Gå til innhold
Hundesonen.no

Å treffe en sonis


Djervekvinnen

Recommended Posts

Tja.. er ikke så veldig flink til å løpe bort å si hei til de jeg ser, så har sett mange(som jeg ikke helt husker nickene på) Men tror ihvertfall jeg så Anette sin Amiga?

Du fløy forbi meg og Amiga på vei ut av d4a iår iallefall ;)

Vi så deg men var litt overlastet og bare fortsatte videre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 144
  • Created
  • Siste svar

sikkert flere, men nå kommer jeg ikke på flere :P

Og den som kjente igjen whippetippen med navn og det hele og kom bort og sa hei og til og med presenterte seg som Tøfflus, se den har du glemt ja.... snufs...

Believe you me, du er ikke en person man glemmer! :lol:

Selv ikke etter X antall flasker (dunker?) vin og sjampis :lol:

Mai underhode ikke forstå...

*meeeen, siden mitt trøtte, schtøgge morratryne var det første du møtte etter alle disse flaskene dine er det kanskje ikke så rart at jeg er uforglemmelig :lol: *

*fnis* Glemmer ikke mitt første møte med Tøfflus jeg heller. Ut av bilen kom en dame som så rimelig streng og bisk ut, og jeg lurte på hva i alle dager jeg hadde begitt meg ut på.

Men atte.... :icon_confused:

SandyEyeCandy har jeg stått rett ved siden av når hun snakket med Tøfflus :lol: ,

Uhø...jeg dukker visst opp i flere sammenhenger her jeg... Sånn linseluswannabe eller noe :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fløy forbi meg og Amiga på vei ut av d4a iår iallefall ;)

Vi så deg men var litt overlastet og bare fortsatte videre :P

aha, var litt usikker, for var bak dere da jeg oppdaga det, også tenkte jeg tanken på å løpe tilbake til dere, men det ble med tanken gitt :P

Og den som kjente igjen whippetippen med navn og det hele og kom bort og sa hei og til og med presenterte seg som Tøfflus, se den har du glemt ja.... snufs...

:o det skjedde så utrolig mye at det gikk rundt for meg den dagen, traff så mange fra hunden.no som også presenterte seg og så ble alt bare kluss! men når jeg tenker hardt etter, så minnes jeg faktisk ordet "Tøfflus" ble nevnt gitt! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandeyecandy: Traff jeg vel på et sonetreff en gang og husker at jeg synes hun var kjempe skummel dame.

:lol: Så søt du er

Jeg husker faktisk ikke første gangen jeg traff deg jeg..

Første gangen jeg møtte Sandra var hun så opptatt av å skravle at hun dyttet en skje med is i munnen min for å stoppe diverse spørsmål fra meg. Jeg husker jeg tenkte :blink:

:lol:

Men det er lenge siden, 2003 eller no?

Første gang jeg møtte Maria (Whoopsis) var da vi kom på samme sporgruppe på Sølenkurset for to somre siden. Da ventet hun på et lite ekorn og tiden gikk sååå sakte. Og jeg fikk tafset veldig mye på Ellas ører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohooi! *minner

Første sonisen jeg møtte var vel EuroPia, av den enkle grunn at hun er god venninne av meg.

Av soniser jeg har møtt ellers: SoppenCamilla, Siri Eveline, Siri(jeg presterte å sitte meg i soloen hun hadde sølt utover benken på NordiskV-10) , Monica, Nowisclee, Benedicte, Cattn (høhø), Powers, Bambi, Caroline, JeanetteH, Tøfflus, Yodel, Toril bumpet jeg ani når jeg slepte ett bur med Caius oppi på NordiskV-10, Ingvild har jeg møtt, for hun gikk sammen med Benedicte, Emilie har jeg møtt, MegaMarie, Riot! , Pippin&Symra, SaraS, Bananen, Trym&Tuva, SandyEyeCandy har jeg stått rett ved siden av når hun snakket med Tøfflus :lol: , Enits! , Roma, Eli Andrea, Wildah,

*se om jeg kommer på flere*

Kremt, kremt...

Var du SÅ full på Nesbyen i fjor? HA HA HA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dypt og inderlig fornærmet på opp til flere her, og for at ingen skal bli like fornærmet på meg nekter jeg å ramse opp navn.

Møtt mange. Tror faktisk det mest minneverdige sonetreffet for min del var når vi grillet pølse på bål oppi skogen et sted. Spesielt fordi Marianne skulle være kartleser. Det ble en lang tur :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene... Jeg har møtt veldig, veldig mange soniser, både fordi jeg gjerne lurer dem med på ting, og fordi jeg er mye rundt med disse bikkjene mine.

