Gå til innhold
Hundesonen.no

Duger hundesokker fra Ruffwear eller Muttluks

julnil

Recommended Posts

Muttluks har lærsåle, så tenkte den kunne holde en stund?

Vi har ikke salting av veier (annet enn hovedveien, men der går vi ikke da det er en sykkel- og gangsti som følger denne).

Men ser at mange snakker om å miste sokker ja...

Hadde mest tenkt å bruke til tur etter vei, og ved stillestående trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah ja, de så jo ganske fancy ut :D De er sikkert mer holdbare enn mange andre sokker, men er jo det med å miste dem ja. Men, hvis man er litt oppmerksom så er det ikke noe stort problem da.

Jeg (og et tonn andre soniser) har fra dogboots.com, billige og bra synes jeg, Casper sine i fleece sitter som støpt, og faller ikke av selv om han herjer villt. Men må stramme dem opp innimellom da, antar at man må justere litt på alle potesokker.

Jeg så forresten litt feil, trodde det var 700 for en sokk :D , så da blir det ikke all verdens uansett da. Men jeg kjøpte iallefall 8 sokker fra nevnte side for under 200-lappen :D

Jeg bruker dem til snørekjøring, og fordi han blir så kald på beina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg (og et tonn andre soniser) har fra dogboots.com, billige og bra synes jeg, Casper sine i fleece sitter som støpt, og faller ikke av selv om han herjer villt. Men må stramme dem opp innimellom da, antar at man må justere litt på alle potesokker.

Jeg så forresten litt feil, trodde det var 700 for en sokk :D , så da blir det ikke all verdens uansett da. Men jeg kjøpte iallefall 8 sokker fra nevnte side for under 200-lappen :D

Jeg bruker dem til snørekjøring, og fordi han blir så kald på beina.

Litt, OT, men hvor mye betalte du i frakt? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt, OT, men hvor mye betalte du i frakt? :D

14 dollar stod det i en annen tråd jeg leste om disse potesokkene.

Bare synd det tar litt ekstra tid å bestille fra USA...jeg hadde trengt disse i går, jeg :D

Fant følgende utsagn på nettet om to andre sokker, som ikke virker så dyre:

Jægerens skaresokker sitter som støpt. Faller ikke av garantert. Brukte dem i to uker i strekk uten at de gjorde det. De går langt opp etter benet og er fasongsydd. http://hundeutstyr.no/

Jeg kjøper de sokkene Robert Sørlie bruker på sine hundeløp! De får du kjøpt hos Trollhundefor 10 stk 200kr og de sitter! Har hatt mine jeg kjøpte 20stk dem har jeg hatt i mange år nå! Anbefales! Ha en fin tur!

Noen som har prøvd disse?

Edit: ser at Jægerens skaresokker koster kr 299,- pr par, så det blir noe dyrt det også

Edit enda litt mer: 10 par sokker hos Troll Hundefór har steget litt i pris, og koster nå kr 250,-

Ikke ille pris, men vet lite om sokkene da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bark'n bootsene - og de er helt greie. Vi har slitt i stykker et par - men det har vært med sykling på grus og asfalt. De sitter overraskende godt på foten til hunden, kun et få ganger jeg har vært nødt til å snu for å plukke opp mistet sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bark'n bootsene - og de er helt greie. Vi har slitt i stykker et par - men det har vært med sykling på grus og asfalt. De sitter overraskende godt på foten til hunden, kun et få ganger jeg har vært nødt til å snu for å plukke opp mistet sko.

Ja, de høres gode ut, men er svinaktige dyre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker de samme sokkene som hundekjørere bruker. De er billige, sitter godt.

De holder ikke lenge på asfalt eller grus, og de holder ikke varmen om vinteren, men ellers knallsokker

Takk for den informasjonen, for jeg trenger noe som holder varmen om vinteren. Da er ikke disse egnet med andre ord.

