Gå til innhold
Hundesonen.no

Thomas & Diablo

bisQuit

Recommended Posts

Skrevet

Hei.

Ser folk har for vane og introdusere seg her på siden så får vell legge ved noen små ord om meg og mitt. Er 25 år gammel og har nylig flyttet til nordfjordeid i sogn og fjordane. Har i hele oppveksten vert preget av omgang med hunder og andre dyr. Har selv hatt en engelsk cockerspaniel tispe i snart 6 år som desverre måtte bli hjemme med mor og far da eg flyttet på grunn av tilknytninger til hjemplassen og personene der nede.

Da savnet etter en turkamerat begynte og melde seg begynte eg raskt og sjekke ut ny raser og fant etter kvart ut at Samojed var hunden eg ville satse på da eg selv liker og tilbringe mye tid ute. Så 20 februar blir det nå henting av Samojed hund " Diablo "

Jobber og litt med og sette istand en ny blogg for dem av dere som har interessen av og følge vår fremgang i skog og mark eller på aquility banen og sist men ikkje minst i utstillings samenheng.!

-Thomas

Skrevet

Velkommen skal du/dere være! :D Håper du vil trives her! Samojeder er utrolig herlige!! :lol:

Gleder meg til bilder og å følge med på bloggen deres! ;)

Skrevet

Velkommen! Blir spennende å se hvordan samojed egner seg til agility! :wub: Og gratulerer med valp, han var suupersøt, vedder på du gleder deg masse til å få ham i hus! :D

Skrevet

Nowisclee : Har hørt at samojed i aguillity vist nokk skal være veldig bra siden hunden elsker og jobbe. Men hvordan dette blir vil vell strengt tatt bare tiden vise :icon_redface:

Henriette: Sykkylven er jo bare eit lite steinkast lenger nord :devilbanana: hehe eventuelt eit par kast.

Og ellers retter eg bare ein generell takk til dere som liker hunden =)

Skal prøve og få lagt ut noen nye bilder nå til helga (6uker)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hvis hun spiser opp maten er det vel bare å enten gi henne mer, eller mer energirik mat? Høyenergifôr for jakthunder er for eksempel et godt alternativ.
    • Maten blir som oftest spist opp med en gang. Jeg har sett at hun spiser både tørr for og vom men hun spiser ikke nok siden hun fortsatt er undervektig. Skal bestille en time hos vetrinæren.
    • Mat fremme hele tiden er generelt en dårlig metode for småspiste hunder. Noen få, små måltider om dagen er bedre.  Antar du har testet med vårfôr og råfôr også.  Jeg ville nå uansett tatt en tur til dyrlegen og utelukket at det er noe galt, og få en profesjonell vurdering på om hunden er undervektig eller bare naturlig tynn.
    • De får mat til forskjellig tidspunkt. Hunden virker helt frisk og rask. Ellers hadde jeg tatt hun med til veterinæren alt. Når jeg gir henne godbiter vil hun alltid ha.  Hun er også lavere enn rasestandarden i mankehøyde og er ellers liten på alle områder.
    • Parasitter er det ikke da hun også lever med andre hunder og de er normalvektige. Ellers hadde de også blitt smitta. Hun får lik mat som de andre. Noen ganger er det mat fremme hele dagen mens andre dager blir det spist opp. Har ikke merka noen forskjell men gjør dette for at det skal være en forandring. Har prøvd flere for. Burde jeg da dra til dyrlegen for å sjekke stoffskifte?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...