Marianne (*Marvin*) blei jeg kjent med for mange år siden da hun dreiv og flørta med bestisen min. At de seinere blei kjærester og samboere visste vi ikke at skulle skje da, og at jeg egentlig overtok Marianne og glemte Alex litt, det visste vi i alle fall ikke at skulle skje! :lol: Det rare er at vi neppe hadde hatt noe som helst kontakt idag hadde det ikke vært for hundene våre, enda så glade vi er i hverandre. :heart:

Maria (Whoopsis) traff jeg vinteren 2009 fordi hun hadde skrevet på hunden.no at Ella var sånn utageringsmonster. Hah, en sånn en kan vi gå på tur med, tenkte jeg og tok kontakt. Aiko har elsket sin Ella siden. :)

SFX traff jeg da vi begynte å studere sammen i 2003. Kiyomi (Anette) blei jeg kjent med da hun sendte meg en e-post fordi Aiko og Kiyomi burde bli venninner. Inu er sekretær i shibaklubben, Caroline, SusanneL, Siri og JeanetteH har jeg truffet på utstilling.

MegaMarie kom hjem til meg før Dogs4All i fjor, og disse har jeg truffet på sonentreninger, stevner og gjennom sånne sosiale ting: Benedicte, Ingvild, Siri Eveline, Line, rottmaneier, Monab88, Tøfflus, Monica, Monica123, MonicaT, Papillon, Nirm, AnetteH, Carina, SoppenCamilla, MaritaS, Michellus, Enits, Lola Pagola, Yodel, Lill, SaraS, DoffeGuttenmin, Margrete, Synnøve, Hapzen, *Marianne*, Marie, toya, Bikipile, Maren, HHC, Simira, HundeHeidi, Anette, Argyr, Toril, Maria, borderen, pippin, MonicaT, -Therese-, Theserere, Miriam, bananen, TonjeM, Belgerpia, Kensington Gate, Bøllefrøken, LivB, Kaja-T&C, Ida og Ia, og så har jeg såvidt sagt hei til 2ne.

Det er de jeg kommer på, og så har jeg sikkert glemt noen. Det er ikke vondt ment! :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene... Jeg har møtt veldig, veldig mange soniser, både fordi jeg gjerne lurer dem med på ting, og fordi jeg er mye rundt med disse bikkjene mine.

Marianne (*Marvin*) blei jeg kjent med for mange år siden da hun dreiv og flørta med bestisen min. At de seinere blei kjærester og samboere visste vi ikke at skulle skje da, og at jeg egentlig overtok Marianne og glemte Alex litt, det visste vi i alle fall ikke at skulle skje! :lol: Det rare er at vi neppe hadde hatt noe som helst kontakt idag hadde det ikke vært for hundene våre, enda så glade vi er i hverandre. :heart:

Maria (Whoopsis) traff jeg vinteren 2009 fordi hun hadde skrevet på hunden.no at Ella var sånn utageringsmonster. Hah, en sånn en kan vi gå på tur med, tenkte jeg og tok kontakt. Aiko har elsket sin Ella siden. :)

SFX traff jeg da vi begynte å studere sammen i 2003. Kiyomi (Anette) blei jeg kjent med da hun sendte meg en e-post fordi Aiko og Kiyomi burde bli venninner. Inu er sekretær i shibaklubben, Caroline, SusanneL, Siri og JeanetteH har jeg truffet på utstilling.

MegaMarie kom hjem til meg før Dogs4All i fjor, og disse har jeg truffet på sonentreninger, stevner og gjennom sånne sosiale ting: Benedicte, Ingvild, Siri Eveline, Line, rottmaneier, Monab88, Tøfflus, Monica, Monica123, MonicaT, Papillon, Nirm, AnetteH, Carina, SoppenCamilla, MaritaS, Michellus, Enits, Lola Pagola, Yodel, Lill, SaraS, DoffeGuttenmin, Margrete, Synnøve, Hapzen, *Marianne*, Marie, toya, Bikipile, Maren, HHC, Simira, HundeHeidi, Anette, Argyr, Toril, Maria, borderen, pippin, MonicaT, -Therese-, Theserere, Miriam, bananen, TonjeM, Belgerpia, Kensington Gate, Bøllefrøken, LivB, Kaja-T&C, Ida og Ia, og så har jeg såvidt sagt hei til 2ne.

Det er de jeg kommer på, og så har jeg sikkert glemt noen. Det er ikke vondt ment! :flowers:

Du glemte Kiyomi :P

Edit, jeg trenger briller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi som bor i nord blir jo litt sånn "uttafor". Men når jeg tenker meg om har jeg truffet noen av dere. Mitt første "møte" med Djervekvinnen var at jeg ga bort et dekken. Enten her inne eller på Canis. Men jeg traff jo ikke henne da, Det bare putta jeg i postkassen hennes. Senere har vi møttes et par ganger. Synd at hun nå bor litt langt unna.

Machte tok vel kanskje kontakt med meg hun. Hun er forresten en skapboxerjente. Hun tør bare ikke ta det siste steget til å eie en;) Hun er fast inventar på våre ukentlige boxertreff. Der har hun med seg springeren sin som egentlig tror den er boxer. Machte er den hyggeligste jenta ever!

Og når jeg tenker meg om har jeg truffet et par av dere på NKK Kristiansand. Nowisclee blant annet og Tøfflus blant annet.

