Gå til innhold
Hundesonen.no

Miniatyrhund-treff i Østfold?

Stanova

Recommended Posts

Skrevet

Heisann. Noen med miniatyrhunder/valper som vil bli med på et treff? Vi bor i Sarpsborg. Vi var på et superhyggelig treff i går med valper av større raser og det var superkos, men vår valp fikk ikke blitt med så mye, for de ble litt store for ham, hehe. Han ble tråkket på og løpt over ende. Han er bare 9 uker så han får vokse litt før han blir med på moroa :) Veier jo under 2 kg.

Så hvis du har en hund under 10 kg eller valp av liten rase, så si ifra, vår lille Hugo har lyst til å leke :icon_redface: Hunden må selvsagt være sosial og snill med valper, siden dette er sosialisering og skal være positivt, så ingen sure hunder :) Hehe. :icon_cry:

Skrevet

Kos dere! :icon_redface:

Synd det ble så mye rot i den forrige tråden din NovaFlare! :icon_cry: Men håper du får tak i noen trivelige folk og hunder så dere kan kose dere...:)

Skrevet

Ja, folka i den andre tråden har jeg ingen interesse av å møte. Sånne folk gidder jeg ikke å kaste bort energi på å forklare meg overfor i virkeligheten, for de skjønner bare ikke :icon_redface:

Skrevet

jeg synes lille Hugo trenger å sosialiserer med å kjøre buss, så jeg foreslår at Novaflare og Hugo tar bussen opp hit, og så ordner vi e småhund treff her i Askim :icon_redface:

Skrevet

Vi har tatt buss allerede, og det gikk forresten strålende :icon_redface: Samboeren min nekter å kjøre så langt for å møte en hund, hvem av oss var mest hundegal sa du? :icon_cry: Ha, ha.

Skrevet

Bare å hyle ut - de beste dagene for oss er tirsdag og torsdag - for da går det busser på dagtid, ikke bare morgen og middag.

Skrevet

Skjønner. Tirsdag eller torsdag kan passe bra det :blink: Kl på dagen kan du være i Sarp da? Venninna mi og jeg tenkte kulåsparken (1 minutt fra bussterminalen, kan se parken derfra) hadde passet bra :blink: Søstra mi har en Mops og to venninner med CC og en CCPP, så de kommer også, snille hunder :blink:

Skrevet

Skjønner. Tirsdag eller torsdag kan passe bra det :blink: Kl på dagen kan du være i Sarp da? Venninna mi og jeg tenkte kulåsparken (1 minutt fra bussterminalen, kan se parken derfra) hadde passet bra :blink: Søstra mi har en Mops og to venninner med CC og en CCPP, så de kommer også, snille hunder :blink:

Selvom jeg ikke er intressert i noe treff da jeg bor "litt" feil sted så er jeg nysgjerrig på hvor mopsen er fra? :blink:

Kan gjerne sende meg PM siden dette er OT.

Lykke til med treffet!

Skrevet

Skjønner. Tirsdag eller torsdag kan passe bra det :whistle: Kl på dagen kan du være i Sarp da? Venninna mi og jeg tenkte kulåsparken (1 minutt fra bussterminalen, kan se parken derfra) hadde passet bra :ahappy: Søstra mi har en Mops og to venninner med CC og en CCPP, så de kommer også, snille hunder :lol:

Åh så bra! Kan være ved togstasjonen i sarpsborg 11.20, om toget fra halden er i rute, på tirsdager og torsdager. Jeg har aldri - ever - vært i sarpsborg - så jeg trenger eventuelt veiforklaring for idioter. Mulig jeg må ha med begge, men er bare valpen som skal leke - snusern blir holdt i bånd (hun er kjempesnill med valper - bare litt heftig og begeistra).

Skrevet

Har hørt med alle de andre nå, og det passer best for de aller fleste på ettermiddagen, etter jobb, så da går vi for det. Da blir det neste uke engang mellom 17-18 på ettermiddagen. Kommer tilbake ang tidspunkt.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Generelt sett ville jeg forøvrig kuttet ut all hilsing i bånd. Sosialisering foregår enten med båndtur sammen uten hilsing, eller løs med maks to andre hunder om gangen, helst med en båndtur uten hilsing før de slippes sammen. Økt frustrasjon på grunn av forventning til hilsing er sannsynligvis en av de vanligste årsakene til passeringsproblemer og aggresjon mot andre hunder. 
    • Simira har rett – det er stress, ikke rang. Det du beskriver høres ut som en hund som blir overstimulert i møte med andre hunder, og når du tar henne ned, eskalerer frustrasjonen fordi hun ikke fikk gjort det hun ville. Det viktigste nå er å gi henne mindre mulighet til å øve inn adferden. For hver gang hun ypper og hopper på en annen hund, vil hun gjøre mer av det i fremtiden. Så dere må holde større avstand og starte med møter hvor hun kan være rolig. Lang avstand, korte møter(muligens ingen møter), pause FØR hun når det frustrasjonspunktet hvor hun "mister hodet". Jeg skriver mer konkret om å bygge ro her, om dere vil ha en plan: https://oslohundetrener.no/ro-trening-hund-slik-laerer-hunden-a-finne-ro-i-hverdagen/ At den ikke reagerer på ALLE hunder er faktisk greit – det betyr at hun ikke er generelt aggresiv, men at det noen møter trigges frustrasjonen særlig mye. Fokuser på hvilke møter som går bra, og bygg derfra.
    • Dette har absolutt ingenting med rang å gjøre, det er en ren stressfunksjon. Det handler om situasjonen der og da, hva hunden har gjort rett før og tidligere på dagen, hvem som holder i båndet og hvordan de reagerer, den andre hunden og hvordan den reagerer, og sikkert mange andre ting. Igjen, her må hilsing og lek med andre hunder begrenses. Og hvis dette likevel skjer må hunden såklart uansett fjernes fra situasjonen umiddelbart. Jeg ville fått hjelp av en instruktør til å se på og jobbe med dette, så det ikke utvikler seg. Jo flere ganger dette skjer, jo mer øker sjansen for at det vil fortsette, og for at det før eller senere vil bli en konflikt der noen blir skadet.
    • Ja det er pga. stress og frustrasjon. Tror hunden vil opp i rang og finner ikke ut av det. Hunden reagerer ikke på alle hunder. Hvis det hadde skjedd så hadde jeg tatt den med til Vetrinær. Men er usikker på om det er noe fysisk når den kun reagerer på noen av hundene.?
    • Man må såklart ikke, men det kan ofte være greit å utelukke fysisk ubehag ved aggressiv adferd. Når det er sagt høres dette ut som et adferdsproblem. Uavhengig av alder så er det ikke bare å "vente til de vokser det av seg". Hvis en unghund starter med problematisk adferd er det utrolig viktig å jobbe med det, nettopp for å forme den hunden skal bli som voksen. Sånn umiddelbart høres det ut som hunden kan være overstimulert og at dette er et utslag av stress i møte med andre hunder. Hvis dette skjer i hilsesituasjoner eller løs lek med andre hunder så høres det ut som dere må ta ham ut av situasjonen og holde avstand lenge før han når det punktet at dette skjer.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...