Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvis du kunne slippe

Huldra

Recommended Posts

Skrevet

Hvis du kunne velge to-tre ting du kunne få slippe å gjøre resten av ditt liv, hva ville det vært? At du slapp, ville ikke hatt noen andre konsekvenser enn nettopp at du slipper å gjøre det. Det må altså være noe du i utgangspunktet MÅ gjøre. Ergo kan du ikke si at du feks vil slippe å miste noen dyr..

Jeg tror jeg ville valgt å slippe å dusje (det må være noe av det desidert kjedeligste som finnes). Jeg ville valgt å slippe å spise (hadde jeg fått lov, hadde jeg hatt en mick-key i magen for lenge siden!), eller så ville jeg slippe å lage mat - noen gang, ingenting!

Skrevet

Morsomt!

Enig med dusjinga, jeg ville sluppet å pusset tennene og jeg ville sluppet å barbere meg (bare vært uten unødvendige kroppshår!).

Tror kanskje jeg ville gått for det :whistle:

Skrevet

Sove? Eller, jeg vil kunne sove hvis jeg ville, men jeg vil slippe å måtte sove. :whistle: Tenk så mye mer tid jeg ville fått!

Skrevet

Åh, hallo, det er jo kjempelett! Jeg ville sluppet å rydde og ta oppvask og søppel resten av mitt liv. Å vaske kan jeg godt gjøre så lenge det faktisk er ryddig på forhånd, men pleeease, la meg slippe den evige ryddingen. Og klesvask. Altså den typen huslige sysler. Alt søppel skulle forsvinne av seg selv, alt av hundehår og støv - nada -, tallerkner og klær skulle vært rene hele tiden. Dusje er jo deilig så lenge man har nok varmt vann og varmt bad, og å spise er jo en av livets store gleder.

Skrevet

Morsomt!

Enig med dusjinga, jeg ville sluppet å pusset tennene og jeg ville sluppet å barbere meg (bare vært uten unødvendige kroppshår!).

Tror kanskje jeg ville gått for det :whistle:

Slippe å barbere meg står vel på lista mi også (det må være at jeg hadde sluppet unødvendig kroppshår).

Eller å slippe og støvsuge og vaske bord og benker (pga hår).

Egentlig bare slippe alt hår jeg ikke ønsker å ha noe med å gjøre :wub: (bikkjene har å slutte å røyte så mye som ett hårstrå).

Skrevet

Åh, for en fantastisk ide! Har masse ting jeg vil slippe jeg! :whistle:

1. Slippe å vaske og rydde huset, alt skal bare magisk svosje på plass og alle hybelkaniner skal plukke med seg rot og be gone! *drømme*

2. Vil slippe å rette! Ok, dette kan jeg kanskje ordne med å finne en annen jobb, men jeg liker jobben min da, bare er såååå kjedelig og tidkrevende med retting!

3. Vil slippe å betale regninger!

Skrevet

1. Sove!

2. Rydde, vaske, skifte sengetøy, tørke støv osv

3. Betale regninger

Dusjing vil jeg ikke være foruten, jeg syns ingenting er mer deilig enn en god dusj hver dag :whistle:

Skrevet

Jeg vil slippe husarbeid, og som Monica nevnte - barbering. Det er så kjedlig det :whistle:

Skrevet

Ååå, det hadde vært kult :whistle:

Jeg ville slippe...

1. å barberere meg

2. alt som har med toalettbesøk å gjøre.. :wub:

3. å tenke på regninger/penger

Skrevet

Noe jeg vil ha med på lista mi selvfølgelig, er den mnd'lige uka.

JAA! Hvordan kunne jeg utelate det! Skulle gjort mye for å slippe det dritet der jah!

Skrevet

Ååå, det hadde vært kult :whistle:

Jeg ville slippe...

1. å barberere meg

2. alt som har med toalettbesøk å gjøre.. :wub:

3. å tenke på regninger/penger

Håper du snakker om ben og armer, ikke skjegget :aww:

Sånn helt raskt, ville jeg slippe

1. å rydde

2. samme som deg, regninger og penger

3. gå på do (det inkluderer selvsagt at mensen opphører permanent)

Skrevet

Ååh, jeg vil slippe å sminke meg! Er så kjeeedelig, men jeg ser såpass mye bedre ut med enn uten :wub: Ellers vil jeg slippe å jobbe (bruke tiden min på hund og frivillig arbeid i stedet!), også vil jeg slippe alt husarbeid :whistle:

Skrevet

1. Slippe regninger

2. Slipper den månedlige :whistle:

3. Slippe å rydde

...virker som det er veldig mye av de samme ønskene her, rare greier :wub:

Skrevet

Å slippe å vaske håret hadde vært veldig kjekt.

Å slippe å gråte hadde vært kjempefint.

Å slippe å måtte jobbe hadde vært veldig fint. Det måtte jo også ha vært pga at man var økonomisk uavhengig :whistle:

Skrevet

LEKSER!

Egentlig skole generelt. Og jeg ville sluppet å trene.. bare hatt perfekt kropp liksom.

Også ville jeg sluppet å barbere meg, og rydde.

Å, en siste! Jeg ville sluppet å KLE PÅ MEG. Jeg hater det.

Skrevet

1. Å slippe sykehusopphold, tannlegen og alt som har med sprøyter å gjøre. Definitivt.

2. Å slippe å pakke ut bagasjen etter at man har vært borte. Det er gørr kjedelig og slitsomt for en lat person som meg..

3. Og tenk å slippe alt av eksamner? Det hadde vært noe det :) Og slippe å tenke over penger, altså ha det man trenger.

Skrevet

Jeg ville slippe å reise jeg. Ikke at jeg ikke ville dra noe sted men jeg vil slippe selve reiseveien, gjerne bare stå inne i stua mi ferdig påkledd om morran, knipse i fingrene, og så i samme sekund befinne meg på ved siden av pulten min på jobb! Og tenk å bare holde et tak i ørene på hundene og knips være på utstilling eller treningsplassen eller bare på et sted det er fint å gå tur. Litt sånn Harry Potteraktig altså, immivere er kanskje det heter? Tenk så mye tid jeg hadde spart! :)

Skrevet

Åh, og så vil jeg slippe å flytte.. Det er så utrolig kjipt. Kan godt bytte bolig liksom, men slippe selve flyttingen, pakkingen, nedvaskingen, oppakkingen, bæringen osv osv.. Er helt grusomt.

Skrevet

1.Slippe tannlege besøk

2.Slippe å betale regninger

3.Slippe vekkeklokker og så sniker jeg meg til en til..slippe husarbeid :)

Skrevet

1. Slippe den månedlige, helt klart!

2. Slippe å betale regninger/skatt

3. Slippe å trene for å vedlikeholde kroppen!

Jeg lever gjerne resten av livet mitt alene uten oppvaskmaskin, om jeg slipper å blø hver måned, tvert!! :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...