Gå til innhold
Hundesonen.no

Miniatyrhund-treff i Østfold?

Stanova

Recommended Posts

Skrevet

Heisann. Noen med miniatyrhunder/valper som vil bli med på et treff? Vi bor i Sarpsborg. Vi var på et superhyggelig treff i går med valper av større raser og det var superkos, men vår valp fikk ikke blitt med så mye, for de ble litt store for ham, hehe. Han ble tråkket på og løpt over ende. Han er bare 9 uker så han får vokse litt før han blir med på moroa :) Veier jo under 2 kg.

Så hvis du har en hund under 10 kg eller valp av liten rase, så si ifra, vår lille Hugo har lyst til å leke :icon_redface: Hunden må selvsagt være sosial og snill med valper, siden dette er sosialisering og skal være positivt, så ingen sure hunder :) Hehe. :icon_cry:

Skrevet

Kos dere! :icon_redface:

Synd det ble så mye rot i den forrige tråden din NovaFlare! :icon_cry: Men håper du får tak i noen trivelige folk og hunder så dere kan kose dere...:)

Skrevet

Ja, folka i den andre tråden har jeg ingen interesse av å møte. Sånne folk gidder jeg ikke å kaste bort energi på å forklare meg overfor i virkeligheten, for de skjønner bare ikke :icon_redface:

Skrevet

jeg synes lille Hugo trenger å sosialiserer med å kjøre buss, så jeg foreslår at Novaflare og Hugo tar bussen opp hit, og så ordner vi e småhund treff her i Askim :icon_redface:

Skrevet

Vi har tatt buss allerede, og det gikk forresten strålende :icon_redface: Samboeren min nekter å kjøre så langt for å møte en hund, hvem av oss var mest hundegal sa du? :icon_cry: Ha, ha.

Skrevet

Bare å hyle ut - de beste dagene for oss er tirsdag og torsdag - for da går det busser på dagtid, ikke bare morgen og middag.

Skrevet

Skjønner. Tirsdag eller torsdag kan passe bra det :blink: Kl på dagen kan du være i Sarp da? Venninna mi og jeg tenkte kulåsparken (1 minutt fra bussterminalen, kan se parken derfra) hadde passet bra :blink: Søstra mi har en Mops og to venninner med CC og en CCPP, så de kommer også, snille hunder :blink:

Skrevet

Skjønner. Tirsdag eller torsdag kan passe bra det :blink: Kl på dagen kan du være i Sarp da? Venninna mi og jeg tenkte kulåsparken (1 minutt fra bussterminalen, kan se parken derfra) hadde passet bra :blink: Søstra mi har en Mops og to venninner med CC og en CCPP, så de kommer også, snille hunder :blink:

Selvom jeg ikke er intressert i noe treff da jeg bor "litt" feil sted så er jeg nysgjerrig på hvor mopsen er fra? :blink:

Kan gjerne sende meg PM siden dette er OT.

Lykke til med treffet!

Skrevet

Skjønner. Tirsdag eller torsdag kan passe bra det :whistle: Kl på dagen kan du være i Sarp da? Venninna mi og jeg tenkte kulåsparken (1 minutt fra bussterminalen, kan se parken derfra) hadde passet bra :ahappy: Søstra mi har en Mops og to venninner med CC og en CCPP, så de kommer også, snille hunder :lol:

Åh så bra! Kan være ved togstasjonen i sarpsborg 11.20, om toget fra halden er i rute, på tirsdager og torsdager. Jeg har aldri - ever - vært i sarpsborg - så jeg trenger eventuelt veiforklaring for idioter. Mulig jeg må ha med begge, men er bare valpen som skal leke - snusern blir holdt i bånd (hun er kjempesnill med valper - bare litt heftig og begeistra).

Skrevet

Har hørt med alle de andre nå, og det passer best for de aller fleste på ettermiddagen, etter jobb, så da går vi for det. Da blir det neste uke engang mellom 17-18 på ettermiddagen. Kommer tilbake ang tidspunkt.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
    • Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...