Gå til innhold
Hundesonen.no

Letohallen 13. og 14. Februar

Midas

Recommended Posts

• Svar 56
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Bare 24 bernere,veldig rart :icon_redface: Vi har fått dommerendring,men det visste vel ingen når påmeldingsfristen gikk ut? :lol:

Jeg tror Astrid Indrebø er en kjempefin dommer :)

24 er ikke så mange, men det var få i Exporamahallen også - kanskje bernerfolket begynner å bli mettet av utstillinger?

Nei, dommerbyttet kom etter påmeldingsfristen. Hun dømte spesialen til Øvre Romerike i fjor, så du kan jo se hva hun gjorde da. I korte trekk Ola BIR og Lina BIM, om jeg ikke husker grasat feil. Hannhundcertet til Xerxes Xavier av Hiselfoss (broren til X'en), Even CK i veteran og BIM veteran (og vi var ikke alene i klassen!), tispecertet til Bernerdalen's Bijou. Hun liker størrelse og grove typer, og er veldig opptatt av sunnhet, anatomi og bevegelser. Altså, hun går ikke bare på type, de skal ha anatomien på plass også. Fryktelig synd jeg ikke meldte på, for hun likte X'en kjempe-kjempe godt selv om hun nesten bare passet den dagen. Men, jeg holdt av helga for å fly på visninger...

Skrevet

Jeg skal ikke skrive i de ringene som først var planlagt allikevel, fordi boxerklubben er noen h**er. NÅ er jeg sint, nå. Drittfolk! Håper dere leser dette!

Ikke? Hva skjer? :lol:

Er det ingen som har PM fra basenjiklubben? :) Som klarer å finne det på NKK sine sider eller no? Basenjiklubben har en ring på søndagen, ring 9. Lundii har oppmøtetid klokka 09.00 på søndag, med 14 hunder i ringen før henne, så det blir vel nærmere 10, tenker jeg. Per-Erik Wallin som dømmer. :icon_redface:

Skrevet

Jaja,grovt og stort...vi reiser da bort dit uansett :lol:

Jeg ville helt klart dratt med Gross'en - husk at ikke Ola er den som ruver høyest i bernerringen også, og type og anatomi er noe Gross også har. Han har da beinstamme, selv om stammen ikke er så lang :icon_redface:

Skrevet

Ikke? Hva skjer? :icon_redface:

Bah, kan ta det på msn? Anyways, jeg skal skrive for basenji og corgi, så det er vel ikke så halvgæærnt. Jeg blei bare så lei meg, for jeg hadde gleda meg sånn til å skrive for boxer og bullmastiff. Bella skal stille, jo. Jeg får ikke sett ho i ringen. :lol: (og ja, det gråter jeg faktisk litt av. *tørke tårer* )

Skrevet

Jeg ville helt klart dratt med Gross'en - husk at ikke Ola er den som ruver høyest i bernerringen også, og type og anatomi er noe Gross også har. Han har da beinstamme, selv om stammen ikke er så lang :icon_redface:

Nå er Ola i en egen klasse da :lol: Men Tjukkågo kommer med stutt-stamme beina sine han :)

Bah, kan ta det på msn? Anyways, jeg skal skrive for basenji og corgi, så det er vel ikke så halvgæærnt. Jeg blei bare så lei meg, for jeg hadde gleda meg sånn til å skrive for boxer og bullmastiff. Bella skal stille, jo. Jeg får ikke sett ho i ringen. :P (og ja, det gråter jeg faktisk litt av. *tørke tårer* )

:) Klemmer hardt på en Sopp

Skrevet

Sopp: Ta det på msn i morgen? (evt seinere i dag blir det vel) Så ikke svaret før nå, og nå skal jeg soveeh. :P Dumme teite boxerklubben, men, du må få noen til å ta bilder for deg så blir det kanskje litt bedre? Jeg håper på å være bøtteballett jeg da, selv om jeg mest sannsynlig blir parkeringsvakt. :)

Skrevet

Gruppe 1 går på søndagen..

Susanne

Tusen takk! Er det mulig å finne ut når de forskjellige rasene går? Ligger det en PM ute el?

Skrevet

jeg skal stille cavalier på søndagen og fikk PM i går :aww:

De som er interessert i PM'en kan prøve å se om denne virker :whistle:

Tusen takk! Er det mulig å finne ut når de forskjellige rasene går? Ligger det en PM ute el?

Bare å lese hele tråden det. :ahappy:

Skrevet

Skal Villa være med? :ahappy:

Nei, hun stiller jeg kun på internasjonale utstillinger og evt. spesialer ettersom hun har de to små certene hun trenger :whistle: Hun skal derimot stilles i Bø neste helg.

Skrevet

Nei, hun stiller jeg kun på internasjonale utstillinger og evt. spesialer ettersom hun har de to små certene hun trenger :ahappy: Hun skal derimot stilles i Bø neste helg.

Jeg trodde kanskje dette var Bø utstillingen :aww: Er ikke så oppdatert på dette med letohallen og hva de forskjellige utstillingene kalles :whistle:

Skrevet

Jeg trodde kanskje dette var Bø utstillingen :ahappy: Er ikke så oppdatert på dette med letohallen og hva de forskjellige utstillingene kalles :whistle:

Den har vel egen tråd tror jeg :aww: Kan hende Saeta blir med til Leto, men vi får se. Trenger å trene fellesdekk med skjult fører og litt forskjellig.

Skrevet

Gratulerer! :)

Når ca var utstillingen forresten over i dag? Prøver å få avtalt transport hjem i morgen, så greit å vite sånn ca om noen vet :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvordan ser deres morgenrutiner ut med valp/hund før dere skal på jobb? Ønsker å høre litt hva andre gjør. valpen vår våkner som regel mellom 06-06.30. Vi tar han da ut i ca 15 min slik at han får gått på do, når vi kommer inn igjen så leker vi litt og trener på kommandoer før han får frokosten sin, så er det litt ut på do igjen før vi går inn, får litt hjernetrim og så er det inn i valpebingen når vi reiser på jobb. Hvordan legger dere opp starten av dagen deres?
    • @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...