Og så er det noen av dere jeg ikke har møtt men som jeg føler jeg kjenner fordi jeg har vist av de i hundre år. Jaktlykke er en av dem.

Og meg! :) My hadde heller ikke problemer med å komme inn i boxergjengen husker jeg, hun syntes bare det var stas med hunder som hadde litt fart i beina og som kunne leke litt heftig jaktlek *ler* Jeg er utrolig skjenert, men syntes det var "lett" å komme å møte deg og boxergjengen. :) Og herlige lille salukitutta da, makan til herlig vesen! <3

Jeg har til nå bare møtt KristinR, Lill, Betty, Tore, Toya. Og snakket i telf med Lotta. Troooor ikke det er flere.. (ihvertfall ikke fler som er aktiv på formuet) Men som Krisin sier, så føler jeg at jeg kjenner mange flere her pga at jeg har vært her i så mange år. Særlig de som har vært her like lenge. Jeg hadde nok glidd lett inn møter med mange av dere. :)

... Og aussieglis noen ganger? :) Har vel møttes et par ganger i maskinisten mener jeg å huske. My og Hera gikk jo fint overens når de fikk løpe løs sammen på jordene. Også har vel My truffet den 2. doberen din og? (husker ikke navnet.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

hmmm har truffet ganske mange soniser jeg.. Noen i sosiale sammenhenger, noen i kurssammenheng enten som instruktør eller deltager, noen har jeg dømt i konkurranser, noen på stevner. Tror ikke jeg skal begynne å ramse opp alle, men jeg er ganske sikker på at jeg har veldig høy "treffprosent" i forhold til hvor mange som ikke vet at de har møtt meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm, jeg er jo relativt ny her..

Har fått noen tilbakemeldinger fra folk som så oss på Stord - de fleste kjente vel igjen Monti. Men jeg husker ikke hvem alle var, bare Cecce (?) og fine dalmisen.. :) Ellers har jeg funnet et par stk her inne som jeg har kjent fra før av. Og når vi var og hilste på Dream stod plutselig Marthe der og sa hei og presenterte seg.. :D Men ellers trooor jeg ikke jeg har møtt noen..

Du vet hvem jeg er.

Har trent mye agi med staffen min Tyson. Det var jeg som ikke lot merke til at Obelix (den brune blandingshunden min) hadde klatret ut av takluka på bilen min og igangsatte sin egen lekegruppe sammen med den gamle hunden din og en annen hund som så nesten helt lik ut. Jeggikk bare gikk forbi selv om du gjentatte ganger spurte "Er dette din hund?" Og jeg svarte, uten å se etter: "Ja, det er min hund." og trodde du mente staffen. Den brune tornadoen sammen med de andre brune tornadoene, så jeg ikke :P Ringer det en bjelle? :D

C.J. vet du vel også hvem er. Hint: Hun har nettopp fått seg belgerbebis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet hvem jeg er.

Har trent mye agi med staffen min Tyson. Det var jeg som ikke lot merke til at Obelix (den brune blandingshunden min) hadde klatret ut av takluka på bilen min og igangsatte sin egen lekegruppe sammen med den gamle hunden din og en annen hund som så nesten helt lik ut. Jeggikk bare gikk forbi selv om du gjentatte ganger spurte "Er dette din hund?" Og jeg svarte, uten å se etter: "Ja, det er min hund." og trodde du mente staffen. Den brune tornadoen sammen med de andre brune tornadoene, så jeg ikke :P Ringer det en bjelle? :D

C.J. vet du vel også hvem er. Hint: Hun har nettopp fått seg belgerbebis

Bor du i området her? :blink:

Jeg tør enda ikke å lage noe liste :aww: Det hadde vært mye lettere å svart for 5-6 år siden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjent igjen flere folk fra hundesider, iallefall på Dogs4all, men ville ikke falt meg inn å gå bort, kjenner jo ikke vedkommende overhodet. :lol: (Og iallefall lite sannsynlig at de hadde visst hvem jeg var uansett).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet hvem jeg er.

Har trent mye agi med staffen min Tyson. Det var jeg som ikke lot merke til at Obelix (den brune blandingshunden min) hadde klatret ut av takluka på bilen min og igangsatte sin egen lekegruppe sammen med den gamle hunden din og en annen hund som så nesten helt lik ut. Jeggikk bare gikk forbi selv om du gjentatte ganger spurte "Er dette din hund?" Og jeg svarte, uten å se etter: "Ja, det er min hund." og trodde du mente staffen. Den brune tornadoen sammen med de andre brune tornadoene, så jeg ikke :P Ringer det en bjelle? :D

C.J. vet du vel også hvem er. Hint: Hun har nettopp fått seg belgerbebis

Hahaha. Jeg vet hvem du er, huska bare ikke navnet ditt. Glemte C.J. også. Men det tells liksom ikke som å treffe en sonis synes jeg :P

Og jeg husker VELDIG godt episoden. Hahaha. Himmel og hav så overlegen du virket. "Jepp, han er min og veldig fin. Vi er så fine at jeg overlegent spaserer rett forbi" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...