Gå til innhold
Hundesonen.no

Er din hund "barnetrygg"?


Wheaten terrier

Recommended Posts

Har nettopp vært på en liten ferie med Tjorven hos bestemor, og da kommer ofte min tante og ungene hennes innom. Også er den minste på 5- 6 år så utrolig opptatt av Tjorven, og siden hun ikke er så veldig oppdragen, den minste, holder jeg veldig øye med dem når hun skal klappe på og kose med Tjorven hele tiden.

Er nesten forundret over at hun ikke glefset eller noe sånt, hadde ikke klandret henne for det, foreldre bør lære barna sine å ha respekt for dyr og ikke klenge seg på dem.

Blir temmelig sint også når foreldrene bare sitter og ser på :evil:

Så er ganske stolt av henne nå da, som fant seg i det :D

En gang da hun bare hadde vært noen uker hos oss skulle vi på hundeklubben og da kom det en liten jente bort og heiste Tjorven opp, eller bakparten hennes opp etter halen :-o

Skjønner ikke at folk ikke kan lære barna sine og være forsiktige :lol:

Ble litt blandet innlegg her, men det jeg skulle spørre om er:

Er deres hund trygg på barn?? Hvor langt kan et "innpåslitent" barn gå med den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund er barnesikker så langt jeg vet. Tingen er at det er svært få som tør å herje med ham,og det kan en godt forstå når hunden er såpass stor,og liker å leke ved å fekte med forlabbene og "takle" vedkommende.. :roll:

Men for de som vil, så er det bare å herje. Min hund kan bli klådd på overalt - bare man har i mente at den som er med på leken, får smake steken. :wink:

Som et lite P.S, så er jeg alltid i nærheten og følger med! Jeg skal ikke ha noe av evt fingre stikki inni og skade øyne,eller kniping så hunden min får vondt.Da får de beskjed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund er barnesikker så langt jeg vet. Tingen er at det er svært få som tør å herje med ham,og det kan en godt forstå når hunden er såpass stor,og liker å leke ved å fekte med forlabbene og "takle" vedkommende.. :roll:

Men for de som vil, så er det bare å herje. Min hund kan bli klådd på overalt - bare man har i mente at den som er med på leken, får smake steken. :wink:

Som et lite P.S, så er jeg alltid i nærheten og følger med! Jeg skal ikke ha noe av evt fingre stikki inni og skade øyne,eller kniping så hunden min får vondt.Da får de beskjed.

du kan få låne Andreas så merker du fort om han er det eller ikke. for han finnes ikke redd for hunder uansett hvor stor eller liten de er.

ikke noe problem med å får han til å vise tender på hunder altså. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe....-jeg tror jeg kan si hunden min er barnesikker...han har hatt Cathinka (lillesøss) å bryne seg på siden han var liten :wink:

Og nå får hun igjen for at hu lot ham få lov til ALT når han var liten og søt! :lol:

Deter ikke så morro lenger når hunden er over 40kg,og fremdeles skal HOPPE opp på fanget..hihi... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Balder var vel den mest barnevenlige hunden man kunne få tak i.. Han fant seg i absolutt ALT! Dersom noen unger gjorde han veldig vondt, så bare reiste han seg og la seg et annet sted..

Cita er også barnevenlig.. Hun finner seg i det meste, og når det blir for voldsomt går hun sin vei (og da passer jeg alltid på at hun kan gå et sted hvor hun får være i fred! Utrolig viktig!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei min hund er ikke barnevennlig. Hun er alt for usikker, og hopper fort unna hvis det kommer flere på en gang, omringer de da ho, kan det bli skummelt, så jeg er alltid på vakt og forlater aldri hunden alene. De aller minste ungene er værst siden de er så uforutsigbare, men størrelsen på hunden hjelper litt på, og mange foreldre blir også usikker på hunden når jeg bruker grime på ho, for de tror hun biter, så da holder de ekstra fast i ungene.

Så med den barnefattige familien vår har det blitt lite unger å omgås med.. Men nå er jo hunden da like usikker på visse voksne folk, så man vet egentlig ikke helt hva hunden tenker, så best å passe på uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min er barnevennlig ja. Han elsker unger, og blir nesten deprimert om han ikke får hilse og leke. Han har vært mye hjemme hos moren min å der reker det unger inn å ut hele dagen så han har blitt godt vandt. Men er ikke så mange unger som tør å leke så mye med han siden han er såpass stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vicky elsker barn. Hun lar dem gjøre absolutt alt. når hun syns det blir for mye begynner hun å sende meg slitne blikk, så da tar jeg henne vekk. Men hun er alltid snill med barn :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ask er barnesikker ja, med mindre han drukner dem med slikking :D. eller at de dør når han glad og lykklig kommer løpende mot dem, og hopper opp :D

han lar barn herje med seg,men når han blir lei går han bare unna. visst ungene ikke gir seg da, så sier jeg at nå kan de la hunden være litt i fred :lol: foreldrene tar hintet, og ber ungene finne på noe annet :P hehe..

