Gå til innhold
Hundesonen.no

En robust drakampleke


Recommended Posts

Skrevet

Som sagt Sillypullsene, eller Pentapull som noen av de heter (litt forskjell på stoff tror jeg) virker veldig robuste.. hvor bra de egentlig har jeg ikke fått testet helt enda. Men den er foreløpig uten skader, vi får se når valpen kommer seg på plass.

Skrevet

Gappay sine produkter er god kvalitet på etter min erfaring. Har noe fra Bende og, men de liker jeg ikke helt, selv om kvaliteten virker bra nok.

Styr unna alt fra Dingo. De går i fort stykker etter hva jeg har sett...

Skrevet

Jeg har hatt samme tauknuteballen siden snuppa her kom i hus, men hun er ingen lekemorder i utgangspunktet. Men leka tåler 20 kg. hund hengende etter seg og løftet opp i lufta (hun biter seg fast så man kan snurre henne rundt :icon_redface: )

Leken likner på noe sånt som denne og ble kjøpt på utstilling for en svært billig penge:

tauball_3268_gross.jpg

Skrevet

Fleecefletter.. Klipp til et billig fleeceteppe, flett sammen delene og vips har du en billig og kjempe bra drakamp leke som er snill med hendene dine også.

Kong med fleecetau funker også, men det er et slit å få tauet igjennom det lille hullet i kongen..

Et gammelt håndkle er igrunn like bra her i huset som en bitepølse :icon_redface:

Skrevet

Nesten 100,- kroner på Canis. :icon_redface:LINK

Edit: De selger dem her og:

Hund og Natur

Takk :)

Sillypull og Pentapull hos www.hundepoter.no tåler drakamp. Der er det også en ball, Interball, som også kan brukes til drakamp. Superfin

Takk :)

Gappay sine produkter er god kvalitet på etter min erfaring. Har noe fra Bende og, men de liker jeg ikke helt, selv om kvaliteten virker bra nok.

Styr unna alt fra Dingo. De går i fort stykker etter hva jeg har sett...

Takk for tips fra deg også :P

Jeg har hatt samme tauknuteballen siden snuppa her kom i hus, men hun er ingen lekemorder i utgangspunktet. Men leka tåler 20 kg. hund hengende etter seg og løftet opp i lufta (hun biter seg fast så man kan snurre henne rundt :lol: )

Leken likner på noe sånt som denne og ble kjøpt på utstilling for en svært billig penge:

tauball_3268_gross.jpg

Jeg endte opp med et tau med knute, håndtak og tennisball fra Zipp eller noe. Kjøpt på G-sport for 79 kr tror jeg. Falt virkelig i smak, og fint å dra i for både meg og hunden! :P

Fleecefletter.. Klipp til et billig fleeceteppe, flett sammen delene og vips har du en billig og kjempe bra drakamp leke som er snill med hendene dine også.

Kong med fleecetau funker også, men det er et slit å få tauet igjennom det lille hullet i kongen..

Et gammelt håndkle er igrunn like bra her i huset som en bitepølse :P

Hvordan fester man endene på fletta? :P

Skrevet

Du har fått mange gode tips her. Personlig hater jeg slike gummigreier som du postet bilde av, de er vond å holde i og min erfaring er at hundene ikke får så bra tak heller.

Skrevet

+ 1 for fleecefletter. Bare flett tett tett tett. Fletter du tett nok tåler de helt sinnsykt mye. Jeg har/hadde sterke hunder med MYE kamplyst (Töddel og Fyda) som røsker og river som noen galinger, og det har tatt lang tid før de flettene har blitt filler. Dessuten er de gode å holde i, og det er veldig viktig når man har ivrige og sterke hunder. Det kan fort gjøre veldig vondt i henda.

Töddel var såpass ekstrem i sin DestructoDoggieness at jeg forsøkte sånn fender til båt, men den gikk i sølpa den og. Fleecefletter derimot har holdt bedre enn det meste. Men flett og stram veldig hardt. Det er viktig. :icon_redface:

Endene knyter du bare sammen og strammer som om livet stod i fare.

Skrevet

Du har fått mange gode tips her. Personlig hater jeg slike gummigreier som du postet bilde av, de er vond å holde i og min erfaring er at hundene ikke får så bra tak heller.

Som jeg skrev tidligere kjøpte jeg en tauleke med tennisball, håndtak og tennisball på :icon_redface: Takk for erfaring!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
    • Er det lurest å ha gjerde der man parkerer bilen også? Da må man ha port. Eller lurest å kun ha gjerde der man ikke kjører bil?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...