Gå til innhold
Hundesonen.no

Duger hundesokker fra Ruffwear eller Muttluks

julnil

Recommended Posts

Muttluks har lærsåle, så tenkte den kunne holde en stund?

Vi har ikke salting av veier (annet enn hovedveien, men der går vi ikke da det er en sykkel- og gangsti som følger denne).

Men ser at mange snakker om å miste sokker ja...

Hadde mest tenkt å bruke til tur etter vei, og ved stillestående trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah ja, de så jo ganske fancy ut :D De er sikkert mer holdbare enn mange andre sokker, men er jo det med å miste dem ja. Men, hvis man er litt oppmerksom så er det ikke noe stort problem da.

Jeg (og et tonn andre soniser) har fra dogboots.com, billige og bra synes jeg, Casper sine i fleece sitter som støpt, og faller ikke av selv om han herjer villt. Men må stramme dem opp innimellom da, antar at man må justere litt på alle potesokker.

Jeg så forresten litt feil, trodde det var 700 for en sokk :D , så da blir det ikke all verdens uansett da. Men jeg kjøpte iallefall 8 sokker fra nevnte side for under 200-lappen :D

Jeg bruker dem til snørekjøring, og fordi han blir så kald på beina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg (og et tonn andre soniser) har fra dogboots.com, billige og bra synes jeg, Casper sine i fleece sitter som støpt, og faller ikke av selv om han herjer villt. Men må stramme dem opp innimellom da, antar at man må justere litt på alle potesokker.

Jeg så forresten litt feil, trodde det var 700 for en sokk :D , så da blir det ikke all verdens uansett da. Men jeg kjøpte iallefall 8 sokker fra nevnte side for under 200-lappen :D

Jeg bruker dem til snørekjøring, og fordi han blir så kald på beina.

Litt, OT, men hvor mye betalte du i frakt? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt, OT, men hvor mye betalte du i frakt? :D

14 dollar stod det i en annen tråd jeg leste om disse potesokkene.

Bare synd det tar litt ekstra tid å bestille fra USA...jeg hadde trengt disse i går, jeg :D

Fant følgende utsagn på nettet om to andre sokker, som ikke virker så dyre:

Jægerens skaresokker sitter som støpt. Faller ikke av garantert. Brukte dem i to uker i strekk uten at de gjorde det. De går langt opp etter benet og er fasongsydd. http://hundeutstyr.no/

Jeg kjøper de sokkene Robert Sørlie bruker på sine hundeløp! De får du kjøpt hos Trollhundefor 10 stk 200kr og de sitter! Har hatt mine jeg kjøpte 20stk dem har jeg hatt i mange år nå! Anbefales! Ha en fin tur!

Noen som har prøvd disse?

Edit: ser at Jægerens skaresokker koster kr 299,- pr par, så det blir noe dyrt det også

Edit enda litt mer: 10 par sokker hos Troll Hundefór har steget litt i pris, og koster nå kr 250,-

Ikke ille pris, men vet lite om sokkene da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bark'n bootsene - og de er helt greie. Vi har slitt i stykker et par - men det har vært med sykling på grus og asfalt. De sitter overraskende godt på foten til hunden, kun et få ganger jeg har vært nødt til å snu for å plukke opp mistet sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bark'n bootsene - og de er helt greie. Vi har slitt i stykker et par - men det har vært med sykling på grus og asfalt. De sitter overraskende godt på foten til hunden, kun et få ganger jeg har vært nødt til å snu for å plukke opp mistet sko.

Ja, de høres gode ut, men er svinaktige dyre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker de samme sokkene som hundekjørere bruker. De er billige, sitter godt.

De holder ikke lenge på asfalt eller grus, og de holder ikke varmen om vinteren, men ellers knallsokker

Takk for den informasjonen, for jeg trenger noe som holder varmen om vinteren. Da er ikke disse egnet med andre ord.

Er ikke bare-bare å finne frem i potesokk-jungelen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fra Ruffwear. Eneste som sitter på min. Det er sko, så de holder betydelig lenger enn fleecesokkene som de fleste bruker. Tørker fort og har god passform. Ikke spesielt varme i seg selv (de er laget for å beskytte labben mot underlaget), bruker babysokker fra H&M oppi til min når det er kaldt. De er glatte på holka som de fleste andre gummisåler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel Hund i Sentrum som hadde potesokker til salgs for 20,- pr. stk, de er i en forferdelig orange-farge, men duverden som de er solide..

Pan har ikke klart å slite ut noen enda, og han er en ræser til å slite ut alt mulig..

Dessuten detter de ikke av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...