Gå til innhold
Hundesonen.no

EFIT - Bettys 7. februar


Betty

Recommended Posts

Her startet dagen først rundt 11.30, med lufting av hunder i "sklætta" (dvs sludd), før vi trakk oss inn og oppi sofaen for litt frokost og nettsurfing.

timen11-12.jpg

Med oppgave som skal leveres inn om to uker, har det stort sett vært skolearbeid på planen resten av dagen. Her et bilde fra ei bok om global oppvarming.

timen12-13.jpg

Men, man kan da ikke sitte på rumpa hele dagen og taste på en datamaskin, så i 13-tiden gikk jeg ut og trente litt grunntrening jakt med Vixen. Her fra sitt-treningen. Hun skal sitte helt rolig og behersket mens jeg kaster dummieser rundt henne og lager litt fuglelyder og litt geværlyder. Hun var riktig så flink.

timen13-14.jpg

Og så var det tilbake til "pliktene" igjen.

timen14-15.jpg

Før man så tok med seg slitent hode ut i ca 16-tiden for å lufte hund i det "vakre" været (skikkelig våt snø og masse vind). Rakk bare å ta et par bilder før det snødde for mye.

timen16.jpg

Og igjen var man flittig student. Tj sitt verk den tegningen forøvrig. :lol:

15-16.jpg

17-tiden: Tj insisterte på at Buster skulle være fanghund. Buster på sin side var heller skeptisk ...

timen17.jpg

Deretter måltid nr to for dagen, i ca 18-19 tiden.

18-19.jpg

I åttetiden fikset jeg meg litt snacks, før jeg sank sammen i sofaen, og har vært her siden.

19-utover.jpg

Kjempespennende dag, sant? :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm, ganske spennende med vindsystemer og klima egentlig. Håper nesten vi får denne oppgaven som eksamensinnlevering (har gjort to fra før av, og den ene vet jeg at vi ikke får) for jeg tror denne kommer til å bli bra. Gøy å få skrive om noe jeg syns er interessant igjen. :lol:

Og druene var aldeles nydelige! Særlig sammen med Ritzkjeks og Tine krydderost. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nammm.. Fant akkurat en pose grønne druer, men mangler de to andre ingrediensene. Nesten litt slemt å legge ut sånne bilder, jeg vil ha!

Artig :lol: Jeg har slitt meg gjennom vindsystempugging en stund nå, og nå som vi er ferdig med det for denne gangen må jeg innrømme at det faktisk er ganske interessant. Det slår ikke bergarter og vulkandannelser, men skal nå litt til.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nammm.. Fant akkurat en pose grønne druer, men mangler de to andre ingrediensene. Nesten litt slemt å legge ut sånne bilder, jeg vil ha!

Artig :) Jeg har slitt meg gjennom vindsystempugging en stund nå, og nå som vi er ferdig med det for denne gangen må jeg innrømme at det faktisk er ganske interessant. Det slår ikke bergarter og vulkandannelser, men skal nå litt til.. :(

Syns vindsystemer og klima er det mest spennende vi har hatt om i naturgeografien så langt, løsmasser og slikt på en god andreplass. Vegetasjonssoner syns jeg bare var et eneste langt gjesp. :P

Flott serie :) Og Vixen er bare så utrolig nydelig, hun ser så søt og uskyldig ut.

Og jeg fikk hvertfall ikke lyst på det der nå :lol: Takk! :)

Takk. Og hennes yndige og uskyldige ytre er det eneste som redder henne mange ganger. :D Pøbelhunden. :D

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns vindsystemer og klima er det mest spennende vi har hatt om i naturgeografien så langt, løsmasser og slikt på en god andreplass. Vegetasjonssoner syns jeg bare var et eneste langt gjesp. :)

Vi gikk heldigvis veldig fort gjennom vegetasjonssoner, så jeg rakk nesten ikke å gjespe. Hadde noe slags prosjekt akkurat da, og jeg hadde om Japan. Det er spennende land det :lol: Der har de jo alt mulig! Spennende vindsystemer, masse forskjellige klimasoner pga to store havstrømmer, vulkanisme, jordskjelv... you name it.. Eneste jeg savner er isbreer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk heldigvis veldig fort gjennom vegetasjonssoner, så jeg rakk nesten ikke å gjespe. Hadde noe slags prosjekt akkurat da, og jeg hadde om Japan. Det er spennende land det :) Der har de jo alt mulig! Spennende vindsystemer, masse forskjellige klimasoner pga to store havstrømmer, vulkanisme, jordskjelv... you name it.. Eneste jeg savner er isbreer..

Jeg syns vi holdt på med det i en halv evighet, og måtte levere inn en ca 10-siders oppgave + en flervalgstest. *ugh*

For noen søte rosa hundeneser! :P

Sant de er! :icon_redface:

Enig med de andre jeg, jeg vil også ha ost og druer og kjeks! Og fanghund! Men jeg kan spare meg for alt skolegreiene, jeg har nok med det jeg gjør selv. :P

Bra jeg fant andre motiver da, for jeg kunne tatt langt flere bilder av skolegreier. :P

Flotte bilder! Jeg sitter og knasker slike grønne druer nå :lol:

De er så gode!

*trykke på "liker" knappen*

Så moro med disse EFIT dagene! Dette må bli fast! (og ja, jeg skal bli med selv også) hehe

Ja, syns også de skal bli faste. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ja, jo... Jeg får sikkert låne en turkamerat, men til konkurranser kreves det jo litt trening, og det hadde jo vært gøy med noen kurs innimellom. Det føles ikke som at jeg kan styre sånt selv når det ikke er min egen hund, men det kan jo hende det finnes en perfekt liten treningskamerat der ute.
    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...