men nå er jeg så lei av at folk spørr om min logrende hund er farlig, at jeg svarer ja :D så det er ikke magle barn ute på tur som får hilse på han, med mindre de gangene vi er med barnehagen på tur da :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pito har et veldig tydelig språk så jeg ser i god tid på henne når hun har fått nok og kan ta henne vekk. Så JA jeg vil si hun er barnetrygg for leeeenge før hun evt ville gjort noe så sender hun maaaasse signaler som er lett for oss som vet hva de betyr å forstå. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oscar er veldig tålmodig med barn, han står helt stille og lar dem klappe han og logrer, han mottar også kommandoer fra småttisser, er veldig stolt av han :lol:

Nena synes de er litt for spennende til at hun kan kalles helt barnevennlig, hun synes det er kult å hoppe på dem og sleike dem i ansiktet, og hun ser rart på dem når de går forbi, hun har ikke helt skjønt hva de er enda rett og slett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka er så absolutt trygg på barn. Tror ikke det kunne falle henne inn å knurre eller glefse mot unger. Faktisk, så elsker hun unger og leken deres så mye at hun svært gjerne vil være med på den. :roll:

Så det verste jeg kan se for meg at kan skje ift barn er at hun blir for voldsom når hun vil leke. Men da er det fordi hun har blitt litt stressa opp av ungene, og da er det bare å ta henne bort fra situasjonen og la henne roe seg ned litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeel, nå er jo Atheo bare 11 uker da...

Det han syntes var mest interresant med min tanteunge på 6 mndr var lekene hennes :D Og tanteungen min på 3 og et halvt år var gøy når han sprang, men ellers så var Atheo rolig og snill! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja til en viss grad tror jeg, han elsker barn da.skal hilse på alle barna helst. men er jo litt voldsom og skal slikke, å putte hånda i munnen (ikke bite men sutte liksom) også hopper han,så tror unger hadde blitt redd han på en måte. men han vil jo bare leke. nå er han jo enda ung så jeg kan nok ikke si det sikkert om han er helt barnevennlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle hundene her i huset er barenvennlige men Astrix kan jeg ikke garantere for at han er hannhundvennlig altså, men unger er jo bare gøy det, forde om han ikke har vokst opp her i huset.

kattenkan ikke fordra guttungen men det er jo forsåvidt forståelig for når vi fikk han så lot ikke guttungen katten få gå i det hele tatt(enda han fikk tusen beskjeder, det endte med at vi måtte låse katten inne på badet for at han skulle få fred), skulle bære han hele tiden så han er lei. men ikke sånn at han biter eller noe, begynner bare å lage lyd når guttungen løfter han opp. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydligvis :D

Av en eller annen merkelig grunn tiltrekker han seg småbarn som vil hilse på "ulven".Bare på utstillingen i dag fikk han gjentatte ganger små barnearmer rundt seg som ville kose...Hva foreldre tenker med aner jeg ikke :? ..før jeg drassa med meg ungen min på en stor hundeutstilling så ville jeg ha lært dem det elementære i å ikke gå bort til fremmede hunder (og dette er da hundefolk for pokker!)

Men nok om det:Loke EEELSKER å slikke små barnefjes...Han tok kaka da han prøvde å legge seg godt til rette på fanget til en liten pjokk på ca 3-4 år for å få enda mer kos..Man så ikke ungen for bare hund... :lol:

En annen liten gutt sa det så fint:"nå er jeg sliten av å være klissete i ansiktet" :D

Det er utrolig befrienede å endelig ha en så harmonisk og trygg hund...Jeg har glist i hele dag og egentlig ønsket de små rakkeren velkommen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

toya er trygg på¨barn ja...

hu er vant med klengete små unger fra den dagen jeg fikk henne som valp...

har ei lita kusine som klenger som en annen liten apekatt på henne, og hu gjør ikke noe av det i det hele tatt...

hvis det er nok så sier hu i fra, ved å gå å legge seg... ett helt annet sted, laaaangt unna henne... og da har jeg fortalt anette at da må hu få lov til ¨å være i fred, og ungen skjønner det...

med fremmede unger så er hu også flink jente... skremmer vertfall ikke barna... kjempe snill jente :lol:

eneste som kan skremme folk generelt om kvelden er at hu er ganske skvetten, og bjeffer en del... men sånn er jenta mi da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Minnie er ikke barnetrygg :P Hun hopper opp og velter dem i pur glede! Hihi, neida - de er så snille med barnene altså, men Minnie elsker unger og skjønner ikke at hun ikke kan hoppe på dem ..

Veltet faktisk en unge på tur engang :D Heldigvis synes ungen og faren at det var stas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mona er sikker på den måten at hun ikke vil gjøre noe for å skade dem. Men på grunn av leken oppførsel og enorm størrelse er hun ikke sikker i forhold til barn. Hun har ikke nok peiling på hvor stor kroppen hennes er til å kalles sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...