Gå til innhold
Hundesonen.no

Gåte tråd

Akita

Recommended Posts

• Svar 327
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Et leksikon på 10 bind, der hvert bind har nøyaktig 1000 sider utenom permene, blir hjemsøkt av en bokorm, av den typen som spiser bøker.

Bøkene står i korrekt orden i bokhylla. Uten å bry deg om alle permene, hvor mange ark spiser bokormen seg igjennom, når den starter på side 1 i første bind og spiser seg til siste side i bind 10?

Skrevet

Et leksikon på 10 bind, der hvert bind har nøyaktig 1000 sider utenom permene, blir hjemsøkt av en bokorm, av den typen som spiser bøker.

Bøkene står i korrekt orden i bokhylla. Uten å bry deg om alle permene, hvor mange ark spiser bokormen seg igjennom, når den starter på side 1 i første bind og spiser seg til siste side i bind 10?

499? Det er 500 ark, men den spiser seg til siste side, ikke til og med siste side?

Skrevet

5000?

Edit: litt for treg gitt, og så langt tenkte ikke jeg.

Edit 2: Det er vel 5000 ark? Så det blir 4999 isåfall?

Skrevet

499? Det er 500 ark, men den spiser seg til siste side, ikke til og med siste side?

Mneeeei, dere er i nærheten, da, det skal dere ha! Jeg syns den her var skikkelig vanskelig, jeg. :whistle:

Edit: Jeg mener, Birte er i nærheten, det er jo 10 bind med 1000 sider i hvert bind.

Selvfølgelig, jeg mente 4999 for det blir 5000 ark, fikk bare med ett tall for lite :banana:

Men hvis det ikke er rett så aner jeg ikke :banana:

Skrevet

4000 ark: første og sidste bind spiser den ikke, da den starter mod højre fra bind 1's første side (hvor resten af siderne vender mod venstre) gennem bind 2 til 9, og så stopper den når den kommer til sidste side i bind 10 - uden at spise sig vej gennem de 500 ark i bind 10 ???

Skrevet

Det er ikke rett. :whistle:

Edit: Ja, LLC, DET er rett! :banana:

Okay :banana: - så er her en ny:

En stor båd har lagt til i havnen. Ud over bådens side hænger en rebstige, hvor der er 25 cm mellem hvert trin. I løbet af natten har der været et gevaldigt regnskyl, og vandet er steget med 130 cm. Hvor mange trin er blevet dækket til på rebstigen?

Skrevet

En engelsk en igjen, da.

A man walks into a pub and sits down at the bar, and simply orders a water. The bartender looks at the man, and then, quickly pulls out a shotgun and points it at the man. The man says "Thank you," and leaves. Why did they behave this way?

Skrevet

En uteligger satt i veikanten og drakk. Hadde han hatt det han drakk hadde han ikke vært det han var. Hva var det han drakk?

Skrevet

Okei, nå begynner det å bli vanskelig å finne ordentlige gåter, så da tar jeg denne, også gidder jeg ikke gjette mer, med mindre noen kommer med en skikkelig vrien en. Eller jeg kjeder meg. Høhø. :)

This is an unusual paragraph. I'm curious how quickly you can find out what is so unusual about it? It looks so plain you would think nothing was wrong with it! In fact, nothing is wrong with it! It is unusual though. Study it, and think about it, but you still may not find anything odd. But if you work at it a bit, you might find out! Try to do so without any coaching!

Skrevet

Okei, nå begynner det å bli vanskelig å finne ordentlige gåter, så da tar jeg denne, også gidder jeg ikke gjette mer, med mindre noen kommer med en skikkelig vrien en. Eller jeg kjeder meg. Høhø. :)

This is an unusual paragraph. I'm curious how quickly you can find out what is so unusual about it? It looks so plain you would think nothing was wrong with it! In fact, nothing is wrong with it! It is unusual though. Study it, and think about it, but you still may not find anything odd. But if you work at it a bit, you might find out! Try to do so without any coaching!

Bogstavet 'e' findes ikke i den... ??

Skrevet

Jaaaaah. Teitinger, jeg tror jeg har funnet en genial gåte, også tar det tre sekunder for dere å ta den! :)

:)

Så er her en jeg fandt et sted, og syntes var svær, indtil jeg snød og læste svaret :) :

En tyran havde fanget tre rebeller og dømt dem til døden. Han gav dem bind for øjnene og lod dem binde til hver sin pæl stillet op i en trekant. Men før dommen skulle eksekveres, besluttede han at give dem en chance. - Jeg lader nu bindene fjerne fra jeres øjne, sagde han. De af jer, der inden fem minutter kan sige mig farven på jeres pæl, bliver sat fri. I skal vide, at jeg har fem pæle til rådighed, tre sorte og to hvide. Hver af jer er bundet til én af de fem. Bindene blev taget fra øjnene på fangerne, men til deres skræk så de nu, at de ikke kunne se deres egen pæl, kun de to andres. Der var stille en tid, mens de tænkte. Men præcis efter to minutter sagde alle tre fanger farven på deres pæle. Hvilke farver havde pælene?

(og hvordan fandt fangerne frem til svaret?)

Skrevet

to bundet til hvite og en til sort?

En så at to andre hadde hvite og kunne derfor si at han hadde sort siden det kun var to hvite. Da skjønte de to andre at de hadde hvite begge to?

Skrevet

De fortalte hverandre hvilken farge det var...? :)

Nej - ingen sagde noget i de 2 minutter.

to bundet til hvite og en til sort?

En så at to andre hadde hvite og kunne derfor si at han hadde sort siden det kun var to hvite. Da skjønte de to andre at de hadde hvite begge to?

Nej - det forudsættes at en fange vil sige det med det samme, hvis han er sikker på hvilken farve hans egen pæl har (det gælder jo liv og død...!) Så det betyder også noget at de ikke svarer med det samme ...

Skrevet

Hva hvis to har hvite stolper og den siste har svart? Da vet jo den med svart stolpe at han må ha det siden han ser to hvite. Når han så sier at han har svart hører de andre det og forstår at det må bety at de har hvit ellers ville ikke den første kunnet vite at han hadde svart...??

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...