Gå til innhold
Hundesonen.no

Å treffe en sonis


Djervekvinnen

Recommended Posts

  • Svar 144
  • Created
  • Siste svar

MegaMarie: emmm... husker så godt første gang jeg traff henne. Jeg så henne på ag trening på stend og kjente henne igjen pga hun kastet den rosa votten til pappillonen sin.... jeg hadde lest om det på sonen samme dag :D. Gangen etterpå traff jeg henne på tur med Charliotte og Spinoza, jeg trodde egentlig Marie var kjempeskummel og turde nesten ikke snakke med henne. Nå er vi kollegaer og reiste nettopp tur/retur i samme bil til D4A!

Hahah, var jeg kjempeskummel? :lol: Hva har jeg gjort for å få et slikt rykte på meg? :o Haha, jeg syns egentlig det er litt kult, for alle andre mener jeg er så uskyldig.

Siden mitt forrige innlegg har jeg møtt utrolig mange soniser, og dette blir veldig langt om jeg skal nevne alle :P Men jeg kan si at inntrykket mitt av alle er at de er utrolig koselige og hyggelige mennesker :ahappy: Selv om noen kanskje kan skremme en på nettet med å være brutalt ærlige eller andre ting, så er de faktisk veldig snille og hyggelige mennesker likevel :ahappy:

Ellers så må jeg få hedre Sandra litt til, som tok meg i mot med åpne armer da jeg i fjor reiste til D4A helt alene, min aller første tur til Oslo, og holdt meg med selskap da jeg ankom med toget i Oslo veldig tidlig lørdagsmorgen! :D Ga meg mat der jeg kom sulten frem etter nattoget, tok meg med på min første oppdagelses tur i Oslo (tror ikke hun la merke til at jeg ikke helt fulgte med på hva hun sa der jeg så Slottet i Oslo for første gang) Støttet meg der jeg fikk panikk når jeg fant ut at Blondie ikke hadde vaksinen hun trengte. Siden dette har hun alltid vært en person jeg har gledet meg til å treffe igjen på utstillinger :D:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyl! Nå hoppet hjertet over et slag. Jeg starter å lese fra post 1, og skummer meg nedover. Kommer til en post der Raksha sier at hun "venter på basenjivalp nå". WHAT! Også har hun ikke fortalt det til meg !???!? :frantics:

...tok litt tid før jeg skjønte at det var en gammel tråd, og at det var nå to år gamle Kaskebass hun mente :lol:

Jeg har truffet de fleste på utstillinger eller som valpekjøpere/ event. basenji interesserte på besøk hos oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når jeg tenker meg om har jeg truffet et par av dere på NKK Kristiansand. Nowisclee blant annet og Tøfflus blant annet.

Kanskje ikke så rart du fant oss, en med rød korthårs saluki og en med rød korthårs wannabe-saluki, også kalt etnahund :lol:

Tøfflus møtte jeg siden hun drev og gikk tur i skogen MIN, og da måtte vi jo nesten gå tur sammen.

DIN skog! Du finnes jo ikke kjent der du som ikke vet hvor eventyr-skogen er engang :icon_confused:

Og det er vel de jeg har møtt og kjenner siden jeg er slik ein beskjeden person som ikke springer bort til folk hverken på utstillinger, turer, hjem til dem, hjemme hos meg selv, inviterer seg selv på treninger og og og?