Er ikke bare-bare å finne frem i potesokk-jungelen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fra Ruffwear. Eneste som sitter på min. Det er sko, så de holder betydelig lenger enn fleecesokkene som de fleste bruker. Tørker fort og har god passform. Ikke spesielt varme i seg selv (de er laget for å beskytte labben mot underlaget), bruker babysokker fra H&M oppi til min når det er kaldt. De er glatte på holka som de fleste andre gummisåler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel Hund i Sentrum som hadde potesokker til salgs for 20,- pr. stk, de er i en forferdelig orange-farge, men duverden som de er solide..

Pan har ikke klart å slite ut noen enda, og han er en ræser til å slite ut alt mulig..

Dessuten detter de ikke av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hadde nettopp en kjempefin tur uten noe tull, og masse pen lineføring. Ede var skikkelig på tilbudssiden og ikke engang utålmodig på godbitene. Det går virkelig fremover. Ordentlig godgutt i dag 🥰 Flink vaktbikkje også, for anledningen i Miljøpatruljen. Forsøpling tar vi alvorlig.
    • Hadde nettopp et mareritt av en "treningsøkt". Hadde alle favorittingene hans og lommene fulle av snacks. Godt vær og stille og rolig feriestemning. Ede åpnet med å hoppe opp og bite og bjeffe og jukke og være teit. Jeg trodde vi skulle ha en fin økt med den energien der, men da jeg ba om utgangsstilling for TREDJE GANG, så gikk han sakte og satte seg seigt ned. ... Eneste lyspunkt var en fin innkalling da han mens jeg prøvde samle meg vimsete avgårde på egenhånd inn i en luftegård jeg ikke har gitt ham lov til å gå i. Da spratt han opp fra sniffingen og kom løpende inn med en gang. Supert! ..men det var det ENESTE han gjorde riktig på cue. Han dekket hver gang jeg ba om stå. Så dumt på meg når jeg ba om utgangsstilling. La repeatedly fra seg apporten en meter fra meg i forsøk på å innkassere uten å måtte gi den fra seg. Fant plutselig ut at det var kewlere å gå fra front mellom beina mine til utgangsstilling istedenfor å svinge bakparten inn, og gjentok den der flere ganger. Nektet gå fot uten lure i hånden. Den økende frustrasjonen min gjorde ikke ting bedre. Han begynte holde hard rock konsert. Hoppet og bet og jukket. SÅ kom jeg på at han ikke har fått skjønnhetssøvnen sin. Han hadde vært våken fra kl 07 i morges uten å blunde et blunk. Aha! All made sense. Tok ham med meg inn igjen, og det tok ikke engang et minutt før han brøt ut i full raptus og fløy villmann mellom veggene i toddler tantrum. Stoppet plutselig og begynte krafse og grave som en manisk gærning på gulvet, og falt så dønn om, som et slakt, rett i søvn. — Har De forsøkt skru maskinen av og på igjen? 
    • Det er nok definitivt en del av "spøkelsesalderen", men det er også viktig å ta på alvor så man ikke ved uhell forsterker adferden så den blir en uvane.
    • Er hun ikke i den alderen? Jeg har noe liknende problemer selv, også 5 mnd. Bjeffet plutselig på en dame på bussholdeplassen i dag, uvisst av hvilken grunn. Heldigvis bare sosial bjeffing, som han gjør når han vil noe, men hun ble dessverre ukomfortabel, så måtte fortelle henne at det var vennlig kommunikasjon for å få oppmerksomhet, ikke noen trussel eller advarsel. De høres veldig annerledes ut og serveres mot "inntrengere" på "eget territorium". Kanskje sammenlignbart med hva din gjør? Fordi min er avlet for å vokte, så belønner jeg ham for å være flink gutt og gjøre jobben sin tilfredsstillende når han serverer advarselbjeff på fremmede "inntrengere". Hadde han truet og ikke latt seg avlede hadde jeg kjøpt profesjonell hjelp, men foreløpig er han tilfreds med å få respons på varselet og tar min vurdering av situasjonen som god fisk.  Kjenner du til begrepet sladretrening? 
    • Det er vanskelig å si uten å se hunden. Går dere på noe valpekurs? Isåfall er det et godt sted å spørre. Jeg tenker også at det er veldig viktig med god sosialisering med trygge hunder og folk, og på trygg avstand til "skumle" ting i ulike miljøer generelt, så ikke alt ukjent blir skummelt.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...