Gå til innhold
Hundesonen.no

Pattene fryser! Hva kan jeg dekke dem med?


Recommended Posts

Noen som har tips til dekken som dekker bukpartiet godt? Chanti har lange utsatte patter som lett blir forfryste. Værst lengere bakover.

Vi har sett på Katahdin belly blanket og dekken og disse ser supre ut, men XL er for liten størrelse.. :icon_confused:

Så har jeg sett på Superdekken (igjen hehe) men her er det samme dilemmaet som med Nitro, at kvaliteten er svak. Det står jo også på siden til superdekken: tåler ikkje veldig godt påkjenningene det får ved løping i skog,da det er av tynt og elastisk stoff. Da må det påregnes lapping etter kort tids bruk. Og Chanti er ofte løs på turene og løper omkring.

Har sett på OBTRACK Skrylle, men er usikker på hvor mye det dekker buken.

Så er det BOT dekken, dekker dette godt under magen? Greyhound dekkenet gjør det ihvertfall. Men egner det seg til mye aktivitet og løping, er redd for at det kanskje blir litt vel varmt? Jeg bruker dekkenet til Nitro kun når han går rolig og det er veldig kaldt. Blir for varmt når han løper..

Så er det noen som har noen erfaringer med et godt bukdekkende dekken etc?

Noe annet jeg kan gjøre for å hindre forfrysning på store patter? Kuldekrem? Fungerer det bra?

Er det andre som har korthårshunder som plages med frossne patter? hva med dere som har tisper som har fått valpekull?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan være smart :icon_confused: Mamma sydde om en ullgenser til Chanti, men det satt seg mye snø fast i den, så følte ikke det hjalp så mye. Ble ganske kaldt og ekkelt under magen:hmm: Det ble også litt slapp etter aktiviteten. Så ønsker noe mer solid, på en måte.

Men for fintrøing er det nok flott :whistle: hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det tynne Bot dekkenet og synes ikke dekker noe godt under magen.. Ellers synes jeg det tynne bot dekkenet er akkurat passe varmt. Hunden dør ikke av varme selv om hun springer/ er i aktivitet. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns generelt at BOT-dekkenet har nokså dårlig passform, og at det dermed ikke egner seg så godt til å brukes når hunden løper i skogen o.l. Noen hunder passer jo selvfølgelig bedre til dekkenet enn andre, men allikevel. BOT-dekkenet dekker veldig dårlig under magen.

Og jeg som hadde håpet at dette var en tråd du hadde startet fordi du frøys på puppene dine! *skuffet*

:icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det ikke en "sydame" eller en sybutikk som tar syoppdrag i nærheten da? Eller noen du kjenner som kan sy for deg? Jeg syr endel selv til hundene, og det er ikke såå vanskelig.

Kan jo undersøkes iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en body til en av mine hunder etter operasjon. Veterinærene har nok de til de aller største også. Den var hel under hele buken og funket bra, men den er ganske tynn og blir fort våt så jeg sydde en som hun kunne ha utenpå av et tynt vannavstøtende stoff. Det var ganske enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha Silje, må nok skuffe deg. Denne ganger gjelder det nok ikke mine pupper. :lol:

:) ja der var 8 stk bestilt, og to til meg selv! Takk! :)

Mailin: Så bra at det passer din hund! Da er det kanskje håp alikevel! :) Hun er 65 cm , målte nå, over ryggen, veier 36 kg og 85 cm brystomkrets. Hvor kjøpte du ditt hen? Har du str XL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurtta pro dekker godt, kjøpte 65 cm til casper, dekket så godt at tissen ble dekket og. Så leverte det tilbake. Men for en tispe er jo det supert da.

Okei. Har siklet litt på det dekkenet en stund, men ut ifra bildet ser det ut som de bare dekker under brystkassen. Men kanskje det går lengere i virkeligheten. Bare synd at 65 cm er utsolgt :) Men skal legge det i forslaget sammen med de andre. Thanks :lol:

Fikk et tips om dette: link til jakke

Det ser helt topp ut, så har skrevet mail og spurt om pris og sånnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurtta Pro-dekkenet går langt bak og dekker det meste. Eventuelt så har man jo den vind-/vanntette fleece"jakken" til Hurtta, den går også ganske langt bak på magen. Orry kan ikke bruke den jakken fordi den går for langt bak, og den kan jo ikke "tilpasses" sånn som Pro-dekkenet heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha Silje, må nok skuffe deg. Denne ganger gjelder det nok ikke mine pupper. :)

:) ja der var 8 stk bestilt, og to til meg selv! Takk! :)

Mailin: Så bra at det passer din hund! Da er det kanskje håp alikevel! :) Hun er 65 cm , målte nå, over ryggen, veier 36 kg og 85 cm brystomkrets. Hvor kjøpte du ditt hen? Har du str XL?

Hun har XL ja, finner ikke måleband så vet ikke helt hvor stor hun er rundt brystkassa og hvor lang hun er, men kan se om jeg finner det i morgen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Har siklet litt på det dekkenet en stund, men ut ifra bildet ser det ut som de bare dekker under brystkassen. Men kanskje det går lengere i virkeligheten. Bare synd at 65 cm er utsolgt :) Men skal legge det i forslaget sammen med de andre. Thanks :lol:

Fikk et tips om dette: link til jakke

Det ser helt topp ut, så har skrevet mail og spurt om pris og sånnt.

De så kjempebra ut. Eneste er at jeg skulle ønske de dekket mer av lårene bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Har siklet litt på det dekkenet en stund, men ut ifra bildet ser det ut som de bare dekker under brystkassen. Men kanskje det går lengere i virkeligheten. Bare synd at 65 cm er utsolgt :) Men skal legge det i forslaget sammen med de andre. Thanks :lol:

Fikk et tips om dette: link til jakke

Det ser helt topp ut, så har skrevet mail og spurt om pris og sånnt.

Jeg skulle ønske det ikke var fleece inni... Fester seg fort snø i det om de løper i løssnøen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja svart til hanner og rosa til tisper. :icon_redface:

Jeg elsker rosa hundeutstyr jeg! Norma har en del rosa ting, og jeg velger gladelig rosa til henne om jeg har muligheten. Rosa til meg selv? NEI. Rosa til hunden? Yay :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...