Gå til innhold
Hundesonen.no

Pattene fryser! Hva kan jeg dekke dem med?

Recommended Posts

Skrevet

Noen som har tips til dekken som dekker bukpartiet godt? Chanti har lange utsatte patter som lett blir forfryste. Værst lengere bakover.

Vi har sett på Katahdin belly blanket og dekken og disse ser supre ut, men XL er for liten størrelse.. :icon_confused:

Så har jeg sett på Superdekken (igjen hehe) men her er det samme dilemmaet som med Nitro, at kvaliteten er svak. Det står jo også på siden til superdekken: tåler ikkje veldig godt påkjenningene det får ved løping i skog,da det er av tynt og elastisk stoff. Da må det påregnes lapping etter kort tids bruk. Og Chanti er ofte løs på turene og løper omkring.

Har sett på OBTRACK Skrylle, men er usikker på hvor mye det dekker buken.

Så er det BOT dekken, dekker dette godt under magen? Greyhound dekkenet gjør det ihvertfall. Men egner det seg til mye aktivitet og løping, er redd for at det kanskje blir litt vel varmt? Jeg bruker dekkenet til Nitro kun når han går rolig og det er veldig kaldt. Blir for varmt når han løper..

Så er det noen som har noen erfaringer med et godt bukdekkende dekken etc?

Noe annet jeg kan gjøre for å hindre forfrysning på store patter? Kuldekrem? Fungerer det bra?

Er det andre som har korthårshunder som plages med frossne patter? hva med dere som har tisper som har fått valpekull?

Skrevet

Ja det kan være smart :icon_confused: Mamma sydde om en ullgenser til Chanti, men det satt seg mye snø fast i den, så følte ikke det hjalp så mye. Ble ganske kaldt og ekkelt under magen:hmm: Det ble også litt slapp etter aktiviteten. Så ønsker noe mer solid, på en måte.

Men for fintrøing er det nok flott :whistle: hihi

Skrevet

Og jeg som hadde håpet at dette var en tråd du hadde startet fordi du frøys på puppene dine! *skuffet*

Skrevet

Fintrøing var et fint ord :icon_confused: En gammel dunjakke, da? Glidelåsen på ryggen og hull til beina der ermene har vært?

Skrevet

Har det tynne Bot dekkenet og synes ikke dekker noe godt under magen.. Ellers synes jeg det tynne bot dekkenet er akkurat passe varmt. Hunden dør ikke av varme selv om hun springer/ er i aktivitet. :icon_confused:

Skrevet

Jeg syns generelt at BOT-dekkenet har nokså dårlig passform, og at det dermed ikke egner seg så godt til å brukes når hunden løper i skogen o.l. Noen hunder passer jo selvfølgelig bedre til dekkenet enn andre, men allikevel. BOT-dekkenet dekker veldig dårlig under magen.

Og jeg som hadde håpet at dette var en tråd du hadde startet fordi du frøys på puppene dine! *skuffet*

:icon_confused:

Skrevet

Finnes det ikke en "sydame" eller en sybutikk som tar syoppdrag i nærheten da? Eller noen du kjenner som kan sy for deg? Jeg syr endel selv til hundene, og det er ikke såå vanskelig.

Kan jo undersøkes iallefall.

Skrevet

Jeg kjøpte en body til en av mine hunder etter operasjon. Veterinærene har nok de til de aller største også. Den var hel under hele buken og funket bra, men den er ganske tynn og blir fort våt så jeg sydde en som hun kunne ha utenpå av et tynt vannavstøtende stoff. Det var ganske enkelt.

Skrevet

Haha Silje, må nok skuffe deg. Denne ganger gjelder det nok ikke mine pupper. :lol:

:) ja der var 8 stk bestilt, og to til meg selv! Takk! :)

Mailin: Så bra at det passer din hund! Da er det kanskje håp alikevel! :) Hun er 65 cm , målte nå, over ryggen, veier 36 kg og 85 cm brystomkrets. Hvor kjøpte du ditt hen? Har du str XL?

Skrevet

Hurtta pro dekker godt, kjøpte 65 cm til casper, dekket så godt at tissen ble dekket og. Så leverte det tilbake. Men for en tispe er jo det supert da.

Okei. Har siklet litt på det dekkenet en stund, men ut ifra bildet ser det ut som de bare dekker under brystkassen. Men kanskje det går lengere i virkeligheten. Bare synd at 65 cm er utsolgt :) Men skal legge det i forslaget sammen med de andre. Thanks :lol:

Fikk et tips om dette: link til jakke

Det ser helt topp ut, så har skrevet mail og spurt om pris og sånnt.

Skrevet

Ja de jakkene der så supre ut, og siden de hadde blide av dp med jakke så tror jeg de passer utmerket:)

Skrevet

Hurtta Pro-dekkenet går langt bak og dekker det meste. Eventuelt så har man jo den vind-/vanntette fleece"jakken" til Hurtta, den går også ganske langt bak på magen. Orry kan ikke bruke den jakken fordi den går for langt bak, og den kan jo ikke "tilpasses" sånn som Pro-dekkenet heller..

Skrevet

Haha Silje, må nok skuffe deg. Denne ganger gjelder det nok ikke mine pupper. :)

:) ja der var 8 stk bestilt, og to til meg selv! Takk! :)

Mailin: Så bra at det passer din hund! Da er det kanskje håp alikevel! :) Hun er 65 cm , målte nå, over ryggen, veier 36 kg og 85 cm brystomkrets. Hvor kjøpte du ditt hen? Har du str XL?

Hun har XL ja, finner ikke måleband så vet ikke helt hvor stor hun er rundt brystkassa og hvor lang hun er, men kan se om jeg finner det i morgen :lol:

Skrevet

Okei. Har siklet litt på det dekkenet en stund, men ut ifra bildet ser det ut som de bare dekker under brystkassen. Men kanskje det går lengere i virkeligheten. Bare synd at 65 cm er utsolgt :) Men skal legge det i forslaget sammen med de andre. Thanks :lol:

De så kjempebra ut. Eneste er at jeg skulle ønske de dekket mer av lårene bak.

Skrevet

Jeg skulle ønske det ikke var fleece inni... Fester seg fort snø i det om de løper i løssnøen.

Skrevet

Valget falt på Katahdindekken, eller belly blanket. Så får vi prøve og håpe det passer! :lol: Typen syns det var litt kjipt med rosa, men men det får bare gå. hehe. Det viktigste er hundens komfor. :)

Skrevet

Ja svart til hanner og rosa til tisper. :icon_redface:

Jeg elsker rosa hundeutstyr jeg! Norma har en del rosa ting, og jeg velger gladelig rosa til henne om jeg har muligheten. Rosa til meg selv? NEI. Rosa til hunden? Yay :lol:

Skrevet

Ja rosa er bedre enn rødt eller gult, syns jeg. :P

Har fått svar angående den jakken jeg la ut link til. Hun skulle ha 53 Euro tilsammen, inkludert sending. Litt dyrt, men den ser veldig kjekk ut! :) Så hvis noen er intr. bare send mail til henne. Adressen står på siden der.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...