Gå til innhold
Hundesonen.no

Har dere kallenavn på hundene deres?

Jeampi

Recommended Posts

Skrevet

Har dere noen kallenavn på hundene deres bortsett fra navnet?

Jeg har så mange at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne engang :oops:

Her er et lite utvalg (de som er uthevet blir ofte brukt):

-Pitus

-Gulli

-Simmi

-Gullikken

-Boffen

-Voffi

-Dotten

-vennen

-Loddien (forkortelse for lodott :lol: )

Og katta da:

-Chiqui

-Pusevennen

-Pusegull

-Puselusken

Skrevet

toya har sååå mange kalle navn at jeg ikke orker å ramse opp alle en gang..

kaller hu noen ganger for toysky, "tjukka", bolla, mammas gullklump, jenta mi, vennen mamma siiin + myye mer

Skrevet

å, ja da, kallenavn finnes her også :lol: Heter til vanlig Chica, men blir også kalt; Chicalita, bolla, jenta (mi), snuppa, berta, vennen...ja, de jeg husker nå, men er sikkert flere, om det ikke blir det da :D

Skrevet

disse er vel de jeg bruker mest:

Ikemann

tjukken( folk ler når de hører jeg kaller han det :wink: )

lillegutt

klompelomp

mamma siiiin bebbi :lol:

Skrevet

hm, egentlig ikke så mye. :lol:

men noen:

luccas!! (når han har jort noe han ikke får, eller for å få han til å høre noen ganger :roll: )

Voffen (broren min kaller han det,han er 7 år)

Gutten

Skrevet

Buster...

Bustergutt

Duster

latsabben - er mye brukt.... med god grund...

gutten

løken

nisse

Når hera er på besøk har jeg kalt henne krakyle noen ganger... :oops:

Skrevet

Det som jeg syns er så rart er at jeg får opp så mange kallenavn på dyrene som jeg ikke ANER hvor kommer fra en gang! :? 8)

Hvordan får jeg "Pito" til å bli "simmi" ?? :oops: heheheheh stakkars dyr vet jo snart ikke hva de heter engang :lol:

Skrevet

Tini har kalle navn ja..

Trinity

Tinity

snuppa mi

Mini

jenta mi

" Durururururuuu BATDOG" som i batman filmen... for Hun ligner litt på en flagge mus eller batman merket.

hmm kommer ikke på noen akuratt nå jeg..

Skrevet
Buster...

Bustergutt

Duster

latsabben - er mye brukt.... med god grund...

gutten

løken

nisse

Og : bussegutt

busselille

beibi

klompen

støvtørkern

pusn

Skrevet

Spinky

Snoopsi

snellå mi

Rottå mi

Lærja (svært lokalt uttrykk!)

Gullet

klumpe

Blondie

Når begge omtales

Rottene

Voffene

snupper

teppetyggere

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...