Eller kanskje ikke...listen er nok både lang og høy den. Noen nevnt, men ingen glemt og noen mindre glemt enn andre siden jeg frekventerer dem både titt og ofte :)

Uansett, det har hittil aldri slått feil å presentere seg som Tøfflus, alle har bare vært hyggelige når jeg sier det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synnøve: traff jeg for mange år siden.. Husker ikke om første gang var på Nesttun rett etter hun hadde fått Boris, og hun hoppet av bussen bare for at jeg skulle få hilse på lille gnomen! Men snakket med hun lenge før den tid og :)

Hapzen: Som hun sa så gikk vi på skole og vokste opp sammen :)

Lener89: "Kusinen" min.. Hun har jeg kjent siden vi begge var to små knøtt :P

MegaMarie: Møtte jeg vel på utstilling sammen med Synnøve tror jeg :P

Caroline, Møtte jeg og på utstilling og utenom, siden hun skulle sove hos Synnøve i forbindelse med utstilling.. Og jeg fikk kose Avalon :wub:

Anebanana: Møtte på ringtrening, hvor jeg klådde på Kamar.. Hilste vel egentlig ikke på deg før jeg fikk Kamar inn i genseren.. Var kaldt må skjønne! :P:D

Nowlicee (Astrid): Møtte jeg da hun var hos Synnøve en uke.. Sjokk :P Jeg var der vel i en uke jeg også nesten :P Haha..

Benedicte: Traff jeg på Utstilling på bønes, hvor jeg presenterte meg som Cattn egentlig :P

Mokken: Traff jeg vel første gang på tur sammen med Dogsa og Synk. Tror jeg:P

Powers: Utstilling.. Jeg hilste vel aldri på, sto bare å klådde på Nevø, og hun lurte på hvilken gal kjerring jeg var :P Haha

Hmm, hvem fler har jeg møtt da? :P

Var det jeg kom på! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hapzen: Kom jeg i snakk med på sonen pga begge var fra Bergen og fikk valp samtidig. Siden den gang har vi truffet hverandre ganske ofte og gått turer, selvom det har vært litt lite nå i det siste. Som hun sier så har hun prøvd å få meg med på byen i ny og ne - og jeg lover jeg snart skal være med! :D Hihi.. Nå skal hun også handle Casper på en utstiling eller to for meg :D

MegaMarie: Hadde jeg snakket litt med på sonen, helt til jeg plutselig traff på henne da vi gikk på valpekurs med Casper hos mamman hennes :D Siden den gang har vi hatt kontakt, og hun har handlet Casper på utstilling for meg. Fordi jeg er altfor pysete og tør ikke selv :icon_confused: Tusen takk, Marie! Sette veldig stor pris på det.. :)Fortsett gjerne ;) hihih...

Enitz: Traff jeg på en tur gjennom Hapzen. Vi gikk tur med valpene våre i Langeskogen. Dette var da Enitz hadde Nala :)

Spinoza: Traff jeg på en sonentur med MegaMarie, Hapzen og Spinoza. Det var en kjekk tur - ikke noe å si på farten til Hermes jaffal! :D

Synnøve: Har jeg truffet uten at hun vet det selv hihi... Så henne med mopsene sine på Stordutstillingen nå i november. Hector (?) dreiv og bjeffa etter meg og alle de andre staffene da de gikk forbi oss. Spesielt stirret han meg inn i øynene og øsnket meg langt vekk hihihi :lol:

Trym&Tuva: Har jeg bare sett på en utstilling i Bergen engang i 2011. Husker ikke helt hvilken det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber sammen med Benedicte, og så har jeg møtt Mana og Pippin når de har vært innom butikken ett par ganger. Trym&Tuva møtte jeg som hun sier på Lillestrøm. Og så har jeg vært på tur rundt Maridalsvannet med Doffeguttenmin. Alltid hyggelig å møte Soniser, alle virker så trivelige. Hvis dere noen gang er innom Tam Alna så får dere se etter meg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke møtt så altfor mange, kjenner noen soniser fra før da! Feks Vima2k og Siljus. :heart:

Ellers har jeg møtt KristinL (hun med Micko) og SD(?) på hundetreff blant annet. Og så har jeg sett Tulip flere plasser, men da har jeg selv vært ute med vofser og de er ikke akkurat stille i møte med andre hunder xD Og forøvrig løper jeg ikke etter folk på gata, det føles for dumt :lol:

Forøvrig har jeg inntrykk av at de aller aller fleste soniser er herlige mennesker :D jeg liker sonenfolket, selv om jeg omtrent ikke kjenner noen! Og jeg lærer så ufattelig mye av mange av dere! Flere av dere er som mentorer, selv om dere ikke vet det selv :lol: jeg har vokst ufattelig i mitt hundehold på den tiden jeg har vært på sonen, takket være veldig mange fornuftige, oppegående folk! Og har i dag et hundehold jeg virkelig trives med! Altså, det var ikke noe ravgæli hundehold før altså, men mye har gjort at jeg har fått meg en liten aha-opplevelse innpå her :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri: Stakkar så jeg på Bø i fjor og alt jeg fikk trøkt ut av meg er det Willy? Også tok jeg masse bilder av Willy(trudde jeg) og la ut i en bildetråd her og sa det til å med til Siri,men så viste det seg og være pappan til Willy jeg hadde tatt bilder av :icon_redface:

:lol: Stakkar liksom? Hahahhahaha, og bildene var jo fiiiine de da, og kunne godt ha vært av Willy, for det er mange som sliter med å se forskjell på de to, spesielt forfra :D.

Jeg kjenner og har truffet en hel haug med Soniser opp gjennom årene, men om noe sier HEI til meg på en utstilling, så ikke bli fornærma om jeg ser lettere forvirra ut, jeg sliter LITT med å koble hvem som er hvem når jeg er på utstilling, også skravler jeg med så mange i løpet av en utstilling at jeg er helt "huggærn" når jeg endelig kommer meg ut i bilen og skal hjem :D. Det tar fort en halvtime-time å gå fra ene enden av Letohallen til den andre liksom *ler*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har møtt flere soniser på utstillinger, men det har ikke vært så ofte jeg har tatt kontakt da jeg vet hvor opptatte folk er da. Men jeg har kost meg og sett på hundene deres!

Så har jeg deltatt på kurs, og under teorien så har jeg fått spørsmål om jeg er på sonen :) Så da fisker vi litt fram og tilbake og plutselig så 'kjenner' vi hverandre.

Jeg satt også og leste det årlige klubbladet til min hundeklubb og der fant jeg faktisk sonen-folk jeg ikke visste var medlemmer :) :) Så kanskje jeg treffer flere på klubbens arrangement framover :)

Jeg har også møtt sonen-folk på klinikken, men da presenterer jeg meg ikke. Det passer liksom ikke inn. Men jeg har også blitt 'avslørt' av kunder som spør om jeg er på sonen. Så selv om jeg er ganske 'anonym' her inne så er det faktsik noen som har lagt merke til meg :)

Jeg synes alle sonen-folk jeg har møtt har vært trivelige folk jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

De fleste har jeg møtt på treninger, treff, utstillinger osv. Husker ikke hvor mange det er lenger men en god del, Ia, Ida, AnetteH, Marie&Ellie, Whoopsis, Soppen, Monica og MonicaT, Argyros, Nirm, Michellus, Maria & Leja, SFX, RenateA, *Marvin*, Benedicte, JeanetteH, Siri, Pippin, Lill, Ingvild, Monica123, Kaja, Wednesday, Synnøve, MegaMarie, 2ne, lijenta, SandyEyeCandy osv osv

Jeg har sikkert glemt noen viktige, ikke den beste hukommelsen på meg dessverre..

Men glemmer ikke møte med Soppen, det var et resultat av Sonen-chatten, og to stk uten planer.. så da duret jeg spent ut til en frøken jeg aldri hadde møtt før. Det endte svært koselig med kjempegod kalkun med tilbehør, laget av Soppen selv :)

Møtte også da Peggy-valpen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har møtt en del soniser, iværtfall trøndersoniser, men er litt usikker på navn/nick og en del er ikke aktiv på sonen lenger :P

Husker tulip kom bort til meg på nkk trondheim, jeg kjente hu ikke igjen, damen hadde jo ikke med seg hunden jo :P Sto helt svart for meg, ante ikke hvem det var akkurat da. (litt pga. av startsnerver også da..)

