd som "Karen" med blågrønn parykk, med tynn pipestemme, unnskyldende kroppspråk, som klikket manisk, klikk, klikk, klikk, klikk, og ... Jeg finner den ikke igjen ved søk nå, men det var en utrolig teit og barnslig misrepresentation av klikkertrening for å latterliggjøre konseptet for menigheten, og menigheten synes det var morsomt. Flere titusen likes og mange hundre kommentarer, i hovedsak oppmuntrende til firmaet og trenerne. En må se den. Mye verre enn beskrivelsen. Det verste var at folk synes den var morsom og beskrivende og de hånlo i broderlig fellesskap av de dumme klikkertrenerne som ikke forstår at bikkja må røskes lydig. Ikke sett noe liknende fra skandinaviske content creators, her hjemme ser det greit ut på internettet, men innholdet fra over dammen vil antakelig smitte på den yngre garde. Ble vitne til det her om dagen da en dame med vesttysk frosk skulle entre en kurstime, og hunden ikke umiddelbart satte seg ved døren. Den fikk kjapt et hardt røsk i tynn kjetting helstrup som skar i ørene på 5 meters avstand. Usikker på om fører lærte det der på kurs eller fra internettet. Ikke pent ihvertfall. SÅ viktig er det ikke at hunden setter seg så intenst umiddelbart foran en dør på vei inn til trening.  Om en vil ha en titt down the rabbit hole, søk på øvelser fra ringsport og raser som rottweiler, doberman, malinois, dutch og german shepherd, så er feeden befengt med de der trenerne der på no time. 
    • Det var trist å høre, han var ung? (Heh, sjekket bloggen din, det er visst jeg som er gammel. Men trist likevel.) Ifølge Akkurat nå er det noen "motreaksjoner" mot den positive trenden:  Nå er det noen år siden jeg var aktivt inne i noe treningsmiljø selv, men jeg tenker jo at Canis og klikkertrening/positiv forsterkning fortsatt er greia, og jeg ville nå gått til de samme bøkene som for ti år siden. Men klart, noen endringer er det nok og sikkert noen nye flinke guruer kommet til, så håper noen kan bidra der!
    • Det er nå to år siden Pax vandret videre, og vi (jeg) har begynt å planlegge ny valp.  De siste årene har gått mye til småbarn, jobb og hus, så jeg har ikke fulgt noe særlig med på hva som går for seg i hundemiljøet. Det må jeg gjøre noe med, og derfor spør jeg dere på Sonen om hjelp til oppdatering. Hvis du skulle anbefalt meg, en kommende valpespekulant, noen ressurser, creators på sosiale medier jeg kan følge, bøker å lese, treningsmetoder, trender/diskusjoner som er sentrale, hva som helst egentlig, hva skulle det vært? Er det noen tema som er kontroversielle eller er alt bare fryd og gammen? Har Cæsar Millan kommet tilbake eller har verden gått videre? Hva bør jeg sjekke ut? Hva bør jeg holde meg langt unna?   
    • Takk for tips!  Det hørtes ut som noen kloke råd. Jeg ser de potensielle ulempene med en stor og sterk hund og en flexline. Kontroll er definitivt øverst på prioriteringslista. Jeg skal definitiv sjekke ut den lina du har linket til👍
    • Flexiline er generelt en dårlig idé, og særlig for en stor og sterk hund. Hvis noen slipper sin hund bort til dere i bånd, kan det fort bli floke og konflikter. Du kan heller ikke slippe båndet hvis noe skjer (hunden setter seg fast, sykkel kommer på tvers mellom dere etc.). Og det er vanskelig å ta hunden inn hvis den er ytterst i båndet, med mindre du har en supersolid innkalling. Kjøp heller en halvlang-line på 5 meter som du kan slippe ut og hanke inn etter behov. Du blir fort vant til å håndtere en kort langline, og mye bedre kontroll på hunden. Du kan slippe den både for å la hunden løpe litt, eller gi den friere bevegelsesrom i møtesituasjoner som ikke kan unngås (både med folk, hunder, sykler...). Du kan også ta et grep midt på båndet uten å svi av deg håndflaten hvis hunden trekker eller bykser avgårde. Vi har hatt disse, og er noe av det vi har tatt vare på etter å mistet hundene, de er supergode: https://dyresjappa.no/Produkt/1/294247/Supergrip-Sporline-5m
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...