Gå til innhold
Hundesonen.no

Duger hundesokker fra Ruffwear eller Muttluks

julnil

Recommended Posts

Skrevet

Har ikke så mye greie på potesokker, da jeg aldri har bestilt slike før.

Skal bestille noen saker fra Canis, og lurte på om noen av potesokkene de selger der, er gode?

Har sett på Ruffewars og Muttluks. Noen som har prøvd disse?

Skrevet

Muttluks har lærsåle, så tenkte den kunne holde en stund?

Vi har ikke salting av veier (annet enn hovedveien, men der går vi ikke da det er en sykkel- og gangsti som følger denne).

Men ser at mange snakker om å miste sokker ja...

Hadde mest tenkt å bruke til tur etter vei, og ved stillestående trening.

Skrevet

Ah ja, de så jo ganske fancy ut :D De er sikkert mer holdbare enn mange andre sokker, men er jo det med å miste dem ja. Men, hvis man er litt oppmerksom så er det ikke noe stort problem da.

Jeg (og et tonn andre soniser) har fra dogboots.com, billige og bra synes jeg, Casper sine i fleece sitter som støpt, og faller ikke av selv om han herjer villt. Men må stramme dem opp innimellom da, antar at man må justere litt på alle potesokker.

Jeg så forresten litt feil, trodde det var 700 for en sokk :D , så da blir det ikke all verdens uansett da. Men jeg kjøpte iallefall 8 sokker fra nevnte side for under 200-lappen :D

Jeg bruker dem til snørekjøring, og fordi han blir så kald på beina.

Skrevet

Vi har Ruffwear, ikke de der, men noen med lærsåler. De er gode, jeg synes de sitter veldig godt på. Kjøpte de på restsalg på en butikk da, ville nok ikke kjøpt de til fullpris. :D

Skrevet

Jeg (og et tonn andre soniser) har fra dogboots.com, billige og bra synes jeg, Casper sine i fleece sitter som støpt, og faller ikke av selv om han herjer villt. Men må stramme dem opp innimellom da, antar at man må justere litt på alle potesokker.

Jeg så forresten litt feil, trodde det var 700 for en sokk :D , så da blir det ikke all verdens uansett da. Men jeg kjøpte iallefall 8 sokker fra nevnte side for under 200-lappen :D

Jeg bruker dem til snørekjøring, og fordi han blir så kald på beina.

Litt, OT, men hvor mye betalte du i frakt? :D

Skrevet

Litt, OT, men hvor mye betalte du i frakt? :D

14 dollar stod det i en annen tråd jeg leste om disse potesokkene.

Bare synd det tar litt ekstra tid å bestille fra USA...jeg hadde trengt disse i går, jeg :D

Fant følgende utsagn på nettet om to andre sokker, som ikke virker så dyre:

Jægerens skaresokker sitter som støpt. Faller ikke av garantert. Brukte dem i to uker i strekk uten at de gjorde det. De går langt opp etter benet og er fasongsydd. http://hundeutstyr.no/

Jeg kjøper de sokkene Robert Sørlie bruker på sine hundeløp! De får du kjøpt hos Trollhundefor 10 stk 200kr og de sitter! Har hatt mine jeg kjøpte 20stk dem har jeg hatt i mange år nå! Anbefales! Ha en fin tur!

Noen som har prøvd disse?

Edit: ser at Jægerens skaresokker koster kr 299,- pr par, så det blir noe dyrt det også

Edit enda litt mer: 10 par sokker hos Troll Hundefór har steget litt i pris, og koster nå kr 250,-

Ikke ille pris, men vet lite om sokkene da

Skrevet

Jeg har bark'n bootsene - og de er helt greie. Vi har slitt i stykker et par - men det har vært med sykling på grus og asfalt. De sitter overraskende godt på foten til hunden, kun et få ganger jeg har vært nødt til å snu for å plukke opp mistet sko.

Skrevet

Jeg har bark'n bootsene - og de er helt greie. Vi har slitt i stykker et par - men det har vært med sykling på grus og asfalt. De sitter overraskende godt på foten til hunden, kun et få ganger jeg har vært nødt til å snu for å plukke opp mistet sko.

Ja, de høres gode ut, men er svinaktige dyre :D

Skrevet

Jeg bruker de samme sokkene som hundekjørere bruker. De er billige, sitter godt.

De holder ikke lenge på asfalt eller grus, og de holder ikke varmen om vinteren, men ellers knallsokker

Skrevet

Jeg bruker de samme sokkene som hundekjørere bruker. De er billige, sitter godt.

De holder ikke lenge på asfalt eller grus, og de holder ikke varmen om vinteren, men ellers knallsokker

Takk for den informasjonen, for jeg trenger noe som holder varmen om vinteren. Da er ikke disse egnet med andre ord.

Er ikke bare-bare å finne frem i potesokk-jungelen :D

Skrevet

Jeg har fra Ruffwear. Eneste som sitter på min. Det er sko, så de holder betydelig lenger enn fleecesokkene som de fleste bruker. Tørker fort og har god passform. Ikke spesielt varme i seg selv (de er laget for å beskytte labben mot underlaget), bruker babysokker fra H&M oppi til min når det er kaldt. De er glatte på holka som de fleste andre gummisåler.

Skrevet

Det var vel Hund i Sentrum som hadde potesokker til salgs for 20,- pr. stk, de er i en forferdelig orange-farge, men duverden som de er solide..

Pan har ikke klart å slite ut noen enda, og han er en ræser til å slite ut alt mulig..

Dessuten detter de ikke av.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...