Gå til innhold
Hundesonen.no

handlerkurs?


dorab01

Recommended Posts

ingen i raseklubben i hvertfall. Men ønsker å dra til en ordentlig flink en om du forstår. Jeg har jo stillt i mange år så det er ikke nybeggyner kurs jeg vil på.

Hugo Quevedo holder jo kurs i regi av Oslo hundeskole (tror jeg det var), ellers så reiser jeg helt til Danmark selv på et kurs med Emily Kerridge fra USA. Det lønner seg å høre med noen aktive utstillere av forskjellige raser, for jeg ble tispet om kurset jeg skal på av en oppdretter av Faraohund i Danmark liksom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hugo Quevedo holder jo kurs i regi av Oslo hundeskole (tror jeg det var), ellers så reiser jeg helt til Danmark selv på et kurs med Emily Kerridge fra USA. Det lønner seg å høre med noen aktive utstillere av forskjellige raser, for jeg ble tispet om kurset jeg skal på av en oppdretter av Faraohund i Danmark liksom :)

Hugo er kjempe flink. Gikk der i fjor å det angrer jeg ikke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor finner jeg info om det kurset? vil gjerne melde på.

Her finner du endel informasjon.

Tittet selv på viderkommende kurset. Jeg er vel det man kan kalle 100% selvlært, men så har jeg også holdt på med utstilling nå i 16år ( :blink: )

Noen som har vært på det viderkommende kurset? J

eg har vel egentlig ett "behov" for ett kurs om teknikk, og litt mer innføring i min inviduelle hund.

Det rent tekniske med rekkefølge, premiering, regelver o.l. tror jeg nesten jeg kan like godt som en ringspersonale. (trenger heller ikke mer kontakt med dyrene, heller mindre :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde Hugo et par dager når jeg gikk på hundelinja, og lærte en del da. Men jeg er nybegynner og ikke akkurat stilt mye *ler*, så skulle gjerne gått et kurs med han (eller generelt sett gått et handlerkurs så jeg lærte litt mer hvertfall).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har maila litt med Hugo nå, og han forteller at handlerkursene starter 22. februar i Sandvika og 24. i Oslo. Kurset varer i 16 timer, og vil gå 2 ganger i uka i 8 uker. Han har også gitt meg tlfnr sitt, og virker generelt utrolig hyggelig og imøtekommende.

Jeg har ekstremt lyst til å ta et sånt kurs, men 2100 kr akkurat nå er penger jeg heller bruker på kurs i videregående hverdagslydighet... Veldig synd at det skulle starte opp alt nå (for vår del). :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

En shibaoppdretter jeg kjenner er med på å organisere kurs for hunder i gruppe 5:

Velkommen til handlerkurs/utstillingstrening/groomingkurs på Kløfta (ca 3 mil nord for Oslo)

1 og 2 mai 2010Kurset vil bestå av:

Teoridel som omfatter hundens ektsetriør,adferd,utstillingsregler samt endel praktisk informasjon.

Forberdelser/Stell av hund før utstilling.

Praktisk del: Handler og ringtrening.

 

Kursledere vil være:

Steinar Balken:

Steinar har 20 års erfaing med handlerkurs og har b.l.a. trent frem de 7 siste norgesmesterene i Jr. handling.

Han jobber som handler instruktør for norges Jr handler lag.

Han har motatt NKK`s sølvmerke for sin innsats med trening av Jr. handlerne i Norge,og handler selv mange forskjellinge raser.

Friedrich Birkmar:

Friedrich Birkmar har vist sine kunnskaper i ringen med American Akita de seneste 5 åren. han ble nr 3 Årets Hund 2009 i Sverige, med sin Am.Akita "Paulo". Friedrich er opplært av Mrs. Jenny Killilea og Mrs. Arlene Clure ved Redwitch Akitas i England. Han har lang erfaring med hund under sin oppvokst, bla med Labrador Retriver.

Friedrich har også meget gode kunnskaper og lang erfaring med stell av hunder infor utstilling. Under kurset blir det kurs i handling men også kurs i grooming før og mellom utstillinger, trim av poter og tenner.

Praktisk Informasjon:

Kursagift: Max 1200 minimum 600,- pr. ekuapasje. avhengi av hvor mange påmeldte.200 kr betales inn til konto.nr 05204634361 som depositum ved påmelding

Til kurset medbringes: utstillingsbånd, godbiter, vannskål, bur, luftebånd, stol.

Max ant påmeldte hunder er 20 stk

Påmelding er bindende og sendes til wenche@ulleberg.net

Frist for påmelding er 01.04.2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...