Hmm...

Symra&pippin (??), SaraS, -therese-, Ingvild, Christine, KjerstiS, MarieR, Kreisle(?), themtwo, Tonje, LinL(?), lola pagola, TorillB SD, supermarvin, lompelus, KristinL, pim, tulip, Line, Dratini.

Tror det er noen flere, er litt usikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men glemmer ikke møte med Soppen, det var et resultat av Sonen-chatten, og to stk uten planer.. så da duret jeg spent ut til en frøken jeg aldri hadde møtt før. Det endte svært koselig med kjempegod kalkun med tilbehør, laget av Soppen selv :)

Møtte også da Peggy-valpen :P

Dette glemmer ikke jeg heller! I år har jeg mast og mast og mast for at jeg skal få lage kalkun og sånn igjen! :lol:

Og jeg var sååå spent! Var så redd for at vi ikke skulle ha noe å prate om! Også prata vi konstant i mange timer! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er vel de jeg har møtt og kjenner siden jeg er slik ein beskjeden person som ikke springer bort til folk hverken på utstillinger, turer, hjem til dem, hjemme hos meg selv, inviterer seg selv på treninger og og og?

Tror vel det må være mitt mest minneverdige møte-sonis-øyeblikk når du kom trampende opp til salgsboden på hundefestivalen og spurte om jeg var LinKR :lol: Og det var det jo!

Ellers har jeg møtt mange av dere de siste årene, har både vært på besøk hos og hatt besøk av, gått turer med, gått kurs sammen med og i det hele tatt skravla utrolig mye hund! Liker dere jeg :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. er ikke så veldig flink til å løpe bort å si hei til de jeg ser, så har sett mange(som jeg ikke helt husker nickene på) Men tror ihvertfall jeg så Anette sin Amiga?

ellers så;

Whoopsis - gikk i samme klasse(?) på engebråten

Kaja-T&C - hvor møtte jeg deg for første gang henner a? :P

Doffeguttenmin - hadde hester på samme stall (hauger gård)

Simira - treningstreff på Ekeberg

sikkert flere, men nå kommer jeg ikke på flere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sikkert glemt noen viktige, ikke den beste hukommelsen på meg dessverre..

Mmm, det gjorde du *fornærmet*

Tror vel det må være mitt mest minneverdige møte-sonis-øyeblikk når du kom trampende opp til salgsboden på hundefestivalen og spurte om jeg var LinKR :lol: Og det var det jo!

Jeg sa jo at jeg er beskjeden :aww: Men veldig hyggelig å være minneverdig da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*fnis* Glemmer ikke mitt første møte med Tøfflus jeg heller. Ut av bilen kom en dame som så rimelig streng og bisk ut, og jeg lurte på hva i alle dager jeg hadde begitt meg ut på. Så åpnet hun kjeften og begynte å prate og er jo bare verdens søteste. :wub: Og jeg fikk levert lupinen min og alt var bare fryd og gammen. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohooi! *minner

Første sonisen jeg møtte var vel EuroPia, av den enkle grunn at hun er god venninne av meg.

Av soniser jeg har møtt ellers: SoppenCamilla, Siri Eveline, Siri(jeg presterte å sitte meg i soloen hun hadde sølt utover benken på NordiskV-10) , Monica, Nowisclee, Benedicte, Cattn (høhø), Powers, Bambi, Caroline, JeanetteH, Tøfflus, Yodel, Toril bumpet jeg ani når jeg slepte ett bur med Caius oppi på NordiskV-10, Ingvild har jeg møtt, for hun gikk sammen med Benedicte, Emilie har jeg møtt, MegaMarie, Riot! , Pippin&Symra, SaraS, Bananen, Trym&Tuva, SandyEyeCandy har jeg stått rett ved siden av når hun snakket med Tøfflus :lol: , Enits! , Roma, Eli Andrea, Wildah,

*se om jeg kommer på flere*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...